Ma már magától értetődő, hogy a mindannyiunk zsebében ott lapuló mobiltelefonok potenciálisan alkalmasak professzionális minőségű videók, akár élő bejelentkezések elkészítésére. A technológiai fejlődésnek köszönhetően mind a tartalomgyártás, mind a tartalomfogyasztás jelentősen megváltozott, a trendek egyre inkább eltolódnak a lineáris tartalomszolgáltatók irányából a streaming és interaktív szolgáltatók felé. Ráadásul, mivel a közösségimédia-felületek globális jelenlétet biztosítanak, egy […]
Ma már magától értetődő, hogy a mindannyiunk zsebében ott lapuló mobiltelefonok potenciálisan alkalmasak professzionális minőségű videók, akár élő bejelentkezések elkészítésére. A technológiai fejlődésnek köszönhetően mind a tartalomgyártás, mind a tartalomfogyasztás jelentősen megváltozott, a trendek egyre inkább eltolódnak a lineáris tartalomszolgáltatók irányából a streaming és interaktív szolgáltatók felé. Ráadásul, mivel a közösségimédia-felületek globális jelenlétet biztosítanak, egy rövid, élő bejelentkezés vagy live stream sok esetben nagyobb elérést generál, mint egy-egy komoly költségvetéssel dolgozó televíziós csatorna.
A mindössze 3 éve alapított RECnGO fő terméke egy multiplatform streaming és videós applikáció, amivel stúdió minőségű, több kamerával (mobillal) készülő videós tartalmak gyárthatók a nagystúdiós költségvetés töredékéért. A RECnGO alkalmazás bárkit képessé tesz arra, hogy akár egyszemélyes stábként egy 12 kamerás élő közvetítést levezényeljen, mégpedig úgy, hogy az okoskészülékeket, amelyek ugyanazon a hálózaton üzemelnek, egy élő kameralánccá köti össze. Az irányítópultról menedzselt számtalan effekt, layer és grafikai lehetőség, az extrában hozzáadható vágóképek vagy videók még inkább garantálják a sikeres tartalomkészítést.
A hazai startup azon kevesek közé tartozik, akiknek az elmúlt évek viszontagságai inkább jól jöttek. A pandémiás időszaknak köszönhetően most már szinte mindenki érti és tudja, hogy mi is az a streaming, és egyre többen keresnek költséghatékony megoldást, amivel magas minőségben, izgalmas videós kontentet tudnak készíteni a legnagyobb közösségi és videós platformokra.
Úgy tűnik, semmi nem állíthatja meg a hiphopszupersztár Megan Thee Stalliont, hogy a példaképéhez, Beyoncéhoz hasonlóan birodalmat építsen. A zeneipar gyilkos – de ő már túlélte anyja halálát, gyűlölködők hadseregét és most egy betörést is.
Írta: Jabari Young Fordította: Knittel Martin Képek: Ramona Rosales
Október van, este fél tizenkettő, Megan Thee Stallion élőben jelentkezik New Yorkból. A huszonhét éves hiphopszenzáció a Saturday Night Live színpadára lépve rappel az ujjongó közönségnek szűk, áttetsző fekete ruhában, csillogó fűzőben, hosszú haja vádlijáig ér. Ma este Megan egyszerre házigazdája és zenei fellépője a tévéműsornak, korábban hozzá hasonlóan Jennifer Lopez, Mick Jagger, Queen Latifah, Debbie Harry, Elton John és Ray Charles is ellátta már ezt a kettős feladatot. Miután befejezi a produkciót, a színfalak mögé siet tűsarkújában az este első villámgyors jelmezváltására.
Élénk rózsaszín orvosi köpeny egy kórházi jelenethez, majd előkelő pulóver és farmer egy faházban játszódó epizódhoz. Ezután a Grammy-díjas rapper egy Miss America-szerű ruhában jelenik meg a színpadon, hogy előadja új kislemezét, az Anxietyt – a hírességeket érintő stresszről és küzdelmekről szóló dalát –, majd újra a függöny mögé rohan.
„Most nem tudok lassítani” – mondja Megan, miután az amerikai Forbes becslése szerint már nagyjából tizenhárom millió dollárt keresett jogdíjakból, jegyeladásokból, rajongói termékek eladásából és reklámokból. Hogy megállni? Egy pillanatra sem. „Majd akkor tartok szünetet, ha meghalok – mondja. – Próbálok felépíteni valamit. Ha lassítok, elégedetlen leszek magammal, vagy lehetőséget adok valakinek, hogy beelőzzön.”
