Hideg a víz, és éget a nap, nem számít szombat vagy hétköznap” – énekli Valmar a slágerében, a Forbes pedig az az újság, ahol olvashatsz róluk és a nekik dalszövegben beszóló Beton.Hofi-ról is. („Hideg a víz, és éget a nap, de nincs elég pénzed, hogy élve maradj.”) Valmarék a most megjelenő celeblistán szerepelnek, Beton.Hofiról a Forbes.hu-n írtunk nagyobb interjút még márciusban. A celeblistán nem […]
Hideg a víz, és éget a nap, nem számít szombat vagy hétköznap” – énekli Valmar a slágerében, a Forbes pedig az az újság, ahol olvashatsz róluk és a nekik dalszövegben beszóló Beton.Hofi-ról is. („Hideg a víz, és éget a nap, de nincs elég pénzed, hogy élve maradj.”) Valmarék a most megjelenő celeblistán szerepelnek, Beton.Hofiról a Forbes.hu-n írtunk nagyobb interjút még márciusban. A celeblistán nem Valmarék viszik el a pálmát, hanem – mivel 2024 van – Azahriah, aki egy év alatt huszonkét hellyel feljebb ugrott.
A nap viszont tényleg éget, különösen meleg nyár van, és ez sokaknak nemcsak fizikai megterhelés, de lelki is, klímaszoronganak. Engem ez szerencsére elkerül, nem tudom elképzelni, hogy az emberiség történelmében pont mi, most élők legyünk azok, akik előre tudják, hogy mi fog szenvedést okozni a jövőben. Valahogy mindig máshogy alakul, mint ahogy elképzeljük. (Nem, most nem azt írtam, hogy klímaszkeptikus vagyok.)
A jövőt fürkészi Frei Tamás is, soha nem nyugvó gondolataival és életével. Az egykori tévés, kávézólánc-alapító és sikerkönyvszerző egy dologhoz minden bizonnyal ért: megérteni és érezni, hogy mit kíván egy viszonylag széles réteg ízlése Magyarországon. Ehhez nincs szüksége arra, hogy itthon éljen, egy kicsit pikírtebben, ebből a közízlésből ő annyira nem kér. Világpolgárként jön-megy országok között, és most, idősebb korára arra is kezd ráébredni, hogy érdemes lelassulni, és többet figyelni befelé. Az augusztusi címlapsztori egész jó folytatása a hosszú, derűs életről szóló júliusi longevity-számnak.
Eva Mendes csaknem tíz évvel ezelőtt a háta mögött hagyta Hollywood csillogását, hogy Ryan Goslinggal családot alapítson. Az ötvenéves színésznő most egy takarítószer-márkával tért vissza, és az amerikai Forbesnak elmesélte, miért boldog mosogatás közben. Arról nem esett szó, miféle boldogságot okoz neki – nyilván a fizetségen felül –, hogy ő lett Magyarországon a Hell Energy szűrt ivóvizének új reklámarca.
Írta: Alex York Fordította: Golovics Milán
A háttérben kubai zene szól, verbénaillat járja át a konyhát, a sarokban mosatlan edényekkel teli mosogató áll. Eva Mendes ilyennek szereti manapság az estéit. Miután évtizedekig a vörös szőnyeg, a gálaestek és a filmpremierek uralták az életét, most a konyhában érzi a legboldogabbnak magát. „A takarítás nekem nemcsak takarítás, hanem érzelmi kötődési gyakorlat is a családommal – mondja a ház körüli teendőkről. – Igazi meditatív élmény.”
Mendes Dél-Kaliforniában él párjával, a negyvenhárom éves szupersztár Ryan Goslinggal és két gyermekükkel. Ahhoz, hogy ezt az idilli állapotot elérje, évekig tartó kemény munkára volt szüksége. Elmondása szerint hozzáállását kubai bevándorló édesanyjától örökölte. Már kisgyermekkorában azt nevelte belé, hogy az az igazi szabadság, amikor magad keresed meg a kenyérrevalót. A mama a maga életével szolgált például lányának: mindenféle munkái voltak a húsvétikosár-árusítástól a bejárónőségen át a bankitisztviselőségig. Mendes ötvenéves korára anyja nyomdokaiba lépett, már ami a sokszínű életutat illeti.
