A turistáktól túlcsorduló Kréta és Rodosz között félúton járunk. A két szigetet, Kárpatoszt és Kászoszt pár kilométer választja el egymástól, de két külön világba csöppenünk. Az egyiken csodálatos táj, bájos kis falvak és fantasztikus strandok várnak, a másikon a madár se jár, elbújhatunk a világ elől.
Ülünk a saccra huszonöt éves, rozsdás, lepukkadt, a helyi szokásoknak megfelelően évtizedes porral fedett autóban, az anyósülésen a fejemre lóg a leválni készülő tetőkárpit, amikor Kósztasz úr, a sofőr megszólal: lehet egy kérésem? Általában idegesít, ha a szállásadók azt pedzegetik, hogy ugyan írjak már valami jó értékelést róluk a foglalási oldalon. Most ráadásul még csak pár óra telt el azóta, hogy megérkeztünk a szállásunkra, és a család furcsa nézések közt szegezte nekem a kérdést: komolyan erre mondtad, hogy 9,5 pontos a Bookingon? Nincs amúgy semmi baj Kósztasz úr panziójával, kellemes-átlagos, de messze van a 9,5-től. Mégis egyből, a legnagyobb természetességgel vágom rá: persze, örömmel dobom a tíz pontot.
Azt ugyanis a beszélgetést megelőző néhány órában már összeraktam, hogy egyrészt nála lelkesebb, odaadóbb, de mégse tolakodó vendéglátót keveset láttam eddig. Másrészt kiderült, hogy a szigeten, ahol vagyunk, szinte a madár se jár. Július közepén, amikor a szomszédban, Krétán egymást tapossák a turisták, Kászoszon alig lézeng idegen, külföldit meg aztán tényleg csak mutatóba látni. Persze hogy segítek ennek a jóembernek az értékelés átlagát felhúzni.
Hegyen, völgyön, öblökön A pici Kászoszon igazából nincs semmi, és ez benne a szép. Kopár, lankás hegyek buknak a tengerbe, mint sok más görög szigeten, köztük kicsi öblök, amiket sajátként használhatunk, ha strandolni vágyunk. Ehhez persze autó kell, vagy néhány kilométer gyaloglás. Amikor bérelni próbálok, követem a főfaluban a jelzést az egyetlen bérautós szolgáltatóhoz, de nincs ott senki. Középkorú helyi asszony érkezik, mosolyog tanácstalanságomon, mondja, hogy segít: rikkant egy hangosat, mint kiderül, a tulaj épp az emeleten babázik, lejön, ha valaki keresi. Az erkélyről mondja, hogy autó az nincs, talán majd délután, de leginkább holnap.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara innovatív vállalkozásfejlesztési mentorprogramjában a környezetileg és társadalmilag felelős működésről tanulhatnak vezető nagyvállalatoktól, civil szervezetektől a kicsik. A jelentkezőket az egész országból várják, ősszel roadshow-ra is indulnak. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) több területen is támogatja a felelős vállalkozásokat és szervezeteket, és ösztönzi a két szféra együttműködését a közép-európai országokban. […]
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara innovatív vállalkozásfejlesztési mentorprogramjában a környezetileg és társadalmilag felelős működésről tanulhatnak vezető nagyvállalatoktól, civil szervezetektől a kicsik. A jelentkezőket az egész országból várják, ősszel roadshow-ra is indulnak.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) több területen is támogatja a felelős vállalkozásokat és szervezeteket, és ösztönzi a két szféra együttműködését a közép-európai országokban. „2020 őszén az egyik nemzetközi projektünk hazai pilot programja keretében születetett meg az a kezdeményezés, hogy a magyar kisvállalkozásokat is bevonjuk a korábban csak a nagyvállalati szférában működő vállalati felelősségvállalás témakörébe, ezzel erősítve a non- és forprofit együttműködéseket. A programunk elsődleges célja a szemléletformálás a környezeti és társadalmilag is hasznos üzleti működés kialakítása érdekében” – mondja Harsányi Mónika, a program, egyben a BKIK Nemzetközi Projektirodájának vezetője a Bridge to Benefits indulásáról.
