Fazekas Barbara olyan pályán érvényesül, ahol főként férfiak osztják a lapokat. Ajánló
a Forbes.hu-ról.
Barbara már a negyedik hónapja volt Balin, minden másnap szörfözni járt. „Egyszer csak belém nyilallt a felismerés: én, a falusi parasztgyerek felmentem Budapestre, és ott végül csak összeszedtem annyi pénzt, hogy most itt vagyok. Üldögélek Balin, és megtanultam szörfözni. És nem én vagyok a világ legjobb szörföse, de csak itt vagyok, na.” Úgy nevelték, hogy legyen hálás azért, amije van. Ne vágyjon szebbre, jobbra, többre. Ma egy apró, de neki annál jelentőségteljesebb hullámtetoválás díszíti a jobb karját. Fontos fejezetet zárt le az életében, és új feladat előtt állt.
Én, a falusi parasztgyerek felmentem Budapestre. Most Balin üldögélek, és megtanultam szörfözni.
Én, a falusi parasztgyerek felmentem Budapestre. Most Balin üldögélek, és megtanultam szörfözni.
A Bobcats Codingot 2023 elején jegyeztette be, a céget Varga-Baráth Barbarával és Kökény Tamással indították. Velük az azóta felszámolás alá kerülő Green Fox Academyben ismerkedett meg, a programozóiskolát Kökény Tamással, Langmár Péterrel (Peták) és Bárdos Kristóffal alapították (a fiúk korábban is csináltak már együtt több céget). A Green Fox többségi tulajdonrészét a szlovák Sandberg Capital vásárolta fel 2022 végén, de a piac – a külső körülmények hirtelen változása miatt – akkorát zuhant, hogy bő egy évvel később a Szlovákiában és Csehországban is piacvezető cég bezárása mellett döntöttek.
Barbara már a bezárás előtt eljött, majd társaival valami másba és máshogyan akart belevágni. Új vállalkozásukban profi szakértőkből álló szoftverfejlesztő csapatokat állítanak össze, és ennek együttes szaktudását adják bérbe, elsősorban a nemzetközi piacot célozva. Barbara a tech szektorban, egy férfiak dominálta világban épített karriert. Előfordult, hogy csaknem száz öltönyös férfi közé kellett bemennie prezentálni. Volt, hogy nem értették, mit keres közöttük egy huszonnyolc éves nő. Jászteleken nőtt fel, a tekvandó volt az egyik dolog, amit a kis jász falu adott neki. Eredményei alapján benne volt a nemzetközi karrier lehetősége, de tizenöt év tekvandó után úgy döntött, másfelé kell vigye az útja.
„Egy nehezebb megbeszélés előtt ma is tekvandózom a mosdóban a tükör előtt.” Azokat a mozdulatokat csinálja, amiket régen egy-egy tétmeccs előtt, így készítve fel a testét és az elméjét a fontos helyzetre. Tudja, mennyi minden múlik azon, milyen a tartása, a kisugárzása, vagyis hogyan lép be a küzdőtérbe. Ami ugyanis a páston magától értetődő – tiszteld veled egyenrangúként az ellenfeled –, az a való életben nem mindig van így. A teljes sztorit keresd a Forbes.hu-n! Írta: Márky Anna
Az olimpiát megnyerte, az aranyérmesek életét éli, és csak most jön a java. Coach lett az amerikai The Voice-ban, az öreg Dr. Dre producereli az új albumát, és továbbsodorja vállalkozói karrierjét is – szándékos szóvicc! –, amiből reméli, hogy majd az unokáknak is csurran-cseppen. Snoop Dogg egyvalamit nem hajlandó csak lenyelni: a csigát.
Írta: Matt Craig Fordította: Vaszkó Iván
Ég a föld a talpa alatt, és a láng is ég a kezében. Tuti egyetlen fáklyahordozótól sem kérték még, hogy c-walkra penderüljön – pont úgy, ahogy azt húsz éve a Drop It Like It’s Hot klipjében tette.Több se kell az ötvenhárom éves raplegendának, Snoop Dogg eleget tesz a rajongói kérésnek, a párizsiak legnagyobb örömére.
