Római városnézés gyerekekkel, egymást érő fagyizásokkal és pizzázásokkal, majd levezetés a híres olasz tó partján, ahol Taylort Swift lakott, Mussolinit meg elkapták.
Írta: Cseke Eszter és S. Takács András
Reggel hatkor landolunk Rómában, tizenkét órás repülőúttal a hátunk mögött. A nyugodt és tágas ázsiai repterek után a rómait kicsit szűknek érezzük: alacsony belmagasság, hömpölygő tömeg és végeláthatatlan sorok az útlevél-ellenőrzésnél. A családbarát olasz határőr azonnal odalép hozzánk, amikor meglátja, hogy a gurulós bőröndök mellett babakocsival is szerencsétlenkedünk, és átvezényel a spontán kialakuló családi sorba. Vörös-tengerként nyílik szét a tömeg a gyerekek előtt. A kedves olasz „mamma” minimum másfél órát és egy rakás stresszt spórol meg nekünk.
Már a csomagokra várunk, amikor látjuk, hogy csak az elmúlt órában tizenöt amerikai gép landolt Rómában. Úgy tűnik, ezen a nyáron az összes amerikai nyugdíjas itt kezdi európai körútját. Minden bizonnyal nekik köszönhető az is, hogy az európai viszonylatban egyébként nem túl drága Rómában gyakorlatilag nem találni ötcsillagos szállodát a nyári csúcsszezonban másfél ezer euró alatt – egyetlen éjszakára. A lakosztályokért pedig kétszer, háromszor ennyit kérnek.
Vágó Réka után Kerényi Virággal, most pedig a Daalarnával hoztatok létre közös almárkát. Talán meguntad, hogy a Batzra túlságosan ráragadt az „anyukám papucsa” címke? Teljesen más rétegeket érünk el ezekkel a kollaborációkkal. Amikor Kerényi Virág tizennyolc karátos arannyal bevont szegecsekkel díszített papucsait megláttuk, mi is meghökkentünk, milyen vadak. De az derült ki, hogy a letisztultabb lábbeliink mellett helyük van […]
Vágó Réka után Kerényi Virággal, most pedig a Daalarnával hoztatok létre közös almárkát. Talán meguntad, hogy a Batzra túlságosan ráragadt az „anyukám papucsa” címke? Teljesen más rétegeket érünk el ezekkel a kollaborációkkal. Amikor Kerényi Virág tizennyolc karátos arannyal bevont szegecsekkel díszített papucsait megláttuk, mi is meghökkentünk, milyen vadak. De az derült ki, hogy a letisztultabb lábbeliink mellett helyük van a piacon ezeknek is, és a csipkés esküvői sneakereknek is, amiket Benes Anitával készítettünk.
Utóbbiak kétszer-háromszor drágábbak a Rekavago × Batz kollabnál. Ilyen költséges a gyártásuk, vagy nagyobb árrésre mentetek? Az árrés százalékosan azonos, de a bekerülési árak magasabbak. A Daalarna sneakerek például a világ legjobb Michelin és Vibram talpaira készülnek, az aranyozott szegecsek pedig aranyárban vannak. (Nevet.) Óriási szakmai feladat volt ezeket a papucsokat előállítani, mert amikor kaptafára húztuk őket, a szegecsek először leszakadtak, elszakították a bőrt. Hónapokig próbálgattuk azt az egyedi gyártási technológiát, amivel megfelelő lesz a minőség.
És bombasiker lett! Képzeld, már gyűjtőink is vannak, a múltkor azt írta valaki, hogy könyörög, ne hozzunk ki új színt, mert már mind a kilenc papucsot megvette, és kénytelen lesz a szőrös, tehénmintásat is beszerezni, hogy teljes legyen a kollekciója.
