Hideg a víz, és éget a nap, nem számít szombat vagy hétköznap” – énekli Valmar a slágerében, a Forbes pedig az az újság, ahol olvashatsz róluk és a nekik dalszövegben beszóló Beton.Hofi-ról is. („Hideg a víz, és éget a nap, de nincs elég pénzed, hogy élve maradj.”) Valmarék a most megjelenő celeblistán szerepelnek, Beton.Hofiról a Forbes.hu-n írtunk nagyobb interjút még márciusban. A celeblistán nem […]
Hideg a víz, és éget a nap, nem számít szombat vagy hétköznap” – énekli Valmar a slágerében, a Forbes pedig az az újság, ahol olvashatsz róluk és a nekik dalszövegben beszóló Beton.Hofi-ról is. („Hideg a víz, és éget a nap, de nincs elég pénzed, hogy élve maradj.”) Valmarék a most megjelenő celeblistán szerepelnek, Beton.Hofiról a Forbes.hu-n írtunk nagyobb interjút még márciusban. A celeblistán nem Valmarék viszik el a pálmát, hanem – mivel 2024 van – Azahriah, aki egy év alatt huszonkét hellyel feljebb ugrott.
A nap viszont tényleg éget, különösen meleg nyár van, és ez sokaknak nemcsak fizikai megterhelés, de lelki is, klímaszoronganak. Engem ez szerencsére elkerül, nem tudom elképzelni, hogy az emberiség történelmében pont mi, most élők legyünk azok, akik előre tudják, hogy mi fog szenvedést okozni a jövőben. Valahogy mindig máshogy alakul, mint ahogy elképzeljük. (Nem, most nem azt írtam, hogy klímaszkeptikus vagyok.)
A jövőt fürkészi Frei Tamás is, soha nem nyugvó gondolataival és életével. Az egykori tévés, kávézólánc-alapító és sikerkönyvszerző egy dologhoz minden bizonnyal ért: megérteni és érezni, hogy mit kíván egy viszonylag széles réteg ízlése Magyarországon. Ehhez nincs szüksége arra, hogy itthon éljen, egy kicsit pikírtebben, ebből a közízlésből ő annyira nem kér. Világpolgárként jön-megy országok között, és most, idősebb korára arra is kezd ráébredni, hogy érdemes lelassulni, és többet figyelni befelé. Az augusztusi címlapsztori egész jó folytatása a hosszú, derűs életről szóló júliusi longevity-számnak.
Vágó Réka után Kerényi Virággal, most pedig a Daalarnával hoztatok létre közös almárkát. Talán meguntad, hogy a Batzra túlságosan ráragadt az „anyukám papucsa” címke? Teljesen más rétegeket érünk el ezekkel a kollaborációkkal. Amikor Kerényi Virág tizennyolc karátos arannyal bevont szegecsekkel díszített papucsait megláttuk, mi is meghökkentünk, milyen vadak. De az derült ki, hogy a letisztultabb lábbeliink mellett helyük van […]
Vágó Réka után Kerényi Virággal, most pedig a Daalarnával hoztatok létre közös almárkát. Talán meguntad, hogy a Batzra túlságosan ráragadt az „anyukám papucsa” címke? Teljesen más rétegeket érünk el ezekkel a kollaborációkkal. Amikor Kerényi Virág tizennyolc karátos arannyal bevont szegecsekkel díszített papucsait megláttuk, mi is meghökkentünk, milyen vadak. De az derült ki, hogy a letisztultabb lábbeliink mellett helyük van a piacon ezeknek is, és a csipkés esküvői sneakereknek is, amiket Benes Anitával készítettünk.
Utóbbiak kétszer-háromszor drágábbak a Rekavago × Batz kollabnál. Ilyen költséges a gyártásuk, vagy nagyobb árrésre mentetek? Az árrés százalékosan azonos, de a bekerülési árak magasabbak. A Daalarna sneakerek például a világ legjobb Michelin és Vibram talpaira készülnek, az aranyozott szegecsek pedig aranyárban vannak. (Nevet.) Óriási szakmai feladat volt ezeket a papucsokat előállítani, mert amikor kaptafára húztuk őket, a szegecsek először leszakadtak, elszakították a bőrt. Hónapokig próbálgattuk azt az egyedi gyártási technológiát, amivel megfelelő lesz a minőség.
