Nem vész el, csak átalakul. Két évvel ezelőtti listánkon alig akadt csökkenő becsült értékű cég, tavaly viszont már a szereplők ötöde volt képtelen növekedésre. Idén ez az arány tovább nőtt: a listán minden harmadik cégnek csökkent vagy stagnált a becsült értéke az elmúlt egy évben. Ezzel együtt a top 100 – száz százalékban – magyar cég összértéke jelentősen, csaknem tíz százalékkal tudott növekedni: már nemcsak megközelítik, hanem bőven át is lépik az ötbillió forintot.
Vezető szerkesztő: Bánáti Anna Összeállította: Bánáti Anna és Golovics Milán
Hogyan számoltunk? A száz százalékban magyar tulajdonosok érdekeltségében lévő, privát cégeket értékeltük. Nem vettük figyelembe az állami, önkormányzati vagy tőzsdei cégeket, illetve azokat sem, ahol a tőzsdei vállalatok kisebbségi tulajdonosok (a közkézhányadban ugyanis lehetnek külföldi tulajdonosok is). Az alapítványi tulajdonú társaságokat – különleges jogállásuk miatt – szintén nem számítottuk privát cégnek. Azokat a társaságokat ugyanakkor ebbe a körbe soroltuk, ahol a tulajdonosok között van olyan befektetési alap, amelyiknek a befektetőiről lehet tudni, hogy magyar magánszemélyek vagy magyar kézben lévő intézmények.
A listán a cégeket alapvetően egyedileg nézzük, cégcsoportokat akkor vizsgálunk, ha az egyes leányvállalatok tevékenysége kapcsolódik egymáshoz, vagy ha a tulajdonosi kör egységes (tehát a diverz portfólióval rendelkező, szerteágazó tulajdonosi körrel bíró holdingcégeknél a leányvállalatokat önállóan vizsgáljuk). A lista összeállításakor a hatszáz legnagyobb EBITDA-val és a háromszáz legnagyobb saját tőkével rendelkező magyar céget vizsgáltuk meg (a 2022-es üzleti év alapján).
Meleg, világos színek, elegancia és kedvesség fogad minket, amikor belépünk a Dermart Buda Klinika előterébe. Az egymást követő terek és a bennük sürgölődő szakemberek egyszerre sugallnak professzionalizmust, nyugalmat és biztonságot: érkezzünk akár orvosi, akár kozmetikai kezelésre, itt biztosan jó helyen vagyunk. A Dermart Buda két vezetőjével, Dr. Pónyai Katinkával és Mikó Hildával beszélgettünk kortalanságról, szépséghez […]
Meleg, világos színek, elegancia és kedvesség fogad minket, amikor belépünk a Dermart Buda Klinika előterébe. Az egymást követő terek és a bennük sürgölődő szakemberek egyszerre sugallnak professzionalizmust, nyugalmat és biztonságot: érkezzünk akár orvosi, akár kozmetikai kezelésre, itt biztosan jó helyen vagyunk. A Dermart Buda két vezetőjével, Dr. Pónyai Katinkával és Mikó Hildával beszélgettünk kortalanságról, szépséghez való viszonyról és arról, milyen szerepe van ebben egy bőrgyógyásznak és a „szépséggel” foglalkozó klinikának.
A Dermartban az anti-aging kezelések, az arcesztétika és a bőrápolás átfogó választékával találkozhatunk. Bár a páciensek sokszor egy konkrét probléma megoldása miatt egy specifikus kezelésre jelentkeznek be, a Dermart bőrgyógyászai, kozmetikusai, vezető tanácsadója és plasztikai sebészei a holisztikus gyógyászatban hisznek. Ez azt jelenti, hogy minden páciens egyedi és komplex megoldást kap.
„Női pácienseink általában egy-egy tünet kezelésére érkeznek, mimikai ráncaik, megereszkedett vagy fakó arcbőrük zavarja őket, ezeket nevezik meg problémaként, amire sokszor kész megoldással érkeznek. Ez általában a botulin toxin, vagy a hyaluronsavas kezelések, például a szájfeltöltés. A férfiak pedig leginkább a meglévő állapotuk fenntartása érdekében jönnek hozzánk. A mi feladatunk az, hogy megállapítsuk a panaszokon túli valós igényt, és arra keressünk megoldást. Ebből a szempontból a konkrét elképzeléssel érkező páciensekkel nehezebb dolgunk van, ezért egy nagyon körültekintő konzultációs folyamatot dolgoztunk ki” – meséli Dr. Pónyai Katinka, kozmetológus, bőr-nemigyógyász, klinikofarmakológus szakorvos, aki a Dermart Buda Klinika tulajdonosa. A klinika 2007-ben egyszemélyes bőrgyógyászati magánrendelőként indult, amikor itthon még igencsak gyerekcipőben jártak az esztétikai kezelések.
