Jókor voltak jó helyen, mondják szinte mindig a Forbes alanyai, és mi ezt olyan ritkán írjuk le, amilyen ritkán csak lehet. Tudjuk, hogy szerencséje sokaknak sokszor van, de csak kevesen ismerik fel és használják ki. A mindentől független, égből pottyanó szerencse ritka, még a lottószelvényhez is kell lottót venni.Te is jókor vagy most jó helyen, és te is […]
Jókor voltak jó helyen, mondják szinte mindig a Forbes alanyai, és mi ezt olyan ritkán írjuk le, amilyen ritkán csak lehet. Tudjuk, hogy szerencséje sokaknak sokszor van, de csak kevesen ismerik fel és használják ki. A mindentől független, égből pottyanó szerencse ritka, még a lottószelvényhez is kell lottót venni. Te is jókor vagy most jó helyen, és te is tettél érte. Megvetted a lapot, vagy előfizettél rá. A sok hülyeség és rossz hír mellett itt és most beengedhetsz a világodba egy olyan valóságot is, ami nem lefelé húz, hanem felfelé. Plusz előny: nem világít közben az arcodba, mint a telefonod vagy a monitorod.
Budapest szakadatlanul építkezik. Nem mindig úgy változik, ahogy szeretnénk, kicsit sok a bontás, még több a por és a beton, de az legalább a miénk. Összegyűjtöttük a városképi jelentőségű új épületeket, a fontosabb megújuló történelmi épületeket, közterületeket, valamint a legizgalmasabb zöldterület- és városnegyed-fejlesztéseket.
Balettintézet Az Operaházzal szemben álló épület a város egyik legszebb palotája, de állapota miatt az elmúlt években az egyik legnagyobb szégyenfoltja is volt. A Drechsler-palota a MÁV Nyugdíjintézetének épült az 1880-as években. Építésze, Lechner Ödön ekkoriban tért haza hosszú franciaországi munkájából, ez is hatással volt a francia reneszánsz stílusban megfogalmazott tervekre. A Bánáti + Hartvig Építész Iroda tervezői azt igyekeztek végiggondolni, hogy Lechner mit csinált volna az ő helyükben. A műemléképület tulajdonosa, a QPR Properties a DVM csapatát bízta meg a kivitelezéssel, a szállodát a Marriott Internationalhez tartozó W Hotels fogja üzemeltetni. A hotel 151 szobával és lakosztállyal nyílik meg ősszel, a tetőtérben egy újabb szobaszint jön létre. Ennél is különlegesebb lesz a belső udvart lefedő, buborékszerűen kifeszülő hártyaszerkezet, amit térben hajlított, hőszigetelő üvegezés egészít ki.
Budai vár A Nemzeti Hauszmann Program talán a legellentmondásosabb állami-urbanisztikai gigabeavatkozás. A fejlesztés infrastrukturális és tájépítészeti elemeit nem sokan vitatják, a terület élhetőbbé tételéhez jelentősen hozzátesz, hogy a várfalak körüljárhatók lesznek, visszaállítják a kertkapcsolatokat, lifteket és lépcsőket építenek, és kiszorítják az autókat. Hauszmann Alajos palotaépülete a hazai historizmus egyik csúcsműve, az eddigi részek rekonstrukciója is meggyőző. A főként 19. századból származó, elpusztult épületek visszaállítása azonban már jóval megosztóbb. Köztük például a Honvéd Főparancsnokság a maga korában sem számított igazán jól sikerült épületnek, túlzó tömegével elválasztja a vár polgárvárosi és palotarészét. A a visszaépülő úgynevezett Vöröskereszt-székház valóban tájsebet kezel, de József főherceg egykori palotája a művészettörténész kutatók szerint szintén túlméretezett, nem jól sikerült épület. Az erőszakos átnyomás helyett érdemes lenne meghallgatni a kritikus hangokat, ilyen súlyú döntéseknél mindig jól jön néhány józan érv.