És bombasiker lett! Képzeld, már gyűjtőink is vannak, a múltkor azt írta valaki, hogy könyörög, ne hozzunk ki új színt, mert már mind a kilenc papucsot megvette, és kénytelen lesz a szőrös, tehénmintásat is beszerezni, hogy teljes legyen a kollekciója.
Közben azért veszik még az emberek a kényelmi Batz papucsaitokat is, vagy azok kikopnak a divatból? Ugyanannyit adunk el belőlük, és ezek is egyre csinosabbak. Próbálkoztunk magunk is extravaganciával, merész, feltűnő termékekkel, de a vevőink nem fogadták el. Nem értették, mit keres anyukám komfortpapucsa mellett a menő szín. Bezzeg egy divattervező nevével azonnal átment az üzenet.
De mi a jó az együttműködésben a dizájnereknek? Velünk nagyobb volumenben tudnak piacra lépni. Széles körben válnak ismertté, és jelentős royaltyt kapnak.
Tavaly hárommilliárd forint felett volt az árbevételetek, a profit több mint nyolcszáz millió. Mekkora részük van ebben a kollaboknak? Rekordév volt a 2023-as, de a Rekavago még csak öt–hét százalékát hozta a teljes forgalomnak. Idén viszont ennek a többszörösére nőhet a kollabokból jövő bevétel. A nevünket is erősíti, hogy színesebb a paletta.
Nem csaptál még a fejedre, hogy miért nem jutott ez előbb eszedbe? Dehogynem. Kellett egy makarenkói pofon, a covidválság. Több mint húsz éve bele voltam kényelmesedve, hogy piacvezető magyar márka vagyunk. Ötszázötven viszonteladónál naponta több mint ezer papucsot adtunk el. Aztán egyszer csak mindenki elkezdett inkább mélyhűtőt, élesztőt meg vécépapírt vásárolni, és nullára esett a forgalmunk. Ki kellett találnom valami extrát.
Feltett szándékom a kollabvilágban gyakorlatot szerezni, aztán fogom ezeket az elegáns cipősdobozokat, és megkeresek olyan világhírű ruhadizájnereket, akik cipőt még nem terveztek: álmodj, és én megvalósítom!
Húsz év reflektorfény és dokufilmezés után újabb húsz éve már a kávézással forrt össze Frei Tamás neve. A Café Frei hétmilliárdos üzletté nőtte ki magát, miközben ő már a hatodik könyvét adta ki nemrég, aztán elfáradt agyát világkörüli úttal pihentette. Az üzletben két évre előre gondolkodik, mindennapi életében keresi a lelassulást és a semmittevés mély megélését is, de fontolgatja azt is, hogy újra tévézne. Firenzében, Budapesten és Miamiban is otthon van, július közepén Nizza melletti házában fogadott minket. Kitágult életterét és ösztönösen jól végigvitt életét irtó szerencsésnek látja.
Feljöttek a focisták, fájóan hiányoznak a kézis nők vagy a kajak-kenu, de már két sportolót ad a huszonöt közé az országúti bringa. Újra itt a legértékesebb sportolók listája, rajta az elmúlt négy évben nemzetközi eredményeket elérő, aktív magyar sportolók közül azok, akik a leginkább tudnak olyan énmárkát építeni, amivel plusz bevételeket képesek generálni, vagy akikben erre nagy a potenciál. A módszertant a Deloitte tanácsadócég munkatársaival állítottuk össze, és a SentiOne közösségimédia-adatelemző cég adatbázisát használtuk.
Hajnóczy Soma imádott könyvelni, aztán kétszeres bűvészvilágbajnok lett. Így turnézta körbe a Földet, majd amikor elege lett az utazásból, üzletet csinált a bűvészkedésből, és háromszor megtöltötte a Papp László Budapest Sportarénát is. A bűvésztestvérének hívott Kelle Botonddal felépítette Az illúzió mesterei sorozatot, és már nemcsak előadói, hanem producerei is a jó előre telt házas előadásoknak. Kellett hozzá tíz küzdelmes év és elvakult maximalizmus.
Szombati Orsi hetvennyolc országban, több száz városban járt már. Ő Magyarország egyik legnépszerűbb utazóbloggere, a Traveladdictet százezrek követik. Mobilja a munkaeszköze, de azért a laikus utazónak is tartogat néhány tuti tippet. Addiktív appok a világ felfedezéséhez.