2019 óta Megan Thee Stallion a hiphop élvonalába emelkedett. Míg korábban ötszáz dolláros kis klubfellépései voltak, ma a zeneipar legnagyobb sztárjaival – mint Beyoncé, Nicki Minaj, a BTS és Dua Lipa – működik együtt. 2020-ban Cardi B kérte fel, hogy dolgozzon vele a WAP című dalon – a női szexuális pozitivitás buja himnusza az év slágere lett, a Youtube-on és a Spotifyon csaknem kétmilliárdszor játszották le. „Ez a dal neki való volt. Nem hiszem, hogy bárki mással működött volna – mondja Cardi B. – Ő adta hozzá a szikrát.”
Képtelen vagyok megjátszani Az amerikai Forbes 30 Under 30 listáján három éve szereplő Megan a hiphopsztár nők új osztályát képviseli. Ő és a hozzá hasonló előadók – például Cardi B, a City Girls vagy Doja Cat – olyan vagány stílust hoznak, ami korábban a férfi rapperek kizárólagos területe volt. Fiatal rajongónők milliói nem tudnak betelni velük. „Annyira inspiráló és szexi” – mondja Cardi B. A rapper mögött milliárd dolláros márkák sorakoznak. A Nike, a Revlon, a Cash App, a Popeyes egy évtizeddel ezelőtt még nem érezték volna magukénak Megan nyers, gyakran korhatáros dalait, nemrég viszont reklámszerződést kötött velük az előadó. „A hiphopnak és a Meganhoz hasonló művészeknek manapság már páratlan befolyásuk van” – mondja Stacy Taffet, a Frito-Lay vállalat marketingvezetője, aki Megannel együttműködve reklámozta a Flamin’ Hot Cheetos nevű csipszet. „A vele készült Super Bowl kampányunk sokkal jobban teljesített, mint bármelyik korábbi. Minden várakozásunkat felülmúlta.”
Megant csak azok a kampányok érdeklik, amelyek képesek megragadni a stílusát. „Képtelen vagyok megjátszani magam – mondja. – Ha nem érdekel valóban a termék, akkor nem akarom eladni.”
Vegyük a Cheetos kétmillió dolláros Super Bowl-reklámját. Az amerikaiak legnépszerűbb tévés rendezvényén Megan és a popsztár Charlie Puth meg sem jelentek a szpotban: egyszerűen csak aranyos erdei állatokat – rókát és madarat – szinkronizáltak. De a reklám megjelenése előtt a páros, kihasználva hatalmas online befolyásukat (Megannak közel ötvenmillió követője van az Instagram, a TikTok és a Twitter platformjain), szorgalmasan posztolt videókkal hájpolta a Super Bowl-megjelenést.
Hogy a mobilbanki és kriptovaluta-kereskedéssel foglalkozó Cash Appot tolja, „dögös” oktatóvideókat forgatott fiatalabb követőinek a pénzügyek alapjairól. Nagyjából egymillió dolláros Popeyes-szerződésével Megan saját „dögös szószt”, míg a Popeyes étterme negyedmillió dollárt kapott. „Nem fogok semmit eladni nekik anélkül, hogy kibontakozhatnék ezekben a lehetőségekben.”
Megan Thee Stallion Megan Pete néven született. Édesanyja, a rapperálmokat dédelgető adósságbehajtó Holly Thomas South Parkban, Houston egyik fekete negyedében nevelte fel. 2016-tól Megan ápolónőnek tanult a Prairie View A&M-ben, Amerika egyik legnagyobb, történelmileg fekete egyetemén, miközben hiphopvideókat készített a Youtube-ra. 2018-ban figyelt fel rá Travis Farris menedzser – először a lány hangját és tehetségét dicsérő houstoni sztriptíztáncosoktól hallott Meganról. „Igyekszem figyelni rá, hogy milyen zenét szeretnek a nők – mondja Farris. – Amikor ajánlanak valakit, hallgatnod kell rájuk.”
