Tudtad, hogy a BlueVoyant nevű, világméretű kibervédelmi unikornis egyik legfontosabb bázisa Budapesten van? Mi a titkuk, miért döntenek úgy az iparág nagyágyúi akár FBI-os múlttal is, hogy itt folytatják pályájukat? Exkluzív cégportré a Forbes.hu-ról.
Miért dönt úgy valaki hatvan felett, hogy startupot alapít – tizenhárom év McKinsey-vel, hat év Lehman Brothersszel és tíz év Morgan Stanley-vel a háta mögött? „Az utóbbinál döbbentem rá: közel sincs minden cégnek ugyanekkora anyagi forrása, szakértelme kiberbiztonságra, sokan nagyon is sebezhetők. Ez ellen akartam tenni valamit” – foglalja össze a Forbes.hu-nak adott exkluzív interjújában James Rosenthal.
2017-ben elindított egy kibervédelmi startupot, a New York-i BlueVoyantot. 2022 februárjában már 250 millió dolláros tőkebevonási kört zártak, négy kör alatt több mint hatszázmillió dollárt vontak be, a cégérték már hivatalosan is egymilliárd dollár felett van. A pontos érték nem ismeretes, az európai központ székhelye viszont igen: Budapest.
Már több mint harminc országban nyolcszáznál több piaci és állami ügyfélnél tartanak. 2022 tavaszán megnyitott a szingapúri központ, Ausztráliában is épülget már a jelenlétük. „Sosem egy apró, szűk fókuszú kibervédelmi céget akartam felhúzni, hogy aztán tovább is adjak rajta, és kiszálljak. Mi globális méretben gondolkodunk, minden cég életére, a teljes iparágra hatni kívánunk.”
Az I. kerület bevett-felkapott éttermeinek egyelőre nem kell aggódniuk a naphegyi edzőközpont eklektikus koncepciójú bisztrója miatt.
„Jöjjenek nyugodtan, lesz hely” – mondja egy derűs női hang a telefonban, amikor egy szerdán aznap estére, pár órával későbbre foglalnánk asztalt a Sunhill Bistróba. Nevet nem is kér – ez lehetne akár intő jel is, de mi totális optimizmusának tudjuk be. Valójában meg annak kéne, hogy a naphegyi NER-celebszálkásító Oxygen Wellness több koncepcióváltást megélt oldalhajója elsősorban reggeliző-bruncholó helynek, hétvégente lehet erős. Erre utal az is, hogy amióta januárban az edzőközponttal együtt Mészáros Lőrinc berkein belülre került az étterem, a Facebook-oldalt ellepték gazdagon sminkelt TV2-s műsorvezetők becsekkolásai, de egyikük sem az á la carte étlap valamelyik elemével látható. Pedig az már csak azért is hasznos volna, mert ugyanezen a közösségi szájton egy teljesen más menükártyáról láthatók fotók, mint ami a honlapon elérhető, és odaértünking találgatjuk, vajon melyik lehet az igazi. (A facebookos.)
Négy-öt asztalnál ülnek, úgy tizenöt–húsznál tehát nem, ránézésre a vendégek nagyobb részének van magasépítő vállalkozása. Egy percnél hosszabban álldogálunk, amíg valaki megszólít minket, ajánlásának megfelelően (ti. hogy üljünk bárhová) az átriumot választjuk, ami stratégiai hibának bizonyul: étlapot több mint tíz perc után kapunk, a rendelésfelvételig további tizenöt perc alatt jutunk el. Lehetne pizzázni is egy impozáns kemencéből, prémiumnak tűnő feltétekkel, de mi azt akarjuk kideríteni, az áll-e a bevásárlás mögött, hogy Mészáros Lőrinc Várkonyi Andrea után a Sunhill séfjébe is beleszeretett, úgyhogy összetettebb dolgok iránt érdeklődünk.
Érlelt sajttal töltött céklás raviolival kezdünk, és a fejünkben megjelenő nyelvhasználati kérdőjelekkel, merthogy nem egy lilára színezett tésztabatyu jön, hanem két céklazselé-korong között a minden különösebb karaktert nélkülöző sajt, szóval cékla-„ravioli”. Merész alkotás, mármint: hatezerért merész. A tejszínes halleves leve kellemesen selymes emulzió, ha nem is emlékezetes, a betétek jól készült kagylók, semlegesre főtt rákok és rágósnak bizonyuló bébipolipok.