Andrássy út 80–82. A két egymás melletti, összesen 1442 négyzetméter alapterületű ingatlanon butikhotelt alakíthat ki a Schmidt Mária és családja tulajdonában lévő Budapesti Ingatlan (Bif) Nyrt. Egy belső park és hetven szoba nyílhat meg a jelenleg még nagyon elhanyagolt épületekben. A 82-es szám alatti Michelstädter-palota homlokzatát a híres építészeknek számító Löffler fivérek újították meg 1917-ben.
Corvin Áruház Új térkövek, több zöldfelület és zebra bevetésével újult meg a Blaha Lujza tér, hogy a megnyitást követő első másodpercben két részre ossza az országot: egyik fele szerint csodálandó, a másik szerint utálandó tér született. Régóta zajlik az 1920-as évekből származó, sokáig alumíniumdobozba dugott áruházépület megújítása is. A műemléki rekonstrukció keretében felújítják a díszes homlokzatokat és a hatalmas ablakokat is, és újjászületik a belső tér, a kétszintes, üvegtetős csarnokrész is.
Csepeli gyaloghíd A tekintélyes méretű stadion mellett, a Ráckevei-Duna fölött felépült egy viszonylag kicsi, de annál fontosabb híd. A híd lerövidíti a csepeli bringázók útját a belvárosig, de ha egyszer megépül az észak-csepeli közpark, akkor látszik majd igazán az értelme. A különleges, ívesen vezetett híd teljes hossza 168 méter, az úttest hét méter széles, a tűszerűn magasba törő, keskeny, kilenc fokban megdöntött pilon hatvanöt méter magasra nyúlik. Még egy kis érdekesség: az építmény – a Megyeri hídhoz hasonlóan – úgynevezett ferdekábeles függőhíd, az útpályát így a hófehér oszlopról kiinduló ötvenhárom kábel tartja. Terveit a Speciálterv készítette.
Normafa Síház Az épület 1930 és 1931 között épült, funkciója vámőrség és síház volt, de idővel egyre inkább átadta helyét az éttermi funkcióknak. A hegyvidéki önkormányzat néhány éve pályázatot írt ki a felújításra. A nyertes elképzelés a Hetedik Műterem (Szabó Levente) és a Studio Konstella (Bartha András, Gyulovics István) együttműködése révén formálódott, és értő módon újítja meg és egészíti ki a közel százéves épületet.
Nemzeti Atlétikai Központ Idán nyáron atlétikai világbajnokságot szervez Magyarország, negyvenezer fős stadion épül hozzá a Napur Architect (Ferencz Marcel építész) tervei alapján a Duna partján, a Művészetek Palotájától délre. A beruházás költsége legutóbb tavaly októberben nőtt, most 238 milliárd forintnál jár, a kivitelező a Mészáros Lőrinc-féle ZÁÉV és a Magyar Építő Zrt. alkotta konzorcium. A világbajnokság után az ideiglenes lelátókat elbontják, helyükön futókör, sétaút, szabadtéri edzőpark épül, és a stadion befogadóképessége tizenötezresre csökken.
Aquincum látványsétány A turisztikai látványosság több elemből áll: egy új élményfalat építenek a BTM Aquincumi Múzeum kerítésének vonalában, és létrehoznak egy új, Aquincum és a pannóniai limes témájú állandó kiállítást. A falon szöveges információkat olvashatunk a római korról.
Új Richter-székház A Mol és az OTP mellett a Richter Gedeon Nyrt. a harmadik magyar nagyvállalat, amelyik a kormánytól elvi lehetőséget kapott, hogy toronyházat építsen Budapesten, de ahogy a bankóriás, a gyógyszercég sem akart sztárépítészeti alkotásba költözni. Ennek jegyében születtek a kőbányai cégközpont építészeti tervei is, a ZDA-Zoboki Architects által készített látványterveken az építészek szerint a vállalatra jellemző józan visszafogottság tükröződik.
