Sebestyén Balázs beelőzte Majkát. Pont, amikor Azahriah mind a huszonkilencüket. A szakács, aki elvált, és a körömlakkos, aki a Nagy Őt kereste. A zeneipar ifjú titánjai, akik nem félnek forintosítani posztjaikat. A legismertebb, legprofibb, leghitelesebb hírességek, akiknek márka lett a nevükből. A tizenegyedik celeblista.
Írta és szerkesztette: Vaszkó Iván Számolta: Golovics Milán Illusztráció: Bárdos László, Csuth Péter
Módszertan
Kétszázhúsz fős gyűjtésünket a szereplők magazinos címlapmegjelenései, egyéb sajtótalálatai, közösségi médiás aktivitása és követőszámai alapján szűkítettük negyvenöt főre. Módszertanunk visszatérő eleme az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. reprezentatív kutatása a 18–59 éves magyar lakosság körében. A celebek ismertségét, kedveltségét, hitelességét, a hagyományos (magazinos, tévés) és közösségi médiás követését mérték, valamint rákérdeztek arra is, hogy a válaszadók megfontolnák-e az adott celeb által ajánlott termékek, szolgáltatások megvásárlását.
Eva Mendes csaknem tíz évvel ezelőtt a háta mögött hagyta Hollywood csillogását, hogy Ryan Goslinggal családot alapítson. Az ötvenéves színésznő most egy takarítószer-márkával tért vissza, és az amerikai Forbesnak elmesélte, miért boldog mosogatás közben. Arról nem esett szó, miféle boldogságot okoz neki – nyilván a fizetségen felül –, hogy ő lett Magyarországon a Hell Energy szűrt ivóvizének új reklámarca.
Írta: Alex York Fordította: Golovics Milán
A háttérben kubai zene szól, verbénaillat járja át a konyhát, a sarokban mosatlan edényekkel teli mosogató áll. Eva Mendes ilyennek szereti manapság az estéit. Miután évtizedekig a vörös szőnyeg, a gálaestek és a filmpremierek uralták az életét, most a konyhában érzi a legboldogabbnak magát. „A takarítás nekem nemcsak takarítás, hanem érzelmi kötődési gyakorlat is a családommal – mondja a ház körüli teendőkről. – Igazi meditatív élmény.”
Mendes Dél-Kaliforniában él párjával, a negyvenhárom éves szupersztár Ryan Goslinggal és két gyermekükkel. Ahhoz, hogy ezt az idilli állapotot elérje, évekig tartó kemény munkára volt szüksége. Elmondása szerint hozzáállását kubai bevándorló édesanyjától örökölte. Már kisgyermekkorában azt nevelte belé, hogy az az igazi szabadság, amikor magad keresed meg a kenyérrevalót. A mama a maga életével szolgált például lányának: mindenféle munkái voltak a húsvétikosár-árusítástól a bejárónőségen át a bankitisztviselőségig. Mendes ötvenéves korára anyja nyomdokaiba lépett, már ami a sokszínű életutat illeti.
Miután 2014-ben befejezte filmje, a Lost River forgatását, anya lett, majd divattervező, gyerekkönyvszerző és társtulajdonos egy otthoni takarítószerekkel foglalkozó startupban, a Skura Style-ban. 2022-ben vásárolta be magát a cégbe, aztán személyes márkáját felhasználva segített a két alapítónak, Linda Sawyernek és Alison Matznek a marketing felfuttatásában, sőt még a termékfejlesztésbe is belekóstolt. Az amerikai Forbes becslései szerint a cég tavaly hétmillió dollár árbevételt generált, és idén a húszmillió dollár sem zárható ki.
„Miután imádtam a termékeiket, felvettem a kapcsolatot az alapítókkal, és a személyes történetükbe is beleszerettem” – mondja Mendes. Sawyer és Matz is virágzó karriert hagytak hátra a cégalapításért. Előbbi a Deutsch Advertising ügynökség észak-amerikai vezetője volt, Matz a Meredith és a Condé Nast magazinkiadóknál dolgozott.
Miért pont a szivacsok, Eva? Mendes Miamiban született, gyermekkorában költözött a család Los Angelesbe. Sohasem tervezte, hogy színésznek áll, egészen a húszas éveiig, amikor egy ügynök felfedezte. Ekkor – anyja szavaival a fejében – a saját lábra állás kedvéért döntött úgy, hogy belevág. „Csak pénzt akartam keresni, hogy anyagilag független legyek. A célom annyi volt, hogy vegyek anyámnak egy házat, aztán magamnak is. Gondoltam, ami marad, beteszem a bankba.”
Eva Mendes
Dörzsiszivacs-kollekciójának dizájnját részben kubai háttere inspirálta, másrészt az építészet, amit különösen szeret, és azt mondja, úti fotóiból is merített hozzá ihletet.
Először klipekben szerepelt a 90-es évek elején, például Will Smith Miami című slágerének videójában, majd a Kukorica gyermekei franchise-ban debütált a mozivásznon. 2001 hozta el az igazi áttörést, amikor Denzel Washington és Ethan Hawke mellett játszott a Kiképzés című bűnügyi klasszikusban. „Imádtam tanulmányozni a karakterek háttértörténetét, hogy mit akarnak egy-egy jelenetben.”