„Akkoriban még a Semmelweis Egyetem bőrklinikáján is dolgoztam, a magánrendelésemen pedig döntően bőrbetegségeket gyógyítottam. Esztétikai kezelésre egy-egy páciens érkezett, akik aztán hozták az ismerőseiket, barátaikat, így ma már szinte 100 százalékban esztétikai kezeléseket végzek. Ennek ellenére, elsősorban bőrgyógyászként tekintek magamra, az ebből fakadó szakmai igénnyel mérem fel a pácienseimet. A kozmetológia pedig egy extra szolgáltatás, amivel a kezelési repertoáromat kibővítettem. A Klinikán dolgozó szakemberek egytől egyig kiválóak, és osztják azt a hozzáállásomat, hogy nem trendeket és szépségideálokat követünk, hanem mindenkit egyedileg és személyre szabottan kezelünk, a legújabb kutatási eredményeket figyelve és fejlesztéseket bevezetve” – folytatja Dr. Pónyai Katinka.
Ez a hozzáállás, úgy tűnik, bevált, hiszen vannak olyan páciensek, akik az alapítás óta visszajárnak kezelésekre és a Dermart Buda már nem egy egyszemélyes magánrendelés, hanem több – főként bőrgyógyász – szakorvosnak és kozmetikusnak otthon adót klinika, ahol évente 6500 beavatkozást végeznek. Néhány évvel ezelőtt pedig egy stratégiai és oktatási vezető is csatlakozott a csapathoz Mikó Hilda személyében.
Itt az idő, hogy megváltoztassuk a szépséghez való viszonyunkat
„A munkánk egyik kiemelkedően fontos része az edukáció: nem csak a szakemberek, hanem a megfelelő és korrekt tájékoztatást igénylő laikusok számára is. Ahogy növekedett a Dermart, úgy volt egyre nagyobb szükség arra, hogy a konzultációs folyamaton kívül is meg tudjam szólítani a pácienseket. Évek óta csinálok edukatív, szakértői tartalmakat a Youtube-on és Instagramon is. Amikor a rendeléssel együtt kezdett ez kicsit sok lenni, akkor lépett be Hilda a képbe” – meséli Katinka.
A személyes coaching folyamatból induló munkakapcsolat eredményeként a Demartban olyan holisztikus gyógyítás és kezelés folyik, ami nem áll meg a páciensek arcánál és testénél. A lényeg, hogy megértsék, hosszú távon milyen eredményt szeretnének elérni és megtartani, és nem az, hogy milyen konkrét eljárást szeretnének.
„Nemcsak a testet, hanem a lelket is kezeljük. Nem hiszünk abban, hogy a szépség elválaszthatatlanul a fiatalsághoz kötődik, ezért a konzultációs folyamatban arra összpontosítunk, hogy bármit teszünk is, attól a páciensek magabiztosabbak legyenek, kényelmesebben és jobban érezzék magukat a bőrükben. Ez sokszor azt is jelenti, hogy nem a páciens által vágyott kezelést végezzük el, hanem a páciens életére, életmódjára, lelki állapotára fókuszálunk először” – mondja a klinikán coachként is dolgozó Mikó Hilda.
„A kozmetológiában abszolút létezik a kevesebb több elve. Az örök fiatalság helyett inkább a kortalanságra és a méltósággal való öregedésre törekszünk” – folytatja az oktatási vezető, aki Katinkával együtt orvosoknak is tart továbbképzéseket, a technikán túl arról is, hogy milyen egy jó konzultációs folyamat egy esztétikai beavatkozásra vágyó pácienssel. Az esztétikai orvoslás alapjainak lefektetése céljából ezért is vettek részt az első magyar nyelvű esztétikai szakkönyv megírásában és szerkesztésében, amely mérföldkőnek számít hazai viszonylatban. A Dermart Buda orvoscsapata rendszeresen publikál edukatív jellegű cikkeket magyarországi szaklapokban, és visszatérő felkért előadók szakmai rendezvényeken.