Az irodaterületet négyszáz állandó irodai munkahelyre tervezték, ezen kívül százhúsz fős, kettéosztható konferenciaterem és százötven fős étterem is lesz. Az új székház alá és mellé 183 darab talajszondát fúrtak, a fűtési igényeket teljesen, a hűtési igényeket nagy részben fedezni lehet velük. A tizenötmilliárd forintosra tervezett projekt részletes terveiről elsőként írtunk a Forbes.hu-n.
Mexikói úti P+R parkolóház Két épületben, összesen másfél ezer parkolóhelyet alakítanának ki a tervek szerint az M3-as autópálya bevezetője mellett, egyben a kisföldalatti végállomásánál. A tervező a Közti Zrt.
Budai fonódó villamoshálózat A forgalmas villamosvonalat a Szent Gellért tértől dél felé, az egyre sűrűbbé váló Budapart felé hosszabbítják meg. Az ötlet nemes, de a világ fejlettebb részén előbb építik meg a villamosvonalat, és csak utána a toronyházakat, a számlát pedig a fejlesztők szokták állni.
Népliget A főváros tájépítészeti ötletpályázatára tizenhat pályamű érkezett. A részletekről egyelőre nem sokat tudni, de a tervek szerint napozórét és futókör is lesz a területen, megújítják a Tölgyfás játszóteret, és egy új kerékpáros kört is kialakítanak.
Lánchíd A híd megújult útpályáját 2022 decemberében nyitották meg a buszok, a biciklisek, a motorosok és a taxik előtt. Gyalogosok még nem, autók talán már sosem haladhatnak át rajta, és ha a város többségének érdekeit nézzük, ez helyes döntésnek tűnik. Kevesebb dugóban töltött óra, erősödő tömegközlekedés, lassabb amortizáció. A műemlék öntvények, korlátok, mellvédek, kandeláberek jelentős részét újra kellett gyártani, ezek visszakapják korábbi, kékesszürke színüket. Restaurálták a kőoroszlánokat, a címereket, a feliratokat, az összes kőfelületet. Korhű képek alapján visszaállították a háromtagú kandelábereket is a láncszerkezeten. Megújult a hídszerkezet és az útpálya, most a járdák és az aluljárók újjáépítése, a műemléki elemek rekonstrukciója folyik, és a tervek szerint 2023 őszén ér véget.
Lombkorona-tanösvény a Normafánál A népszerű kirándulóhelyen már javában épül az Archabit Kft. és a Hello Wood tervei szerint egy új lombkorona-tanösvény. Az utolsó, sorrendben harmadik nyomvonalterv kialakításához figyelembe vették a WWF Magyarország, a Madártani Egyesület, a Normafa Természetesen csoport és más civilek javaslatait is. Nem csoda, hiszen a területen négyszáz éves tölgyek és hársfák, háromszáz éves bükkfák is állnak, és itt él az egyik legnagyobb, kivételesen összetett idős faállomány. Az oktatópont a klímaváltozás által veszélybe került őshonos fafajokkal ismertet meg, olyanokkal, mint a bükk, a kőris, a tölgy, a gyertyán, a hárs, a juhar és a vadcseresznye.
Gyöngyszem Tagóvoda Ritkán szerepelnek óvodák a legmenőbb épületek képzeletbeli és valós listáin. A működő, harmincöt éves angyalföldi épületet az Archikon Építésziroda tervezi át, hogy felépítse az ország első okosóvodáját. Ez az építészcsapat tervezte a régió első százlakásos passzív házát és az első passzív óvodáját is, és több európai díjat kaptak egy korábbi panelóvoda-rekonstrukciójukért is. Az épületbe monitorozó és optimalizáló rendszereket építenek be, intelligens megoldásokat használnak a családokkal való kapcsolattartásban, okoseszközökkel szerelik fel az óvoda játékait, és levegő-víz hőszivattyú kerül a tetőre.
