Magyar zongoristafenomén, az egyik legforróbb startup háttérsztorija, valamint a legértékesebb celebek üzleti teljesítménye. Így zártuk a nyarat a Forbes.hu-n.
Kiment a színpadra, és meghódította a világot
A harmincegy éves Péter Bence a Youtube-on robbant be, aztán szólóban járta be a világot zongorakoncertjeivel. Játszott már Elton John zongoráján, megfordult a Sydney-i Operaházban is, és még idén tizenkét állomásos kínai turnéra indul. Tehetsége Hajdúböszörményből a bostoni Berklee filmzeneszerző szakáig repítette, hogy aztán egészen más irányt vegyen a karrierje. Már Hollywoodban is felfigyeltek rá. Írta: Kis Judit
Biztos vagyok benne, hogy a legtöbben ismernek néhányat az igazán nagy óragyártók közül – Rolex, Breitling, Omega, Hublot és társai –, azonban nem csak az óriásvállalatokból áll az órásvilág. Rengeteg kisebb, de annál érdekesebb, sokszínűbb óramanufaktúra létezik. Az egyik ilyen apró vállalat – amelyik néhány év alatt az egyik legnagyobb online értékesített márka lett – az angol eredetű Christopher Ward.
Írta: Schwarz Gábor, Zsigmond Viktor
Egészen 2004-ig kell visszapörgetnünk az idő kerekét. Ekkoriban ugyanis Mike France és Peter Ellis értékesítették játékokat gyártó cégüket. A tranzakció után tanakodtak harmadmagukkal, bizonyos Christopher Warddal, milyen úton folytassák pályafutásukat.
Mivel mindhárman rajongtak a karórákért, egy közös, svájci barát révén némileg betekintést nyerhettek az óragyártás színfalai mögé, és meghökkenve tapasztalták, hogy bizonyos gyártók mekkora árréssel dolgoznak. Ekkor döntöttek úgy, hogy maguk is belevágnak egy óramanufaktúra kiépítésébe. A cél az volt, hogy elkerüljék a svájciaknál látott hatalmas marketingkiadásokat, valamint az ugyancsak költséges viszonteladói hálózatot.
Így hát három alappillért fektettek le. Közvetlenül az ügyfeleknek fognak értékesíteni, csak a saját weboldalukon keresztül. A gyártási árra legfeljebb háromszoros felárat alkalmaznak. Végül teljesen kerülik, hogy költséges hírességekkel reklámozzanak. Belevágva az ismeretlenbe, 2005. június 2-án piacra dobták az első modelleket, a C5 Malvern Automaticot, valamint a C3 Malvern Chronographot.
2008 – egy új együttműködés 2008 fontos évnek bizonyult a márka történetében, ekkor kezdtek együttműködni a kizárólag svájci órákat gyártó Synergies Horlogères nevű céggel. Az órák fővárosában, Bielben székelő vállalat tulajdonosa és vezetője Jörg Bader volt, akinek hasonló elképzelései voltak az óragyártásról és az üzletről, mint Christopher Wardnak – és ez rendkívül fontos volt a következő években. Partnerségük fontos alakja volt Johannes Jahnke is, a Synergies Horlogères egyik órakészítő mestere, az ő segítségével létrejöttek az úgynevezett JJ kaliberek, például a C9 Jumping Hour és a C900 Single Pusher.
A gyártó cég igencsak jó társnak bizonyult, 2014-re már nemcsak partneri viszonyban maradtak, hanem egyesültek is. Ez pedig az angol óragyártás új fejezetéhez vezetett. Július 2-án lerántották a leplet első in-house szerkezetükről: a Calibre SH21 ekkoriban ötven év után az első angol származású saját werk volt. Az ezekkel szerelt órák lettek a márka zászlóshajói.
A in-house kifejezés arra utal, hogy egy szerkezetet az óragyártó a saját órájába nem mástól vásárol meg készen, hanem maga fejleszti és tervezi meg, valamint készíti el. Ilyen kicsi márkától ez igencsak tiszteletre méltó teljesítmény.
