Magazinok Impresszum Belépés Sötét mód Világos mód
Zsiborás Gergő Zsiborás Gergő
2024 Április Pénz Zsiborás Gergő

A mi kis falunk

Hálózatosodó magyar startupvilág. Egyre több üzleti tapasztalat és tudás áramlik vissza az ökoszisztémába – már nemcsak a befektetőktől, hanem aktív vagy egykori alapítóktól vagy kulcsmunkavállalóktól.

Vissza a tartalomhoz Következő cikk
Belépés

Ajánlott cikkek

Egy szöuli boltbakönnyebb bekerülni
Bethlen Júlia Bethlen Júlia
2024 Április Üzlet Bethlen Júlia

Egy szöuli boltbakönnyebb bekerülni

A magyar termálvíz erős hívószó, jól meg lehet vele szólítani a külföldi vásárlókat, gondolta Bokrosi Máté és Florián Bence. Erre alapozták prémium márkájukat, és bejött: ma már Koreában és Kanadában is sokan fürdenek Zador szappannal. Az ázsiai turisták a repülőtereken nem egyszer az összes illatot kihozatják az üzletek raktárból, hogy válogassanak.

Vissza a tartalomhoz Következő cikk

Írta: Varga Veronika

„A reptéri mérlegen méregettük a szappanokkal megpakolt kisbőröndöt, nehogy több legyen huszonöt kilónál, közben telefonon egyeztettünk a webfejlesztőnkkel, hogy azonnal élesítse a webünket, és állítsa be a céges mail­címeinket is. És útban a reptérre ugrottunk be a taxival a nyomdába, hogy elhozzuk a még meleg katalógusokat és első névjegykártyáinkat” – meséli Bokrosi Máté, a Zador Europe Kft. egyik alapítója. 2014-ben, másfél év tervezés és előkészítés után épphogy elkészültek a hétféle Zador szappanból álló első kollekciójukkal, amikor hívták őket Dubajból, hogy bekerültek egy nagynevű közel-keleti beautyexpóra. Másnap már indulniuk is kellett a kiállításra.


Az első kiskereskedő partnerüket is ezen a kiállításon szerezték, méghozzá Bahreinből. „Óriási lendületet adott nekünk ez az expo. Itt látta először a nagyközönség élőben a szappanokat, és mi is itt vetettük bele magunkat az éles üzletbe” – mondja a másik tulajdonos, Florián Bence. Ők ketten öt évvel korábban találkoztak először, barátok lettek, pár évvel később pedig már azon ötleteltek, milyen céget tudnának indítani. Akkoriban sokat túráztak együtt, a márka neve is egy túrán született meg. Olyan nevet kerestek, aminek idegen nyelven sincs negatív jelentése, könnyű kimondani, egyszerű, és valamilyen kötődésük is van hozzá. Így amikor a Pécsely melletti Zádor-várat mászták meg, egyszerre néztek össze, hogy ez lesz az.


Bence testvére, Florián Dóra, valamint az ő férje, Eizenacker István már akkor szappangyártással foglalkoztak, egy pécselyi üzemben bérgyártottak több kozmetikai cégnek. Voltak gépeik és receptúráik. Máté szerint ez jó alap volt egy önálló márka létrehozásához. „Elsőre vakrepülés volt, de nagyon bíztunk a már meglévő technológiában és receptúrában, meg persze magunkban, hogy el tudjuk majd adni a terméket külföldön.”


Nekiálltak azon gondolkodni, mivel lehetne megújítani a meglévő receptet, mitől lehetne egyedi a szappanuk. Balaton-felvidéki kötődésük miatt hamar jött az ötlet, hogy a hévízi termálvíz lesz a telitalálat. Ez egyrészt jó hatással van a bőrre, gondolták, ráadásul a magyar termálvíz erős hívószó, jól meg lehet vele szólítani a külföldi vásárlókat.


Fontosnak tartották, hogy minél több magyar alapanyagot használjanak. „Bár Magyarországon például nyilván nincs sheavaj, de amit jó minőségben el tudunk érni, azt mindenképpen szerettük volna a könyékről beszerezni” – mondja Máté. Ilyenek például a szőlőmagolaj, a levendulaolaj, a paprikavirág-kivonat vagy a mandulaolaj – ezekkel illatosítják a szappanokat.


Egy évig dolgoztak csak azon, hogy a csomagolás tökéletes legyen, a grafikusuk minden motívumot, levelet, szőlőszemet, vonalat kézzel rajzolt meg. Az évente eladott nyolcvan–százezer szappant ketten-hárman csomagolják, nagyrészt kézzel, némi gépi előkészítő segítség mellett.
A szappanokat István és Dóra készítik. István gépészmérnök végzettségű, ő tervezte és állította össze a ma is használt gyártósort, és ő az üzem vezetője is.

info Bence és Máté Pécselyen: a realista és a hurráoptimista.
Bence és Máté Pécselyen: a realista és a hurráoptimista.


Ázsiában húszasával veszik
Árbevételük húsz–negyven százalékát ma már a külföldi piacok adják (évente változó arányban), kezdetben rengeteg ország felé elindultak, ma már megfontoltabb az értékesítési stratégia. Jelenleg nyolc országban kaphatók a Zador szappanok. A legerősebb piacok Magyar­országon kívül Kanada és Dél-Korea. Az ázsiai országban évente 20–25 ezer, Kanadában 15–20 ezer, Magyarországon 30 ezer darab fogy disztribútorokon, klasszikus ügynökökön vagy direkt értékesítésen keresztül.