Budapart „Ahol nem az autódban, hanem a vízparton ülhetsz órákat, kacsákat és evezősöket nézve” – szól az új lakónegyed egyik reklámja, amit már-már cinizmusnak is megélhet, aki épp ez előtt a plakát előtt ül a dugóban. Ettől függetlenül a Garancsi István érdekeltségébe tartozó új negyed már csak méretei miatt is megkerülhetetlen: ötvennégy hektár, tizenöt lakóház és tizenhárom irodaház, egy száznyolcvan szobás hotel áll a tervekben. A Lágymányosi-öböl mellett megvalósuló fejlesztés beépítési koncepcióját a dán Adept cégre bízták, az egyes épületeket magyar tervezőirodák készítik. A területen hétezer ember élhet és harmincezer dolgozhat, az első pár tömb, például a sokat vitatott Mol-torony, már áll is.
Ecseri úti metrómegálló A 3-as metró déli szakaszát már újra használhatják az utasok, de az 1980-ban átadott állomás környéke még a régi időket idézte. A térrendezést megelőző lakossági kutatásból kiderült, hogy a helyiek több zöldfelületet, pékséget, zöldségest, papír-írószer boltot és bisztrót szeretnének a térre. A pavilonok építészeti terveit a LAB5 Architects, a tájépítészeti terveket a Garten Studio készítette. A munkálatok idén tavasszal indulnak az Üllői úton.
Margit körúti lakóház Sokáig állt egy elhagyatott, de műemléki védettségű épület a Margit körúton. Ez volt a város első dísztégla homlokzatú iskolaépülete. Mellette egy foghíjtelek a Rómer Flóris utca sarkán. A HomeWork fantázianevet viselő projekt keretében az alsó szinten irodák épülnek 3600 négyzetméteren, a felső szinteken tizenöt lakást alakítanak ki. Az egyszintes mélygarázsban több kerékpártárolónak és negyvennyolc autónak lesz hely. A terveket most nem elemezzük részletesen, de a sarkon álló hatalmas platánfa megmentése mindenképp dicséretes.
Gellért Szálló Valószínűleg a város legismertebb történelmi szállodája, sok ezer külföldi vendégnek, több száz forgatásnak és ünnepségnek adott már helyt. Amikor hosszas előkészületek után, 1918 szeptemberében megnyílt, igazi szenzációnak számított: a 176 szobába bevezették a gyógyvizet, sőt a csapokból még szénsavas víz is folyt. Szinte azonnal a külföldi vendégek egyik kedvencévé vált, és a budapesti társasági élet egyik központja lett bálokkal, táncestekkel, tágas terasszal, híresen jó konyhával és cukrászdával. De hiába a fényes múlt, ha a belső tér évtizedek óta méltatlan volt a patinás szállodához.
A Jellinek Dániel érdekeltségébe tartozó Indotektől Tiborcz István BDPST Groupjához került beruházás keretében helyreállítják a homlokzatokat, a közösségi tereket, korszerű szobákat alakítanak ki, és a földszinti kávézók, cukrászdák ismét a budapestiek találkozóhelyévé válhatnak. A rekonstrukció terveit az Archikon Építésziroda készítette, ők újították meg korábban a Párisi Udvart, a Palatinus Gyógyfürdőt és az Andrássy úti Haggenmacher-palotát is.
Pázmány Campus A Magyar Rádió építészetileg megtisztított és revitalizált területén épül a Pázmány Péter Katolikus Egyetem új kampusza. A Nemzeti Múzeum mögött, a Pollack Mihály tér, a Szentkirályi utca, a Múzeum utca és a Bródy Sándor utca határolta területen egyetemi könyvtár, laborok, műszaki és informatikai kutatóközpontok, sportpályák, valamint szakkollégium is helyet kapnak, részben a régi paloták megújításával, részben új épületekben. Az eddig széttagoltan működő egyetem új kampusza 2027-re készülhet el ötvenháromezer négyzetméteren, tovább erősítve a környék egyetemi negyed jellegét. Pályázaton a Közti Zrt. és a Hamburg C nyerte el a tervezési munkákat.