A legismertebb modell Ebben az időszakban főleg a régebbi modellek ráncfelvarrása zajlott, de ekkortájt volt az egyik legnagyobb robbanás is a márka életében: bevezették a C60 Trident búvármodellt. Ez az egyik legfelkapottabb a palettából, a legtöbb Christopher Ward-rajongó gyűjteményében akad belőle. Ezeket már kerámia lünettabetéttel látták el, valamint 600 méteres vízállóságot is tudtak. A csatjaikon már volt gyors mikroállítási lehetőség is, olyasmi, mint a Rolex Glidelock rendszere.
Természetesen nem feledkeztek meg az érdekesebb órákról sem, így megjelent az SH21 szerkezettel szerelt C7 Apex és C60 Apex is. Ezek kiteljesedése volt a C60 Concept, aminek tervezésébe még a legnagyobb svájci mesterek (például Armin Strom) és cégek (Chronode) is beszálltak. Utóbbiak olyan gyártókkal dolgoznak, mint a Czapek vagy az MB&F.
Mindenes órák A Christopher Ward nem állt meg az új modellek napvilágra hozatalával. Megjelent ugyanis a „GADA” órák táborát erősítő C63 Sealander kollekció. Ez a „go anywhere, do anything” kategória, azaz tökéletes, az élet minden területén helyüket megálló mindenes órákat takar. A készletek azonnal elfogytak a sima modellekből és a két időzónás (24 órás skálájú), úgynevezett GMT órákból is.
Nem lehet nem megemlíteni az egyik legnagyobb durranásnak számító C1 Bel Cantót. Órakedvelői körökben óriási sikert aratott, ugyanis különleges, semmihez sem hasonlító, számlap felöli oldalra kihozott szerkezeti elemeivel egy több tízmillió forintos óra hatását kelti, bőven ez alatt az ár alatt.
És bejött? Végezetül a legfontosabb kérdés: bejött a taktika? Sikerült óriásit faragni a költségvetésből a csak online értékesítésnek és ügyfélkezelésnek köszönhetően? Illetve megéri a 60/60 (60 napos ingyenes visszaküldés és 60 hónapos szerkezetgarancia) szolgáltatás? A válasz: igen! A 2020-as évet az előzőhöz képest tizenkilenc százalékos növekedéssel és nagyjából húszezer legyártott órával zárták. A márka értékét ekkor nagyjából tízmillió angol fontra becsülték, és a növekedés azóta sem állt meg. Egy szó, mint száz, aki érdeklődik az órák iránt, de nem kedveli a mainstreamet, és nem akar vagyonokat költeni erre a hobbijára, annak kiváló választás egy Christopher Ward.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara innovatív vállalkozásfejlesztési mentorprogramjában a környezetileg és társadalmilag felelős működésről tanulhatnak vezető nagyvállalatoktól, civil szervezetektől a kicsik. A jelentkezőket az egész országból várják, ősszel roadshow-ra is indulnak. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) több területen is támogatja a felelős vállalkozásokat és szervezeteket, és ösztönzi a két szféra együttműködését a közép-európai országokban. […]
Nemcsak az egészségeshez kapcsolódnak, de szépek is. Összeszedtünk néhány tárgyat, amiket magyar cégek terveztek a legkisebbeknek, hogy így vagy úgy fejlesszék az idegrendszerüket.
Amikor két éve megkérdeztelek mint menopauza-influenszert, azt mesélted, hogy abbahagyod a hormonterápiát. Hogy bírod?Amikor először lejöttem róla, egyből visszatértek a tüneteim: szorongás és húgyúti diszkomfortérzet. Épp Magyarországon voltam, több nyilvános szereplésem volt, két napig bírtam plusz hormon nélkül, nyilván a stressz is nagy volt, az mindent felerősít. Így végigszedtem egy hónapot megint, majd mikor nyár elején újra abbahagytam, […]
Hiába a rengeteg szakirodalom és tanulmány, ha bizonyos dolgokat nem tudunk nem a saját megélésünk alapján látni. Például, hogy mit jelent a mai világban a nyitottság és az elfogadás. Ezen gondolkodtam, amikor beléptem a patinás Rockefeller Center 65. emeletén a Rainbow Room termébe. Díjazottként vettem részt az Ad Age Leading Women gáláján, előttem hevert egész New York, és próbáltam megérteni, miért […]
Startupok és kockázati tőkések viszonya mindig kényes, a sok konfliktusgóc mélyén lehet egy rosszul összerakott csapat vagy a vezetői készségek hiánya. Erre jutott Tarczali Patrícia és cége,
a Future Proof Consulting friss kutatása.