Elegáns, de visszafogottsággal nem vádolható külső, kényelmes belső tér,
a motortérben dübörgő V8-as. A Bentley Bentayga S nem a feltűnésmentes megérkezések bajnoka – de nem is erre találták ki. Kipróbáltuk.
Nem először ülök olyan autóban, amiért valaki százmillió forint feletti összeget fog kicsengetni, de azt az érzést akkor is szokni kell, hogy ezekkel a kocsikkal egész egyszerűen nem lehet feltűnésmentesen közlekedni. Dél-Buda utcái, a Kopaszi-gát, a Dunántúl országútjai – bárhol járunk, ezt az autót megnézik. Egy vidéki étterem parkolója mellett konkrétan egy komplett építkezés torpant meg, mert a munkások egyperces néma csenddel emlékeztek meg arról, hogy megérkeztünk.
Száz év plusz Crewe angliai kisváros, nagyjából félúton Liverpool, Manchester és Birmingham között. Ideális hely egy autógyárnak – amit az idén 105 éves Bentley története is bizonyít. A patinás angol márkát 1919. január 18-án alapította két testvér, Walter Owen Bentley és Horace Milner Bentley. A fiatalabb, W. O. – így hívta mindenki – mérnök volt, az autók tervezésével foglalkozott, bátyja, H. M. a pénzügyeket tartotta kézben. A céget 1931-ben vásárolta fel a nagy konkurens Rolls-Royce.
Nem pocsék utakra tervezték
A lámpabúrákat króm helyett fekete keretbe tették.
Nem pocsék utakra tervezték
A lámpabúrákat króm helyett fekete keretbe tették.
A Honor célja, hogy emberközpontú innovációval világszinten ikonikus techmárkává váljon. „Jelentős összegeket fektetünk be kutatás-fejlesztésbe, mivel technológiai cégként a K+F erőfeszítéseink kulcsfontosságúak az innovatív terméktechnológiák fejlesztésében, azok pedig alapvetőek a márkánknak” – fogalmaz Kai Bai, a Honor Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője. A vállalat stratégiai megközelítése a hosszú távra összpontosít, nem pedig a rövid […]
A Honor célja, hogy emberközpontú innovációval világszinten ikonikus techmárkává váljon. „Jelentős összegeket fektetünk be kutatás-fejlesztésbe, mivel technológiai cégként a K+F erőfeszítéseink kulcsfontosságúak az innovatív terméktechnológiák fejlesztésében, azok pedig alapvetőek a márkánknak” – fogalmaz Kai Bai, a Honor Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője. A vállalat stratégiai megközelítése a hosszú távra összpontosít, nem pedig a rövid távú előnyökre, amelyek veszélyeztethetik a jövőnket.
A Honort 2013-ban alapították, eredetileg a Huawei almárkájaként: globális szinten – 2014 végétől Magyarországon is – forgalmaztak megfizethető készülékeket. A Honor 2020 novemberében levált a Huaweiről. Függetlenedése után a Honor azt a célt tűzte ki, hogy globális, ikonikus techmárkává váljon. „A márka és a vállalat jövője tekintetében is ez a törekvésünk. Függetlenségünk óta elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a fogyasztóknak eszközök és megoldások teljes portfólióját kínáljuk” – mondja Kai Bai. A Honor szerint minden terméket emberi szükségletekhez igazodva kell kifejleszteni, legyen szó akár a hétköznapokról, akár szakmai helyzetekről, mint amilyen az oktatás vagy a professzionális tartalomgyártás. Ennek eléréséhez a Honor gyorsan és sikeresen újraépítette kapcsolatait globális beszállítókkal és partnerekkel.
A függetlenedés után egyből kiterjedt kommunikációba kezdtünk olyan partnerekkel, mint a Google. Együttműködünk olyan csipgyártókkal, mint a Qualcomm, cégekkel, mint a Microsoft és az Intel. Ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy ne csak a kínai, hanem a nemzetközi piacokra is szállíthassunk termékeket.”
Együttműködéseik sikeressége mostanra egyértelmű: idén már a Honor lett a vezető okostelefonmárka Kínában a harmadik negyedévben, terjeszkedésük pedig Magyarországon is érezhető, globálisan konzisztens marketingkampányaiknak köszönhetően egyre láthatóbbak a plázákban és üzletekben.
