Sokféle program van, ami – többek között az újságírók munkáját megkönnyítendő – a hangfájlból szó szerint leírja a felvett interjút. Gyorsítja a munkát, gondoltam, amikor először kipróbáltam egy ilyet. Nem szerettem meg. Pedig egész okos: a szóismétléseket kihagyja, nem teszi bele az ö-zéseket és hümmögéseket. Cserébe egy kétórás interjú akár negyven oldal is lehet a wordben, én meg ott vakarom […]
Sokféle program van, ami – többek között az újságírók munkáját megkönnyítendő – a hangfájlból szó szerint leírja a felvett interjút. Gyorsítja a munkát, gondoltam, amikor először kipróbáltam egy ilyet. Nem szerettem meg. Pedig egész okos: a szóismétléseket kihagyja, nem teszi bele az ö-zéseket és hümmögéseket. Cserébe egy kétórás interjú akár negyven oldal is lehet a wordben, én meg ott vakarom a fejem, hogyan csinálok ebből hármat, maximum négyet. Az esetleges hadarásokat, idegen szavakat rendszeresen félreérti. Legutóbb az „itthon kódoltam különböző chatbotokat, amik a ChatGPT-re épültek” mondat végét úgy értette, hogy „amik az egyik viccre épültek”.
Egy ideje csak a rövidebb interjúknál vagy a tudhatóan nyomdakészen nyilatkozó alanyoknál használom az MI-t, mert akkor tényleg gyorsabb a munka. A hosszabb beszélgetéseknél viszont ugyanannyi idő nulláról leírnom a szöveget, mint a negyvenből négy oldalt csinálni. Csak van egy fontos különbség: amikor én írom le, akkor átszűrve, keretezve, egymáshoz igazítva pötyögöm a mondatokat. Közben cserélgetem őket oda-vissza, és egyszer csak kikerekedik a cikk. Ezt a differenciálást nem tudja az MI, legalábbis egyelőre.
Merthogy megy előre, mint az úthenger – ezt már belső címlaposunk, Madarász Tamás agykutató-matematikus mondja. Tamás a New York-i Egyetemen doktorált agykutatásból, és az Egyesült Államokban igazi nagyágyúktól tanulva, az első sorból nézte végig az MI berobbanását akkor, amikor a ChatGPT még sehol sem volt. Úgy látja, a fejlődés kívánatos, és azon kell dolgoznunk, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki belőle.
Nem fognak eltűnni a személyes tárgyalások, ám a céges pénzügyek jó részét már most is könnyen lehet automatizálni – mondja Czimer Gergely, a Raiffeisen Bank vállalati digitálisés fizetési megoldások területének vezetője. Hogy áll most Magyarországon a vállalati pénzügyek digitalizációja? Nemzeti szinten összességében jól állunk a digitális ügyintézésben. A banki szolgáltatásoknál persze látni kell azt is, […]
Nem fognak eltűnni a személyes tárgyalások, ám a céges pénzügyek jó részét már most iskönnyen lehet automatizálni – mondja Czimer Gergely, a Raiffeisen Bank vállalati digitális és fizetési megoldások területének vezetője.
Hogy áll most Magyarországon a vállalati pénzügyek digitalizációja?
Nemzeti szinten összességében jól állunk a digitális ügyintézésben. A banki szolgáltatásoknál persze látni kell azt is, hogy ez egy hagyományokkal, tradíciókkal rendelkező szektor, ahol – különösen a vállalati ügyfelek esetében – elsősorban a személyes kapcsolattartás a domináns évtizedek óta.
Mi a vállalati ügyfelek igénye? Akár a kapcsolattartást is digitális csatornákon bonyolítanák?
A legerősebb igény a napi pénzügyek online elintézése iránt mutatkozik, így ebben, az úgynevezett „daily banking” kategóriában kezdtünk el elsőként fejleszteni. A cégek egy olyan online felületet várnak el, amelyen keresztül valamennyi napi pénzügyüket el tudják intézni. A Raiffeisen Bank létrehozott egy dedikált csapatot a vállalati digitális pénzügyi szolgáltatások kialakítására, amely már komoly eredményeket ért el. Rövidesen a Raiffeisen Bank egy portál kialakítású irányítófelületet tud majd átadni a vállalati ügyfeleinek, amelyről kényelmesen lehet kezelni és átlátni a cég pénzügyeit. Fontos elvárás a papírmentes ügyintézés is.
A Raiffeisen Bank milyen új innovációkkal jelentkezett az utóbbi időszakban?
