Elegáns, de visszafogottsággal nem vádolható külső, kényelmes belső tér,
a motortérben dübörgő V8-as. A Bentley Bentayga S nem a feltűnésmentes megérkezések bajnoka – de nem is erre találták ki. Kipróbáltuk.
Nem először ülök olyan autóban, amiért valaki százmillió forint feletti összeget fog kicsengetni, de azt az érzést akkor is szokni kell, hogy ezekkel a kocsikkal egész egyszerűen nem lehet feltűnésmentesen közlekedni. Dél-Buda utcái, a Kopaszi-gát, a Dunántúl országútjai – bárhol járunk, ezt az autót megnézik. Egy vidéki étterem parkolója mellett konkrétan egy komplett építkezés torpant meg, mert a munkások egyperces néma csenddel emlékeztek meg arról, hogy megérkeztünk.
Száz év plusz Crewe angliai kisváros, nagyjából félúton Liverpool, Manchester és Birmingham között. Ideális hely egy autógyárnak – amit az idén 105 éves Bentley története is bizonyít. A patinás angol márkát 1919. január 18-án alapította két testvér, Walter Owen Bentley és Horace Milner Bentley. A fiatalabb, W. O. – így hívta mindenki – mérnök volt, az autók tervezésével foglalkozott, bátyja, H. M. a pénzügyeket tartotta kézben. A céget 1931-ben vásárolta fel a nagy konkurens Rolls-Royce.
Nem pocsék utakra tervezték
A lámpabúrákat króm helyett fekete keretbe tették.
Nem pocsék utakra tervezték
A lámpabúrákat króm helyett fekete keretbe tették.
Mint a Való Világ: tagadjuk, hogy közünk van hozzá, de másnap mindannyian erről beszélünk. A filléres kínai óriás nálunk is az egyik legforgalmasabb webshop lett. Mégis, hogyan?
1. Először is… A Temut a kínai Pinduoduo üzemelteti, és bár csak 2022 szeptemberében indult el, már vagy ötven országból elérhető.
2. Más, mint az Aliexpress volt? Ma már nemcsak az ár számít, hanem – a szélesebb termékkör, – a felgyorsult kiszállítás, – valamint a magyar webszájt is. A Temu ebben mindben jobb, mint pár éve az Aliexpress volt.
3. Az se baj, ha gagyi? A magyar vevőknek már mindegy, hogy belföldi vagy külföldi boltból rendelnek-e. 18 ezer forint volt a magyar rendelők összes költése a Temuról 2023 utolsó negyedévében. Ebbe alacsonyabb árakkal több rendelés és termék fér bele, mint márkás cuccból (ami nagyrészt ugyanúgy Kínában készül).
4. Hogy áll a verseny? Becsült bevétel 2023-ban
5. Itthon Három hónap alatt a legnagyobb vevőbázisú külföldi e-kereskedő lett, de a belföldi boltokat beleszámítva is a második.
6. A világ minden pénzét elverik marketingre
Itthon decemberben körülbelül félmilliárd forintot költhettek marketingre. Ez egy közepes méretű magyar e-kereskedő költéseinek a 25-szöröse.
7. Hét dollár Ennyit bukhattak tavaly minden rendelésen.
8. Super Bowl
21 millió dollár ennyit költöttek el három tévéreklámra.
15 millió dollár ennyi kedvezményt és kupont adtak a reklámkampányban.
9. Van pánik?
Van: A magyar e-kereskedők szövetsége versenyjogi beadványt készül beadni a Gazdasági Versenyhivatalnál. A vád: a Temu-jelenség komoly versenyhátrány, és annyi vélt jogsértést követ el, amiért egy magyar webshopos simán megütné a bokáját.
10. További kritikák – kényszermunka – dömpingárazás – adatkezelési aggályok Ezekre itthon is reagált a Temu: azt mondják, nem sértenek jogszabályokat sem régiós, sem helyi szinten.
Forrás: GKID Digitális Kereskedelmi Körkép 2023/III., The Wall Street Journal, Reuters, CNBC, Forbes.com, Business of Apps, Growww Digital, Ecommerce Hungary, Hvg360
Gulyás István egy százéves, használaton kívüli malomra, majd egy mellé vásárolt elöregedett, gépek nélküli kenyérgyárra alapozva építette fel a ma már csaknem harmincmilliárd forintos árbevételű Félegyházi Pékséget.
Távolról képeslapsziget türkiz tengerrel és fehér homokkal. Ha belenagyítasz, nehezen viselhető klíma és küzdelmes élet vidám és barátságos emberekkel. Zanzibár egyértelműen felkerült a magyar turisták térképére, és ha már így alakult, érdemes mellé tenni a szárazföldi Tanzániát is.