Miután 2014-ben befejezte filmje, a Lost River forgatását, anya lett, majd divattervező, gyerekkönyvszerző és társtulajdonos egy otthoni takarítószerekkel foglalkozó startupban, a Skura Style-ban. 2022-ben vásárolta be magát a cégbe, aztán személyes márkáját felhasználva segített a két alapítónak, Linda Sawyernek és Alison Matznek a marketing felfuttatásában, sőt még a termékfejlesztésbe is belekóstolt. Az amerikai Forbes becslései szerint a cég tavaly hétmillió dollár árbevételt generált, és idén a húszmillió dollár sem zárható ki.
„Miután imádtam a termékeiket, felvettem a kapcsolatot az alapítókkal, és a személyes történetükbe is beleszerettem” – mondja Mendes. Sawyer és Matz is virágzó karriert hagytak hátra a cégalapításért. Előbbi a Deutsch Advertising ügynökség észak-amerikai vezetője volt, Matz a Meredith és a Condé Nast magazinkiadóknál dolgozott.
Miért pont a szivacsok, Eva? Mendes Miamiban született, gyermekkorában költözött a család Los Angelesbe. Sohasem tervezte, hogy színésznek áll, egészen a húszas éveiig, amikor egy ügynök felfedezte. Ekkor – anyja szavaival a fejében – a saját lábra állás kedvéért döntött úgy, hogy belevág. „Csak pénzt akartam keresni, hogy anyagilag független legyek. A célom annyi volt, hogy vegyek anyámnak egy házat, aztán magamnak is. Gondoltam, ami marad, beteszem a bankba.”
Először klipekben szerepelt a 90-es évek elején, például Will Smith Miami című slágerének videójában, majd a Kukorica gyermekei franchise-ban debütált a mozivásznon. 2001 hozta el az igazi áttörést, amikor Denzel Washington és Ethan Hawke mellett játszott a Kiképzés című bűnügyi klasszikusban. „Imádtam tanulmányozni a karakterek háttértörténetét, hogy mit akarnak egy-egy jelenetben.”
Analitikus hozzáállása kifizetődött, számos kasszasikerben kapott szerepet, például a 2012-es Túl a fenyvesen című drámában, amiben későbbi férjével, Ryan Goslinggal játszott. Sikerei ellenére sohasem szeretett a kamerák előtt lenni. Így amikor első gyermeke, Esmeralda 2014-ben megszületett, búcsút intett Hollywoodnak, és vissza sem nézett többé. „Még mindig maradt bennem ambíció, de ekkor már más irányba tudtam csatornázni. Az egyetlen fókuszom az otthonunk lett, és ebből származott minden örömöm.”
Bár a színészetnek búcsút intett, Mendes mindig szorgosan dolgozott valamin. 2015-ben szépségápolási termékcsaládot indított Circa Beauty néven, amit azóta már nem forgalmaznak. 2013 és 2020 között a New York & Companyval női ruhákat és kezeslábasokat tervezett. „Ideális munka volt, mert kreatív tudtam maradni, miközben a nőiességemmel is jobban kapcsolatba kerültem.”
Nem zavarja, hogy sokan azt mondják, feláldozta színészi pályáját férje karrierjének oltárán. „Nem érdekelnek ezek a társadalmi mocskolódások” – mondja. Mióta több felelősséget vállalt otthon – viccesen megemlíti, hogy jelenleg a sofőrködés a legfontosabb munkája –, férjét két Oscar-díjra is jelölték, legutóbb a 2023-as Barbie filmben Ken alakításáért.
A Skura Style-lal organikusan fejlődött Eva Mendes viszonya. Először egy mosogatószivacsba, a cég antibakteriális Scrubby Sponge-ába szeretett bele, nagyon tetszett neki a szivacsok eltűnő monogramos dizájnja. „Ahogy használod, a monogram lekopik, vagyis vizuálisan jelzi, hogy ideje kidobni” – magyarázza Sawyer, az egyik alapító.
