Főhajtás az első búváróra előtt, játékos beütéssel, ez a Blancpain és a Swatch együttműködéséből született új Fifty Fathoms. A modelleket az óceánok élővilága ihlette, a szíjak a környezettudatosság jegyében régi halászhálókból készültek.
A Blancpain óragyár létrejöttét nagyjából 1735-re datálhatjuk, amikor is az alapító, Jehan-Jacques Blancpain megszerezte az órásmesteri rangot. Eszerint a Blancpain a legrégebben szünet nélkül működő óragyár, habár a kvarcválság idején voltak nehézségeik.
A Fifty Fathoms modellcsalád 1953-ban jelent meg, ez volt az első katonai és polgári célokra is szánt funkcionális búváróra. A fathom, vagy öl, egy mértékegység, merüléskor használják. Ötven öl 91,44 méterrel egyenlő. A modell megszületésében nagy szerepet játszott a márka akkori vezetője, a szenvedélyes búvár, Jehan-Jacques Fiechter is. A másik nagy motiváció a Fifty Fathoms megalkotásához a francia katonai búvárok 1952-es megrendelése volt. Az akkori búvárfelszerelésekkel 91,44 méter volt az elérhető legnagyobb mélység, ezért lett ennyi az órák vízállósága. De hogy visszacsatoljak a jelenbe, a Blancpain X Swatch modellek vízállósága is ennek köszönhetően lett 91 méter.
Az Omega X Swatch Moonswatch kollaboráció startolásakor biztosan örültek volna a Swatch csoport felsővezetői, ha az megtolná az eredeti, Omega Speedmaster Moonwatch eladásokat is, de arra vélhetően ők sem számítottak, hogy a Speedmaster forgalma ötven százalékkal meglódul majd a projektnek köszönhetően. A Blancpain a Swatch cégcsoport elfeledett kisgyermeke, nem sokan ismerik, ezért is szeretnének most nagyobb figyelmet irányítani a Fifty Fathoms modellekre.
A pénzügyi termékekkel foglalkozó csapat munkájáról az Alfa Prémium Üzletágának értékesítési igazgatóját kérdeztük. Filip Józsefnek meggyőződése, hogy a siker az exkluzivitáson, a szakmaiságon, és alapvetően az ügyfél és tanácsadó közötti bizalmi együttműködésen alapul. Miért tartottad vonzónak az Alfa Prémium Üzletágat? Több mint egy évtizede csatlakoztam a Prémium Üzletághoz, amelynek elsősorban az exkluzív – más banknál […]
A pénzügyi termékekkel foglalkozó csapat munkájáról az Alfa Prémium Üzletágának értékesítési igazgatóját kérdeztük. Filip Józsefnek meggyőződése, hogy a siker az exkluzivitáson, a szakmaiságon, és alapvetően az ügyfél és tanácsadó közötti bizalmi együttműködésen alapul.
Miért tartottad vonzónak az Alfa Prémium Üzletágat?
Több mint egy évtizede csatlakoztam a Prémium Üzletághoz, amelynek elsősorban az exkluzív – más banknál vagy pénzügyi disztribútornál nem elérhető – termékkínálata győzött meg. Teljesen új és innovatív termékfejlesztési módszerrel dolgozunk, amelyekkel kizárható a Hawthorne-effektus: piackutatás vagy megfigyelés alatt a fogyasztó megváltoztatja valós igényét. A mi termékeinket az ügyfelekkel történő beszélgetések inspirálják.
Értékesítési igazgatóként mit tartasz legfontosabb feladatodnak?
A legfontosabb feladatom, hogy folyamatosan motiváljam és mentoráljam a csapatomat, támogassam az újonnan érkezőket. Több évtizede vagyok ezen a pályán, melynek köszönhetően olyan tudást és gondolkodásmódot tudok átadni nekik, amivel sikeresek lehetnek a pénzügyi termékek értékesítésében.
Emellett azt vallom, hogy egy vezetőnek mindig naprakész információval kell rendelkeznie, mert így tudja segíteni a partnereit, a kollégáit és az ügyfeleket. Az értékesítésben a felkészültség és a jelenlét a siker kulcsa.
