Matheidesz Réka uniós karriert hagyott hátra, hogy felépítse a művészekből üzleti szereplőket faragó Wamp művészeti piacot. Most a Mome vezérigazgatói posztján ugyanezt kell megtennie egy egész egyetemmel, miközben a modellváltó egyetemek legkisebb hibáját is árgus szemekkel figyeli a nyilvánosság.
Az Oktogon egyik társasházában pénzügyi probléma ütötte fel a fejét. Fel kellett volna újítani az omladozó lépcsőházat, de a főként idősek alkotta lakóközösség nem tudta összegyűjteni a pénzt a költségekre. A huszonhat éves Matheidesz Réka szokatlan megoldással állt elő: rakassanak óriásplakátot a házra, néhány hónapra mindenki le tud mondani a kilátásáról, cserébe meglesz a pénz a felújításra. Elsőre nem mindenkinek tetszett az ötlet, de végül belementek. Amikor később a tetőt kellett felújítani, már egyből hozzá fordultak. Környezete azóta is kreatív és hatékony megoldásokat vár tőle.
Réka lányos családban nőtt fel, két nagynénje, két lánytestvére van, és ő is lányokat nevel. Édesanyja nyelviskolát alapított, egyik nagynénje kutatóbiológus volt, a másik gyógyszerész. Így ha nem is matriarchátus, de erős és figyelemre méltó nők példái vették körbe egész életében. „Voltak elképzeléseik, és meg is tudták valósítani őket” – mondja Réka.
A maga erősségeire Líbiában kezdett rátalálni. Építész édesapját odavezényelték az akkori egyik magyar nagyvállalattól, így a család négy évet töltött Afrikában. Rékának kilencéves korában kellett megtanulnia először, hogyan érdemes beszélgetni, együttműködni, barátkozni, nehéz helyzeteket kezelni más nációkkal – eleinte angoltudás nélkül. „Tudtam, nagyon keményen kell dolgoznom, hogy behozzam a lemaradást. Ott alakult ki bennem a kitartás és annak gondolata, hogy meddig tart a lehetséges. Kiderült, hogy tovább, mint hinném.”
Ékszerspecialista, üzletember és influenszer: Horváth László nem csak hazánkban elismert szakember, nemzetközi szinten is erős márkákat képvisel, miközben saját brandjét is építi. A budapesti székhelyű véleményvezér gyerekkorában szeretett bele az ékszerek és drágakövek világába, történetéből látszik, hogy a minőség és a szaktudás iránti elkötelezettség meghozta a gyümölcsét. A HL Ékszer alapítójával beszélgettünk az ékszer-óra szakmáról, […]
Ékszerspecialista, üzletember és influenszer: Horváth László nem csak hazánkban elismert szakember, nemzetközi szinten is erős márkákat képvisel, miközben saját brandjét is építi. A budapesti székhelyű véleményvezér gyerekkorában szeretett bele az ékszerek és drágakövek világába, történetéből látszik, hogy a minőség és a szaktudás iránti elkötelezettség meghozta a gyümölcsét. A HL Ékszer alapítójával beszélgettünk az ékszer-óra szakmáról, közösségi médiáról, hamarosan megjelenő könyveiről, na meg a hazánkban gyártott saját befektetési 999,9 aranyérméről.
Mesélsz az olvasóknak a szakmai múltadról?
HL: Az ékszerek iránti szerelem 12 évesen fertőzött meg, már akkor balatoni strandbejárat mellett „kereskedtem”. Ebből lettem aztán kiskereskedő, majd a 2008-as válság után nagykereskedő, ékszertervező és gyártó. Rövid idő alatt Közép-Európa szintűvé fejlődtünk, 59 fő dolgozott nekem az ékszermanufaktúrában, miközben nemzetközi szinten is elkezdtem foglalkozni az ékszer-óra promócióval. 2015-ben kiszálltam a vállalkozásaimból, felhagytam a promócióval is, csak ékszereimet terveztem. Két évvel ezelőtt visszatérve ékszerspecialistaként kezdtem el dolgozni, így született meg a márkám, a HL Ékszer.
