Sebestyén Balázs beelőzte Majkát. Pont, amikor Azahriah mind a huszonkilencüket. A szakács, aki elvált, és a körömlakkos, aki a Nagy Őt kereste. A zeneipar ifjú titánjai, akik nem félnek forintosítani posztjaikat. A legismertebb, legprofibb, leghitelesebb hírességek, akiknek márka lett a nevükből. A tizenegyedik celeblista.
Írta és szerkesztette: Vaszkó Iván Számolta: Golovics Milán Illusztráció: Bárdos László, Csuth Péter
Módszertan
Kétszázhúsz fős gyűjtésünket a szereplők magazinos címlapmegjelenései, egyéb sajtótalálatai, közösségi médiás aktivitása és követőszámai alapján szűkítettük negyvenöt főre. Módszertanunk visszatérő eleme az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. reprezentatív kutatása a 18–59 éves magyar lakosság körében. A celebek ismertségét, kedveltségét, hitelességét, a hagyományos (magazinos, tévés) és közösségi médiás követését mérték, valamint rákérdeztek arra is, hogy a válaszadók megfontolnák-e az adott celeb által ajánlott termékek, szolgáltatások megvásárlását.
Régóta várt a megújításra, és most ötcsillagos hotelként nyit újra az egykori Radetzky-laktanya. Az elsők között, az egyik tervezővel, Gunther Zsolttal jártuk be a pincétől a padlásig.
Kevés olyan épület van Budapesten, aminek sztorijában annyira koncentráltan benne van három évszázad magyar történelme, mint ebben a Bem téri házban. Az 1840-es években egy klasszicista stílusú gabonatárolót és sütödét építettek a telken. Jó fél évszázaddal később laktanyává alakították át, ekkor kapta nevét is Joseph Wenzel Radetzky cseh származású grófról, osztrák tábornagyról. Ne valami gyönyörű parancsnoki épületnek képzeljük el díszlépcsőházzal és bálokkal, egyszerű legénységi szállás volt, ahonnan kordában tartották a korábban lázadozó budaiakat.
Az igazi fordulatok a 20. században kezdődtek, az épület az első világháború idején hadikórház, a város német megszállása alatt a Gestapo egyik központja volt. Helycserés támadással később az Államvédelmi Hatóság, a Munkásőrség és az MSZMP II. kerületi pártbizottsága vette birtokba, 1956-ban pedig innen, a Bem térről indult ki a forradalmi események egy része. Az egyik szárnyban a 60-as évektől általános iskola is működött, a rendszerváltás után a Magyar Demokrata Fórum budapesti székháza volt. A 2010-es években egy szlovák befektető, a HB Reavis vette meg, aztán eladta a – részben Scheer Sándor Market-vezér tulajdonában álló – Blue Urban Elegant Kft.-nek.
Az eredeti falakból nem sok maradt meg, ami komoly vitákat váltott ki a sajtóban. A beruházással eltűnt a műemléképület egy része, másrészt az is igaz, hogy a régi házba, a keskeny folyosók közé nem lehetett mai funkciókat telepíteni – ma már senki sem akar sem gabonát, sem legénységet deponálni a város közepén. A telken így épülhetett fel egy hatalmas, húszezer négyzetméteres irodaház, előtte, a tér felé eső oldalon pedig egy ötcsillagos szálloda, a nemzetközi InterContinental Hotels Group portfóliójának eleme. A tulajdonosi hátteret ismerve nem meglepő, hogy a háztömbnyi együttest a Market Építő Zrt. építette.
A 3h Építésziroda (Gunther Zsolt, Csillag Katalin) által tervezett ház a klasszikus és a kortárs jegyeket ötvözi. A belsőépítészeti tervek a magyar iroda és Marcel Wanders együttműködésében születtek. Ez azt is jelenti, hogy a holland sztárdizájner utolsó munkájáról van szó, ugyanis irodája – a korábban ismert formában – befejezte működését.
Homlokzat A tér felől teljesen megújult a homlokzat. Itt egy-egy nyílást jobban megnyitottak, hiányzik néhány öntöttvas falikar és más faldísz, de alapvetően maradt egy nagy, zárt, nehéz tömeg. Az egyetlen szembetűnő változás a csodaszarvasos díszkapu, na, és persze a felirat. A tér megújítása még várat magára.
