Jókor voltak jó helyen, mondják szinte mindig a Forbes alanyai, és mi ezt olyan ritkán írjuk le, amilyen ritkán csak lehet. Tudjuk, hogy szerencséje sokaknak sokszor van, de csak kevesen ismerik fel és használják ki. A mindentől független, égből pottyanó szerencse ritka, még a lottószelvényhez is kell lottót venni.Te is jókor vagy most jó helyen, és te is […]
Jókor voltak jó helyen, mondják szinte mindig a Forbes alanyai, és mi ezt olyan ritkán írjuk le, amilyen ritkán csak lehet. Tudjuk, hogy szerencséje sokaknak sokszor van, de csak kevesen ismerik fel és használják ki. A mindentől független, égből pottyanó szerencse ritka, még a lottószelvényhez is kell lottót venni. Te is jókor vagy most jó helyen, és te is tettél érte. Megvetted a lapot, vagy előfizettél rá. A sok hülyeség és rossz hír mellett itt és most beengedhetsz a világodba egy olyan valóságot is, ami nem lefelé húz, hanem felfelé. Plusz előny: nem világít közben az arcodba, mint a telefonod vagy a monitorod.
Tudtad, hogy a BlueVoyant nevű, világméretű kibervédelmi unikornis egyik legfontosabb bázisa Budapesten van? Mi a titkuk, miért döntenek úgy az iparág nagyágyúi akár FBI-os múlttal is, hogy itt folytatják pályájukat? Exkluzív cégportré a Forbes.hu-ról.
Miért dönt úgy valaki hatvan felett, hogy startupot alapít – tizenhárom év McKinsey-vel, hat év Lehman Brothersszel és tíz év Morgan Stanley-vel a háta mögött? „Az utóbbinál döbbentem rá: közel sincs minden cégnek ugyanekkora anyagi forrása, szakértelme kiberbiztonságra, sokan nagyon is sebezhetők. Ez ellen akartam tenni valamit” – foglalja össze a Forbes.hu-nak adott exkluzív interjújában James Rosenthal.
2017-ben elindított egy kibervédelmi startupot, a New York-i BlueVoyantot. 2022 februárjában már 250 millió dolláros tőkebevonási kört zártak, négy kör alatt több mint hatszázmillió dollárt vontak be, a cégérték már hivatalosan is egymilliárd dollár felett van. A pontos érték nem ismeretes, az európai központ székhelye viszont igen: Budapest.
Már több mint harminc országban nyolcszáznál több piaci és állami ügyfélnél tartanak. 2022 tavaszán megnyitott a szingapúri központ, Ausztráliában is épülget már a jelenlétük. „Sosem egy apró, szűk fókuszú kibervédelmi céget akartam felhúzni, hogy aztán tovább is adjak rajta, és kiszálljak. Mi globális méretben gondolkodunk, minden cég életére, a teljes iparágra hatni kívánunk.”
A BlueVoyantot két szál köti Magyarországhoz. Rosenthal anyai ágon magyar felmenőkkel bír, dédszülei innen vándoroltak az Egyesült Államokba. Másrészt, 2022-ben választották ki Budapestet az európai regionális székhelynek, egyben technológiai és biztonsági műveleti központnak is. Pár hónap, és az utolsó simítások is készen lesznek a kétszintes belvárosi irodában.
Rácz György Róbert több mint húsz év IBM után, az IBM Security üzletágának vezetői székéből ment át 2021-ben a BlueVoyanthoz. „Garantálta, hogy hozzánk tud majd csábítani tehetségeket az IT-szektorból” – indokolja döntését Rosenthal. Rácz építőnek vallja magát, az IBM-nél a keleteurópai kiberbiztonsági üzletágat a nulláról húzta fel, majd a teljes európai kiberbiztonsági üzletág vezetésével is megbízták. A BlueVoyanttal ezekhez a gyökerekhez vágyott vissza. „A hátterem miatt választottak ki, és én is a hátterük miatt csatlakoztam hozzájuk.”
Nem egyedül az IBM-ből sikerült lecsapni nagy iparági koponyákra. Az amerikai nemzetbiztonságtól kezdve a brit GCHQ titkosszolgálaton át akár az FBI-ig ép ésszel felfoghatatlan tapasztalat gyűlt össze a cégnél. Pedig alig több mint hatszázötvenen dolgoznak itt világszerte. Ebből százhúsz felett van az európai csapatok létszáma, a magyar központ már ennek is durván a fele. Ide Csehországtól Romániáig toboroznak IT-mérnöki, biztonsági vagy termékfejlesztési pozíciókba szakembereket. Kezdetek óta ez az irány: idecsábítani a szakma krémjét. Hogy mi az értékajánlat? Erről bővebben már a Forbes.hu-n, keresd a teljes cikket online!
Komoly elvárásokkal indultam el a Glow Up Bőrgyógyászati és Esztétikai Klinikára. Belépve egyből éreztem, hogy a Glow Up kilóg az esztétikai klinikák sorából. A kortárs elvárásoknak megfelelő, karakteres, high-end enteriőrben a brand megálmodója, Dr. Faluhelyi Dóra fogadott. „Klinikánkon a bőrgyógyászat, a sebészet, az esztétika és a kozmetika szoros együttműködésben, teljes komplexitásában foglalkozik pácienseink megjelenésével, a […]
Egy aktív magyar felhasználó átlagosan két streamingszolgáltatásra fizet elő – áll a GKID kutatócég februári riportjában. Itthon körülbelül 2,1 millióan használnak vagy férnek hozzá valamilyen előfizetéshez – ez a bázis hónapok óta stagnál, avagy a magyar piacra egyre nehezebb bekerülni ebbe az átlagosan használt két előfizetésbe. Ráadásul nemrég nálunk is megjelent az új streamingóriás, a Skyshowtime, lássuk, mennyi most az annyi, és erre az annyira mennyit vagyunk hajlandók áldozni.
Budapest szakadatlanul építkezik. Nem mindig úgy változik, ahogy szeretnénk, kicsit sok a bontás, még több a por és a beton, de az legalább a miénk. Összegyűjtöttük a városképi jelentőségű új épületeket, a fontosabb megújuló történelmi épületeket, közterületeket, valamint a legizgalmasabb zöldterület- és városnegyed-fejlesztéseket.
Minél több rátermett fekete cégvezetőt szeretne az amerikai üzleti élet krémjében látni, ezért Mellody Hobson, az Ariel Investments elnöke azt tervezi, hogy már működő vállalkozások élére juttatja, majd kapcsolatba hozza őket a sikerhez szükséges ügyfelekkel és tőkével. Az amerikai Forbes cikke.