A kampusz része lesz a klasszicista Kéményseprős-ház. A Bródy Sándor utca 15. alatt álló földszintes műemléképület 1855-ben készült el Hild Károly tervei alapján. A megrendelő egy svájci–olasz kéményseprőmester, Devecis (Del Vecchio) Mihály volt, cégére, egy kéményseprő-figura a kapu fölötti kis erkélyen állt. A kis kéményseprőszobor az utcakép szerethető részlete, restaurálják és visszaállítják a helyére.
Akadémia Park Izgalmas fejlesztés körvonalazódik Budán, Pasarét, Rózsadomb és Hűvösvölgy közelében. Keveset tudni még a részletekről, de a Hadapródiskola, vagyis a volt katonai akadémia területén, egyes épületek megtartásával kezdenek nagy, vegyes funkciójú fejlesztésbe. A beruházó, a Csányi Sándor érdekeltségébe tartozó Bonitás Első Ingatlanalap befektetési célra szánja a területet, de az eddig napvilágot látott tervek alapján – a hasonló léptékű beruházásokhoz képest – jobban érvényesülnek a tájépítészeti szempontok, így az értékes fasorok védelme is.
Ménesi campus Új egyetemi kampuszt épít a régi helyén a Budapesti Corvinus Egyetem a Ménesi úton. Multifunkciós oktatási, innovációs és közösségi központot hoznak létre, az oktatási épületek mellett számos sport- és közösségi tér, valamint egy tizenegyezer négyzetméteres park és egy száznyolcvan férőhelyes kollégium is lesz benne. Az épületekben egyszerre hat–hétszáz hallgató tud tanulni és együtt dolgozni. A tervezést és a kivitelezést egyaránt a Market végzi. Az együttes megfelel majd az AA+, kiemelkedően nagy energiahatékonyságot jelentő minősítésnek is, a hazai felsőoktatási beruházások közül elsőként.
Eötvös 12 Villapark A Svábhegyi Szanatórium 1927-ben épült, és ma helyi védettség alatt, egy 3,5 hektáros ősfás parkban áll. A mostani beruházással hat új villaépület épül köré, összesen 107 lakást alakítanak ki. Felújítják a történelmi épület közösségi tereit, az egykori vízgyógyintézetből kialakított kerti pavilont és a kertet is. A terveket a Tiba Építész Stúdió készítette.
Liget Auditórium Az egykori MÉMOSZ-székház a város egyik legismertebb modern műemléke. A Dózsa György út és a Városligeti fasor kereszteződésében áll, bérlője a jövőben az RTL lesz. A Tiba Építész Stúdió tervei szerint újul meg, és az udvar közepére épül egy új, hatszintes, üveghomlokzatú szárny is.
Galvani híd A főváros régi adóssága egy új Duna-híd megépítése Dél-Buda, Csepel északi része és Dél-Pest között, a Duna ezen részén ugyanis tizenöt kilométer hosszan nincs átkelési pont. Az új, hét kilométer hosszú külső körgyűrű autók ezreitől és évente több millió „fölöslegesen” megtett kilométertől tehermentesíthetné a belvárost. Az új híd kétszer három forgalmi sávos és villamosközlekedésre is alkalmas lesz – már ha megépül. A nemzetközi pályázaton győztes tervező a holland UNStudio (az ő munkájuk a rotterdami Erasmus híd) és a brit Buro Happold Engineering (sunderlandi New Wear Crossing híd) lett, akik a budapesti hidak tradícióihoz illeszkedő, szimmetrikus, kétpilonos megoldást választottak. A projekt az építésügyi miniszter döntése nyomán veszélybe került, pedig itt és Aquincumban is nagy szükség volna hídra.
