A 2024-es SIRHA-n bemutatott ERWIN Smart Ice Cream Scoop egy magyar termékfejlesztés eredménye, amely nem csupán új szintre emeli a fagyizók üzleti hatékonyságát, hanem forradalmasíthatja a vendéglátóipart is. Ez az innováció nem csupán egy egyszerű eszköz; a Szabó Ervin által megálmodott és két évig tartó fejlesztés eredményeként létrehozott okos fagyiadagoló kanál teljesen új dimenziót nyit […]
A 2024-es SIRHA-n bemutatott ERWIN Smart Ice Cream Scoop egy magyar termékfejlesztés eredménye, amely nem csupán új szintre emeli a fagyizók üzleti hatékonyságát, hanem forradalmasíthatja a vendéglátóipart is. Ez az innováció nem csupán egy egyszerű eszköz; a Szabó Ervin által megálmodott és két évig tartó fejlesztés eredményeként létrehozott okos fagyiadagoló kanál teljesen új dimenziót nyit meg a vendéglátóipari folyamatok menedzselésében.
Az ERWIN Smart Ice Cream Scoop egyesíti magában a legújabb elektronikus és szenzortechnológiákat, melyekkel az eladási munkafolyamat zavarása nélkül, automatikusan, pontosan és megbízhatóan méri ki a kiadott gombócokat. A hagyományos adagolókhoz képest ez az eszköz többet tud, mint pusztán a nyomás alapján mérni a fagyi mennyiségét, az egész mozdulatra betanítva pontosan számolja, rögzíti és továbbítja az eladott gombócok számát. Így lehetővé teszi a fagyizó tulajdonosai számára, hogy valós idejű adatok alapján tervezzenek, és biztosak legyenek abban, hogy a munkavállalók pontosan végzik a munkájukat.
Az innováció mögötti elképzelést és fejlesztést Szabó Ervin irányította, aki több mint két évtizedes vendéglátós tapasztalattal rendelkezik
Elkészítette friss éves iparági riportját a Startup Hungary. Nézzük az elmúlt év legfontosabb trendjeit! Mi történt a magyar startupokkal?
2023 -ban – éves alapon – hatvan százalékkal kevesebb, összesen 65 millió euró áramlott magyar startupokhoz. A finanszírozási források elapadtak, a nagy állami és EU-s programok kifutottak, a piaci kamatok emelkedtek. Az érettebb cégek (scaleupok) korábban nagyobb befektetési köröket zártak, ők várhatóan a következő években mehetnek ki újra a piacra. A visszaesés mértéke így is hatalmas.
Azok a korai fázisú cégek, akik viszont így is tudtak tőkéhez jutni, jellemzően jó nevű külföldi vagy tapasztalt itthoni csapatoktól vontak be, nemzetközi standardokhoz igazodó feltételek mellett és kétszer annyi tőkét, mint tavaly. A scaleupok közül a legnagyobb kört a Commsignia zárta tizenötmillió dollárral.
A magyar cégek között továbbra is meghatározók a céges ügyfeleknek dolgozó szoftverszolgáltatók (B2B, Saas-modellben). A generatív AI feltörésével a mesterséges intelligencia népszerűsége tovább nőtt (26 százalékra) a vizsgált startupok körében. A másik népszerű vertikum a fintech és az oktatás volt (14-14 százalékkal).
Az alapítók önbizalma és optimizmusa csökkent, az egy évvel korábbi 42 százalék helyett már csak kevesebb mint harmaduk mondja, hogy cégük unikornis lehet. Ez nem független attól, hogy – a szigorúbb kamatkörnyezetben – ma jóval alacsonyabb a cégek értékelése. A tőzsdei bevezetést is kevesebben látják reális célnak.
A vizsgált cégek több mint nyolcvan százaléka mondja, hogy nemzetközi játékos lesz az iparágában, de továbbra is visszafogott a külpiaci jelenlét: a válaszadók negyven százalékára igaz, hogy eladásainak több mint fele külföldről jön. Még mindig minden ötödik cég mondja, hogy először a magyar piacon tökéletesítené a termékét, aztán lépne szintet. A top cégekre viszont épp az jellemző, hogy már a legelejétől a nemzetközi piacban gondolkodnak.
Egy fontos trend megfordult: csökkent a startupmunkahelyek száma, az adatokban már látszanak a leépítések. A startupok 24 százaléka számolt be a csapat csökkenéséről, de volt ugyanakkor, aki meredeken tudott növekedni, például a Colossyan.
A magyar piacon fontos változások is történtek: jobban leszabályozták a tőkévé konvertálható kölcsön feltételeit, ez elsősorban a korai fázisú cégeknek könnyebbség, és a munkavállalói részvényprogram (ESOP) feltételei is egyszerűsödtek. A hazai startupok 29 százaléka már így is külföldre helyezte jogi központját, 26 százalék pedig tervezi ezt. A legnépszerűbb cél az Egyesült Államok, amit az Egyesült Királyság követ.
A Budapest Film Orchestra a világ élvonalába tartozó művészek, filmesek, játékfejlesztő stúdiók zenei anyagát veszi fel, hogy, hogy nem, pont Budapesten. Náluk megfér egymás mellett a meztelen David Hasselhoff és a japán fantasy.
Hámori Barbara megreformálta a magyar gyártású fikciós sorozatokat, milliókat ültet le a tévé elé, cége, a Scripted Productions milliárdos bevételt termel. A városi lány falusi sorozatokat ír és rendez, és most a game show-kban robbantana nagyot.