Analitikus hozzáállása kifizetődött, számos kasszasikerben kapott szerepet, például a 2012-es Túl a fenyvesen című drámában, amiben későbbi férjével, Ryan Goslinggal játszott. Sikerei ellenére sohasem szeretett a kamerák előtt lenni. Így amikor első gyermeke, Esmeralda 2014-ben megszületett, búcsút intett Hollywoodnak, és vissza sem nézett többé. „Még mindig maradt bennem ambíció, de ekkor már más irányba tudtam csatornázni. Az egyetlen fókuszom az otthonunk lett, és ebből származott minden örömöm.”
Bár a színészetnek búcsút intett, Mendes mindig szorgosan dolgozott valamin. 2015-ben szépségápolási termékcsaládot indított Circa Beauty néven, amit azóta már nem forgalmaznak. 2013 és 2020 között a New York & Companyval női ruhákat és kezeslábasokat tervezett. „Ideális munka volt, mert kreatív tudtam maradni, miközben a nőiességemmel is jobban kapcsolatba kerültem.”
Nem zavarja, hogy sokan azt mondják, feláldozta színészi pályáját férje karrierjének oltárán. „Nem érdekelnek ezek a társadalmi mocskolódások” – mondja. Mióta több felelősséget vállalt otthon – viccesen megemlíti, hogy jelenleg a sofőrködés a legfontosabb munkája –, férjét két Oscar-díjra is jelölték, legutóbb a 2023-as Barbie filmben Ken alakításáért.
A Skura Style-lal organikusan fejlődött Eva Mendes viszonya. Először egy mosogatószivacsba, a cég antibakteriális Scrubby Sponge-ába szeretett bele, nagyon tetszett neki a szivacsok eltűnő monogramos dizájnja. „Ahogy használod, a monogram lekopik, vagyis vizuálisan jelzi, hogy ideje kidobni” – magyarázza Sawyer, az egyik alapító.
Mendes először 2021-ben jelentkezett be a két alapítónál, hogy felmérje, milyen formában tudnának együttműködni. Az első Zoom-meeting után megvolt a kémia. Ráadásul Mendes nagyon lázba jött az alapítógárdától. „Azokat a szerepeket találtam a legnehezebbnek a karrieremben, amikor férfiak uralta szereposztásokban kellett dolgoznom, nagyon nőies nő vagyok, szóval szükségem van a női energiákra magam körül.”
Amióta 2022-ben társtulajdonosa lett a Skura Style-nak, Mendes több tévés szereplést is vállalt, hogy hírét vigye a márkának. „Nagyszerű üzleti partner, és jelenléte sokat segít akkor is, amikor potenciális viszonteladókkal tárgyalunk – mondja Sawyer. – Sokak szerint látszik, hogy Mendes tulajdonosként vesz részt a cég és a márka életében.”
A termékfejlesztésben is egyre fontosabb szerep hárul rá. A Skura Style × Eva Mendes kollekció Mendes kreálmánya, és kubai gyökereiből inspirálódott a dizájn elkészítésénél. A kollekció több mint 220 Target üzletben kapható az Egyesült Államokban – ez a márka első szárnypróbálgatása a nagy kiskereskedelmi üzletláncok piacán. Az alapítók célja ezzel egy teljesen új vásárlói réteg bevonzása. Közben a cég dolgozik a mikroszálas törlőkendők fejlesztésén, és Mendes is új termékeken töri a fejét.
Bár tudja, hogy a súrolószivacs nem éppen a legszexibb termék, szerinte pont ez a lényeg. „Olyan terméknek akartam az arca lenni, ami miatt felmerül az emberekben a kérdés, hogy »miért pont a szivacsok, Eva?«. Valamiért nagyon vonzott, és úgy gondoltam, ha egy mosogatószivacsot széppé, szexivé és örömtelivé tudunk tenni, az elég menő.”
Júniusban elindult az Afterwork, a Marriott Hotel–DNB-ben zártuk le a tavaszi szezont Frei Tamással, Lénárt Viktorral, Rácz Lillával, és persze veletek.
Feljöttek a focisták, fájóan hiányoznak a kézis nők vagy a kajak-kenu, de már két sportolót ad a huszonöt közé az országúti bringa. Újra itt a legértékesebb sportolók listája, rajta az elmúlt négy évben nemzetközi eredményeket elérő, aktív magyar sportolók közül azok, akik a leginkább tudnak olyan énmárkát építeni, amivel plusz bevételeket képesek generálni, vagy akikben erre nagy a potenciál. A módszertant a Deloitte tanácsadócég munkatársaival állítottuk össze, és a SentiOne közösségimédia-adatelemző cég adatbázisát használtuk.
Hajnóczy Soma imádott könyvelni, aztán kétszeres bűvészvilágbajnok lett. Így turnézta körbe a Földet, majd amikor elege lett az utazásból, üzletet csinált a bűvészkedésből, és háromszor megtöltötte a Papp László Budapest Sportarénát is. A bűvésztestvérének hívott Kelle Botonddal felépítette Az illúzió mesterei sorozatot, és már nemcsak előadói, hanem producerei is a jó előre telt házas előadásoknak. Kellett hozzá tíz küzdelmes év és elvakult maximalizmus.