Közvágóhíd A régi vágóhíd 1872-re épült fel, de a régi, védett épületek sem igazán zavarták Adnan Polat török beruházót abban, hogy 2019 végén a főbejárat és a víztorony kivételével lerombolják az egész együttest. A belvároshoz közeli öthektáros területen minden adott lett volna egy menő kulturális negyed létrehozásához, a látványtervek ehelyett egy erősen túlépített, falanszterszerű új lakónegyedről tanúskodnak. Majd legközelebb.
Metrodom River Tovább folyik Újbuda túlépítése is, ezúttal a Duna-parton. A háromhektáros telken hat lakóépületben összesen 712 lakás épül fel, öt ütemben. A Budafoki úton, a lakótornyok mellett felhúznak egy irodaházat is. Pozitívum, hogy egy családi bölcsőde és egy önkormányzati fenntartású óvoda is nyílik a lakóparkon belül – kérdés, ez elég lesz-e ennyi lakóra az amúgy is túlzsúfolt kerületben.
Waterfront City A Biggeorge Property óriásprojektje a 3. kerületben a Folyamőr utca, a Miklós tér és a Bogdáni út által határolt öt hektáros területen zajlik. Négy ütemben összesen 909 lakás épül föl a Duna-parttól nem messze, az egykori Óbudai Szeszgyár területén. Szerencsére a régi gyárból meghagytak egy érdekes épületet és egy kéményt. Az épületek magasabbak lesznek a legnagyobb paneloknál is, kilenc és tizenhárom emeletükkel harmincnégy, illetve negyvenöt méterre magasodnak majd.
Láng Quarter Megkapta az engedélyeket az orosz–magyar milliárdos, Rahimkulov Ruszlán angyalföldi városrésze. Nem volt nagy izgalom, hiszen a kormány korábban úgynevezett rozsdaövezeti akcióterületté és kiemelt beruházássá minősítette a projektet, így a kerület hiába tiltakozott a projekt méretei ellen. A nyolchektáros ingatlan a Váci út, a Vizafogó utca, a Turbina utca és a Rákos-patak által határolt területen fekszik. Az egykori Láng Gépgyár helyére tervezett projektben irodaházak és 1424 új lakás épül. A kiemelt státusz és a könnyített engedélyezési eljárás miatt a befektetőnek elég mindössze huszonöt százalék zöldterületet létrehozni (ezt is részben tetőkertekkel), a lakások ötven négyzetméternél is kisebbek lehetnek, a Váci út és a Vizafogó utca találkozásánál pedig négy darab hatvanöt méter magas irodaházat húznak fel. Összesen bruttó 280 ezer négyzetméter épül a felszín felett és további 130 ezer alatta. A Láng Quarter fantázianevű ingatlanfejlesztési projekt 2031-re készülhet el a Paulinyi & Partners tervei szerint.
Újpest, Szent István tér Közvetlenül a piac mellett, mintegy kilencezer négyzetméteren jöhet létre a kerület új, zöld főtere. A terület több mint felén, ötezer négyzetméternyi füves területen száz fát, cserjét és virágokat is ültetnek majd. Az új park terveit a Platinium Group, valamint PLAN-T Field Design készítette.
Mathias Corvinus Collegium Egy másik egyetemi beruházás is készülődik a hegyen: az állami kötvényekkel alaposan körülbástyázott tehetséggondozó új központ építését fontolgatja a megszüntetett Balassi Intézet épületének helyén. Az ötlet nem népszerű maradéktalanul, mivel a régi épület nem menthetetlen, és az is erősen kérdéses, hogy a gellérthegyi környezetben mivel jár az évekig tartó építkezés. Az építészeti terveket a Napur Architect készítette.