Teljesítményrekordot döntött a csapatod – milyen szintet értetek el?
A vállalat fennállása óta az egy évben elért legnagyobb értékesítési volumen eléréséről beszélünk, amelybe beleszámít a biztosítási szerződések éves állománydíja, valamint a befektetésre szánt összegek nagyságrendje.
Rendkívül büszke vagyok a csapatomra, akikkel sikerült elérni ezt a kimagasló eredményt. Összvállalati szinten az egyik legkisebb csapattal – összesen 18 jól felkészült munkatársammal együtt –közel 150 fős csapatok teljesítményét múltuk felül.
Milyen stratégiának köszönhető ez az eredmény?
Úgy gondolom, hogy az elmúlt évtized tapasztalatai összeadódtak. Rendkívül stabil csapatom van, alázattal és szorgalommal tanulunk, megosztjuk egymással a tudásunkat, és ez az, ami meghozta a sikert. Pedig sok kihívással szembesültünk: háború, infláció, szigorodó monetáris politika. Időnként a saját korlátainkon való túljutás a legnehezebb, de ebben is hatékonyan segítjük, támogatjuk egymást.
Mi van a rekord teljesítményen túl?
Egyik példaképem, Michael Schumacher szavait idézve: „a rekordok azért születnek, hogy megdöntsék őket”. Nem szeretném elkiabálni, de úgy tűnik, hogy ebben az évben sikerül megdönteni a saját legutóbbi rekordunkat. Innen lesz igazán szép nyerni.
Hogy látod a szakma és a pénzügyi tanácsadás jövőjét?
Az egyszerűbb pénzügyi termékek esetében a jövő az AI és a Fintech vezérelt működéseké, amelyek képesek standardizálni és rutinszerűvé tenni a folyamatokat. Az ügyfelek számára ebben a tekintetben a legfontosabb a gyorsaság, a kényelem, valamint a biztonságos ügyintézés, így a tranzakciókat ily módon viszonylag egyszerűen, saját maguk is menedzselni tudják.
A komplex tudást igénylő termékeknél továbbra is szükség lesz pénzügyi tanácsadó közreműködésére annak érdekében, hogy segítsen az ügyfeleknek eligazodni a különböző ajánlatok között. Ez egyfajta edukációs tevékenység, amely hozzájárul hazánk pénzügyi kultúrájának növeléséhez.
Az Alfa Biztosító Prémium Üzletága az emelt szintű szolgáltatások iránt érdeklődő, magasabb jövedelmű ügyfelek kiszolgálására jött létre. Magyarországon elsőként, 2012-től kínálja exkluzív befektetési és biztosítási termékek széles választékát. Egy-egy területre szakosodott specialisták foglalkoznak az ügyfelekkel, a termékskála pedig a világ legnagyobb alapkezelőinek válogatott alapjait foglalja magába.
Terepmunkáiban és szépprózájában is a sokszínűség foglalkoztatja, valamint az, hogy mit lehet kezdeni a történelmi pillanatokkal. Vonnák Diána kulturális antropológus, író második hazája a 2014-es kijevi forradalom után Ukrajna lett, ám végül Nagy-Britanniában tudta megteremteni magának a megfelelő körülményeket a távoli kutatásokhoz és az alkotáshoz. Alig múlt harminc, de régóta érdemes odafigyelni arra, mit mond például háborúról, függetlenségről, társadalmi szerepekről.
A Chemaxon nevét itthon kevesen ismerik, pedig a gyógyszeripar világelitjébe tartozik, szoftvereit a globális nagyágyúk mind használják. Radar alatt lett milliárdos cég, és az alapító időben megérezte, mikor kell hátrébb lépnie.
Tíz éve, amikor az első magyar Forbes nyomdába ment, 295 forint volt egy euró, és a fenyegető robotkereskedéstől paráztak a tőzsdéken. Mi történt az első magazin szereplőivel, és mit mutat ez meg az elmúlt tíz évről?
Ha valaki egyszerre szeretné elmondani magáról, hogy áldozott a kíváncsiság és nyitottság oltárán, illetve hogy emberesen jóllakott, a biatorbágyi Fügében a helye.