Goszleth Marcell gyerekkorában legóból épített kishajójára ragasztott zörgős papírvitorlát. Aztán komolyabbra vette a figurát, és ma már Józsa Márton és Kelemen Tamás vitorlázókkal közös cége, a Hunsails készíti az idén ötödször is Kékszalag-győztes Fifty-Fifty vitorláit is.
Dübörög az AC/DC-től a Thunder, miközben az ötvenlábas Fifty-Fifty kecsesen, elsőként besiklik a balatonfüredi kikötőbe. Tavaly nyáron a kétárbócos katamarán – 2012 után – újabb rekordot állított be a Kékszalagon, 5 óra 3 perc 56 másodperces idővel teljesítette a versenytávot. Józsa Márton kormányos akkor azt mondta, hogy szerinte ez a kedvező széljárásnak volt köszönhető. Azért a vitorla sem volt mindegy.
Goszleth Marcell egészen kiskorában már zörgős papírvitorlát ragasztott a legóból épített kishajójára, ennek ellenére viszonylag későn vetette bele magát a vitorlázásba. Arra, hogy vitorlakészítéssel foglalkozzon, egyáltalán nem gondolt. A Hunsails Kft.-be az alapításkor még csak azért szállt be, mert jó befektetésnek találta. Öt éve viszont már kiveszi a részét a napi munkából is.
Persze nem zörgős papírral, hanem a legjobb minőségű alapanyagokkal dolgoznak, mint amilyennel az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty idén is elsőnek siklott be a célba. Bár a szélcsendes időben ezúttal rekordot nem döntött, ez volt a katamarán ötödik Kékszalag-győzelme. Kétórás hátrányt dolgoztak le az utolsó pillanatban. Az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat 12 óra 24 perc 47 másodperces idővel nyerték, ötven másodpercet vertek rá a második helyezett Prospex-Deltára.
Vágó Réka után Kerényi Virággal, most pedig a Daalarnával hoztatok létre közös almárkát. Talán meguntad, hogy a Batzra túlságosan ráragadt az „anyukám papucsa” címke? Teljesen más rétegeket érünk el ezekkel a kollaborációkkal. Amikor Kerényi Virág tizennyolc karátos arannyal bevont szegecsekkel díszített papucsait megláttuk, mi is meghökkentünk, milyen vadak. De az derült ki, hogy a letisztultabb lábbeliink mellett helyük van […]
Vágó Réka után Kerényi Virággal, most pedig a Daalarnával hoztatok létre közös almárkát. Talán meguntad, hogy a Batzra túlságosan ráragadt az „anyukám papucsa” címke? Teljesen más rétegeket érünk el ezekkel a kollaborációkkal. Amikor Kerényi Virág tizennyolc karátos arannyal bevont szegecsekkel díszített papucsait megláttuk, mi is meghökkentünk, milyen vadak. De az derült ki, hogy a letisztultabb lábbeliink mellett helyük van a piacon ezeknek is, és a csipkés esküvői sneakereknek is, amiket Benes Anitával készítettünk.
Utóbbiak kétszer-háromszor drágábbak a Rekavago × Batz kollabnál. Ilyen költséges a gyártásuk, vagy nagyobb árrésre mentetek? Az árrés százalékosan azonos, de a bekerülési árak magasabbak. A Daalarna sneakerek például a világ legjobb Michelin és Vibram talpaira készülnek, az aranyozott szegecsek pedig aranyárban vannak. (Nevet.) Óriási szakmai feladat volt ezeket a papucsokat előállítani, mert amikor kaptafára húztuk őket, a szegecsek először leszakadtak, elszakították a bőrt. Hónapokig próbálgattuk azt az egyedi gyártási technológiát, amivel megfelelő lesz a minőség.
És bombasiker lett! Képzeld, már gyűjtőink is vannak, a múltkor azt írta valaki, hogy könyörög, ne hozzunk ki új színt, mert már mind a kilenc papucsot megvette, és kénytelen lesz a szőrös, tehénmintásat is beszerezni, hogy teljes legyen a kollekciója.