Sofitel Zalaváry Lajos hotelépülete – a korábbi Atrium Hyatt, majd Sofitel – a hazai késő modernizmus egyik jelentős alkotása volt jellegzetes ablakaival és ezer közül is felismerhető átriumával. De csak volt, ugyanis a Jellinek Dániel-féle Indotek irányításával megkezdődött az épület bontása, hogy megújítsák a belső tereket és a homlokzatokat. A kiugró ablakok helyét szitanyomott mintázatú ablakok veszik át, és átépül a belső tér is, ahol 350 szobát és tizenöt apartmant alakítanak ki. A tervezést a New York-i Asymptote Architecture és a budapesti Bánáti + Hartvig Építész Iroda végzi. Kis érdekesség: a kivitelező Market Építő főtulajdonosa, Garancsi István kaszinója ugyanezen épület földszintjén prosperál.
Hunyadi téri vásárcsarnok A terézvárosi műemléképület 1897-ben épült Czigler Győző tervei alapján. A szocializmus alatt több szakszerűtlen beavatkozás történt, de az oldalhajókban szerencsére megmaradtak az eredeti kofastandok öntöttvas díszítéseikkel és rácsaikkal. Homlokzatát néhány éve felújították, a belső felújítással a cél az, hogy korszerűbb, az árusoknak kényelmesebb legyen, és olyan új funkciókkal bővüljön, hogy népszerű közösségi hely lehessen a terézvárosiak körében. A tervezési folyamatot az önkormányzat nyitottá tette, hogy a piacra járók és az árusok is elmondhassák véleményüket. Az építészeti terveket a Nagy Csaba és Pólus Károly által vezetett Archikon készítette.
+11 fejlesztés, amiről már 2021-ben is írtunk, de még nem fejeződött be
Citadella Az építkezés még tart, de a tömb közepén már tavaly óta lobog egy új zászló, harminchat méteres rúdon, és elég furcsán konkurál a Szabadság-szoborral.
Déli körvasút Három új megálló, egy új sínpár, sűrűbb járatok, rövidebb menetidők. Az elővárosi vonatok tíz–tizenöt percenként indulhatnak majd, átszállás nélküli kapcsolatot teremtve az agglomeráció, valamint a városközpont között. Elsőre jól hangzik, de a belgrádi vasút kínai áruval megrakott tehervonatait lakott területen átvezetni – nos, nem tűnik fenomenális ötletnek.
Bosnyák tér A zuglói gigaberuházásba már korábban belekezdett Bayer Construct 950 lakást épít a harminckilenc méteres lakótornyokban. Ugyanilyen magas irodaházak is épülhetnek, és itt nem érvényes a plázastop sem, új bevásárlóközpont is lesz.
Radetzky-laktanya A Bem téren álló régi honvédségi épület elrendezése miatt ma már használhatatlan, de városképi jelentősége és történeti értéke miatt legalább a homlokzatot megtartották kulisszaszerűen. Mögéjük kortárs épületek kerülnek a 3h Építésziroda tervei alapján: a dunai oldalon százharminc szobás szálloda, mögötte irodaépület. A Kandó Kálmán utca felől passzázs épül üzletekkel és vendéglátóhelyekkel.
Nyugati pályaudvar Habár a környék nagyszabású fejlesztése, a tájsebként éktelenkedő felüljáró elbontása és sok más hasznos fejlesztés lekerült a napirendről, a műemlék csarnoképület felújítása már nem áll le. Megújult a tetőszerkezet nagy része, idén folytatódik, és egészen őszig tart a homlokzat és a körút felé eső tornyok felújítása.
Liget Budapest Az elmúlt évben elkészült a Magyar Zene Háza és a Néprajzi Múzeum, a folytatásról sok még a kérdőjel. A Kós Károly sétány autómentessé tétele az egész város érdeke lenne, az új Magyar Nemzeti Galéria elhelyezése egyelőre erősen kérdéses, a Biodóm pedig toplistás a legértelmetlenebb óriásberuházások listáján.
Hotel Dorothea A Vörösmarty tér szomszédságában, jókora területen zajló építkezés a Mahart-ház, a Futura-ház és az egykori Bankszékház épületét foglalja magában, a tulajdonos a miniszterelnöki vő BDPST Groupja. A műemléki homlokzatokat felújítják, de nagyrészt új épület kerül a falak mögé, egyebek mellett hotel, apartmanok, tetőterasz lesznek a tömbben.