„Az esztétikában lényeges, hogy optimális életszakaszban kezdjük el a kezeléseket, felesleges kockázatokat nem vállalva, a páciensek érdekét és egészségét mindenkor szem előtt tartva. Azaz nem mindenkinek, nem mindent és nem mindenáron, hanem az anatómiát és az élettani határokat tiszteletben tartva, fokozatos életminőség-javítást végzünk” – meséli saját és a klinikáján dolgozó szakemberek alapelveiről a doktornő. Ilyen felelősségvállalás mellett nem csoda, hogy vannak, akik majd húsz éve bizalmat szavaznak nekik.
Látványos eredmények felépülési idő nélkül – Magyarországon csak a Dermart Buda Klinikán
Bár az esztétikai kezelések száma robbanásszerűen megnőtt, ezzel egyidőben világszerte csökken az invazív plasztikai sebészeti beavatkozások száma. Sokan nem akarnak a fiatalságért kés alá feküdni. A Dermart Buda Klinikán –itthon egyedülállóan – már egy éve elérhető a hollywoodi sztárok egyik legkedveltebb fiatalító kezelése, a harmadik generációs Thermage FLX®.
A Thermage FLX® egy, a bőrfelszín megsértésével nem járó, egyedülálló technológia, amely több mint 20 éve ismert és engedélyezett kezelés az Egyesült Államokban. A kezelés alapja a gyártó innovációja, azaz a monopolaris radiófrekvencia, amely az új kollagén növekedésének elősegítésével kezeli a ráncokat és a meglazult bőrt az arcon, a szem körül és a testen. A kollagén felelős a bőr szerkezetének megőrzéséért, hogy az feszesnek, dúsnak és simának tűnjön, de ahogy öregszünk, egyre kevesebbet termelünk belőle. Azáltal, hogy a radiófrekvenciás energiával felmelegítjük a bőr mélyebb rétegeit, azonnali bőrfeszesedést hozunk lérte a kollagén hálózat szerkezeti változása miatt, amelyet hosszú távon valódi kollagéntermelés és a bőr irha rétegének újrastrukturálódása követ: a korábban laza bőrfelületek idővel simábbnak és feszesebbnek tűnnek, a ráncok feltöltődnek.
A világszerte már több mint 3 millió alkalommal elvégzett kezelés fájdalommentes, a hatása pedig egyrészt azonnali, másrészt elhúzódó és állandóan javuló a kezelést követő 12 hónapban. Az eredmény pedig évekig látható. A Thermage FLX® tökéletes kezelés olyan nők és férfiak számára, akik látványos, de egyben természetes eredményt szeretnének elérni műtét, illetve injekciók nélkül, kényelmesen, gyorsan, fájdalommentesen, és felépülési idő nélkül, saját arcvonásaik megőrzésével.
A lengyel főváros tele van élettel, láthatóan gazdagodik, és egyre izgalmasabb keveréke a sokarcú közép-európai fővárosnak és a tipikus amerikai nagyvárosoknak. Az elmúlt években sorra épültek a modern irodaházak, és bár ez a hullám lecsengőben van, a belvárosban érezni az életerős ország lüktetését. Közben minden kerületben találunk valamit a régi eleganciából és a mai kúlságból is. Így alakult át a szürkeség színes nagyvárossá.
Ma már számtalan kutatás bizonyítja, hogy emberi kapcsolataink a legértékesebb kincseink, kapcsolati tőkénk a legidőtállóbb befektetésünk. Bánitzky Kata pártaláló mentor és csapata így közelít a társkereséshez. Klubrendszerben működő közösségükben nem a mennyiségen, hanem a minőségen van a hangsúly. Partnerajánlás randevúszervezéssel Az online felületek személytelen és ellenőrizetlen világa sokak számára inkább ijesztő, mint vonzó. A Duals […]
A fiatalok sokáig azt hitték, hogy az Emporium a nagymamák ruhaüzlete. Az utóbbi nyolc–tíz évben ez is kicsit megváltozott, ahogy az alapító, Csapkai Ildikó lányai beszálltak a családi bizniszbe. Kötés-hurkolás, blézerfétis és drága inganyagból készülő maszkok a klasszikus kollekciókkal operáló ruhamárka harmincéves sztorijában.