Kedves Tartalmat Gyártók, Kontentet Kreálók, Véleményt Vezérlők, Tömeget Formálók, Magyarokat Influálók!

A web kettő pont nulla régi, boldogabb idején – ahol még fórumokon, névtelenül anyáztuk egymást – valójában ugyanazt csináltuk, mint húsz évvel később. Csak amihez régen az URL-sávba pötyögtünk, ahhoz ma már appot nyitunk, ami akkor negyven sor volt a blogunkon, most tíz másodperces videó a sztorinkban, és amit véleménynek hívtunk, azt ma úgy konferáljuk: eskü, nem reklám!


Ja, és akkor azt mondtuk rá, közösségi média. Ma jobb szó híján ugyanezt, csak ez már nem igaz.
A tízmillió (kilencmillió-hatszázháromezer-hatszázharmincnégy) fociedző, politológus, arénakoncert-szervező (rampapapam) és persze kontentkreátor országa vagyunk. Az Insta- és Tiktok-filterek, a Temu- és Shein-kuponkódok tíz év alatt fekete öves közösségimédia-marketingest, influenszer specialistát, uram bocsáss, tálentmenedzsert faragtak belőlünk. A huszon­éves mobiltokcsászár kibékül (?) milliós bázisú Tiktok-profiljának eredeti arcával, ledobnak pár ezrest az égből, több ezer tizenéves pedig egyik markával a többi haját tépi, a másikkal meg élőzi a performanszt. És ilyenkor döntsük el, ki az influenszer. Jó, hogy nem influenszerezzük le rögtön a celebeket is. Meg a rappert, a tanárt, az orvost, a cipőárust, a politikust, a propagandistát… Ó, várj!