Elsősorban a fizetési megoldások területén hoztunk úttörő és sikeres megoldásokat. Az Azonnali Fizetési Rendszer elindítása után az elsők között jelentkeztünk a fizetési kérelemmel és a QR kód alapú fizetési lehetőségekkel. Az erre épülő Scan&Go alkalmazásunk egy QR kódot hoz létre a fizetéshez, a vásárló pedig azonnal fizethet, bankkártya használata nélkül – nem mellesleg, az összeg a kereskedőhöz rögtön be is érkezik. Mi úgy véljük, hogy a következő években ez a rendszer nagy jövő előtt áll.
A vállalati oldalon az egyik legfontosabb eredményünk az úgynevezett „Prémium API” ökoszisztémánk kiépítése. Ez azért előnyös, mert az egyes cégek saját rendszereiket az eddigi integrációkhoz képest sokkal könnyebben össze tudják kapcsolni a Raiffeisen Bank megfelelő rendszereivel. Ugyanígy, könnyen működik a QR kódos fizetés, vagy éppen a beérkező jóváírásokról történő értesítés is. Így a céges pénzügyi folyamatok jelentős mértékben automatizálhatóak, ami segít a költségek csökkentésében is. Mindezek mellett nemrégiben fejlesztettük tovább egyik szolgáltatásunkat – a Raiffeisen Online Brokert –, ahol céges és magánszemély ügyfeleink a budapesti, a frankfurti és az amerikai tőzsdén is tudnak kereskedni, akár otthonuk kényelméből.
Mi a helyzet akkor, ha egy vállalatnak hitelre, vagy határokon átnyúló, akár több CEE országot érintő pénzügyi megoldásokra van szüksége?
A nemzetközi Raiffeisen Bankcsoport egyik legfontosabb célja, hogy a nemzetközi ügyfeleknek legyen elsődleges banki partnere. Ma már van is erre megoldásunk, amely a bankcsoport által lefedett országok jelentős részében már elérhető. Ez egy olyan központi platform, amely moduláris felépítésű, a klasszikus finanszírozási termékektől kezdve egészen a komplex, okmányos ügyletekig sok minden kezelhető vele, jelentősen csökkentve az adminisztrációs igényt. A kisebb vállalatoknál elképzelhető azonban, hogy idővel teljesen online is elérhetőek lesznek egyes hiteltermékeink.
A végső cél egy olyan integrált rendszer, amely egy felületen biztosítja a napi pénzügyek, a finanszírozás és a fizetési megoldások irányítását és áttekintését.
Az első Forbesban, 2013 novemberében Újratervezés címmel jelent meg cikk akkori cégedről, a Nav N Góról (NNG). Akkor már tulajdonosként kiszálltál, de mint vezérigazgató te irányítottad. Hányszor terveztél újra azóta?Sokszor. 2014-15-ben volt fél év, ami alatt szétesett a házasságom. Megfizettem az előző évtizedek munkamániájának árát, felmondtam az NNG-ben, otthagytam az egészet a csudába. Ezután egy Excel-táblában megterveztük az életünket […]
Nem vész el, csak átalakul. Két évvel ezelőtti listánkon alig akadt csökkenő becsült értékű cég, tavaly viszont már a szereplők ötöde volt képtelen növekedésre. Idén ez az arány tovább nőtt: a listán minden harmadik cégnek csökkent vagy stagnált a becsült értéke az elmúlt egy évben. Ezzel együtt a top 100 – száz százalékban – magyar cég összértéke jelentősen, csaknem tíz százalékkal tudott növekedni: már nemcsak megközelítik, hanem bőven át is lépik az ötbillió forintot.
Ma már számtalan kutatás bizonyítja, hogy emberi kapcsolataink a legértékesebb kincseink, kapcsolati tőkénk a legidőtállóbb befektetésünk. Bánitzky Kata pártaláló mentor és csapata így közelít a társkereséshez. Klubrendszerben működő közösségükben nem a mennyiségen, hanem a minőségen van a hangsúly. Partnerajánlás randevúszervezéssel Az online felületek személytelen és ellenőrizetlen világa sokak számára inkább ijesztő, mint vonzó. A Duals […]
Huszonévesek, üzletük mögé közösséget építenek az ételpazarlás elleni küzdelemmel, és közben profitra és világsikerre is törnek. Egészen másképp vállalkoznak, mint a szüleik generációja, már nemzetközi befektetőik, nemzetközi piacaik és még nemzetközibb álmaik vannak. Perepelica Kirill, Wettstein Albert, Zwecker Bence és Zsoldos Botond, avagy az egyetemről elinduló Munch sztorija – mostantól új üzleti modellel.