2018-ban Megan ötvenezer dolláros előleggel szerződött le egy houstoni független kiadóval, az 1501 Certified Entertainmenttel. Még abban az évben megjelent első projektje, a Tina Snow, amit számos együttműködés követett olyan rapperekkel, mint Ty Dolla $ign vagy Nicki Minaj. 2020-ban már személyes hőse, Beyoncé énekelt Megan TikTokon népszerűvé vált dala, a Savage remixén. De ezek a karriersikerek tragikus veszteségek közepette érték. 2019-ben Holly – édesanyja, múzsája, mentora és menedzsere – agydaganattal folytatott hosszú küzdelme után elhunyt. A nagyanyja valamivel később, még abban a hónapban követte őt. 2020 júliusában Tory Lanez állítólag rálőtt Meganre egy Hollywood Hills-i partin, miután összeszólalkoztak. Megan azt állítja, hogy a golyó szilánkjai megsebesítették a lábát. A beszámolók ellentmondóak, a sztárokkal foglalkozó TMZ hírportál szerint csak üvegszilánkokba lépett. Lanez ártatlannak vallja magát, az ügyet télen tárgyalja a bíróság.
Megan provokatív személyiségét a népszerű konzervatív megmondóember, Ben Shapiro és a zeneipar egyik nagyágyúja, Cee-Lo Green is bírálta. Novemberben Stallion nagy vihart kavart, amikor Twitter-fiókján szidalmazta a szintén rapper Drake-et, aki előzőleg állítólag Meganra utalt Circo Loco című dalában pár lövöldözős poénnal. És miközben Megan New Yorkban készült a Saturday Night Live-ban vállalt dupla feladatra, Los Angeles-i otthonából becslések szerint háromszázezer dollár értékű felszerelést és ékszert loptak el a betörők.
Az üzleti életben is épp csúnya harcot vív lemezkiadójával, ennek részleteit a Twitteren is megosztja. Egymillió dollárra perelte a 1501-et jogdíjviták miatt – az interneten kiszivárogtatott részletek szerint a vállalat a zenelejátszásért járó jogdíjak hatvan százalékát, a zenekiadásért kapott összegek ötven százalékát, míg a reklámok és turnéfellépések bevételének harminc százalékát kapja. „Könnyű mémekkel üzengetni a közösségi médiában – mondja Steven Zager, az 1501 ügyvédje. – Egy kicsit nehezebb, amikor jobb kezed felemelve kell megesküdnöd, hogy az igazat, és csakis az igazat mondod.” A lemezkiadó szerint Megan tízmillió dollárnyi profitrésszel tartozik neki, ezt az állítást Megan – és Jay-Z cége, a karrierjét 2019 óta egyengető Roc Nation – a bíróságon vitatja.
Milliók forognak kockán, de a sztár nem lassít. „Minden őt ért támadás ellenére még mindig mosolyog, és emelt fővel folytatja” – mondja a Roc Nation vezetője, Desiree Perez. 2023-ban világkörüli turnéra indul, új stúdióalbumot is kiad, és közben a Netflixszel kötött szerződése értelmében több sorozatot készít a streamingplatformnak, köztük egy vígjátékot a gyermekkoráról. A Time Inc. hárommillió dollárt fizet neki, hogy az életéről dokumentumfilmet forgasson.
„Keményen pörgök 2019 óta” – mondja Megan. Ezzel a lendülettel biztos feladja a leckét utálóinak.
Csütörtök kora délután van, mégis alig lehet beférni a könyvesboltodba. Nem akarsz nagyobbat?Semmiképpen. A Libertine pont attól működik, hogy ilyen pici és személyes. Nem azért ekkora, mert csak erre volt pénzem, hanem mert azt akartam, hogy úgy érezd itt magad, mintha a nappalimban lennél. Legfeljebb egy rendezvénytérrel lenne jó bővíteni, mert a második szülinapunkon elértük a kritikus tömeget: az […]
Krimi, tudomány, képzőművészet, építészet és egy kis szépirodalom. Szórakoztató és igen színes könyvválogatást hoztunk, mert nem csak karácsonykor lehet könyvet venni.
A szeméttel eddig keveseknek jutott eszükbe üzletelni, ám egy ifjú McKinsey-tanácsadó rájött, hogy busásan kereshet, ha a hulladéklerakásnak jól megkéri az árát. Mára ő lett a Republic Services vezére, Bill Gates pedig vaskos osztalékot vesz ki a cégből – derül ki az amerikai Forbes cikkéből.