A második magyar űrhajóstól a Facebook kedvenc bio-takarítószeréig. Nyár a Forbes.hu-n.
A repülés szabályait vérrel írták Kapu Tibort 247 jelentkezőből választották ki, jó eséllyel ő lesz a második magyar űrhajós. A tervek szerint harminc napot fog tölteni a nemzetközi űrállomáson a Hunor program keretében, és különböző kísérleteket, termékteszteket fog elvégezni. Ez harminc nap kőkemény munka lesz, és felteheti vele a magyar űripart a nemzetközi térképre. Mennyire veszélyes az űrutazás? Mi jön a visszatérés után? Kérdezett: Zomborácz Iván
A legnagyobb jazzfesztivál Kleb Attila harmadik éve szervezett akkora jazzfesztivált, amekkora rég nem volt itthon. A csaknem százmilliós költségvetésű JazzFest Budapesten több mint hetven fellépő zenélt a város tizennyolc kisebb klubjában és nagy koncerttermében, és az alapítók máris számos nagy nemzetközi jazzfesztiválra juttatták el a magyar jazzmuzsikusokat. A fesztiválguru és fia most azt tűzte ki célnak, hogy a fiatal tehetségeknek minél több külföldi fellépési lehetőséget találjon. Írta: G. Tóth Ilda
Ökoforradalom a garázsból Hulladékmentes, környezetbarát, és nem csak ígéri a hatékonyságot. Háromfai Balázs a régi tejesüveges rendszer logikájára alapozta meg takarítószer-bizniszét. Még nincs ötéves a Biobubi, de az eredmény több mint húszezer biobubizó háztartás, megtriplázott árbevétel, brutális Facebook-elérés, valamint újabb terméktervek, megcélzott piacok. Írta: Tóth-Biró Marianna
Hideg a víz, és éget a nap, nem számít szombat vagy hétköznap” – énekli Valmar a slágerében, a Forbes pedig az az újság, ahol olvashatsz róluk és a nekik dalszövegben beszóló Beton.Hofi-ról is. („Hideg a víz, és éget a nap, de nincs elég pénzed, hogy élve maradj.”) Valmarék a most megjelenő celeblistán szerepelnek, Beton.Hofiról a Forbes.hu-n írtunk nagyobb interjút még márciusban. A celeblistán nem […]
Hideg a víz, és éget a nap, nem számít szombat vagy hétköznap” – énekli Valmar a slágerében, a Forbes pedig az az újság, ahol olvashatsz róluk és a nekik dalszövegben beszóló Beton.Hofi-ról is. („Hideg a víz, és éget a nap, de nincs elég pénzed, hogy élve maradj.”) Valmarék a most megjelenő celeblistán szerepelnek, Beton.Hofiról a Forbes.hu-n írtunk nagyobb interjút még márciusban. A celeblistán nem Valmarék viszik el a pálmát, hanem – mivel 2024 van – Azahriah, aki egy év alatt huszonkét hellyel feljebb ugrott.
A nap viszont tényleg éget, különösen meleg nyár van, és ez sokaknak nemcsak fizikai megterhelés, de lelki is, klímaszoronganak. Engem ez szerencsére elkerül, nem tudom elképzelni, hogy az emberiség történelmében pont mi, most élők legyünk azok, akik előre tudják, hogy mi fog szenvedést okozni a jövőben. Valahogy mindig máshogy alakul, mint ahogy elképzeljük. (Nem, most nem azt írtam, hogy klímaszkeptikus vagyok.)
A jövőt fürkészi Frei Tamás is, soha nem nyugvó gondolataival és életével. Az egykori tévés, kávézólánc-alapító és sikerkönyvszerző egy dologhoz minden bizonnyal ért: megérteni és érezni, hogy mit kíván egy viszonylag széles réteg ízlése Magyarországon. Ehhez nincs szüksége arra, hogy itthon éljen, egy kicsit pikírtebben, ebből a közízlésből ő annyira nem kér. Világpolgárként jön-megy országok között, és most, idősebb korára arra is kezd ráébredni, hogy érdemes lelassulni, és többet figyelni befelé. Az augusztusi címlapsztori egész jó folytatása a hosszú, derűs életről szóló júliusi longevity-számnak.
Ha már kávé. Augusztusban is megérjük a pénzünk, egy kávé áráért bőven adunk érdekes, illetve fontos történeteket. Tóth-Harsányi Kornél a szélesebb nyilvánosság számára ismeretlen, pedig a Hard Rock Hotels és a világ legnagyobb luxushajócége versengett érte. Segédpincérből lett globális gasztromenedzser.
A Finshape fintech cég sem szerepel az újságokban, de jó eséllyel már te is használtad terméküket valamelyik banki alkalmazásban. Amikor legutóbb írtunk róluk még más volt a nevük, azóta nagyot nőttek, és profitjuk is egymilliárd fölé emelkedett.
Akikről biztosan halottál már, az a Family Frost, de nem biztos, hogy tudtad, hogy már tíz éve magyar tulajdonban vannak. Ahogy Hajnóczy Soma bűvész is feltűnhetett már a Facebook-faladon, de arról valószínűleg nem olvastál, hogyan csinált üzletet a bűvészkedésből. Még valami fontos a végére: a kávéval ellentétben a Forbes magazin nem csak akkor éri meg, ha az egészet elfogyasztod. Ha csak egy cikk van a lapban, ami megmozgat, amit elmesélsz valakinek, már megérte.
Szemléletváltásra van szükség az executive search-ben, hangzatos, de kiüresedett szavak helyett valódi cselekedetre, őszinte, jövőbe néző, emberközpontú kiválasztási folyamatra. Erről szól a Starge Leadership Resources Company. A céget két ikonikus alakja dedikálja. Gombás Éva és Vándorfi Viktória egymásra találása determinálva volt. Már nem az hajtja őket, hogy megmutassák mekkora vezetők. Partnerek lettek, közös szenvedélyük pedig: […]
Kihívásokkal teli üzleti környezetben vette át tavaly szeptemberben az ingatlankezeléssel és -fejlesztéssel foglalkozó GTC Group irányítását Nagy Gyula vezérigazgató. A hat országban jelen lévő cégcsoport – amely a nehéz gazdasági környezet ellenére is sikeres időszakot zárt 2023-ban – tovább folytatja növekedési stratégiáját, és nyugat-európai terjeszkedésre készül. Nem feltétlenül a legideálisabb üzleti környezetben vette át a […]
Igazi nagypályás vendéglátós, karibi tengereken és a Hard Rock birodalomban edződött.
Tóth-Harsányi Kornél a világ legnagyobb luxushajócégét már kihúzta a pácból, és a globális szállodaláncot is új szintre emelte. Most hazaköltözött, és úgy saccolja, két év alatt helyrepofozza, újraépíti, sőt régiós cégbirodalommá teszi Gerendai Károly étterembirodalmát. Álomszerű felemelkedés segédpincérkedéstől luxusfizetésen át a zöldkártyáig.