Hokizseni pszichológusjelölt, Skóciában befutott lézerguru, állatorvos, a Simon’s Burger alapítója, fogathajtó-világbajnok és rapper is van idei 30/30-as listánkon. Mind olyan egyéniségek, akik 2023-ban nagyot alkottak saját területükön. De nem csak tavaly. A következő oldalakon az is kiderül, a sikerek mögött milyen előzmények húzódnak meg, akár már gyerekkorban is mennyi munka van, és közben milyen átalakulással jár az elismerés.
Szerkesztette: Kis Judit Közreműködött: Lits Benedek Írta: Bagi László, Fekete Emese, Golovics Milán, G. Tóth Ilda, Kis Judit, Lits Bendek, Melis Dóra, Somogyi Szonja Fotók: Belicza László Gábor
Módszertan A harminc évesnél fiatalabbak harmincas listája több forrásból állt össze. Az év elején élesített jelölőfelületünkön csaknem ötszáz jelölés érkezett, ezeket egészítettük ki kutatásainkkal és a munkánk során az utóbbi évben látókörünkbe került tehetségekkel. Kértünk ajánlásokat befektetőktől, cégvezetőktől, civilektől és különböző szakemberektől, majd számos háttérbeszélgetést folytattunk a jelöltekről. Végül a szerkesztőségben is megvitattuk, kik azok, akiknek tehetségükkel, szorgalmukkal és kitartásukkal mindenképpen helyük van ezen a listán. További műhelytitkok a fotózásról a Forbes.hu-n, ahol az is kiderül, hogy ki miért az adott ruhában érkezett a fotózásra.
Mint a Való Világ: tagadjuk, hogy közünk van hozzá, de másnap mindannyian erről beszélünk. A filléres kínai óriás nálunk is az egyik legforgalmasabb webshop lett. Mégis, hogyan?
1. Először is… A Temut a kínai Pinduoduo üzemelteti, és bár csak 2022 szeptemberében indult el, már vagy ötven országból elérhető.
2. Más, mint az Aliexpress volt? Ma már nemcsak az ár számít, hanem – a szélesebb termékkör, – a felgyorsult kiszállítás, – valamint a magyar webszájt is. A Temu ebben mindben jobb, mint pár éve az Aliexpress volt.
3. Az se baj, ha gagyi? A magyar vevőknek már mindegy, hogy belföldi vagy külföldi boltból rendelnek-e. 18 ezer forint volt a magyar rendelők összes költése a Temuról 2023 utolsó negyedévében. Ebbe alacsonyabb árakkal több rendelés és termék fér bele, mint márkás cuccból (ami nagyrészt ugyanúgy Kínában készül).
4. Hogy áll a verseny? Becsült bevétel 2023-ban
5. Itthon Három hónap alatt a legnagyobb vevőbázisú külföldi e-kereskedő lett, de a belföldi boltokat beleszámítva is a második.
6. A világ minden pénzét elverik marketingre
Itthon decemberben körülbelül félmilliárd forintot költhettek marketingre. Ez egy közepes méretű magyar e-kereskedő költéseinek a 25-szöröse.
7. Hét dollár Ennyit bukhattak tavaly minden rendelésen.
8. Super Bowl
21 millió dollár ennyit költöttek el három tévéreklámra.
15 millió dollár ennyi kedvezményt és kupont adtak a reklámkampányban.
9. Van pánik?
Van: A magyar e-kereskedők szövetsége versenyjogi beadványt készül beadni a Gazdasági Versenyhivatalnál. A vád: a Temu-jelenség komoly versenyhátrány, és annyi vélt jogsértést követ el, amiért egy magyar webshopos simán megütné a bokáját.
10. További kritikák – kényszermunka – dömpingárazás – adatkezelési aggályok Ezekre itthon is reagált a Temu: azt mondják, nem sértenek jogszabályokat sem régiós, sem helyi szinten.
Forrás: GKID Digitális Kereskedelmi Körkép 2023/III., The Wall Street Journal, Reuters, CNBC, Forbes.com, Business of Apps, Growww Digital, Ecommerce Hungary, Hvg360
A harmadik üzleti évét kezdő Infinite Capital még fiatal befektetési tanácsadással foglalkozó vállalkozásnak számít, mégis ott tart, hogy tavaly kétszámjegyű növekedést ért el, mind a bevétel, mind az állomány, mind pedig az ügyfélszám szempontjából. „Ha meg tudtad álmodni, meg is tudod tenni”: Walt Disney híres mottóját vallják az alapítók, Bencsik Roland és Sovágó Zsolt is, […]