Tíz-tizenkét éve már sztárok voltak, most újra támadnak a tőke- és hozamvédett alapok. Van esélyük akkor, amikor az inflációkövető állampapír idén tizenhat, jövőre akár húsz százalékot is fialhat?
Az utolsó igazi nagy válság slágertermékei voltak a garantált vagy tőkevédett alapok, 2010–12 táján fű-fa-virág ezeket kereste, az alapkezelők nem győzték kihozni az újabb és újabb termékeket, és könnyedén rongyosra keresték magukat velük. De ilyen konstrukciókat csak addig lehet összeeszkábálni, amíg értékelhető szintű kockázatmentes hozam érhető el a világban, ezért aztán az utólag nagyrészt tőkepiaci Kánaánnak bizonyuló előző évtized közepén lényegében eltűntek a piacról a tőkevédett alapok. Most újra jönnek, kopogtatnak, a gigainfláció és -kamatszint időszakában diadalmas visszatérésre készülnek. Kérdés, bedőljön-e nekik újra a mezei kisbefektető?
Van-e vonzóbb marketingszöveg, mint hogy a „pénzed nemcsak biztonságban van, bukni egy fityinget se lehet, de garantált kamatot is kapsz, amiből ráadásként kiemelkedő hozam nőhet ki”? Valóban ezt ígérik a tőkevédelem mellett garantált kamatot is kínáló konstrukciók, nincs itt semmi csalás, se ámítás, de azért mondanánk egy jobb szlogent. „Nincs benne nagy hozzáadott érték, minek fizess érte, ha magad is meg tudod csinálni?”
Befektetési alapba leginkább három okból teszi a pénzét a tudatos kisbefektető: ott van rögtön a kényelmi faktor; aztán a profi portfóliómenedzserek tudása adhat komoly hozzáadott értéket; és az is igaz, hogy olyan termékeket, piacokat és struktúrákat is begyűjthet befektetési jegyeket vásárolva a kisbefektető, amit amúgy maga nem tudna elérni vagy megfizetni. Ezek az indokok a tőkevédett alapoknál tizenkét éve még csak-csak megálltak, ma viszont már egyre nehezebb mellettük érvelni.
Komoly elvárásokkal indultam el a Glow Up Bőrgyógyászati és Esztétikai Klinikára. Belépve egyből éreztem, hogy a Glow Up kilóg az esztétikai klinikák sorából. A kortárs elvárásoknak megfelelő, karakteres, high-end enteriőrben a brand megálmodója, Dr. Faluhelyi Dóra fogadott. „Klinikánkon a bőrgyógyászat, a sebészet, az esztétika és a kozmetika szoros együttműködésben, teljes komplexitásában foglalkozik pácienseink megjelenésével, a […]
Komoly elvárásokkal indultam el a Glow Up Bőrgyógyászati és Esztétikai Klinikára. Belépve egyből éreztem, hogy a Glow Up kilóg az esztétikai klinikák sorából. A kortárs elvárásoknak megfelelő, karakteres, high-end enteriőrben a brand megálmodója, Dr. Faluhelyi Dóra fogadott. „Klinikánkon a bőrgyógyászat, a sebészet, az esztétika és a kozmetika szoros együttműködésben, teljes komplexitásában foglalkozik pácienseink megjelenésével, a bőr egészségével.”
Dóra egy olyan klinikát hozott létre, ahol a szakmaiság, a tudatosság és a felelősség a legmagasabb szinten találkozik. „Ahelyett, hogy megváltoztatnánk a személyiség megjelenését, mi a természetes, kifinomult részletek megteremtésére specializálódtunk. Fontos, hogy ügyfeleink megtalálják az önmagukban rejlő szépséget, elfogadják, sőt szeretni tudják önmagukat. Ennek érdekében pácienseinkkel karöltve tervezzük meg a megfelelő, személyre szabott kezelési terápiát.”