A főételek esetében ajánlásokat követünk. A konfitált tengeri sügér egy szokatlanul, de szépen formázott filé, meghagyott farokúszóval. Jól passzol hozzá a karfiolkrém és a diszkréten, de füstölt kaviár, mutatósak a bébizöldségek is. A leírásból és elsőre a tányérunkról is lemarad a némi spéttel hozott zelleres-almás mártás, ami magában kifejezetten finom ugyan, de arról nem vagyunk meggyőződve, hogy ezt a fogást kereste végzetének. A legerősebb elem a vacsorában a füstös ízű sólet, benne egy libamájjal töltött, rántott kaszinótojással: utóbbi bundája remek, a libamájpépről viszont csak az tud eszünkbe jutni, mennyivel több értelme lett volna a Teremtő által megálmodott helyén hagyni krémesen a sárgáját. Ehető virágok díszítik – ez könnyen lehet, hogy egy sólet esetében világelsőséget jelent.
A feltét glacéban sült marhaoldalas, a név dekódolásához annyit segítek, hogy a barnamártás francia nevét az I. kerület ezen pontján kívül nem fonetikusan ejtik, ettől azonban még a hús omlós és ízes. (Lefejtése a csontról nem a legkönnyebb művelet a csúszós babágyon, de a hal szószát villával kikanalazni egy teljesen lapos dizájntányérból sem az: az élet a Naphegyen is harc.)
A császármorzsa Snickers fagylalttal és forró baracklekvárral is az utóbbi, egyszerűbb-őszintébb, ezáltal magabiztosabb érzetet keltő szellemben fogant. A mogyorós fagyi és a morzsa kombinációja ötletes ízpár, a savanykás lekvárral is működő trió. Ami kevésbé működő: felszolgálónk – aki egész este annyira igyekszik, hogy szakadatlan meséléssel vagy kínálással ránk ne telepedjen, hogy az ellenkező végletet valósítja meg – a desszert tálalásakor egy szerencsétlen mozdulattal az ujjával odébblöki a morzsaágyon ülő fagyit.
A beálló csend másodperceiben kényszerűen mindenki végiggondolja magában az opciókat: visszakanyarodni a zárás előtti percekben pakolástól hangos látványkonyhába, vagy a hangos ellenkezés hiányát látva azt gondolni, hogy belefér. Itt az utóbbi történik, és valóban, van a vendéglátásnak olyan szintje, ahol belefér: az otthoni.
Sunhill Bistro Budapest I., Naphegy utca 67. A teszt időpontja: 2023. február 22.
Ezt ettük: Érlelt sajttal töltött langyos céklás ravioli: 5690 Tejszínes Sunhill halleves: 4490 Konfitált tengeri sügér filé almafüstös ikrával: 6990 Sólet glacéban sült marha oldalassal, libamájjal: 8990 Császármorzsa Snickers fagylalttal és forró baracklekvárral: 2990 Két pohár bor: 3380 Egy nagy víz: 800 Szervizdíj: 4333 Összesen: 37 663 forint
Minél több rátermett fekete cégvezetőt szeretne az amerikai üzleti élet krémjében látni, ezért Mellody Hobson, az Ariel Investments elnöke azt tervezi, hogy már működő vállalkozások élére juttatja, majd kapcsolatba hozza őket a sikerhez szükséges ügyfelekkel és tőkével. Az amerikai Forbes cikke.
Hétköznapi emberek nem hétköznapi munkákról – vagy pont hétköznapiról, csak nem mindennapi történetekkel. A Forbes.hu-n elindított Szeretem a munkám rovatban olyan munkavállalók mesélnek sikerről, fizetésről, lemondásokról, akik szenvedélyesen szeretik a hivatásukat. Három cikket is ajánlunk.
Tíz-tizenkét éve már sztárok voltak, most újra támadnak a tőke- és hozamvédett alapok. Van esélyük akkor, amikor az inflációkövető állampapír idén tizenhat, jövőre akár húsz százalékot is fialhat?
Egy több mint három évtizedes családi cég, élén három nővel: anya, lánya, unokája. A Medito mátriárkája, Osztián Gabriella friss amerikai munkatapasztalatokkal, ötszázalékos jutalékért kezdett el edzőcipőtől babakocsin át ruhákig mindenfélével kereskedni a rendszerváltás után, az unoka, Letícia már a jövő és a fenntarthatóság felé vezeti a játékbizniszt. Közben felkészül a negyedik generáció.