A szappanokat az ázsiai turisták ma már név szerint keresik az üzletekben (nem csak kint, hanem itthon is), a repülőtereken nem egyszer az összes illatot kihozatják a raktárból, és húszasával veszik. Ma már van többek között zsályás, fügés-körtés, rózsás, cseresznyevirágos és paprikás változat is.


„Egy szöuli boltba is sokkal könnyebb bekerülni, mint egy németországiba, mert az ázsiaiak szeretik a minőségi európai termékeket, szívesen kipróbálják, nagyon nyitottak” – mondja Máté, aki elsősorban a kereskedelemért és a logisztikáért felel. A cégen belüli feladatleosztás különbözőségeik mentén alakult ki, az a beszélgetésünk közben is átjön, hogy nagyon más személyiségek. Szerintük „talán pont ezért működik jól ez a sztori”.


Bence a realista, Máté a hurráoptimista. „Én egyből vizionálom az összes üzletet, hatalmas sikereket, Bence pedig visszahúz a földre, és azt mondja, oké, legyen így, de nézzük meg, milyen kondíciók mellett működik – mondja Máté. – Én a szerződést is fél szemmel, hunyorogva, éjszaka, lámpa nélkül nézem át, Bence viszont utána csekkolja még vagy ötször. A nap végén mindig beigazolódik, hogy mindkettőnk mentalitása kell a sikerhez.”


„Persze nem vagyunk már naivak sem” – szól közbe Bence. A sok év alatt az az érzékük kifinomodott, hamar felismerik, hogy a potenciális üzleti partnerek közül kiket lehet komolyan venni, és kiket nem. „Nincs olyan, hogy egyik napról a másikra hatalmas üzleteket kötünk. Sokkal nagyobb eséllyel születik azokkal tényleges és jó üzlet, akikkel nagyon sokat kell küzdeni, mint azokkal, akik könnyen jönnek, és sokat akarnak. Azzal még soha nem kötöttünk üzletet, aki egyből egy konténer szappant akart berendelni.”


Itthon a Douglas parfüméria a legerősebb értékesítési csatornájuk, de ott vannak a repülőtéren, ötcsillagos hotelekben és azokban a boltokban, ahol sok turista vásárol. „Öldöklő a verseny a prémium kategóriában, mert nagyok a versenytársak, és erős brand, illetve száz–százötven éves gyártói és piaci tapasztalat áll mögöttük. Az ő termékeiket szinte lehetetlen arrébb tenni a polcon, ha be szeretnénk kerülni.”

Zador Europe Kft.
Alapítás:
2014
Tulajdonosok:
Bokrosi Máté, Florián Bence
Árbevétel
(millió forint)
2021
48,6
2022
90,8
2023
92,0
Adózott eredmény
(millió forint)
2021
2,9
2022
9,7
2023
n. a.
Forrás:
Dun & Bradstreet, cégközlés

Ossza meg ismerőseivel:
Vissza a tartalomhoz Következő cikk
Itt nem maradsz szelfiszűz
Jókuti András Jókuti András
2024 Április A jó élet Jókuti András

Itt nem maradsz szelfiszűz

Komoly felelősség egy olyan hotel működtetése, ami előkelő helyen szerepel a Szingapúrba utazó turisták bakancslistáján.

Vissza a tartalomhoz Következő cikk
G. Tóth Ilda G. Tóth Ilda
2024 Április start G. Tóth Ilda

Tíz ügy, amit támogathatsz

Ha nem automatikusan a gyereked iskolájának vagy a közeli kutyamenhelynek adnád az adód egy százalékát, érdemes alaposabban körülnézni a civilek közt. Még jobb, ha nem csak az adóbevallás idején merül fel, hogy adakozz. Íme, tíz ügy és hozzájuk pár alapítvány, hogy könnyebb legyen választani.

Vissza a tartalomhoz Következő cikk
Molnár Anikó Molnár Anikó
2024 Április Gazda Molnár Anikó

Mindig van egy váltócipő a csomagtartóban

Míg mások táborokban töltötték a nyári szünidőt, Tóth Diána a szüleivel az Alföldön dinnyét szedett, kamiont pakolt, majd hajnalonta a nagybanira kísérte őket. Tizennégy éve dolgozik a családi gazdaságban, többek között azon, hogy az emberek lássák, honnan kerül az asztalukra az élelmiszer.

Vissza a tartalomhoz Következő cikk
Gauder Milán
Fekete Emese Fekete Emese
2024 Április Rapid Fekete Emese

Gauder Milán

Bő egy éve ugrottál ki huszonegy év multis csúcsmenedzserségből. Hogy élsz most?Mozgalmasan. Hosszú listám volt, hogy mi lesz a Mastercard után, na, ennek talán a harmada jött be, és annak, amit ma csinálok, a jó részét nem sejtettem. Mi volt a listádon?Hogy egy évig a világ nagy problémáin dolgozom ingyen és bérmentve (World Food Programme, World Vision), de ezek a projektjeim […]

Vissza a tartalomhoz Következő cikk
Összes cikk
Előfizetői ÁSZF ÁSZF melléklet Hirdetési ÁSZF Adatkezelési tájékoztató Rendezvény ÁSZF Szerzői jogok Kapcsolat Médiaajánlat Szerzők Előfizetés Fizetési tájékoztató
© 2025 Mediarey Hungary Services Zrt.
Simple vásárlói tájékoztató

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-78438/2014
Simple vásárlói tájékoztató