Csúcskategóra és technológiai áttörés
Ahhoz, hogy teljes porfóliót építsenek, a meglévő középkategóriás telefonok (ez a számozott sorozat) és a belépő szintű telefonok (X-sorozat) mellé megérkeztek a csúcskategóriás eszközök is. Ilyen a 2023-ban bemutatott Magic 5 Pro, és az idei összehajtható Magic V2 is. „A felhasználók legnagyobb aggodalma az összehajtható telefonokkal kapcsolatban a használhatóság, amibe beletartozik az eszközök súlya is. Ha túl nehéz, az nem praktikus a mindennapi használathoz. Ebben a Honor jelentős technológiai áttörést ért el, így hajlítható készülékeink rendkívül hordozhatóvá váltak. Például, a Magic V2 vastagsága csak 9,9 milliméter. Amikor a kezedben tartod, olyan érzés, mint egy normális telefon” – mondja Kai Bai. Ezt szén-szilícium akkumulátorok kifejlesztésével érték el, amelyekből kettő kerül a telefonokba. Ezek úgy képesek hosszú ideig működni, hogy nem vastagabbak, mint egy hotelszoba nyitókártyája.
Egyéb hardveres fejlesztések – például a titán zsanér – mellett a szoftverek terén sem akarnak lemaradni. A Honor például a fényképezésben is alkalmazza a mesterséges intelligenciát: Falcon nevű rendszerük kiváló minőségben képes sporteseményeket fotózni. Új operációs rendszerük, a MagicOS 8.0 pedig jelentős előrelépést jelent a mesterséges intelligenciának a Honor ökoszisztémájába való integrálásában, ezzel még jobbak a felhasználói interakciók és zökkenőmentes az eszközintegráció is.
Az említett képességekre építve – mint például az MI által vezérelt Falcon Capture a sportfotózáshoz; és az intuitív kezelőfelület adaptációja a szállodai foglalásból kiinduló útvonaltervezéshez –, a MagicOS 8.0 a modern felhasználók egyre kifinomultabb igényeinek kielégítésére tervezett funkciók mind szélesebb körét vezeti be. A MagicOS 8.0 tovább javítja az eszközök közötti összekapcsolhatóságot, lehetővé téve a zökkenőmentes, eszközökön átívelő együttműködést. Mivel az adatvédelem és a biztonság egyre fontosabb, a MagicOS 8.0 megvédi a felhasználók magánadatait, és biztonságos környezetet biztosít. Ezen funkciók egy része már Magyarországon is elérhető. Összefoglalva, a Honor hajlítható technológiában tett előrelépései, amelyeket a Magic V2 és a MagicOS 8.0 példái szemléltetnek, versenyképes szereplővé teszik őket a mobilpiacon. Folyamatos innováció és fogyasztói támogatás mellett megvan az esélyük arra, hogy megszilárdítsák jelenlétüket az iparágban.
Mikor vettél vagy adtál el utoljára lakást?Nézd, én úgy vagyok ezzel, hogy van egy értelmezhető ingatlanállományom, tehát nem mostanában. Legutóbb 2012-ben. Vettél vagy eladtál?11-ben vettem, 12-ben eladtam. De mivel rajongok a pénzügyekért (Sándorfi Balázs a Bankmonitor alapító tulajdonosa – a szerk.), el tudom képzelni a pénzemet a pénzügyi megtakarítások között is, és nem vagyok megszállott az ingatlan irányába. Amikor 2014-től […]
Távolról képeslapsziget türkiz tengerrel és fehér homokkal. Ha belenagyítasz, nehezen viselhető klíma és küzdelmes élet vidám és barátságos emberekkel. Zanzibár egyértelműen felkerült a magyar turisták térképére, és ha már így alakult, érdemes mellé tenni a szárazföldi Tanzániát is.
Buda Flóra Anna a VIII. kerületben nőtt fel, ma pedig Párizsban él. Animációs kisfilmje tavaly Cannes-ban debütált, és Arany Pálmát kapott. A Nemzeti Filmintézet mégsem kért a 27-ből.