A pénzügyi termékekkel foglalkozó csapat munkájáról az Alfa Prémium Üzletágának értékesítési igazgatóját kérdeztük. Filip Józsefnek meggyőződése, hogy a siker az exkluzivitáson, a szakmaiságon, és alapvetően az ügyfél és tanácsadó közötti bizalmi együttműködésen alapul. Miért tartottad vonzónak az Alfa Prémium Üzletágat? Több mint egy évtizede csatlakoztam a Prémium Üzletághoz, amelynek elsősorban az exkluzív – más banknál […]
A pénzügyi termékekkel foglalkozó csapat munkájáról az Alfa Prémium Üzletágának értékesítési igazgatóját kérdeztük. Filip Józsefnek meggyőződése, hogy a siker az exkluzivitáson, a szakmaiságon, és alapvetően az ügyfél és tanácsadó közötti bizalmi együttműködésen alapul.
Miért tartottad vonzónak az Alfa Prémium Üzletágat?
Több mint egy évtizede csatlakoztam a Prémium Üzletághoz, amelynek elsősorban az exkluzív – más banknál vagy pénzügyi disztribútornál nem elérhető – termékkínálata győzött meg. Teljesen új és innovatív termékfejlesztési módszerrel dolgozunk, amelyekkel kizárható a Hawthorne-effektus: piackutatás vagy megfigyelés alatt a fogyasztó megváltoztatja valós igényét. A mi termékeinket az ügyfelekkel történő beszélgetések inspirálják.
Nem fognak eltűnni a személyes tárgyalások, ám a céges pénzügyek jó részét már most is könnyen lehet automatizálni – mondja Czimer Gergely, a Raiffeisen Bank vállalati digitálisés fizetési megoldások területének vezetője. Hogy áll most Magyarországon a vállalati pénzügyek digitalizációja? Nemzeti szinten összességében jól állunk a digitális ügyintézésben. A banki szolgáltatásoknál persze látni kell azt is, […]
Nem fognak eltűnni a személyes tárgyalások, ám a céges pénzügyek jó részét már most iskönnyen lehet automatizálni – mondja Czimer Gergely, a Raiffeisen Bank vállalati digitális és fizetési megoldások területének vezetője.
Hogy áll most Magyarországon a vállalati pénzügyek digitalizációja?
Nemzeti szinten összességében jól állunk a digitális ügyintézésben. A banki szolgáltatásoknál persze látni kell azt is, hogy ez egy hagyományokkal, tradíciókkal rendelkező szektor, ahol – különösen a vállalati ügyfelek esetében – elsősorban a személyes kapcsolattartás a domináns évtizedek óta.
Mi a vállalati ügyfelek igénye? Akár a kapcsolattartást is digitális csatornákon bonyolítanák?
A legerősebb igény a napi pénzügyek online elintézése iránt mutatkozik, így ebben, az úgynevezett „daily banking” kategóriában kezdtünk el elsőként fejleszteni. A cégek egy olyan online felületet várnak el, amelyen keresztül valamennyi napi pénzügyüket el tudják intézni. A Raiffeisen Bank létrehozott egy dedikált csapatot a vállalati digitális pénzügyi szolgáltatások kialakítására, amely már komoly eredményeket ért el. Rövidesen a Raiffeisen Bank egy portál kialakítású irányítófelületet tud majd átadni a vállalati ügyfeleinek, amelyről kényelmesen lehet kezelni és átlátni a cég pénzügyeit. Fontos elvárás a papírmentes ügyintézés is.
A Raiffeisen Bank milyen új innovációkkal jelentkezett az utóbbi időszakban?
Elsősorban a fizetési megoldások területén hoztunk úttörő és sikeres megoldásokat. Az Azonnali Fizetési Rendszer elindítása után az elsők között jelentkeztünk a fizetési kérelemmel és a QR kód alapú fizetési lehetőségekkel. Az erre épülő Scan&Go alkalmazásunk egy QR kódot hoz létre a fizetéshez, a vásárló pedig azonnal fizethet, bankkártya használata nélkül – nem mellesleg, az összeg a kereskedőhöz rögtön be is érkezik. Mi úgy véljük, hogy a következő években ez a rendszer nagy jövő előtt áll.