A nyári olimpián járunk. Az ilyen pillanatokért éri meg Snoop-fannak lenni, emiatt érezni úgy – nemtől, kortól, rassztól függetlenül –, mintha harminc éve jó öreg társunk lenne a bajban. „Nem vagyok érinthetetlen” – ezt már a kaliforniai Inglewoodban, 2300 négyzetméteres privát kaszinójában henyélve meséli az amerikai Forbesnak. Munkahely? Játszótér? Kicsit mindkettő. Persze, a jófejségnek ára van, hiszen lehetetlen, hogy az utcán ne keltsen feltűnést – már ha 195 centivel, jellegzetes hajával eleve nem keltene. Ha elkérik a személyijét, Calvin Broadus Jr. van ráírva, de ilyenre azért nem nagyon kerül sor rejtekhelyén, a The Compoundban, ahol a világ elől elzárva stúdiózik, játékgépezik, kosarazik. Vagy épp füstöl – kezében mi más, ha nem füves cigi, meg is telik a hamutartó, mire elmeséli, miért akar manapság mindenki egy slukkot a sikereiből.
„Légy hű önmagadhoz, és akkor mindenki ott liheg a nyomodban – árulja el Snoop a titkos összetevőt. – Sosem próbáltam majmolni a trendeket, vagyok, aki vagyok.” Persze, mára jócskán átformálódott, amit évtizedekkel ezelőtt a hiphopról és a tépésről gondoltak az amerikaiak. Snoop is úgy találta fel újra magát, hogy közben a gyökereit se felejtse, azt, amivel 1993-as, Doggystyle című első lemezén a nyugati part egyik megújítója lett. Volt munkája vele, hogy ma már ne csak a fél életét sitten töltő, szókimondó suhancot lássuk benne, hanem családbarát márkát is. Aki a reggae-től a gospelig, a gengszterdrámáktól (Kiképzés) a vígjátékokig (Sulihuligánok), vagy akár gyerekműsorokig bárkihez szól a nappaliban. Modern korunk nagybácsija vigyorogva pipázik a kanapén.
Ezért sült el ennyire jól az olimpia is, Snoop népszerűsége az egekben. Ősz óta a The Voice amerikai változatának új coacha, decemberben jön új lemeze, a Missionary is – producere nem más, mint örök mentora, Dr. Dre –, de még maradt jó pár trükk a tarsolyában. „Nem azért mondom, ott van benne a veszélyfaktor, de több mint szórakoztató figura, jó vele lógni – Dr. Dre inkább abban hisz, hogy az ember sosem változik. – Tegyük hozzá, azért segít a helyzetén, hogy legalizálták a kannabiszt.”
Ha Snoopon múlna, rég világbéke lenne. Párizsban is ezt tűzte zászlajára, akár Michael Phelpsszel úszott, akár Simone Bilesszel táncolt, vagy épp öribarijával, Martha Stewarttal ültek a pálya szélén díjlovasszettben, szívmelengető energiákat árasztott a képernyőről, a nézők zabálták.
Ikertornyok
Snoop Dogg Martha Stewarttal a párizsi olimpia egyik lovasversenyén.
Ikertornyok
Snoop Dogg Martha Stewarttal a párizsi olimpia egyik lovasversenyén.
„Minden, amire vágytunk, és még annál is több – mondja az NBC olimpiai közvetítésének programigazgatója, Molly Solomon tévés producer. – Párizs főattrakciója volt, persze a versenyzőket nem számítva.” Várják vissza 2026-ban Olaszországba, a téli számokra, no meg persze szülővárosába, Los Angelesbe is négy év múlva. Ott biztosan nem fogják ráerőltetni, hogy csigát egyen, ahogy az a három Michelin-csillagos Le Cinqben, egy vicces tévés jelenetben történt: „Próbálkozhattok, könyöröghettek, süthetitek-fűszerezhetitek bárhogyan. Esélytelen, hogy megegyem!”
Volt arca a Petco állateledeles láncnak, a Tostitos tortillacsipsznek vagy épp a Corona sörnek. De márkanagykövetből egyre inkább vállalkozóvá fordult, a tulajdonrészek és a haszon reményében. 2020-ban a 19 Crimes borpincészettel rázott kezet, vörösboroscímkére került az arca, hat hét alatt érték el az éves bevételcélokat. Dr. Bombay nevű fagylaltmárkája (felesben tulajdonos a Happi Foodi készételmárkával) tavaly augusztus óta tízmillió dollár bevételt termelt.