A három éve futó programot a BKIK a nagyvállalatokat és civil szervezeteket évek óta összekötő Civil Impact szakmai közreműködésével szervezi. A hat tematikus modulból álló, személyesen megtartott mesterkurzusra minden kisvállalkozás jelentkezhet az ország bármelyik településéről egy fenntarthatósági projekt- ötlettel. A modulokon szó esik minden olyan témakörről, amelyek megismerése fontos a ,,jövőálló” vállalkozássá alakuláshoz, ezzel párhuzamosan a kkv-k minden modul után és között egyéni, illetve csoportos mentoring támogatással fejlesztik a projektjeiket. Idén 22 mentorszervezet, köztük vezető hazai nagyvállalatok, civil szervezetek, önkormányzati, felsőoktatási partnerek együttműködésével valósult meg az esemény. A széleskörű együttműködéssel a program közvetett célja, hogy egy olyan vállalkozói közösséget építsen, amely az értékalapú, pozitív társadalmi és környezeti hatással járó együttműködések kialakítását, valamint az erre épülő hosszútávú tudáscserét segíti.
A mesterkurzus képzési része pitch eseménnyel zárul, ahol a mentorszervezetekből álló zsűri előtt a cégek bemutatják a modulokon keresztül fejlesztett projektjeiket. Az első három legjobbnak ítélt projekt féléves inkubációs lehetőséget, valamint az első helyezett 1000 euró értékben kampánytámogatást kap a BKIK-tól.
A program korábbi évadaiból kikerülő jövőálló vállalkozások olyan innovatív termékeket és szolgáltatásokat nyújtanak, mint például az 50 év feletti korosztály munkaerőpiaci támogatására kidolgozott CedrusNet program; a szennyezőanyag-mentes innovatív tisztítószer termékcsalád, a Cleanspire; az ápolókat támogató Healers, vagy a nők karrierút-támogatását segítő Női Váltó. A 2023-as program nyertes kkv-ja pedig a MEROVA Diabetic Health – Végtagmentő Applikáció, amelynek célja a diabéteszes betegek preventív szemléletének kialakítása és a cukorbetegség szövődményének megelőzését szolgáló ellátás biztosítása.
A program folytatódik, a Bridge to Benefits 2024-es évadjára januártól nyílt felhívás keretében várják a jelentkezéseket. A kritérium annyi, hogy a vállalkozás valamilyen, tágan értelmezett fenntarthatósághoz kapcsolódó területtel foglalkozzon vagy kész legyen arra, hogy üzleti modelljét ez irányba fejlessze. A Bridge to Benefits addig a területi kereskedelmi és iparkamarák aktív közreműködésével országos roadshowra indul mentorokkal és az eddig mentorált cégekkel, folytatva a szemléletformálást az érdeklődők körében.
A program, működése elismeréseként, idén júliusban elnyerte az Európai Vállalkozásfejlesztési Díjat a vállalkozások a társadalmi esélyegyenlőségért kategóriában.
Elvesztél a szűrővizsgálatok tengerében? A hazai népegészségügyi központ, valamint amerikai források ajánlásai alapján összeszedtük, mikor mire célszerű elmenni – akkor is, ha Magyarországon lényegében nincsenek kötelezővé tett szűrővizsgálatok. Magas kockázati besorolással vagy pozitív családi kórtörténettel pedig érdemes lehet még hamarabb konzultálni a háziorvosoddal.
Egy logisztikai cég, ami belelát az ügyfelek fejébe és mindig a piac előtt jár: a Prologis a világ egyik legnagyobb iparági ingatlanfejlesztőjeként és üzemeltetőjeként gyakorlatorientált, ügyfélközpontú megoldásokban utazik. Hunyadi Zsuzsannával, a Prologis magyarországi bérbeadásért és ügyfél-elégedettségért felelős igazgatójával beszélgettünk. Mi a Prologis Essentials szolgáltatás lényege? Globális kapcsolatrendszerű logisztikai vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy ügyfeleink számára […]
Matheidesz Réka uniós karriert hagyott hátra, hogy felépítse a művészekből üzleti szereplőket faragó Wamp művészeti piacot. Most a Mome vezérigazgatói posztján ugyanezt kell megtennie egy egész egyetemmel, miközben a modellváltó egyetemek legkisebb hibáját is árgus szemekkel figyeli a nyilvánosság.
A Két Szerecsen Bisztró az elsők között vezette be az olcsóbb hétköznapi ebédmenüt, és az egyik legrégebben működő étterem a belvárosban. Huszonöt éve a Nagymező utca még nem is volt menő környék, amikor Kereszty Gábor és társai párizsi mintára kávéházat álmodtak oda. A volt tévést azóta Berlin, New York és Tel-Aviv is inspirálta újabb éttermeinek nyitásánál, amikben az a közös, hogy mind fellendülő környékeken születtek. Mert egy médiaszakember először a potenciális közönségét méri fel.