A városképet is meghatározó outdoor reklám mindennapos része az életünknek. Hol tart ez a szektor a digitalizációban és mennyire alkalmas a fiatalok megszólítására – egyebek közt ezekről beszélgettünk Samu Tímeával, a JCDecaux Hungary vezérigazgatójával. Nyugat-Európában vagy a tengerentúlon gyakran látni egészen futurisztikus outdoor hirdetéseket akár a reptereken, akár a városokban. Hozzánk mikor érnek el ezek? […]
A városképet is meghatározó outdoor reklám mindennapos része az életünknek. Hol tart ez a szektor a digitalizációban és mennyire alkalmas a fiatalok megszólítására – egyebek közt ezekről beszélgettünk Samu Tímeával, a JCDecaux Hungary vezérigazgatójával.
Nyugat-Európában vagy a tengerentúlon gyakran látni egészen futurisztikus outdoor hirdetéseket akár a reptereken, akár a városokban. Hozzánk mikor érnek el ezek?
A futurisztikus outdoor megoldások megjelennek hagyományos és digitális eszközökön egyaránt. A magyar piacon a digitális penetráció lassabban épül fel, mint a nyugat-európai országokban, ugyanakkor a hagyományos eszközök esetében az innovatív, futurisztikus megjelenésekben abszolút az élen járunk a vizuális élményt nyújtó full brandig utasvárónkkal, ötvözve olyan technológiákkal, mint például a hologram, a beszélő plakát, a virtuális és kiterjesztett valóságot használó eszközök. Mértünk már mosolyt, és volt, hogy a növények által kibocsájtott jeleket alakítottuk át zenévé – tehát az innováció és a digitalizáció nem feltétlenül jár kéz a kézben.
Ma már magától értetődő, hogy a mindannyiunk zsebében ott lapuló mobiltelefonok potenciálisan alkalmasak professzionális minőségű videók, akár élő bejelentkezések elkészítésére. A technológiai fejlődésnek köszönhetően mind a tartalomgyártás, mind a tartalomfogyasztás jelentősen megváltozott, a trendek egyre inkább eltolódnak a lineáris tartalomszolgáltatók irányából a streaming és interaktív szolgáltatók felé. Ráadásul, mivel a közösségimédia-felületek globális jelenlétet biztosítanak, egy […]
Ma már magától értetődő, hogy a mindannyiunk zsebében ott lapuló mobiltelefonok potenciálisan alkalmasak professzionális minőségű videók, akár élő bejelentkezések elkészítésére. A technológiai fejlődésnek köszönhetően mind a tartalomgyártás, mind a tartalomfogyasztás jelentősen megváltozott, a trendek egyre inkább eltolódnak a lineáris tartalomszolgáltatók irányából a streaming és interaktív szolgáltatók felé. Ráadásul, mivel a közösségimédia-felületek globális jelenlétet biztosítanak, egy rövid, élő bejelentkezés vagy live stream sok esetben nagyobb elérést generál, mint egy-egy komoly költségvetéssel dolgozó televíziós csatorna.
A mindössze 3 éve alapított RECnGO fő terméke egy multiplatform streaming és videós applikáció, amivel stúdió minőségű, több kamerával (mobillal) készülő videós tartalmak gyárthatók a nagystúdiós költségvetés töredékéért. A RECnGO alkalmazás bárkit képessé tesz arra, hogy akár egyszemélyes stábként egy 12 kamerás élő közvetítést levezényeljen, mégpedig úgy, hogy az okoskészülékeket, amelyek ugyanazon a hálózaton üzemelnek, egy élő kameralánccá köti össze. Az irányítópultról menedzselt számtalan effekt, layer és grafikai lehetőség, az extrában hozzáadható vágóképek vagy videók még inkább garantálják a sikeres tartalomkészítést.
A hazai startup azon kevesek közé tartozik, akiknek az elmúlt évek viszontagságai inkább jól jöttek. A pandémiás időszaknak köszönhetően most már szinte mindenki érti és tudja, hogy mi is az a streaming, és egyre többen keresnek költséghatékony megoldást, amivel magas minőségben, izgalmas videós kontentet tudnak készíteni a legnagyobb közösségi és videós platformokra.
A töretlen fejlődésnek hála, az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, amely az induláskor karolta fel a startupot, tavaly már második befektetési körben, 250 millió forinttal szállt be a fejlesztésbe. „A RECnGO az egyik legdinamikusabban fejlődő startup a portfóliónkban. Nem csupán jók, hanem képesek is jól kihasználni az adottságaikat, így az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság után folyamatosan új piacokon terjeszkednek” – mondta Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágának vezetője.