Ékszerspecialistaként pontosan mivel foglalkozol?
HL: Sokféle tevékenységből áll össze a mindennapi munkám. Felépítettem egy erős social media jelenlétet, TikTok, Instagram és Youtube (@hlekszer.official) csatornáimra gyártok edukációs, szórakoztató és promóciós tartalmakat is. Engem is meglepett, hogy itthon mekkora az igény az általam képviselt felső kategóriájú ékszer-óra típusú kontentre, havonta organikusan több mint kétmilliós nézettséget érek el. Együtt dolgozom ékszer és óra üzletekkel, ami nem csak szakmai tanácsadást jelent, hanem azt, hogy az én közösségi média csatornáimon keresztül hirdetve tudják a forgalmukat növelni. Nemzetközi ékszerkiállításokra járok rendszeresen több mint 20 éve, ahonnan jelenleg bemutatom és hazahozom a legfrissebb trendeket. A mai napig sok nemzetközi kapcsolatot ápolok az iparágban, gyártókkal és forgalmazókkal egyaránt, és a világ legnagyobb ékszermárkáival, a Cartier-vel és a Tifanny-val is szoros együttműködésben vagyok. Az ő privát bemutatóikon, üzleteikben is készítek tartalmat a csatornáimra.
Több mint 30 éve dolgozol az iparágban, 50 évesen pedig a közösségi médiát is meghódítottad. Mi a sikered kulcsa?
HL: Ha valami érdekel, akkor sokat képzem magamat, hogy a legjobb minőségben, a legmaximálisabb teljesítményt nyújtva tudjam megvalósítani, amit a fejembe vettem. Az így megalapozott szakmai tudás biztosítja a sikereimet és a hitelességet. Ezen kívül lényeges a habitus, a személyiség, a határozottság és az, hogy mindig naprakész legyél.
Az évek során több millió ékszert és órát adtál el, mi következik ezután?
HL: Folytatom azt a munkát, amit néhány éve elkezdtem. Ezen kívül hamarosan elérhető lesz a saját 999,9 befektetési aranyérmém. Idén jelenik meg Gyémánt és ékszer címmel szakmai könyvem. Jövőre pedig kiadásra kerül üzleti sikerkönyvem „38 évesen, hogy lettem milliárdos” címmel.
Ebben a formában az első, Magyarországon gyártott befektetési aranyérem
A 999,9 színarany 12 grammos érme az első olyan befektetési arany, amit Magyarországon gyártanak ebben a stílusban. A minőséget Horváth László dombornyomású portréja és márkájának logója biztosítja.
Ritkán – de szerencsére azért egyre gyakrabban – látni olyan igényes felújítást, mint ezé a balatonszepezdi villaépületé. Tulajdonosai kifejezetten egy régi épületet szerettek volna megmenteni, de a villa kényelmét vendégként most a családon kívül más is élvezheti.
Vagy akár így is fordíthatnánk: elérhetőbb, mint gondolnád. Tény, hogy Kína a távolság miatt nem tartozik a magyarok elsődleges úticéljai közé, pedig, ha az utazást úgy tekintjük, mint a komfortzónánkból való kibillentést és új kultúrák megismerését, Kínánál tökéletesebb desztinációt talán nem is találhatnánk a heti 10 közvetlen Budapest–Kína járattal. Akár 10 óra alatt megvan ez […]
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara innovatív vállalkozásfejlesztési mentorprogramjában a környezetileg és társadalmilag felelős működésről tanulhatnak vezető nagyvállalatoktól, civil szervezetektől a kicsik. A jelentkezőket az egész országból várják, ősszel roadshow-ra is indulnak. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) több területen is támogatja a felelős vállalkozásokat és szervezeteket, és ösztönzi a két szféra együttműködését a közép-európai országokban. […]