Egy klinika, ami brand
Az irány, mely egyedülállóvá teszi a klinikát, Dóra számára az elejétől kezdve egyértelmű volt. „Nyilván van egy kiemelkedő szakmai háttér, azonban a napi rutinunkban a páciensközpontú filozófia áll a középpontban. Pozitivitás, valódi figyelem, közösségépítés, melyek nem egyetlen orvos személyéhez, hanem a brandhez kötődnek” –mondja Dóra, aki egyből be is mutatta saját fejlesztésű, az iparágban egyedülálló pácienstámogató rendszerüket, a MyGlowUp platformot.
Klinika luxuskivitelben
A klinika az iparág leginnovatívabb technológiáit kínálja, eszközparkjukat az elérhető világmárkák legmodernebb tárházából építették ki, így pácienseik a legkomplikáltabb beavatkozásokat is könnyedén veszik, hiszen a kezelőszékben ülve nem csupán az eredmény, de az ahhoz vezető út is fontos. „Minden termékünk, gépünk és kezelésünk a lehető leghatékonyabb, legkevesebb fájdalommal jár és a legmagasabb minőséget képviseli.”
Termékeik között megtalálható a Forlle’D termékcsalád, mely azt a nanotechnológiát alkalmazza, amiért megalkotója, Dr. Makoto Hatto professzor Nobel-díjat kapott, de az egyik legismertebb komplex bőrterápiát kínáló termékcsalád, a ZO Skin Health is képviselteti magát a klinikán. A Candela cégcsoport által gyártott Nordly’s géppel is találkoztam, melyet tavaly Amerikában az év lézerkészülékének választották, továbbá a doktornő figyelmembe ajánlotta a SkinPen Precision-t, mely az egyedüli FDA-tanúsítvánnyal rendelkező orvosi mikrotűs eszköz a piacon.
Közösség és harmónia
Az interjú végére Dóra szavait hallgatva egyre inkább megértettem, mit is jelent a klinika által megfogalmazott gondolat, miszerint a ragyogás belülről kezdődik. Bőrünk egészsége, önbizalmunk és megjelenésünk minősége összefügg, és nem csupán a fizikai kezeléseken múlik. „Az önfejlesztés kiemelten fontos, hogy önazonosak maradjunk és ne vesszünk el az esztétikai világ útvesztőjében. Ebben nyújtunk segítséget Dobó Katával és Dr. Pászthy Beával, akikkel egy havonta jelentkező podcast keretében beszélgetünk bővebben a témáról.”
„Számunkra a Glow Up Aesthetic Clinic az egészséges bőrt, a természetes szépséget és a tudatos bőrápolást testesíti meg. Valljuk, hogy a rendszeres bőrápolásnak mindenki számára hozzáférhetőnek és elengedhetetlennek kell lennie.”
2013 novemberében együtt kezdtük el a magyar Forbest. A mostani magazin az utolsó,
amiben Aknay Csaba és Kotschy Gábor, avagy az Orbital Strangers fotózott.
113 szám feledhetetlen képeiből válogattunk. Szép menet volt!
Rendezett gyümölcsligetek, hangulatos kisvárosok, jó konyha. Az Ibériai-félsziget keleti partvidéke, a valenciai régió nagyjából mindent tud, amire egy utazónak szüksége lehet, az itteni időjárás pedig háromszázharminc napsütéses nappal – a perzselően forró nyarat leszámítva – jobb nehezen lehetne. Benicàssim, Valencia, Peníscola vagy Altea egy-egy önálló látogatást is megér, akár még télen is. Nem választottunk, bejártuk az egészet.
A Flix hatékony üzleti modelljével tíz év alatt átalakította és letarolta a távolsági buszos piacot, a helyi buszüzemeltetők sorra festik át zöldre a járműveiket szinte az egész világon. Nem látni, mi állhatna az útjukba a következő tíz évben. Felkészül a hódításra a világ legnagyobb buszos piaca, Ázsia.