Aki látta a Menü című filmet, most kipróbálhatja a valóságban is.
Csak épp happy enddel.
Csillogó ufó úszkál valahol Észak-Norvégiában egy fjord közepén. Eredete és célja ismeretlen, de legalább barátságosnak tűnik: a földönkívüliektől nagyon elégedetten és jóllakottan távoznak az emberek. Már az odajutás is csodálatos: a norvég fővárosból, Oslóból (egy vacsora után a háromcsillagos Maaemo étteremben) rövidke repülés Bergenbe, ahova néha még közvetlen járatok is indulnak Budapestről, innen pedig – feltankolva a kikötőben egy jó kis sült lazacos szendviccsel – bő kétórás gyönyörű hajókázás a fjordok között.
Útközben alaposan meg lehet csodálni a tájat és az irigylésre méltó nyaralókat, többnyire motorcsónak-parkolóval a telek végében. A végcél Rosendal, az Iris étteremhez legközelebb eső település. A foglalás időpontjában nem az étterembe kell belépni, hanem a kikötőben kell várakozni, innen indulnak a környezetkímélő, elektromos motorcsónakok, és juttatják el a vendégeket a víz közepén lebegő objektumhoz. A Salmon Eye napközben látogatóközpont, ahol arról tudhatunk meg többet, hogyan adhatna több élelmiszert a világnak az óceán. Estére viszont teljesen átalakul, és izgalmas, titokzatos, különleges gasztroélménynek ad helyet.
Az első megálló még egy kis bemelegítés, pár falatka, csodálatos helyi cider és rövid bevezető a csónakházban a nagy kalandhoz. Aztán már tényleg nincs más hátra, mint újabb rövid hajókázás után belépni a vaksötét… pincébe. Ahol – de nem szeretnék mindent elszpojlerezni – akad pár érdekes meglepetés. Végül mégsem horrorfilmbe illő a folytatás, hanem egy gyönyörű lépcsősoron feljutunk a földszintre, vagyis inkább vízszintre, majd tovább, a vacsora helyszínére, ezúttal már szokványosabb körülmények közé: kényelmes székek, asztalok, gyönyörű kilátás.
Vagy akár így is fordíthatnánk: elérhetőbb, mint gondolnád. Tény, hogy Kína a távolság miatt nem tartozik a magyarok elsődleges úticéljai közé, pedig, ha az utazást úgy tekintjük, mint a komfortzónánkból való kibillentést és új kultúrák megismerését, Kínánál tökéletesebb desztinációt talán nem is találhatnánk a heti 10 közvetlen Budapest–Kína járattal. Akár 10 óra alatt megvan ez […]
Vagy akár így is fordíthatnánk: elérhetőbb, mint gondolnád. Tény, hogy Kína a távolság miatt nem tartozik a magyarok elsődleges úticéljai közé, pedig, ha az utazást úgy tekintjük, mint a komfortzónánkból való kibillentést és új kultúrák megismerését, Kínánál tökéletesebb desztinációt talán nem is találhatnánk a heti 10 közvetlen Budapest–Kína járattal. Akár 10 óra alatt megvan ez a kontinentális-kulturális ugrás!
Magával ragadó városok, történelmi és kulturális kincsek, hihetetlen színek és fotótémák, és egy egészen más világ. Ez Kína, ami a közvetlen budapesti járatokkal minden eddiginél könnyebben elérhető. A járvány éveiben egyáltalán nem, vagy csak nehézkesen lehetett ide utazni, sok teszteléssel és karanténnal, mostanra viszont már teljesen nyitva az ország, mindenki számára elérhető a vízumkérelem, újra gördülékeny és kiszámítható az országba történő beutazás. Nagyon várják újra a turistákat, ezért igyekeznek minél jobban megkönnyíteni az érkezést, ehhez adnak hozzá a közvetlen és gyakori repülőjáratok.
Az Air China gépeivel hétfőnként és péntekenként utazhatunk Pekingbe akár 10 órán belül a két főváros között. Peking felfedezése egy lenyűgöző körutazás, még anélkül is, hogy elhagynánk a városhatárt! A Nagy Fal, a Tiltott város, a Tienanmen tér és a Nyári palota mind-mind olyan helyek, melyek magukban hordozzák az ősi idők történelmét és kultúráját. Mindehhez hozzájárulnak az elbűvölő hutong sikátorok és a csodálatos császári parkok is, melyek együtt alkotják Peking gazdag és fenséges atmoszféráját.
A China Eastern légitársaság leányvállalata, a Shanghai Airlines minden nap üzemel Budapest és Kína között. Hetente ötször juthatunk el Sanghajba, illetve hétfőnként és csütörtökönként Ningbó városába. A járatok többsége dél körül indul Budapestről és hajnalban érkezik a kínai városokba. Sanghaj és a kisebb városok is gazdag látnivalókkal kényeztetik az odalátogatókat, melyek közt a természeti szépségek is megtalálhatók, mint például a Sanghajtól egy órára található Hangzhouban, ahol a zöld, békés teaföldeket fedezhetjük fel és kóstolhatjuk meg a híres Longjing teát. Kína varázslatos hely, amelyet érdemes felfedezni és megismerni, hiszen olyan élményeket kínál, melyek emlékezetünkben örökre megmaradnak.
Szerdánként a Jangce folyó partján fekvő Csungkingba utazhatunk szintén az Air China járataival: a város Kína legfontosabb kiindulópontja a Jangce folyón történő hajókázásokhoz. Életre szóló élmény egy festői hajókirándulás, ahol megcsodálhatjuk a lenyűgöző Három-szoros szurdokot és átélhetjük Kína leghosszabb folyójának szépségét.
Kína évszázadokon átívelő gasztronómiai művészete és régiós sokszínűsége folyamatosan lenyűgöz, az ország kulturális öröksége és látnivalói pedig olyan élményt nyújtanak, amelyet sehol máshol nem tapasztalhatsz meg. Az igazi kínai ízekért érdemes Kínáig utazni.”
– Próbálj múlt időben gondolni a betegségedre, már nem vagy rákos!– Hivatalosan még az lehetek. Csak tünetmentes. De persze nem ez határozza meg az életemet, mindenesetre az egészségem nagyon felértékelődött. Smejkál Petivel 2020 novemberében, pár nappal az első hererákműtétje után folyt köztünk ez a párbeszéd egy chatben. Nem sokkal korábban ment el a Forbestól, hogy – az ő szóhasználatával […]
Szabó Gál Bence húszévesen szerény családi cégnek álmodta meg egymillió forint spórolt pénzéből elindított étrendkiegészítő-vállalkozását, és csak annyit akart vele keresni, hogy aztán nyugodtan tudjon meditálgatni és a gyógynövények világában kutatni. Ehhez képest néhány év után már napi hárommillió forint profitot termelt a Gal vitaminokkal, ma pedig négymilliárd forint a cég éves bevétele. Legújabban Pataki Ágival, az egyes számú magyar szupermodellel árulja a szépség és az egészség titkát – kapszulában.
A folyamatos, holisztikus szemléletű befektetéseknek hála a Budapest Airport cargo szolgáltatása már München és Bécs riválisává tette a nemzetgazdasági szempontból is megkerülhetetlen budapesti légi áruszállítási központot. A cég két vezetőjével, René Droese fejlesztési vezérigazgató-helyettessel, illetve Kossuth József cargo igazgatóval beszélgettünk múltról, jelenről és jövőről. Milyen eredményeket ért el az elmúlt években a Budapest Airport cargo […]