Közben azért veszik még az emberek a kényelmi Batz papucsaitokat is, vagy azok kikopnak a divatból? Ugyanannyit adunk el belőlük, és ezek is egyre csinosabbak. Próbálkoztunk magunk is extravaganciával, merész, feltűnő termékekkel, de a vevőink nem fogadták el. Nem értették, mit keres anyukám komfortpapucsa mellett a menő szín. Bezzeg egy divattervező nevével azonnal átment az üzenet.
De mi a jó az együttműködésben a dizájnereknek? Velünk nagyobb volumenben tudnak piacra lépni. Széles körben válnak ismertté, és jelentős royaltyt kapnak.
Tavaly hárommilliárd forint felett volt az árbevételetek, a profit több mint nyolcszáz millió. Mekkora részük van ebben a kollaboknak? Rekordév volt a 2023-as, de a Rekavago még csak öt–hét százalékát hozta a teljes forgalomnak. Idén viszont ennek a többszörösére nőhet a kollabokból jövő bevétel. A nevünket is erősíti, hogy színesebb a paletta.
Nem csaptál még a fejedre, hogy miért nem jutott ez előbb eszedbe? Dehogynem. Kellett egy makarenkói pofon, a covidválság. Több mint húsz éve bele voltam kényelmesedve, hogy piacvezető magyar márka vagyunk. Ötszázötven viszonteladónál naponta több mint ezer papucsot adtunk el. Aztán egyszer csak mindenki elkezdett inkább mélyhűtőt, élesztőt meg vécépapírt vásárolni, és nullára esett a forgalmunk. Ki kellett találnom valami extrát.
Feltett szándékom a kollabvilágban gyakorlatot szerezni, aztán fogom ezeket az elegáns cipősdobozokat, és megkeresek olyan világhírű ruhadizájnereket, akik cipőt még nem terveztek: álmodj, és én megvalósítom!
Dárdai Zsuzsa és Saxon Szász János másképp működnek, mint a „normális” műgyűjtők. A képzőművész házaspár a világon egyedülálló gyűjteményt halmozott fel a MADI nevű művészeti irányzathoz tartozó munkákból, de nem a birtoklás érdekli őket, hanem az, hogy ezeket a vidám alkotásokat minél több embernek megmutassák.
Eva Mendes csaknem tíz évvel ezelőtt a háta mögött hagyta Hollywood csillogását, hogy Ryan Goslinggal családot alapítson. Az ötvenéves színésznő most egy takarítószer-márkával tért vissza, és az amerikai Forbesnak elmesélte, miért boldog mosogatás közben. Arról nem esett szó, miféle boldogságot okoz neki – nyilván a fizetségen felül –, hogy ő lett Magyarországon a Hell Energy szűrt ivóvizének új reklámarca.
Egy tizenhat négyzetméteres fabódéval kezdték Tápiószecsőn, ma már az Andrássy úton is van fagylaltozója az Ipacs családnak. Pedig annyi mindenen elcsúszhattak volna. Hoztak rossz döntéseket, nyitottak, majd becsuktak nem működő éttermet, ráfaragtak a devizahitelre, és úgy kezdtek cukrászkodni, hogy a süteményekhez se konyítottak.
A nagyon gyenge ipari termelés ellenére nem romlottak tovább a növekedési kilátások, hihetetlen, de a bérek nagy mértékben nőnek. A költségvetés kikupálása nem tűrt halasztást, megjött a megszorító csomag is, újra emelkedőben az infláció. Negyedéves makrogazdasági összefoglaló.
Feljöttek a focisták, fájóan hiányoznak a kézis nők vagy a kajak-kenu, de már két sportolót ad a huszonöt közé az országúti bringa. Újra itt a legértékesebb sportolók listája, rajta az elmúlt négy évben nemzetközi eredményeket elérő, aktív magyar sportolók közül azok, akik a leginkább tudnak olyan énmárkát építeni, amivel plusz bevételeket képesek generálni, vagy akikben erre nagy a potenciál. A módszertant a Deloitte tanácsadócég munkatársaival állítottuk össze, és a SentiOne közösségimédia-adatelemző cég adatbázisát használtuk.