Menj a levegőért, a tájért, a borért, és maradj a halászléért: Baranja a mi Baranyánk hiányzó,
de a horvát schengeni csatlakozással számunkra is könnyebben elérhető része.
Áram nincs, de térerő szerencsére akad, úgyhogy faluról falura telefonálgatok, hol maradt meg teljességében a civilizáció: hol fognak nekünk érkeztünk estéjén vacsorát adni. Ehhez ki kell menni az utcára, ahol az egy órával korábbi, szokatlanul heves vihar – ez tépkedte le a főút menti vezetékeket – és özönvíz után már csak szitál az eső, de a szőlődombról így is spontán patakban hömpölyög a víz.
A néhai Baranya ma horvát részéhez tartozó Vörösmart katolikus pincesorán, Mohácstól légvonalban húsz kilométerre állok egy szállássá alakított présház előtt. A földszinten hűs nappali, az egykori kóstolóhelyiség, pince is nyílik belőle, az emeleten három ráépített, kifogástalan háló. Az utcakép olyan, mintha Vörösmart Palkonya vagy Villány folytatása lenne délebbre. Baranyát Trianon vágta ketté, de az általánosnál talán kevésbé véletlenszerűen. A katolikus pincesor régről a település horvát borászkodóié, eggyel arrébb, a ma elég elhagyatott benyomást keltő református rész volt a magyar.
Előzetesen egy dologban voltunk biztosak: hogy mivel hetvenhárom méterre lesz a szállásunk a környék legjobbnak mondott éttermétől, a Josić pincészet ambiciózus csárdájától, ételre biztos nem lesz gondunk. Hát, az áramhiány miatt akad: nemcsak a kártyás fizetés meg a benti világítás halt le, de nem mennek az elszívók, hidegek a platnik, enné meg a fene a modernitást. A következő falu Csúza, az ottani Kovač csárda diszpécsere a horvát köszönés mellett tessékkel is szól a telefonba, várnak minket, ahogy a környék teljes ott vacsorázó lakosságát is. Odaautózunk, a pán-kárpát-európai csárdaételek mellett halászléből szeretnénk vinni, a helyeslés mellett a turistáknak járó figyelmeztetés a jussunk: akkor az negyvenöt perc lesz. Baranjában így készül a lé, frissen teszik tűzre, és lobogtatják, amíg a zsírt, a kollagént kioldja a haltestekből a hő, és létre nem jön az a tökéletes paprikás emulzió, amivel örökre le lehetne zárni a tiszai-dunai, passzírozni vagy sem vitákat: ez frissen jó, legalább két főre készül a vendégnek, csilingeljen a mikró másutt.
Ki ne tudná, milyen a táplálkozásban kompromisszumot kötni: az egészség miatt lemondani a kedvenceinkről, vagy pont fordítva. Egy svéd márka, úgy tűnik, átvágta a gordiuszi csomót, egy magyar páros pedig felfigyelt a N!CK’S trendi, cukor-, glutén- és pálmaolajmentes édességeire. Lovasné Lénárt Fanni és Lovas Balázs olyan rágcsálnivalókat forgalmaznak, amik a legnagyobb márkákkal is felveszik a […]
Ki ne tudná, milyen a táplálkozásban kompromisszumot kötni: az egészség miatt lemondani a kedvenceinkről, vagy pont fordítva. Egy svéd márka, úgy tűnik, átvágta a gordiuszi csomót, egy magyar páros pedig felfigyelt a N!CK’S trendi, cukor-, glutén- és pálmaolajmentes édességeire. Lovasné Lénárt Fanni és Lovas Balázs olyan rágcsálnivalókat forgalmaznak, amik a legnagyobb márkákkal is felveszik a versenyt, bűntudatmentes változatban.
A 2016-ban Svédországban született, Niclas Luthman által alapított N!CK’S nassolnivalóit Lovasné Lénárt Fanni és Lovas Balázs hozta be a magyar piacra, akik jó minőségű és jó ízű, mentes élelmiszerek után kutattak világszerte. A kezdődő diabétesszel küzdő svéd alapító megszállottan tanult a táplálkozásról, és szigorú, alacsony szénhidráttartalmú, gyulladáscsökkentő étrendet kezdett követni, amiből hiányzott minden édesség. Az eredetileg mérnök szakmájú Niclas autodidakta módon kitanult élelmiszer-technológiai képességei több ezer kísérlet után pedig igencsak kifizetődtek, ezt a magyar forgalmazó is azonnal érezte. „Az Instagramon találtam rá az akkor még csak három fős startupra. Először a csomagolás, majd a termékleírás tetszett meg. Felvettük velük a kapcsolatot, ők pedig azonnal küldtek nekünk termékmintát” – meséli Lovasné Lénárt Fanni, hogyan lettek a N!CK’S egyik első és Magyarországon kizárólagos forgalmazói. Az akkor még csak néhány termékkel rendelkező cég mára Európa egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszeripari vállalatává vált. Nemcsak Svédországban, hanem az USA-ban is fejlesztik szeletes és táblás csokikból, jégkrémekből, édesítőszerekből és fehérjeszeletekből álló termékpalettájukat.