A technikumban még Cameron Diaznak adott el füvet, így szól a fáma. A többi történelem. Akkora hatással van a marihuánapiacra, hogy amikor tavaly azzal hekkelte meg a világot, hogy „felhagy a füstöléssel” – végül kiderült, hogy füstmentes mobiltábortüzet reklámoz vele –, a hír hallatán még a legális fűvel foglalkozó tőzsdei cégek is bezuhantak. 2015-ben társaival létrehozta kannabiszfókuszú befektetési alapját, a Casa Verdét, ma 350 millió dollárnyi vagyont kezelnek. Snoop ebben már nem aktív, cserébe tavaly fűmárkát alapított, a Death Row Cannabist, nemcsak Los Angelesben, Amszterdamban is van boltja.
Bimbózó birodalmának rózsája első lemezkiadója, a Death Row Recordings. A zeneipar átalakulását ők sem élték túl, 2006-ban becsődölt a cég, aztán 2022-ben Snoop potom tízmillió dollárért megvette az eredeti tulajdonostól, ma már övé az őt felfedező cég. „Semmi értelme felvenni pár millió dolláros csekkeket, aztán több száz millió dollár bevételt csinálni más cégeknek az arcommal. Én is kérem a részem, a jussom, rájöttem, hogy jó vagyok benne” – foglalja össze üzleti filozófiáját.
Ugyanez a gondolat vezérelte friss, Dr. Drével közös startupja, a Gin and Juice megalapításánál. 1993-as slágeréről nevezte el előre bekevert, dobozos koktéljait, mert neki is évek kellettek, hogy leessen, mennyi pénzt csinálhatott, mondjuk, a Tanqueraynek vagy a Seagram’snek, csak mert a szövegeiben elhintette a nevüket.
A Doggystyle óta a Missionary lesz az első album, amin újra Dr. Dre a producere. Nem csak Snoop tűnik lelkesnek. „Úgy érzem, ott van életem eddigi legjobb munkái között – mondja Dr. Dre. – Valami újat fog mutatni vele a színpadon.”
„A zene a mindenem, ezzel lélegzem, és sosem enged – teszi hozzá Snoop. – Hogy mi teszi naggyá a legjobb dalokat és zenészeket? Hogy örök érvényűek.”
A kosárban sincs idő gólörömre, szóval Snoop sem lassít. Jövőre újabb turnéra készül, ehhez a tüzet nemcsak nonprofit amerikaifoci-ligája, a Snoop Youth Football League növendékei adják meg, de tizenkét unokája is.
Maratont fut, nem sprintet. Az olimpia ennyire megihlette, így búcsúzik amerikai kollégánktól. „Lehet, hogy versenyben négy–öt kört is rámvernek a pályán, de aztán a tempómmal, a kitartásommal már én körözök le mindenkit. Kérdés, hogyan adjam majd át a stafétát az unokáimnak, hogy aztán ők is elöl kocogjanak, ne hátul.”
Az e-kereskedelemben folyamatos a verseny, és az online piacterekre feltöltött termékekkel egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Ezt orvosolná az ErdSoft webshop-platformja, a Sellvio. A szerb és a magyar, majd más európai piacokra is új megoldásokat hozó IT-vállalat alapítójával, Erdudac Dániellel az e-kereskedelmi trendekről, kihívásokról és a Sellvio filozófiájáról beszélgettünk. Programozói karrierből nemzetközi vállalkozás Erdudac Dániel […]
Idén ünnepelte fennállásának 125. évfordulóját a Miele. A máig családi tulajdonban lévő német márka legendás háztartási készülékei sok esetben generációról generációra szállnak, a gyerekek kirepülése a családi fészekből pedig egyben jó apropót kínál a frissítésre – hiszen arra a minőség miatt máskülönben nemigen van szükség. Az 1899-ben Németországban alapított cég megalakulása óta a Miele és […]
Szenvedélyes műgyűjtő, de bármikor szívesen kölcsönadja a gyűjteménye képeit, sőt a közösségi médiában is mutogatja őket, hogy népszerűsítse azokat a művészeket, akiktől vásárolt. Horn Péter, a B. Braun csoport vezérigazgatója ugyan szigorúan kettéválasztja hobbiját munkahelye CSR tevékenységétől, ám kétségkívül az ő érdeme, hogy a világcég Magyarországon költi az egyik legtöbbet jótékonykodásra. Idén elnyerte a Forbes és a Bridge Budapest díját az Elkötelezett polgár kategóriában.