A jelenlegi egyik legnagyobb kihívás a startup számára, hogy a saját növekedésükkel lépést tartsanak, amihez a fő célkitűzés, hogy a következő körös befektetés már a globális piacról érkezzen. „2023 első felére tűztük ki célul, hogy egy nemzetközi befektetőnél vonunk be tőkét és így ugrunk neki a cég következő életszakaszának. 2022-ben lehetőségünk volt több nagy, nemzetközi eseményen részt venni, ahol megmutathattuk magunkat” – mondta el Szél Gergely, a RECnGO társalapító-ügyvezetője.
Az alapítók, Szél Gergely és Schwarz Gábor, a 2022-es lisszaboni Web Summiton való részvételre a legbüszkébbek, ahova a Huawei meghívására érkeztek egy közös előadásra. Az évente megrendezett több napos eseményen a legnagyobb tech cégek és több mint 70 ezer ember van jelen. „A világ egyik legnagyobb tech rendezvényén, a világ egyik legnagyobb tech óriásával együtt adtunk elő a közös fejlesztésünkről és a jövőbeni tervekről. A felkérés azt bizonyította, hogy a cég és a termék is jó úton jár a nagyok felé” – avatott be Schwarz Gábor társalapító.
Az új finanszírozó bevonásában a jelenlegi befektető Hiventures is aktívan szerepet vállal. A jövőbeni exitet és a megtérülést is nagyban befolyásolja, hogy milyen partner lép be a cégbe: szakmai befektető, aki termék oldalról nyújt további validációt, vagy pénzügyi, aki a skálázódást támogatja, esetleg 2in1 befektető érkezik. Éppen ezért a Hiventures is egyre több erőforrást mozgat meg ezen a területen. „Külön csapatot állítottunk fel a legkiválóbb startupjaink számára, akikkel közösen keressük a következő körös befektetési lehetőségeket” – árulta el Szluha Dénes. Szél Gergely még hozzátette: „az indulás óta élvezzük a Hiventures szakmai és anyagi támogatását, aminek sokat köszönhetünk. A célunk a kezdetektől közös: egy olyan nemzetközi céget felépíteni, ami akár a következő unikornis is lehet”.
Csütörtök kora délután van, mégis alig lehet beférni a könyvesboltodba. Nem akarsz nagyobbat?Semmiképpen. A Libertine pont attól működik, hogy ilyen pici és személyes. Nem azért ekkora, mert csak erre volt pénzem, hanem mert azt akartam, hogy úgy érezd itt magad, mintha a nappalimban lennél. Legfeljebb egy rendezvénytérrel lenne jó bővíteni, mert a második szülinapunkon elértük a kritikus tömeget: az […]
Minden válságban megnő az igény arra, hogy aki teheti, ne egyetlen országban tartsa a teljes pénzügyi vagyonát. A földrajzi diverzifikáció elsősorban a privátbanki ügyfelek számára elérhető, de már az sem magától értetődő, hogy mekkora vagyonnal számíthat valaki privátbanki kiszolgálásra Magyarországon, és mekkorával Nyugat-Európában. Felmerülhetnek az adózási kérdések, az elérhető befektetési eszközökkel, a szabályozási környezettel, és […]
Jobban szeretem, ha Csányi Sándor és Felcsuti Zsolt áll a lista élén, mint amikor Mészáros Lőrinc. Mészáros Lőrinc egy nagy, országos kacsintás, egy méretes idézőjel. Csányi Sándor sem mentes a politikai kapcsolatoktól, a háttéralkuktól és összefonódásoktól, de az elmúlt harminc évben azt is megmutatta, hogy építkezni és piaci viszonyok között versenyezni is tud. Felcsuti Zsolt pedig arra jó […]
Írta: Orbán Krisztián Nagyon sok magyar középiskolás diák álma, hogy nyugati egyetemen tanuljon tovább. A honi közeggel kapcsolatos tapasztalataik fényében ez maximálisan érthető is. Annál szomorúbb viszont, hogy másoktól szinte semmi segítséget nem kapnak abban, hogy ezt az álmot józanul mérlegeljék. Mintha mindenki készpénznek venné, hogy a külföldi továbbtanulásnak csak előnyei vannak. Ez azonban badarság. Félreértés ne […]