Egészséges ÉS finom
Lovas Balázs a márka itthoni bevezetésekor már tíz éve a „mentes” bizniszben dolgozott, 2010 óta saját forgalmazói cégét, a Candy Store Kft.-t vezeti, most már feleségével, Fannival kettesben. „Miután megkóstoltuk a N!CK’S termékeket, egyértelmű volt, hogy valami teljesen mást készítettek, mint a piacon megtalálható többi mentes termék. Nemcsak speciális táplálkozásúaknak készültek, hanem egészséges étrendet követőknek, akik kompromisszummentesen, finom és jó minőségű édességeket szeretnének nassolni” – mondja Balázs.
Az innováció és a minőségi összetevők, a vállalat élelmiszer-technológiai kutatásfejlesztése az, ami megkülönbözteti a márkát a versenytársaktól. A sok esetben olcsó, mesterséges alapanyaggokkal készült mentes ételekkel szemben a N!CK’S kizárólag természetes hozzávalókat tartalmaz.
„Termékeink csak természetes összetevőkkel készülnek, mint a kukorica édes rostjai, nyírfacukor, eritrit, stevia, vagy prebiotikus cikóriagyökér rost, másnéven inulin. A magas rosttartalom miatt a szénhidrátok lassan szívódnak fel, nincsen cukorsokk és gyors éhségérzet” – meséli tovább Balázs, hogy mitől is lesz ínycsiklandozóan finom, édes és mégis egészséges például a földimogyorós karamellás szeletük, a csokis ostya, vagy a fehér csokis epres jégkrém.
Tudatos nassolás? Nem megszokott szófordulat, mégis igaz. A rostokkal, ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal és egészséges zsírokkal teli termékeket cukorbetegek, lisztérzékenyek, inzulin rezisztenciában szenvedők és ketogén diétázók is fogyaszthatják, de egyre növekszik a vegán édességek sora is. Egyedül a jégkrémek képeznek kivételt a gluténmentesség alól, mivel ezek másik gyárban készülnek, a többi terméktől teljesen külön, így azok nyomokban tartalmazhatnak, ezt fontos megemlíteni. Az egészséges nassolni valóra vágyók egyre több helyen válogathatnak a N!CK’S termékei közül, többek között a Lidl, dm – drogerie markt, Rossmann, Interspar és Kifli.hu „polcain” is, de a kereskedők kínálata a tudatosan étkezőkkel párhuzamosan nő.
Mindezt a pénzt teszi lehetővé – nevettünk egymásra a családi vállalkozásoknak rendezett Forbes-gála végén az egyik sokmilliárdos árbevételű cég vezetőjével. Van, aki arra tette fel az életét, hogy nagy üzletet építsen, a hatékonyság és fogyasztói értékteremtés oltárán áldoz, más minden szenvedélyét, eszét és kapcsolatát arra használja, hogy esélyt adjon (mély)szegény roma borsodi gyerekeknek, hogy akár egyetemre is eljussanak. […]
A dicső járványéveknek vége. Az e-kereskedelemben szinte mindenkinek jól ment a szekere, viszont a covid lecsengésével most már tényleg okosnak kell lenni, és a pénzzel meg a fejlesztésekkel is okosan kell bánni. Pláne olyan tőkeerős régiós titánok árnyékában, mint az Emag, az Alza vagy a Kifli – ezek ugyanis egyre agresszívabbak a magyar piacon. A Forbes és a Google három országban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is feltérképezte a digitális hősöket. Közös listánkban hoztunk is tíz (plusz három) meggyőző sztorit – ezek a cégek, webáruházak az elmúlt évben is bebizonyították, hogy nem hiába biztosak a dolgukban.
Bajban a magyar e-kereskedelem, jönnek a régiós titánok, és nehéz olyan tempóban nőni, mint korábban a covid alatt. Akkor mégis, mi ez a webshop, ami tavaly meg tudta duplázni a forgalmát, nemrég pedig újabb márkát kebelezett be? Csereklei Zoltán sorozatvállalkozó ilyen-olyan formában, de nem először építi fel azt, amit most épp Pelenka.hu-nak hívnak, és ami ma már a legnagyobb teljesen magyar tulajdonban levő online FMCG-kereskedő.