Közben azért veszik még az emberek a kényelmi Batz papucsaitokat is, vagy azok kikopnak a divatból? Ugyanannyit adunk el belőlük, és ezek is egyre csinosabbak. Próbálkoztunk magunk is extravaganciával, merész, feltűnő termékekkel, de a vevőink nem fogadták el. Nem értették, mit keres anyukám komfortpapucsa mellett a menő szín. Bezzeg egy divattervező nevével azonnal átment az üzenet.
De mi a jó az együttműködésben a dizájnereknek? Velünk nagyobb volumenben tudnak piacra lépni. Széles körben válnak ismertté, és jelentős royaltyt kapnak.
Tavaly hárommilliárd forint felett volt az árbevételetek, a profit több mint nyolcszáz millió. Mekkora részük van ebben a kollaboknak? Rekordév volt a 2023-as, de a Rekavago még csak öt–hét százalékát hozta a teljes forgalomnak. Idén viszont ennek a többszörösére nőhet a kollabokból jövő bevétel. A nevünket is erősíti, hogy színesebb a paletta.
Nem csaptál még a fejedre, hogy miért nem jutott ez előbb eszedbe? Dehogynem. Kellett egy makarenkói pofon, a covidválság. Több mint húsz éve bele voltam kényelmesedve, hogy piacvezető magyar márka vagyunk. Ötszázötven viszonteladónál naponta több mint ezer papucsot adtunk el. Aztán egyszer csak mindenki elkezdett inkább mélyhűtőt, élesztőt meg vécépapírt vásárolni, és nullára esett a forgalmunk. Ki kellett találnom valami extrát.
Feltett szándékom a kollabvilágban gyakorlatot szerezni, aztán fogom ezeket az elegáns cipősdobozokat, és megkeresek olyan világhírű ruhadizájnereket, akik cipőt még nem terveztek: álmodj, és én megvalósítom!
„A világ egyik legszebb hoteljében vagyunk, nézz csak körbe!” – mondja büszkén Thibaut Drege, a Gresham Palota francia Gerenal Managere, és az impozáns, nagyvonalú Art Nuoveau előtérben ülve nehéz lenne nem hinni neki. Az elmúlt évek a hotel vezetése számára azzal teltek, hogy új tartalommal és identitással töltötték fel az idén húszéves szállodát, valamint a […]
Igazi nagypályás vendéglátós, karibi tengereken és a Hard Rock birodalomban edződött.
Tóth-Harsányi Kornél a világ legnagyobb luxushajócégét már kihúzta a pácból, és a globális szállodaláncot is új szintre emelte. Most hazaköltözött, és úgy saccolja, két év alatt helyrepofozza, újraépíti, sőt régiós cégbirodalommá teszi Gerendai Károly étterembirodalmát. Álomszerű felemelkedés segédpincérkedéstől luxusfizetésen át a zöldkártyáig.
Hideg a víz, és éget a nap, nem számít szombat vagy hétköznap” – énekli Valmar a slágerében, a Forbes pedig az az újság, ahol olvashatsz róluk és a nekik dalszövegben beszóló Beton.Hofi-ról is. („Hideg a víz, és éget a nap, de nincs elég pénzed, hogy élve maradj.”) Valmarék a most megjelenő celeblistán szerepelnek, Beton.Hofiról a Forbes.hu-n írtunk nagyobb interjút még márciusban. A celeblistán nem […]
Túra – így mondják azt a menetrend szerinti kört, amit a sárga Family Frost-hűtőkocsik megtesznek. Több mint harminc éve viszik házhoz a jégkrémet és a mirelitet országszerte. Nemcsak az autók színe és dizájnja nem változott az elmúlt évtizedekben, hanem a szignál sem. Utóbbi épp annyira hozzátartozik a vidéki Magyarországhoz, mint a kakaskukorékolás – ha nem is olyan gyakori.
Több tulajdonosváltás után lassan tíz éve magyar kézben van a cég, és sikeresebb, mint valaha.