Írta: Knittel Martin, a legértékesebb magyar celebek és influenszerek listájának szerkesztője Valószínűleg nem először botlasz meg a „legértékesebb influenszerek” vélt paradoxonjában, ha fintorgással, de legalább szemöldököt felvonva olvasod a szókapcsolatot. Olyan ez kicsit, mint cukorral enni a túrós tésztát: az influenszerjelenség heves, zsigeri, általában nem túl jóindulatú véleménycunamit vált ki. Az érték – hát még a legértékesebb – pedig sokaknak talán […]
Írta: Knittel Martin, a legértékesebb magyar celebek és influenszerek listájának szerkesztője
Valószínűleg nem először botlasz meg a „legértékesebb influenszerek” vélt paradoxonjában, ha fintorgással, de legalább szemöldököt felvonva olvasod a szókapcsolatot. Olyan ez kicsit, mint cukorral enni a túrós tésztát: az influenszerjelenség heves, zsigeri, általában nem túl jóindulatú véleménycunamit vált ki. Az érték – hát még a legértékesebb – pedig sokaknak talán nem az első fogalom, amivel leírnák ezt a világot.
Celeblistánkhoz hasonlóan azonban (az augusztusban lesz esedékes, és abban is sokan évről évre megbotlanak) az influenszerek seregszemléjét is üzleti értékük, énmárkájuk erőssége alapján végezzük el. Piaci értékről, nem értékítéletről beszélünk, és ugyan listánkban a tartalmi minőség vagy a profizmus is hívószavak, a tartalomgyártók követőbázisának elemzésével, üzleti tevékenységük vizsgálatával kukkantunk a motorháztető alá. A piaci értéket a fizetőképes kereslet, azaz a vállalatok marketing-költségvetése igazolja. A posztok mögötti tranzakciók a választott tartalmaktól és közösségi szájtoktól függően a csúcson két-háromszázezer forintról indulnak, egy TikTok-videóért nem hallatlan a másfél milliós csekk sem.
Nyugat-Európában és Amerikában rohamosan növekszik a coaching iparág, az óriási fejlődés is azt mutatja, hogy egy jó szakembernek kiemelkedő szerepe lehet egy vállalat fejlődésében. De mit jelent pontosan a coaching? Az ICF magyarországi képviselőit kérdeztük, milyen versenyelőnyökhöz juthat az, aki belefekteti idejét és energiáját egy coaching folyamatba. A világszerte elérhető „vállalati edzők” száma az elmúlt […]
Nyugat-Európában és Amerikában rohamosan növekszik a coaching iparág, az óriási fejlődés is azt mutatja, hogy egy jó szakembernek kiemelkedő szerepe lehet egy vállalat fejlődésében. De mit jelent pontosan a coaching? Az ICF magyarországi képviselőit kérdeztük, milyen versenyelőnyökhöz juthat az, aki belefekteti idejét és energiáját egy coaching folyamatba.
A világszerte elérhető „vállalati edzők” száma az elmúlt két évtizedben folyamatosan nőtt, egyre több vállalat fektet be nemcsak a vezetők, de a nagy potenciállal rendelkező alkalmazottak coachingjába is. Bár Magyarországon is egyre keresettebbek a szakma képviselői, egyelőre még nem vált széleskörűen nélkülözhetetlen vállalati eszközzé az itthoni vezetők és vállalkozók világában a támogató szakember alkalmazása. Pedig az ICF (International Coaching Federation) felmérései szerint a coachingba beruházó szervezetek több mint fele magasabb munkavállalói elégedettségről és megnövekedett bevételről számol be, mint más hasonló szervezetek. És ez egy nem elhanyagolható statisztika, legfőképp nem egy gazdasági és munkaerőpiaci válság idején.
Az International Coaching Federation (ICF) a világ legnagyobb coach szervezete. 70 országban több mint 50 ezer tagja van. Az ICF célja, hogy építse, támogassa és megőrizze a coaching szakma integritását. Szakmai követelményrendszere és etikai kódexe a coaching iparág legelterjedtebb mércéjévé vált, háromszintű minősítési rendszerét világszerte ismerik és elismerik. A minősítés megszerzéséhez a képzésen kívül minden esetben minimum 10 óra mentor coaching és egy tudásfelmérő vizsga is szükséges.
Az ICF magyarországi képviselőinek definíciója szerint a coaching segít hatékonyabbá válni a szerepünkben. Egy jó coach segít meghatározni a fejlődési irányokat, az egyéni és csapatstratégiát, segít megtanulni, hogyan gazdálkodjunk az időnkkel vagy épp hogyan rangsoroljuk a ránk váró feladatokat. Egy coach segíthet a nehéz helyzetek elrendezésében, felkészít arra, hogy bármilyen kihívással megbirkózzunk. „A coaching egy partneri együttműködés egy olyan gondolatébresztő és kreatív folyamatban, amely arra inspirál, hogy szakmailag és személyesen is a lehető legtöbbet hozd ki magadból. Egy coachnak a szuperereje nem az iparág ismeretében rejlik, épp ellenkezőleg, külső szemlélőkén egészen új szempontokra tudja felhívni a figyelmet” – hangzik az inspiráló meghatározás. A tanulási folyamat eredményeképp kevesebb idő alatt több mindennel végezhetünk, megtanulhatjuk (jobban) kezelni a stresszt, a fennmaradt energiát pedig másra tudjuk fordítani, legyen az munka, vagy magánélet.
Extravagáns tiktokker, videójátékokat nyüstölő hangos gyerek, kis faluból vlogoló szomszéd lány – az influenszerek szempillantás alatt lettek az internet új generációs sztárjai. Hitelesebbek, eredményesebbek a celebeknél, és lassan a szponzorgázsijuk is jobb. A Forbes első toplistája húsz digitális tartalomgyártóról, akik énmárkájukat üzleti sikerré, üzleti értékké kovácsolták.
Nagy reklámzajjal és budapesti gasztroviszonylatban sztárigazolással nyitott év végén
a Sho a Mol-torony tövi Budaparton. Alighanem túl korán néztük meg.
Nehezen talál munkát a kezdő diplomás, ha névtelen tanintézményben végzett, és befolyásos szülei sincsenek. Garrett
Lord nekik építette föl a Handshake-et. Diák-LinkedInje már legalább 400 millió dollárt, 1400 regisztrált tanintézetet és tizenkétmillió diákot tud felmutatni. De túléli-e, ha a vállalatok felvétel helyett leépítenek? Az amerikai Forbes cikke.
Léhűtők, csavargók, kurvák, művészek és egy igazi Kurázsi mama Nagybányán, az első világháború végén. Románnak vagy magyarnak jó most lenni? És vajon meg tudja-e védeni magát egy kis közösség a rajta átsuhanó történelmi vihartól? Kályha Kati – avagy az erős nők – drámája a Radnótiban.