Két dolog, ami mindenkiből kihozza a pénzgurut. Ezért is érdemes pár dolgot tisztába tenni, nehogy megégesd a kezed. Pörög rendületlenül a Forbes.hu, mutatunk három (vagyis négy) izgalmas anyagot.
Hogy tűnhet el nyolcszázezer forint hat perc alatt a Revolutról? Végigmentünk egy egyértelmű csalássorozaton. A tanulságok levonásához több meglopott banki ügyféllel és egy kibervédelmi szakértővel is beszéltünk. Mi a teendő, ha gyanús sms-t kapsz a neobank neve alatt? Írta: Fekete Emese
Három fontos dolog hiányzik Budapestről – meg a Fehér Lótusz Gasztronómiáról, a világ legjobb bárjairól és persze A Fehér Lótusz HBO-s sikersorozatról is beszélgettünk Thibaut Drege-zsel, a Four Seasons Hotel Gresham Palace újonnan kinevezett ügyvezető igazgatójával. Kérdezett: Knittel Martin
Állampapír kezdőknek Miből menekítsük azonnal a pénzünket? És hogyan teremthetünk a semmiből milliós profitokat? Kezdő és (közép)haladó lakossági befektetőknek szóló állampapír-kisokosunkban pénzügyi szakértőket kérdeztünk a legjobb taktikákról. Írta: Knittel Martin
A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik napjainkban, ahol az erőforrások korlátozottak, és az emberi tevékenységek hatása a környezetre egyre súlyosabb. A fenntartható fejlődés az az előremutató út, amely képes megfelelni a jelenkor igényeinek anélkül, hogy károsítaná a jövő generációk lehetőségeit ugyanezen erőforrások használatára. Az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) kerete globális iránymutatást nyújt a fenntarthatóság eléréséhez. […]
A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik napjainkban, ahol az erőforrások korlátozottak, és az emberi tevékenységek hatása a környezetre egyre súlyosabb. A fenntartható fejlődés az az előremutató út, amely képes megfelelni a jelenkor igényeinek anélkül, hogy károsítaná a jövő generációk lehetőségeit ugyanezen erőforrások használatára.
Az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) kerete globális iránymutatást nyújt a fenntarthatóság eléréséhez. Az egyes országok jelenleg kisebb programokra bontják le az egységes keretrendszer elvárásait.
A fenntarthatóság iránti igény növekedésével üzleti lehetőségek is felbukkannak ebben a körvonalazódó szabályrendszerben. Sok vállalkozás kommunikál fenntarthatósági tevékenységeiről – akár környezeti, akár társadalmi felelősségvállalás kapcsán. Azonban gyakran úgy tűnik, mintha feje tetejére álltak volna a dolgok: a projektek valós értéke nem mindig áll összhangban a hozzá kapcsolódó PR tevékenységgel.
Dr. Csorbai Hajnalka, az OPTEN stratégiai igazgatója szerint sok mindent elmond a helyzetről, hogy még komoly nagyvállalatok esetén is gyakori, hogy fenntarthatósággal foglalkozó vezetőt keresve a kommunikációs igazgatóhoz érkezünk. Pedig a legfontosabb feladat ilyen helyzetben az adatgyűjtés. Ha nem tudunk cégünkkel vagy épp beszállítóinkkal kapcsolatban hiteles adatokat gyűjteni, akkor honnan tudhatnánk, honnan-hova akarunk eljutni? Ez nem egyszerű feladat – igaz, nem is lehetetlen.
Szerencsére van az adatoknak egy olyan köre, amelyek a teljes hazai vállalati bázisra elérhetőek. Itt beszélhetünk ágazati CO2 kibocsájtás alapú benchmarkokról, férfi/női vezetők arányáról vagy épp környezetvédelmi vagy versenyhivatali bírságokról. Mintegy 70-75 olyan mutató van, amely minden cégre elérhető. Emellett vannak olyan útmutatók/kérdőívek, amelyeken végighaladva egész jól elvégezhetjük ezt az első körös adatgyűjtést. Az OPTEN ezen céllal tette elérhetővé az első hazai GRI auditált ESG portált vállalatok számára. A nemzetközi standardok alapján a témakörökön végighaladva és a kérdéseket megválaszolva egyfajta önelemzést végezhetünk, és a válaszok alapján egy rövid ESG jelentést is igényelhetünk. Attól függően mennyi energiát és költségkeretet tudunk fordítani e területre, választhatjuk az önálló munkát vagy kérhetünk hozzá tanácsadói támogatást. Utóbbi esetben érdemes akkreditált ESG tanácsadóhoz fordulni. A CSRD jelentés elkészítése jövőre közel 1000 nagyvállalatra, az azt követő évben további közel 1000 cégre lesz kötelező érvényű. Miközben a formalizált jelentés kijelöli azt az utat, ami segít majd a cégek összehasonlíthatóságában, több 10 000 hazai KKV cég fog találkozni adatbekéréssel nagyvállalati ügyfelei és a pénzintézetek oldaláról.
Ha vannak adataink, akkor hatalmas lépést teszünk előre, mert tudjuk, mihez képest kell eredményeket elérnünk. Ezzel párhuzamosan segít ügyfeleinknek is, hogy ők is pontosabban lássák beszállítóik valódi fenntarthatósági szintjét. És – bár van szerepe a kommunikációnak –, de csak az eredményekkel összhangban! Fontos, hogy ne a marketingcél vezérelje a fenntarthatósági kommunikációt, hanem a fenntarthatósági ambíciókat tettek, eredmények és visszamérések kövessék, utána lehet helye a PR-nak is.
Míg az év eleje a nagy bejelentésekről és az újdonságokról szól, az év vége a vásárlásokról, a gyűjtemény-újragondolásokról. A nyár meg inkább a társasági eseményekről és az utazásról. Ha az idei szezont nem is kezded egy új óra megvásárlásával, a jelenlegit érdemes vízmentességtesztre elvinni valamelyik órásműhelybe.
Sármay Bencét a pénzügyi szektorban szerzett közel 20 éves tapasztalattal a háta mögött idén tavasszal bízták meg a világ egyik vezető digitális fizetési szolgáltatója, a Visa Magyarországért felelős területi vezetésével. Szakmai múltról, jövőképről, tervekről beszélgettünk. Mennyire illeszkedik az új feladat az eddigi pályafutásához? Eddig is a banki és fizetési szektorban dolgoztam, több magyar és multinacionális […]
Címlapon Alföldi Róbert, közéletről, művészetről és a jó életről beszélgettünk vele. Interjút készítettünk Havadtőy Sámuel festőművésszel és Vecsei Zsófi kalaptervezővel. Utánajártunk, miért hasznosak a férfi önismereti körök, Indiában a könyves világba pillantottunk be, Szlovéniába pedig vadvízi SUP-ozni mentünk. A nyári Forbes Life-ot ajánljuk – keresd a polcokon!