Szobák Az épületben 127 szállodai szoba és 11 lakosztály jött létre, a dizájn részben a közeli Duna-partra reflektál, mitikus tengeri lényekkel, víziszörnyekkel, nagy halak csontvázával, halászokkal, hatalmas hullámokkal, a háborgó folyóval. Wanders szokása, hogy amikor megbízzák egy munkával, mindig elmegy az adott város egyik könyvtárába, és onnan gyűjt inspirációt. Így történt itt is, a régi könyvekből sok apró ötlet került a belső terekbe. Ebből született többek közt a híresnek eddig nem nevezhető dunai polip is.
Bár A dizájner képességeit dicséri, hogy a teret úgy tudta felosztani, hogy sokféle hangulat fogadja az embert: bárszék, éttermi székek, süppedős fotelek sokszor csak pár méterre egymástól, mégis működik a sok atmoszféraváltás. Gunther Zsolt szerint is nagyon eklektikus a belső. „Gyakorlatilag a giccs határáig megy el, de nem lépi át ezt a határt. A római limes, a közeli törökfürdők, a Monarchia-beli laktanya, egy ilyen történelemmel bíró területen indokolt eklektikus térsort létrehozni. És szerintem ez az egésznek a nagyszerűsége, hogy kicsit helyenként sok, de nem unod magad egyáltalán.”
Lobby A tervező figyelmét láthatólag megragadta a csodaszarvas és a turul sztorija, mindenfelé feltűnik a két mesés állat – a lobbyban szobor formájában is. Az étterem az Agos nevet kapta, ami a régi ágos magyar szóból eredeztethető, ágas-bogas, lombos teret jelent. Ezen át jön be a szarvas az erdőbe. Sokfelé megjelenik az eddig még senki által sem látott misztikus lény, a dunai huso is. „Marcel Wanders a határokat feszegeti, a túlcsordulás, a díszítés irányába. Mi pedig nem erről vagyunk híresek, hanem inkább a racionalitás, egyfajta reduktív dizájn irányba megyünk el. És ez a kettő találkozik itt. Érdekes, hogy mi ezzel abszolúte tudunk élni, a közös munka pedig megtermékenyítőleg hatott ránk” – mondja Gunther Zsolt.
Belső udvar Az udvar legérdekesebb része az – a kicsit Hollandiára is utaló – üvegház a csodaszarvas szobra fölött, ami egyben a lobby bevilágítója is. Maga a vasszerkezet lehetett volna filigránabb is, de a funkcióját ellátja.
Tetőterasz A bár asztalaitól látszik a Halászbástya, a Citadella, a Vár. Mi kell még?
A Bilanx a környék szokásait és gazdasági törvényeit sutba dobva karakteres, leginkább szerzőinek leírható konyhát visz a legszűkebb pesti belvárosban.
Hajnóczy Soma imádott könyvelni, aztán kétszeres bűvészvilágbajnok lett. Így turnézta körbe a Földet, majd amikor elege lett az utazásból, üzletet csinált a bűvészkedésből, és háromszor megtöltötte a Papp László Budapest Sportarénát is. A bűvésztestvérének hívott Kelle Botonddal felépítette Az illúzió mesterei sorozatot, és már nemcsak előadói, hanem producerei is a jó előre telt házas előadásoknak. Kellett hozzá tíz küzdelmes év és elvakult maximalizmus.
Eva Mendes csaknem tíz évvel ezelőtt a háta mögött hagyta Hollywood csillogását, hogy Ryan Goslinggal családot alapítson. Az ötvenéves színésznő most egy takarítószer-márkával tért vissza, és az amerikai Forbesnak elmesélte, miért boldog mosogatás közben. Arról nem esett szó, miféle boldogságot okoz neki – nyilván a fizetségen felül –, hogy ő lett Magyarországon a Hell Energy szűrt ivóvizének új reklámarca.
Szemléletváltásra van szükség az executive search-ben, hangzatos, de kiüresedett szavak helyett valódi cselekedetre, őszinte, jövőbe néző, emberközpontú kiválasztási folyamatra. Erről szól a Starge Leadership Resources Company. A céget két ikonikus alakja dedikálja. Gombás Éva és Vándorfi Viktória egymásra találása determinálva volt. Már nem az hajtja őket, hogy megmutassák mekkora vezetők. Partnerek lettek, közös szenvedélyük pedig: […]