Jó kérdés. Tíz pont, amivel közelebb jutunk a válaszhoz.
Összeállította: Lits Benedek és Vaszkó Iván
1.Magyarország 7,5 százaléka még sohasem használt közösségi médiát. Tegyük hozzá, uniós szinten így is dobogón vagyunk, nálunk csak Dánia és Ciprus pörgeti jobban a platformokat.
3. Ez most komoly? Miért költenek még mindig influenszerposztokra? Persze, hogy komoly. Íme pár logikus magyarázat.
Az OTP merész ötlete, Tóta W. gyermekújságja és KAP vallomása a Forbes.hu-n. Ajánlók.
Az OTP csoporthoz tartozó webplázáról, a most induló Fizz.hu-ról tavaly júliusban számoltunk be először a Forbes.hu-n. Az ügyvezetői székben Szőcs András ül, a Mol korábbi e-kereskedelmi vezetője (a képen jobbra) öt évet dolgozott a Salling Groupnál, tízet a Tescónál is. Szőcs és az OTP csoport innovációs igazgatója, Fischer András (balra) először a Forbes.hu-val ült le beszélgetni a Fizz.hu hátteréről és jövőjéről.
Csányi Sándor bankja nagy tétet tett az e-kereskedelemre, ráadásul olyan formában indulnak, amit itthon talán sose láttunk. Információink szerint az OTP-vel párhuzamosan egyébként a Mol is próbált belépni az e-kereskedelembe, de végül online szupermarketes projektjüket lelőtték, az OTP viszont tulajdonképpen leigazolta a Moltól Szőcs Andrást a Fizz.hu-hoz. A felek értesüléseinkre nem reagáltak, de Szőcs azzal egyetértett, hogy „az e-kereskedelem triviális lépés azoknak a cégeknek, akiknek más iparágban nagyon erős márkájuk van”.
„A hagyományos bankok jó pár éve mindenütt erős nyomásnak vannak kitéve. Részben a fintech, a neobanking és más technológiai lehetőségek is leviszik a belépési küszöböt, részben a szabályozás is a nyílt bankolás felé mutat, és eszerint változnak az ügyfélszokások is” – sorolta Fischer a bankoláson túli OTP-ökoszisztéma kiépítésének alapjait, ami lényegében 1984-ben, az OTP Travellel indult, és most egy új állomáshoz, az e-kereskedelemhez ért. Ami a Fizz.hu-t illeti, sokan a piacvezető Emagtól jöttek a csapatba, házon belül most ötvenen dolgoznak a projekten. Az általunk megkérdezett elemző, Madar Norbert, a GKID e-kereskedelmi kutató- és tanácsadócég partnere szerint a Fizz.hu üzleti modellje „unortodox” a hazai konkurenciához (például az Emaghoz) képest, ugyanis tisztán piactér, vagyis kizárólag külső kereskedőpartnerek termékeit forgalmazza. Egy másik forrásunk szerint voltak „zsákutcák” a bő két év fejlesztés alatt. Szőcs kommentárja erre: „Zsákutca nem volt, de azért bőven nem egy egyenes úton mentünk végig.” És ami a postarendeletet illeti: a rendelet szövege nem kellene, hogy rájuk vonatkozzon (mert nem tőlük vásárolsz, hanem rajtuk keresztül), de ennek ellenére be fogják kapcsolni a külön választható MPL-es szállítást.
Lehet, hogy szíven talál, de ez nem a poén hibája, hanem az apámé
Kovács András Péter (KAP) csaknem húsz év színpadi jelenlét és a magyar standup nagyágyújaként besöpört sikerek csúcsán azzal szembesült, hogy dolga van magával. Azért, mert apja alkoholizmusa komoly pszichés nyomokat hagyott benne, és mert ma is rengeteg hozzá hasonló egykori és mai gyerek szenved ugyanettől. A Forbes Power Women’s Summit után arról kérdeztük a Karinthy-gyűrűs humoristát, hogy mit hozott neki a felismerés, a pszichológiai tudatosság és az az aktív segítőszerep, amit a szerhasználó szülőkkel felnövő gyerekek ügyéért vállalt el. Kérdezett: Tóth-Biró Marianna
Dinók, betonkeverők, Rogán Antal
Megjelent a Kispolgár, Magyarország első, fiataloknak szóló közéleti lapja, azaz egy mobilapp, amivel megtudhatjuk, kicsoda Vlagyimir Putyin, milyen vastag ruhát vegyünk fel reggel, vagy hogy miért nem engedi el a kutyusunk a labdát, miután visszahozta. Egy újság, ami röviden, közérthetően, de az olvasókat nem hülyének nézve ír a közös ügyeinkről. Ha egy szóban kellene összefoglalni: hiánypótló. Az újságról Tóta W. Árpád főszerkesztővel és a szerkesztőség tagjaival beszélgettünk. Írta: Lits Benedek
Új rovat
Hónapok óta egyetlen nevet kántálnak az e-kereskedelemben. Ezért sorozatot indítottunk belőle a Forbes.hu-n. Hogy miért? Mert 2024 a Temu éve, és nálad is az lesz, akár venni szoktál, akár eladni. Hírek, iparági pletykák, mérések, elemzések, interjúk arról a filléres kínai óriásról, ami alig pár hónap alatt a legforgalmasabb külföldi webshop lett itthon. Szerkeszti: Vaszkó Iván
Az elmúlt hónapokban alighanem minden budapesti autós találkozott már a CityNext ledfalaival. A közcélú tartalom mellett kereskedelmi reklámokat is megjelenítő eszközök nem csak, hogy jobban vonzzák a tekintetet, de segítségükkel az eddigi 10-12 naposmunkafolyamatot egypercesre sikerült rövidíteni. Horváth Márton egy közterületi médiacég fejlesztési igazgatója volt, majd öt év után gondolt egy merészet, és otthagyva biztos […]
Hogyan kezeled, ha első számú vezető vagy, és rákos leszel? Mit mondasz a kollégáknak? Hogyan és mennyit adsz le a munkádból? Mikor térsz vissza, hogyan találod meg újból a motivációd és új helyed a cégben, ami amúgy nélküled is jól elműködött? Gazsi Zoltán Eisberg-főnök betegségének és gyógyulásának tanulságai.
Kedves Tartalmat Gyártók, Kontentet Kreálók, Véleményt Vezérlők, Tömeget Formálók, Magyarokat Influálók! A web kettő pont nulla régi, boldogabb idején – ahol még fórumokon, névtelenül anyáztuk egymást – valójában ugyanazt csináltuk, mint húsz évvel később. Csak amihez régen az URL-sávba pötyögtünk, ahhoz ma már appot nyitunk, ami akkor negyven sor volt a blogunkon, most tíz másodperces videó […]
Nyolcvan tag egy év alatt. Rajtuk kívül velünk volt több alapító is a Forbes Business Club exkluzív vállalkozói közösségének első születésnapján az InterContinental Budapestben.