A folyamatos, holisztikus szemléletű befektetéseknek hála a Budapest Airport cargo szolgáltatása már München és Bécs riválisává tette a nemzetgazdasági szempontból is megkerülhetetlen budapesti légi áruszállítási központot. A cég két vezetőjével, René Droese fejlesztési vezérigazgató-helyettessel, illetve Kossuth József cargo igazgatóval beszélgettünk múltról, jelenről és jövőről. Milyen eredményeket ért el az elmúlt években a Budapest Airport cargo […]
A folyamatos, holisztikus szemléletű befektetéseknek hála a Budapest Airport cargo szolgáltatása már München és Bécs riválisává tette a nemzetgazdasági szempontból is megkerülhetetlen budapesti légi áruszállítási központot. A cég két vezetőjével, René Droese fejlesztési vezérigazgató-helyettessel, illetve Kossuth József cargo igazgatóval beszélgettünk múltról, jelenről és jövőről.
Milyen eredményeket ért el az elmúlt években a Budapest Airport cargo szolgáltatása, melyek a Cargo City fő előnyei és hova helyezik ezek a repülőteret régiós és globális viszonylatban?
Kossuth József: Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a régió vezető cargo elosztóközpontját építjük Budapesten. Ez a munka tudatosan kezdődött 7-8 évvel ezelőtt, amikor azt a döntést hoztuk, hogy az utasforgalmi tevékenységünk mellett a komoly potenciállal rendelkező cargo üzletágat is stratégiai szemlélettel fejlesztjük tovább. Három fő pillér mentén jelöltük ki az akkor még előttünk álló utat: világszínvonalú infrastruktúrát, kiváló konnektivitást és hatékony, összetartó cargo közösséget akartunk építeni. A mai napig úgy véljük, hogy ez a hosszú távú siker záloga, az elmúlt évek üzleti eredményei pedig vissza is igazolták, hogy az irány kijelölése helyes volt.
Egy logisztikai cég, ami belelát az ügyfelek fejébe és mindig a piac előtt jár: a Prologis a világ egyik legnagyobb iparági ingatlanfejlesztőjeként és üzemeltetőjeként gyakorlatorientált, ügyfélközpontú megoldásokban utazik. Hunyadi Zsuzsannával, a Prologis magyarországi bérbeadásért és ügyfél-elégedettségért felelős igazgatójával beszélgettünk. Mi a Prologis Essentials szolgáltatás lényege? Globális kapcsolatrendszerű logisztikai vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy ügyfeleink számára […]
Egy logisztikai cég, ami belelát az ügyfelek fejébe és mindig a piac előtt jár: a Prologis a világ egyik legnagyobb iparági ingatlanfejlesztőjeként és üzemeltetőjeként gyakorlatorientált, ügyfélközpontú megoldásokban utazik. Hunyadi Zsuzsannával, a Prologis magyarországi bérbeadásért és ügyfél-elégedettségért felelős igazgatójával beszélgettünk.
Mi a Prologis Essentials szolgáltatás lényege?
Globális kapcsolatrendszerű logisztikai vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy ügyfeleink számára a legmagasabb minőségű szolgáltatást nyújtsuk. Törekszünk azelőtt megoldást kínálni igényeikre, mielőtt azok megfogalmazódnak. Ilyen szolgáltatás a Prologis Essentials is. Hogy mi is ez a gyakorlatban? Amikor az épületeinket az abban végzett tevekénységnek megfelelően kell átalakítani és felszerelni, akkor lép színre az Essentials. Ez a szolgáltatáscsomag magában foglalja például a raktárak polcozását, a megfelelő targoncák beszerzését, szükség esetén robotizálást vagy temperálást hőszivattyúkkal. Ezen eszközök beszerzése és beépítése hosszú idő, és jelentős humánerőforrást igényel a cégektől. A Prologis méretéből és kiterjedt kapcsolatrendszeréből fakadóan az Essentials platformján keresztül mindezeket ár- és időhatékonyabban tudja biztosítani az ügyfeleinek.
