Írta: Knittel Martin, a legértékesebb magyar celebek és influenszerek listájának szerkesztője

Valószínűleg nem először botlasz meg a „legértékesebb influenszerek” vélt paradoxonjában, ha fintorgással, de legalább szemöldököt felvonva olvasod a szókapcsolatot. Olyan ez kicsit, mint cukorral enni a túrós tésztát: az influenszerjelenség heves, zsigeri, általában nem túl jóindulatú véleménycunamit vált ki. Az érték – hát még a legértékesebb – pedig sokaknak talán nem az első fogalom, amivel leírnák ezt a világot.

Celeblistánkhoz hasonlóan azonban (az augusztusban lesz esedékes, és abban is sokan évről évre megbotlanak) az influenszerek seregszemléjét is üzleti értékük, énmárkájuk erőssége alapján végezzük el. Piaci értékről, nem értékítéletről beszélünk, és ugyan listánkban a tartalmi minőség vagy a profizmus is hívószavak, a tartalomgyártók követőbázisának elemzésével, üzleti tevékenységük vizsgálatával kukkantunk a motorháztető alá.
A piaci értéket a fizetőképes kereslet, azaz a vállalatok marketing-költségvetése igazolja. A posztok mögötti tranzakciók a választott tartalmaktól és közösségi szájtoktól függően a csúcson két-háromszázezer forintról indulnak, egy TikTok-videóért nem hallatlan a másfél milliós csekk sem.