Eleinte szimpla zabigyereknek tűnt: a luxusdivatmárka megveszi a világ legkarizmatikusabb séfjét, és rengeteg pénzt keresnek a turistáktól hemzsegő Firenzében. Aztán persze hamar kiderült, hogy Massimo Bottura pont attól olyan népszerű, hogy csak szerelemgyerekei vannak.
A helyszín, a Piazza della Signoria Firenze főtere, a város pedig olyan népszerű – méltán –, hogy már szezon előtt is zsúfolásig megtelik tengerentúli turistákkal. (Floridaiak csak óvatosan: a téren van egy pucér Michelangelo-szobor is, a híres Dávid másolata!) Szinte bármit el lehetne nekik adni ezzel a két branddel, de sem a Gucci, sem Bottura nem attól lett ilyen erős márka, hogy a bármit szeretné eladni.
Massimo Bottura nemcsak a filozófiai-gasztronómiai háttértartalom kifejlesztésében bitang erős, hanem a megfelelő emberek kiválasztásában is: a japán–mexikói séfpáros, akik egyébként a magánéletben is párt alkotnak – már született is egy fúziós kislányuk –, meglepő, de tökéletes választás.
Karime López és Kondo Takahiko nem félnek attól, hogy idegen földön kell bizonyítaniuk, számukra a toszkán örökség és a legkiválóbb toszkán alapanyagok izgalmas játékot jelentenek. (Nyelvi) botladozásaikkal játszanak is, erre remek példa a cannoli, ami cannelloni szeretne lenni, ezért a szicíliai sütemény tésztája cannellini babból készül, így aztán csak látszólag édesség, mert valójában marharaguval van töltve.
A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik napjainkban, ahol az erőforrások korlátozottak, és az emberi tevékenységek hatása a környezetre egyre súlyosabb. A fenntartható fejlődés az az előremutató út, amely képes megfelelni a jelenkor igényeinek anélkül, hogy károsítaná a jövő generációk lehetőségeit ugyanezen erőforrások használatára. Az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) kerete globális iránymutatást nyújt a fenntarthatóság eléréséhez. […]
A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik napjainkban, ahol az erőforrások korlátozottak, és az emberi tevékenységek hatása a környezetre egyre súlyosabb. A fenntartható fejlődés az az előremutató út, amely képes megfelelni a jelenkor igényeinek anélkül, hogy károsítaná a jövő generációk lehetőségeit ugyanezen erőforrások használatára.
Az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) kerete globális iránymutatást nyújt a fenntarthatóság eléréséhez. Az egyes országok jelenleg kisebb programokra bontják le az egységes keretrendszer elvárásait.
A fenntarthatóság iránti igény növekedésével üzleti lehetőségek is felbukkannak ebben a körvonalazódó szabályrendszerben. Sok vállalkozás kommunikál fenntarthatósági tevékenységeiről – akár környezeti, akár társadalmi felelősségvállalás kapcsán. Azonban gyakran úgy tűnik, mintha feje tetejére álltak volna a dolgok: a projektek valós értéke nem mindig áll összhangban a hozzá kapcsolódó PR tevékenységgel.
Dr. Csorbai Hajnalka, az OPTEN stratégiai igazgatója szerint sok mindent elmond a helyzetről, hogy még komoly nagyvállalatok esetén is gyakori, hogy fenntarthatósággal foglalkozó vezetőt keresve a kommunikációs igazgatóhoz érkezünk. Pedig a legfontosabb feladat ilyen helyzetben az adatgyűjtés. Ha nem tudunk cégünkkel vagy épp beszállítóinkkal kapcsolatban hiteles adatokat gyűjteni, akkor honnan tudhatnánk, honnan-hova akarunk eljutni? Ez nem egyszerű feladat – igaz, nem is lehetetlen.
Szerencsére van az adatoknak egy olyan köre, amelyek a teljes hazai vállalati bázisra elérhetőek. Itt beszélhetünk ágazati CO2 kibocsájtás alapú benchmarkokról, férfi/női vezetők arányáról vagy épp környezetvédelmi vagy versenyhivatali bírságokról. Mintegy 70-75 olyan mutató van, amely minden cégre elérhető. Emellett vannak olyan útmutatók/kérdőívek, amelyeken végighaladva egész jól elvégezhetjük ezt az első körös adatgyűjtést. Az OPTEN ezen céllal tette elérhetővé az első hazai GRI auditált ESG portált vállalatok számára. A nemzetközi standardok alapján a témakörökön végighaladva és a kérdéseket megválaszolva egyfajta önelemzést végezhetünk, és a válaszok alapján egy rövid ESG jelentést is igényelhetünk. Attól függően mennyi energiát és költségkeretet tudunk fordítani e területre, választhatjuk az önálló munkát vagy kérhetünk hozzá tanácsadói támogatást. Utóbbi esetben érdemes akkreditált ESG tanácsadóhoz fordulni. A CSRD jelentés elkészítése jövőre közel 1000 nagyvállalatra, az azt követő évben további közel 1000 cégre lesz kötelező érvényű. Miközben a formalizált jelentés kijelöli azt az utat, ami segít majd a cégek összehasonlíthatóságában, több 10 000 hazai KKV cég fog találkozni adatbekéréssel nagyvállalati ügyfelei és a pénzintézetek oldaláról.
Ha vannak adataink, akkor hatalmas lépést teszünk előre, mert tudjuk, mihez képest kell eredményeket elérnünk. Ezzel párhuzamosan segít ügyfeleinknek is, hogy ők is pontosabban lássák beszállítóik valódi fenntarthatósági szintjét. És – bár van szerepe a kommunikációnak –, de csak az eredményekkel összhangban! Fontos, hogy ne a marketingcél vezérelje a fenntarthatósági kommunikációt, hanem a fenntarthatósági ambíciókat tettek, eredmények és visszamérések kövessék, utána lehet helye a PR-nak is.
Van, aki a Nem akarok beleszólni trióból ismer, más a Vegamama csatornádról, vagy akár a mesekönyvedről. A Banán és a cserebere is kicsit a fenntarthatóságról mesél. Nem lehet könnyű mindig újat mondani. Nem unod néha a zöld témát?Magamat szoktam néha unni. (Nevet.) Az a nehéz, hogy ha belemegyek a konkrétumokba, akár hatórásra is nyúlhat egy vidó vagy interjú, ha meg a felszínen maradok, könnyen megreked azon […]
A villányi borvidék egyik legismertebb családja és
márkaneve igazi szép, klasszikus
Forbes-történet. Indul a borkedvelő Opával, folytatódik az ambiciózus vővel, Gere Attilával, és tart a maga természetességében méltó utóddá növő lánynál. Gere Andrea nem borásznak készült, de zsigereiben hordozta a bor és a szőlő szeretetét, szinte észrevétlenül vette át a stafétát, és fogadtatta el magát a szakmabeliekkel. Egy húszéves, organikus generációváltás utolsó momentumainál járunk.
minden eszköz a rendelkezésünkre áll, hogy megoldjuk a klímaváltozás gondját. Megvannak a megújuló energiaforrásaink. Összefogással és gyors változtatással elkerülhetők a legrosszabb forgatókönyvek, a kaotikus jövő.
Gere Andrea és férje, Csizmadia Kristóf inkább azon szoktak vitatkozni, hogy ki mondja ki, és nem azon, hogy mit. Kulturált borivásról, féllábas ételekről, venyigével való fűtésről beszélgettünk.