Mendes először 2021-ben jelentkezett be a két alapítónál, hogy felmérje, milyen formában tudnának együttműködni. Az első Zoom-meeting után megvolt a kémia. Ráadásul Mendes nagyon lázba jött az alapítógárdától. „Azokat a szerepeket találtam a legnehezebbnek a karrieremben, amikor férfiak uralta szereposztásokban kellett dolgoznom, nagyon nőies nő vagyok, szóval szükségem van a női energiákra magam körül.”
Amióta 2022-ben társtulajdonosa lett a Skura Style-nak, Mendes több tévés szereplést is vállalt, hogy hírét vigye a márkának. „Nagyszerű üzleti partner, és jelenléte sokat segít akkor is, amikor potenciális viszonteladókkal tárgyalunk – mondja Sawyer. – Sokak szerint látszik, hogy Mendes tulajdonosként vesz részt a cég és a márka életében.”
A termékfejlesztésben is egyre fontosabb szerep hárul rá. A Skura Style × Eva Mendes kollekció Mendes kreálmánya, és kubai gyökereiből inspirálódott a dizájn elkészítésénél. A kollekció több mint 220 Target üzletben kapható az Egyesült Államokban – ez a márka első szárnypróbálgatása a nagy kiskereskedelmi üzletláncok piacán. Az alapítók célja ezzel egy teljesen új vásárlói réteg bevonzása. Közben a cég dolgozik a mikroszálas törlőkendők fejlesztésén, és Mendes is új termékeken töri a fejét.
Bár tudja, hogy a súrolószivacs nem éppen a legszexibb termék, szerinte pont ez a lényeg. „Olyan terméknek akartam az arca lenni, ami miatt felmerül az emberekben a kérdés, hogy »miért pont a szivacsok, Eva?«. Valamiért nagyon vonzott, és úgy gondoltam, ha egy mosogatószivacsot széppé, szexivé és örömtelivé tudunk tenni, az elég menő.”
Egyszerre mainstream és underground. Korszerű is, meg klasszikus is. Lehet rá zúzni is, meg andalogni is. Sőt még a gitárok és dj-pultok aránya is ki van egyenlítve. Szóval jó lesz a Sziget, íme titkos kedvenceink időrendben. Az éjfél utáni bulik még az előző naphoz és napijegyhez tartoznak.
A Bilanx a környék szokásait és gazdasági törvényeit sutba dobva karakteres, leginkább szerzőinek leírható konyhát visz a legszűkebb pesti belvárosban.
Tavaly kb. 325 milliárd forintot költöttek az itthon forgatott filmekre és sorozatokra – 2022-ben még csak 250 milliárd környékén. Olcsó szakértelem, profi magyar szervizcégek, növekvő stúdiókapacitás, látványos külső helyszínek és persze az amerikaiaknak is csábító filmes adókedvezmény. Hollywood régóta hazajár ide, Európa második legnagyobb filmgyártója lettünk az Egyesült Királyság után. A kultúrpolitika a magyar filmművészetet korlátok közé szorítja, de közben a legnagyobb produkciók jönnek Budapestre. Tíz nemzetközi film vagy sorozat, amire sok pénzt költöttek itthon.
Sebestyén Balázs beelőzte Majkát. Pont, amikor Azahriah mind a huszonkilencüket. A szakács, aki elvált, és a körömlakkos, aki a Nagy Őt kereste. A zeneipar ifjú titánjai, akik nem félnek forintosítani posztjaikat. A legismertebb, legprofibb, leghitelesebb hírességek, akiknek márka lett a nevükből. A tizenegyedik celeblista.
Dárdai Zsuzsa és Saxon Szász János másképp működnek, mint a „normális” műgyűjtők. A képzőművész házaspár a világon egyedülálló gyűjteményt halmozott fel a MADI nevű művészeti irányzathoz tartozó munkákból, de nem a birtoklás érdekli őket, hanem az, hogy ezeket a vidám alkotásokat minél több embernek megmutassák.