Az egyik első raktári állványzathoz kapcsolódó ügyletem például azért volt különösen sikeres, mert 3 hónappal rövidebb határidőn belül tudtuk beszerezni és telepíteni a teljes polcrendszert, mint ahogyan azt az ügyfél saját erőforrásból meg tudta volna oldani. Három hónapnyi kényszerleállást, és az ebből fakadó jelentős pénzügyi veszteséget tudtak megspórolni az Essentials segítségével.
Kiknek ajánljátok?
Bár úgy tűnhet, ez elsősorban a kisebb és közepes méretű cégek számára nyújt megoldást, egyre többször fordulnak hozzánk nagyvállalatok is. Globális jelenlétünk miatt gyakran jóval kedvezőbb áron vagy éppen sokkal rövidebb határidővel tudunk megoldást nyújtani a partnereink számára. Persze az egész folyamat lebonyolításához mi biztosítjuk a szakembereket, ezzel hatalmas terhet levéve a cégek válláról.
Folyamatosan fejlesztetek, a naprakész, sőt jövőbe mutató raktármegoldások egy növekvő piachoz idomulnak. Mennyire tapasztaljátok a piac megtorpanását? Tapasztalataink alapján a piac nem torpant meg, csak átmenetileg lelassult, melyen az előrejelzések alapján a következő év második felére már növekedés várható. Mivel a Prologis ügyfélbázisa erősen diverzifikált, a bérlők jó financiális mutatókkal rendelkeznek, melyre büszkék vagyunk. Mi egyfajta stratégiai újragondolást tapasztalunk a döntéshozásban. Az ambiciózus tervek helyett sokkal racionálisabb szempontok alapján hoznak döntéseket ügyfeleink, miközben a Nettó Zéró kibocsájtás elérése is egyre hangsúlyosabbá válik a cégek számára az ellátási lánc minden láncszemében. Ebben pedig a Prologisnál keresve sem találhatnának jobb partnert. Azt szoktuk mondani, nekünk már a DNS-ünkben van a fenntarthatóság, hiszen már a parkok lokációjának kiválasztásánál, az építkezés teljes folyamata alatt és az épületek kialakításánál is arra törekszünk, hogy a lehető legkevesebb karbonlábnyomot hagyjuk magunk után. A szektorban úttörőként ennek a szemléletnek megfelelően fejlesztjük a szolgáltatásainkat – például a hamarosan minden ügyfelünk számára elérhető hőszivattyús rendszereket – és bízunk benne, hogy a versenytársak is felismerik, fenntarthatóság nélkül nincs jövő.
A JTI Hungarynál hisznek abban, hogy felnőtt, jól informált emberek szabadon hozhassanak döntéseket a saját életükkel kapcsolatban – akár a dohánytermékek fogyasztásával kapcsolatban is. A fogyasztóknak hamarosan egy új, innovatív terméket is kínálnak majd választásra Magyarországon is. Idén 15. éve van jelen a magyar dohánytermék-piacon a JTI Hungary Zrt., és egyáltalán nem túlzás ezt a […]
Ékszerspecialista, üzletember és influenszer: Horváth László nem csak hazánkban elismert szakember, nemzetközi szinten is erős márkákat képvisel, miközben saját brandjét is építi. A budapesti székhelyű véleményvezér gyerekkorában szeretett bele az ékszerek és drágakövek világába, történetéből látszik, hogy a minőség és a szaktudás iránti elkötelezettség meghozta a gyümölcsét. A HL Ékszer alapítójával beszélgettünk az ékszer-óra szakmáról, […]
Az információk sokasága azoknak a gyerekeknek a figyelmét is próbára teszi, akik diagnosztikai értelemben nem figyelemzavarosak. Ráadásul a digitális technológia is csak növeli az ingerrengeteget. Hogyan segíthet a szülő és a pedagógus a figyelem és az idegrendszer fejlesztésében?