Testnevelési Egyetem Átalakul a BAH-csomópont környéke, összesen hetvenötezer négyzetméteren. Az eredeti, Hauszmann Alajos-féle 19. századi tömb mellett multifunkciós sportpálya is épül a TSPC tervei alapján.
Dél-budai Centrumkórház A beruházás ütemezése bizonytalan, de a tervek impozánsak: a hűtést és a fűtést földhő adja, intelligens robotok felelnek az ételszállításért, a gyógyszerek szétosztásáért, sőt még a szennyeslogisztikáért is. A szobák egyágyasok lesznek, kivéve a gyermekellátó rész kórtermeit, ahol a szülők a gyerekek mellett alhatnak. A 11. kerületi Dobogó városrészben zöldmezős beruházásban felépülő új szuperkórház terveit az M-Teampannon készítette.
Dél-pesti Centrumkórház A Szent István Kórház és a Szent László Kórház területén jöhet létre 1400 ággyal, de a fejlesztés sorsa itt is kérdéses. Csak a bejárati pavilon marad meg, teljesen új épületegyüttes születik a ZDA-Zoboki Építésziroda tervei szerint. Az egykapus rendszer lényege, hogy – a sürgősségi ellátás kivételével – minden beteg és látogató a Nagyvárad tér felől, a metró aluljárón át közelítheti meg a területet, majd a főépületből rögtön a megfelelő helyszínre irányíthatnak mindenkit.
Közlekedési Múzeum A volt Északi Járműjavító héthektáros kőbányai rozsdaövezeti területén álló korábbi MÁV-dízelcsarnokot és környezetét a Diller Scofidio + Renfro építésziroda és a magyar Teampannon tervei szerint alakítják át. A régi csarnokhoz csatlakozó új épületszárnyon keresztül a Kőbányai út és a Könyves Kálmán körút kereszteződése felől be lehet majd látni a múzeumba.
+10 fejlesztés, amiről nem tudjuk, hogy mi lesz a sorsa: · A rakpartok átalakítása · Észak-csepeli közpark · Diákváros · Gellérthegyi sikló · Etele téri indóház (Kelenföldi pályaudvar) · Városháza Park · Városmajor · Planetárium · Tőzsdepalota (volt MTV-székház) · Rácz Fürdő
Minél több rátermett fekete cégvezetőt szeretne az amerikai üzleti élet krémjében látni, ezért Mellody Hobson, az Ariel Investments elnöke azt tervezi, hogy már működő vállalkozások élére juttatja, majd kapcsolatba hozza őket a sikerhez szükséges ügyfelekkel és tőkével. Az amerikai Forbes cikke.
Hétköznapi emberek nem hétköznapi munkákról – vagy pont hétköznapiról, csak nem mindennapi történetekkel. A Forbes.hu-n elindított Szeretem a munkám rovatban olyan munkavállalók mesélnek sikerről, fizetésről, lemondásokról, akik szenvedélyesen szeretik a hivatásukat. Három cikket is ajánlunk.
Négy egymást követő évtizedben nem volt olyan hét, néha nap sem, hogy Máté Krisztinát ne láttuk volna képernyőn, a 90-es, 2000-es évek túlzás nélkül róla szóltak. Kevesen vannak a magyar médiában, akik pályájuk alatt politikai, bűnügyi és kvízműsort is vezethettek, híreket mondtak be és szerkesztettek, producerként főműsoridős üzleti show-t készítettek, közben tanították is a szakmát, és emellett még a könyvkiadásban vagy a szépségápolásban is kipróbálták magukat. A tévé aktuális bombasikere, a Cápák között Kriszta szerint nem szimpla műsor – és magát sem feltétlenül gondolja szimpla tévésnek. Aki ismeri, dolgozik vele, ódákat zeng odaadásáról. Mégis, miért a szigorú műsorvezetőt látják meg benne mind a mai napig?