Magyar zongoristafenomén, az egyik legforróbb startup háttérsztorija, valamint a legértékesebb celebek üzleti teljesítménye. Így zártuk a nyarat a Forbes.hu-n.
Kiment a színpadra, és meghódította a világot
A harmincegy éves Péter Bence a Youtube-on robbant be, aztán szólóban járta be a világot zongorakoncertjeivel. Játszott már Elton John zongoráján, megfordult a Sydney-i Operaházban is, és még idén tizenkét állomásos kínai turnéra indul. Tehetsége Hajdúböszörményből a bostoni Berklee filmzeneszerző szakáig repítette, hogy aztán egészen más irányt vegyen a karrierje. Már Hollywoodban is felfigyeltek rá. Írta: Kis Judit
Hitelesség, humor, tapasztalat. Ez a három kellett ahhoz, hogy Gyetván Csabáé lehessen a Discovery Channel egyetlen magyar gyártású műsora. Tegyük hozzá, némi önbizalom is.
Ritkán fordul elő, hogy valaki ennyit gondolkodjon, ha interjúra kérik fel. Gyetván Csaba azt mondja, gondosan ügyel rá, hogy ne jelenjen meg túl sok helyen az arca. Hogy ne aprózódjon el. Végül igent mond. „Nagy a celebmassza, egyik nap műsort vezetnek, másnap túlélőshow-ban szerepelnek. Nagyobb érték, ha valaki nincs ott mindenütt, de közben köthető hozzá egy téma egyértelmű, jó tartalmakkal.”
Gyerekkori álma valósult meg azzal, hogy 2019 óta saját produkcióban készített tévéműsora lehet a Discovery Channelen. A Made in Gyetván Csabával a 170 országban futó csatorna egyetlen magyar gyártású sorozata, a több mint húsz éve elinduló Hogyan készült? „csabásított” változata. A legsikeresebb sorozatok egyike a csatornán, az epizódok átlag nézettsége ötven százalékkal haladja meg a főműsoridő átlagát.
Csaba szerint videómegosztós jelenléte bőven elég a sikerességéhez, a tévés szereplés csak plusz súlyt ad munkájának. 2012-ben indított Youtube-csatornája, ahol részben szponzorált tartalmakat közvetít, több mint 18,5 millió megtekintést zsebelt már be. A nagyjából húszperces Hogyan készült-epizódok egy-egy mindennapi vagy kevésbé hétköznapi tárgy, termék gyártásának folyamatát veszik végig, közben Csaba pörög, dumál, és kikérdezi a dolgozókat, a gyártót, a cégvezetőket. Legsikeresebb epizódja, a tízezer forintos bankjegy nyomtatásáról szóló, jelenleg 788 ezer megtekintésnél tart. Bemutatta már az ugrálóvár-készítés, az elektromoskábel-gyártás mikéntjét és a budapesti hulladékfeldolgozás kulisszatitkait is. „Mindig elsősorban a nagy kép érdekel, hogy hogyan lehet nem szexi dolgokat szexin bemutatni.”
Kis, összeszokott négyfős csapattal dolgozik, Csaba szerint annyi a téma, hogy ha kettő lenne belőle, se tudná mindet feldolgozni. De láthatóan élvezi, hogy mindent ő tart kézben, miközben ez a márkának is jót tesz, a rengeteg, egymástól lényegesen eltérő terület miatt pedig kiégni se lehet ebben a munkában. „Tudod, miben lehet kiüresedni? Ha te magad vagy a tartalom. Időben megláttam, hogy nem én vagyok a lényeg. Egyik héten luxuslakóbusszal, máskor az üveghasznosítás témájával foglalkozom. Ez őrült jó munka, mi lehetne ennél jobb?”
Sikerei fokmérőjének a nézői visszajelzéseket tartja. Amikor ráír egy apa azzal, hogy utálja a hangját: mert a gyerek újra és újra megnézi a túrórudis részt, és már kívülről fújja az egészet. Sőt van, hogy iskolában, egyetemen is lejátsszák órán az epizódokat.
Egyetlen felkérés miatt vállalt az edutainment műsoraitól eltérő feladatot. Gyerekkori szerelme a foci, bár már csak hobbiszinten űzi, inkább fut. Az RTL két éve közvetíti az UEFA Európa Liga meccseit (a 2024/25-ös szezontól a Bajnokok Ligája közvetítési jogait is megszerezték), Csaba a stúdióban beszélget a meghívott vendégekkel. Nem kommentátorként ül ott, ahogy a sorozataiban, itt is hidat kell képeznie szakértő és néző között.
A gyerek Csaba, mérnök szülők fia lévén, szívesen boncolgatta a dolgok lényegét. Öccse születésekor se a baba, inkább a babamérleg kötötte le órákra. A Budapesti Gazdasági Főiskolán tanult, amikor modellmunkái révén beválogatták a Barátok köztbe. Sok mostani követője nem is látta Giorgio szerepében, a szappanopera után egyre tudatosabban kezdte használni a médiában szerzett tapasztalatait. „Rá kell jönni, hogyan használd ahelyett, hogy téged használnának ki.” Azért ő is megjárta a tanulópályát a kertévék műsoraiban, ahol többnyire csak utasításokat követett. „Nem voltam a helyemen. Most vagyok önazonos, amikor száz százalékban a magamét csinálom: én profitálok az erőfeszítésből, és az én veszteségem, ha nem nyújtom a maximumot. És mindig tudom, mi lesz a következő lépés.”
Elvesztél a szűrővizsgálatok tengerében? A hazai népegészségügyi központ, valamint amerikai források ajánlásai alapján összeszedtük, mikor mire célszerű elmenni – akkor is, ha Magyarországon lényegében nincsenek kötelezővé tett szűrővizsgálatok. Magas kockázati besorolással vagy pozitív családi kórtörténettel pedig érdemes lehet még hamarabb konzultálni a háziorvosoddal.
A Két Szerecsen Bisztró az elsők között vezette be az olcsóbb hétköznapi ebédmenüt, és az egyik legrégebben működő étterem a belvárosban. Huszonöt éve a Nagymező utca még nem is volt menő környék, amikor Kereszty Gábor és társai párizsi mintára kávéházat álmodtak oda. A volt tévést azóta Berlin, New York és Tel-Aviv is inspirálta újabb éttermeinek nyitásánál, amikben az a közös, hogy mind fellendülő környékeken születtek. Mert egy médiaszakember először a potenciális közönségét méri fel.
A JTI Hungarynál hisznek abban, hogy felnőtt, jól informált emberek szabadon hozhassanak döntéseket a saját életükkel kapcsolatban – akár a dohánytermékek fogyasztásával kapcsolatban is. A fogyasztóknak hamarosan egy új, innovatív terméket is kínálnak majd választásra Magyarországon is. Idén 15. éve van jelen a magyar dohánytermék-piacon a JTI Hungary Zrt., és egyáltalán nem túlzás ezt a […]
– Próbálj múlt időben gondolni a betegségedre, már nem vagy rákos!– Hivatalosan még az lehetek. Csak tünetmentes. De persze nem ez határozza meg az életemet, mindenesetre az egészségem nagyon felértékelődött. Smejkál Petivel 2020 novemberében, pár nappal az első hererákműtétje után folyt köztünk ez a párbeszéd egy chatben. Nem sokkal korábban ment el a Forbestól, hogy – az ő szóhasználatával […]