A vállalati oldalon az egyik legfontosabb eredményünk az úgynevezett „Prémium API” ökoszisztémánk kiépítése. Ez azért előnyös, mert az egyes cégek saját rendszereiket az eddigi integrációkhoz képest sokkal könnyebben össze tudják kapcsolni a Raiffeisen Bank megfelelő rendszereivel. Ugyanígy, könnyen működik a QR kódos fizetés, vagy éppen a beérkező jóváírásokról történő értesítés is. Így a céges pénzügyi folyamatok jelentős mértékben automatizálhatóak, ami segít a költségek csökkentésében is. Mindezek mellett nemrégiben fejlesztettük tovább egyik szolgáltatásunkat – a Raiffeisen Online Brokert –, ahol céges és magánszemély ügyfeleink a budapesti, a frankfurti és az amerikai tőzsdén is tudnak kereskedni, akár otthonuk kényelméből.
Mi a helyzet akkor, ha egy vállalatnak hitelre, vagy határokon átnyúló, akár több CEE országot érintő pénzügyi megoldásokra van szüksége?
A nemzetközi Raiffeisen Bankcsoport egyik legfontosabb célja, hogy a nemzetközi ügyfeleknek legyen elsődleges banki partnere. Ma már van is erre megoldásunk, amely a bankcsoport által lefedett országok jelentős részében már elérhető. Ez egy olyan központi platform, amely moduláris felépítésű, a klasszikus finanszírozási termékektől kezdve egészen a komplex, okmányos ügyletekig sok minden kezelhető vele, jelentősen csökkentve az adminisztrációs igényt. A kisebb vállalatoknál elképzelhető azonban, hogy idővel teljesen online is elérhetőek lesznek egyes hiteltermékeink.
A végső cél egy olyan integrált rendszer, amely egy felületen biztosítja a napi pénzügyek, a finanszírozás és a fizetési megoldások irányítását és áttekintését.
Fritz Péter több mint hatvan éve emigrált Ausztráliába Aradról, „a nép paradicsomából”, mára kétmilliárd dollár forgalmú vállalatcsoportot épített fel. Nonprofit agytrösztje, a Global Access Partners többek között a Fehér Házzal, az OECD-vel és a Nobel Alapítvánnyal áll kapcsolatban, Magyarországon pedig utazási irodát működtet Péter az egyik kuzinjával. Nyolcvanévesen könyvet írt kiterjedt, Montághokat, Hatvanykat és Weisseket felvonultató családja életéről, de a világért sem költözne haza azok után, ami a második világháborúban errefelé történt.
Nem vész el, csak átalakul. Két évvel ezelőtti listánkon alig akadt csökkenő becsült értékű cég, tavaly viszont már a szereplők ötöde volt képtelen növekedésre. Idén ez az arány tovább nőtt: a listán minden harmadik cégnek csökkent vagy stagnált a becsült értéke az elmúlt egy évben. Ezzel együtt a top 100 – száz százalékban – magyar cég összértéke jelentősen, csaknem tíz százalékkal tudott növekedni: már nemcsak megközelítik, hanem bőven át is lépik az ötbillió forintot.
Ajkai Dávid divatfotós szerint a fotózásban az a szép, hogy folyamatosan új kérdések feltevésére, megújulásra és új nézőpontok felfedezésére készteti az embert – neki emiatt kínál új kalandokat ez az önkifejezési forma már kamaszkora óta. Legújabban a Xiaomi 13T Pro telefon késztette arra, hogy kilépjen a komfortzónájából. Dávid ugyanakkor elárulta, hogy nagyon jó érzés volt […]
Meleg, világos színek, elegancia és kedvesség fogad minket, amikor belépünk a Dermart Buda Klinika előterébe. Az egymást követő terek és a bennük sürgölődő szakemberek egyszerre sugallnak professzionalizmust, nyugalmat és biztonságot: érkezzünk akár orvosi, akár kozmetikai kezelésre, itt biztosan jó helyen vagyunk. A Dermart Buda két vezetőjével, Dr. Pónyai Katinkával és Mikó Hildával beszélgettünk kortalanságról, szépséghez […]