Tudtad, hogy a BlueVoyant nevű, világméretű kibervédelmi unikornis egyik legfontosabb bázisa Budapesten van? Mi a titkuk, miért döntenek úgy az iparág nagyágyúi akár FBI-os múlttal is, hogy itt folytatják pályájukat? Exkluzív cégportré a Forbes.hu-ról.
Miért dönt úgy valaki hatvan felett, hogy startupot alapít – tizenhárom év McKinsey-vel, hat év Lehman Brothersszel és tíz év Morgan Stanley-vel a háta mögött? „Az utóbbinál döbbentem rá: közel sincs minden cégnek ugyanekkora anyagi forrása, szakértelme kiberbiztonságra, sokan nagyon is sebezhetők. Ez ellen akartam tenni valamit” – foglalja össze a Forbes.hu-nak adott exkluzív interjújában James Rosenthal.
2017-ben elindított egy kibervédelmi startupot, a New York-i BlueVoyantot. 2022 februárjában már 250 millió dolláros tőkebevonási kört zártak, négy kör alatt több mint hatszázmillió dollárt vontak be, a cégérték már hivatalosan is egymilliárd dollár felett van. A pontos érték nem ismeretes, az európai központ székhelye viszont igen: Budapest.
Már több mint harminc országban nyolcszáznál több piaci és állami ügyfélnél tartanak. 2022 tavaszán megnyitott a szingapúri központ, Ausztráliában is épülget már a jelenlétük. „Sosem egy apró, szűk fókuszú kibervédelmi céget akartam felhúzni, hogy aztán tovább is adjak rajta, és kiszálljak. Mi globális méretben gondolkodunk, minden cég életére, a teljes iparágra hatni kívánunk.”
„A kollégák küzdenek, mint malac a jégen.” Ezt a covidjárványban mondta nekünk egy interjúban. Azóta jött háború, energiakrízis, óriási infláció, a tejtermékek a duplájára drágultak. Most mit csinálnak a kollégák?Most? Vészhelyzet van. Ez teljesen abnormális, tervezhetetlen állapot. Én értem, hogy van olyan, hogy üzleti terv, de ki a csuda tudta volna ezt lemodellezni? A legnagyobbak is milliárdos veszteségeket fognak elszenvedni, nagyon komoly […]
„A kollégák küzdenek, mint malac a jégen.” Ezt a covidjárványban mondta nekünk egy interjúban. Azóta jött háború, energiakrízis, óriási infláció, a tejtermékek a duplájára drágultak. Most mit csinálnak a kollégák? Most? Vészhelyzet van. Ez teljesen abnormális, tervezhetetlen állapot. Én értem, hogy van olyan, hogy üzleti terv, de ki a csuda tudta volna ezt lemodellezni? A legnagyobbak is milliárdos veszteségeket fognak elszenvedni, nagyon komoly átrendeződést várok. Csak az a kérdés, hogy ki éli túl. A Cserpes túléli? Annyira okos nem vagyok, hogy lássam a jövőt, de én mindig a jót várom. És látok is már jó jeleket. Egy hónapja visszatértem, nagyon erősen vissza kellett szállnom a napi operatív ügyekbe. Most szükség van rám, akkor is, ha egyszer a Forbes rám sütötte, hogy én vagyok a tökéletes antimenedzser. És talán így is van, de ha ott vagyok, akkor azért sok mindent látok. Mit kell rendbe tenni? Alapvetően az emberek fejében kell rendet tenni. Vannak hatékonysági tartalékok a rendszerben, kicsit be is aludtunk az árazásban, van körülbelül százmillió forint, ami sohasem fog visszajönni. Közben pozitív, hogy a Cserpes sokaknak vonzó lett, olyanoknak, akik korábban nem tudták megvenni. De egy kereskedelmi kollégát biztosan be kell újítanunk, a logisztikán is kell javítanunk, kontrollerünk, sőt ügyvezetőnk sincs. Nálunk azért sok minden hiányzik, ami egy normális cégnél van. (Nevet.) Nem is értem, hogy működnek harminc éve, és jutottak hárommilliárdos forgalom fölé. Nagyon szeretnek bennünket a fogyasztók, az odafent való, na, meg az égiek. Mit vár az idei évtől? A kollégáknak is mondtam, hogy nagyon nehéz időszak jön. Pont most kell hatékonyabbnak lennünk, amikor mindenkinek nehezebb a megélhetés. De azt az élelmiszer-drágulást és azt a reálbércsökkenést, ami történt, nem tudjuk kompenzálni. Szerintem mások sem tudják. És közben szükség van a folyamataink átszervezésére és legalább ötszázalékos leépítésre is. De megyünk tovább, rengeteg termékötletünk van, és a tejivókat is meg kell újítanunk. Melyik a kedvenc Cserpes-terméke? A Trudi. Meg a kefir, szerintem az egy csoda, a legjobb a piacon, az bizton állítható. A tejberizsát ismeri? Így, hogy tejberizsa? Igen, már van olyanunk is. Kaptunk egy-két megjegyzést az interneten, de nem vettük komolyan.
A gigászi metropolisz lakossága meghaladja egész Magyarországét, nem éppen a csendről és a nyugalomról híres. Emiatt különösen fontos, hogy legalább pihenni jó körülmények között lehessen.
2013 novemberében együtt kezdtük el a magyar Forbest. A mostani magazin az utolsó,
amiben Aknay Csaba és Kotschy Gábor, avagy az Orbital Strangers fotózott.
113 szám feledhetetlen képeiből válogattunk. Szép menet volt!
Hétköznapi emberek nem hétköznapi munkákról – vagy pont hétköznapiról, csak nem mindennapi történetekkel. A Forbes.hu-n elindított Szeretem a munkám rovatban olyan munkavállalók mesélnek sikerről, fizetésről, lemondásokról, akik szenvedélyesen szeretik a hivatásukat. Három cikket is ajánlunk.
Bárki lehet tulajdonosa egy horgászappnak, egy sörfőzdének vagy egy vegán étteremláncnak, ha minicápának szeretné magát érezni, fantáziát lát egy startupban, és van kockáztatni való pénze. Szeles Nóra több évtizedes tőkepiaci rutinnal és átlagon felüli energiával csinál mindent, amit csinál, most éppen a befektetési célú közösségi finanszírozás kultúrájának építését. Hogy a Tőkeportál tudja-e sikerre vinni ezt a crowdfundingot Magyarországon, az szerinte lehet kérdés, de hogy maga a modell működik, az nem.