Az elmúlt 25 évben az építőipar hatalmas kihívásokkal nézett szembe, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Újház mégis növekedni tudott és az ország piacvezető építőanyag-kereskedelmi hálózata lett. Azt vallják, hogy egy megújult otthon egyben egy új élet kezdetét is jelenti a benne lakók számára, erre építették az „új otthon, új élet” filozófiát. Az innovációt folyamatosan […]
Az elmúlt 25 évben az építőipar hatalmas kihívásokkal nézett szembe, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Újház mégis növekedni tudott és az ország piacvezető építőanyag-kereskedelmi hálózata lett. Azt vallják, hogy egy megújult otthon egyben egy új élet kezdetét is jelenti a benne lakók számára, erre építették az „új otthon, új élet” filozófiát.
Az innovációt folyamatosan kereső vállalat messze túllépte kezdeti ambícióit. Egykor öt győri építőanyagkereskedő beszerzési társulásaként indult, ma pedig az ország közel 80 pontján van jelen. Hamar népszerűvé vált az Újház a szakemberek körében, szinte nincs olyan közülük, aki nem ismeri, vagy nem járt volna valamely kereskedésükben. Már az a cél, hogy a profik által kedvelt minőséget és választékot még több magánvásárló is megismerje.
„Bár nagyvállalat vagyunk, családias hangulatban dolgozunk együtt” – mondja Szórády Csilla, aki 2010 óta az Újház vezérigazgatója. „2005-ben kerültem gazdasági igazgatóként a céghez, amit aztán részvénytársasággá alakítottunk. Ekkor tettük le a tudatos, előremutató, hosszú távú növekedési stratégiánk alapjait.”
Egyszerre épít a már közismert megbízhatóságára és a forradalmian új tervezési eljárásokra és technológiai megoldásokra a Kia, hogy az autózás fenntartható, de egyben kényelmes jövőjét építse. A márka hamarosan egy új szegmensben is megmutatja, hogyan lehet kihasználni a fejlődés kínálta lehetőségeket. Másfél évtized nem túl hosszú idő egy autógyártó életében, de a Kia mind globálisan, […]
Egyszerre épít a már közismert megbízhatóságára és a forradalmian új tervezési eljárásokra és technológiai megoldásokra a Kia, hogy az autózás fenntartható, de egyben kényelmes jövőjét építse. A márka hamarosan egy új szegmensben is megmutatja, hogyan lehet kihasználni a fejlődés kínálta lehetőségeket.
Másfél évtized nem túl hosszú idő egy autógyártó életében, de a Kia mind globálisan, mind Magyarországon elképesztő utat járt be ennyi idő alatt. „Az elmúlt 15 évben Magyarországon is bebizonyítottuk azt, hogy nagyon megbízható és biztonságos autókat gyártunk. Ezt azzal a hétéves garanciával társítottuk, amely szinte egybeforrt a márkával, és kifejezi, hogy mi is rejlik a Kia márkanév mögött” – tekint vissza Nagy Norbert, a Kia Hungary ügyvezető elnöke. Állítását a piac is visszaigazolta, hiszen a Kia az első öt legnépszerűbb márka között szerepel a hazai személyautó piacon, sőt a magánvásárlók körében egyenesen a harmadik helyen áll, a kompakt középkategóriában (C1 szegmens) pedig a Ceed modell piacvezető.
Időközben azonban a Kia rég túlnőtt azon, hogy egyszerűen csak megbízható és biztonságos autókat gyártson, a mai Kia modellek fejlesztése során nagy hangsúlyt kap a design és a csúcstechnológia. „Talán a Kia az egyetlen autómárka a világon, amelynek minden modellje nyert valamilyen dizájndíjat az elmúlt években valamelyik kontinensen, és talán mindezek közül kiemelkedik, hogy az EV6-ot választották 2022-ben Európában az Év autójának” – mondja el Nagy Norbert.
Teljes paletta
Az EV6 a bemutatásakor a jövőt képviselte, de a Kia nem egy-egy modellel, hanem tudatosan felépített stratégiával és modellpalettával igyekszik az átalakuló piacon továbbmenni a megkezdett úton. Ennek jegyében az eddigi elektromos hajtással kapható modellek, a Niro EV, az EV6 és az EV9 mellé már idén év végén érkezik az EV3, majd jövőre az EV4, illetve az EV5 is, közben pedig az EV6-ból egy modellfrissítés is befut majd.
Ezzel az alsó középkategóriától egészen a prémium SUV szegmensig már eleve elektromos autóként tervezett modelleket választhatnak a vásárlók, ennek minden előnyével. „A Kia nagyon korán felismerte, hogy nem az a jó út, hogy az elektromos hajtást beleerőlteti a hagyományos autókba, hanem létrehozta az E-GMP platformot, és már az EV6-ot is erre a moduláris platformra építette” – magyarázza Nagy Norbert.
Ugyanennek a stratégiának a jegyében jövőre egy teljesen új szegmensbe is tisztán elektromos modellel lép be a Kia: érkezik ugyanis a PBV, azaz a Platform Beyond Vehicle, egy elektromos haszongépjármű is. A PBV többfajta verzióban és többfajta kialakítással, átalakítási lehetőségekkel lesz kapható, továbbgondolva azt, miben is lehet más, jobb egy elektromos haszongépjármű a hagyományosnál.
A kulcsszó a fenntarthatóság, de Nagy Norbert szerint nem lesz egyszerű és zökkenőmentes az elektromos átállás.
„Nem igaz, hogy 2035-re minden autó elektromos lesz. Az biztos, hogy a jövő autóinak nagy része elektromos lesz, de helyet kapnak majd más hajtásláncok is, például a hibrid, plug-in hibrid, vagy a hidrogénnel hajtott modellek.”
Szintén jó példa a fenntarthatóságra, hogy a Kia az elektromos modellek esetében is vállalja a hétéves garanciát, amely az akkumulátorok esetében is garantálja, hogy ezek hét év múlva is legalább 80 százalékos állapotban lesznek. Időközben folyamatosan bővül a már 32 ponton elérhető magyarországi szervizhálózat, az új, elektromos modellekkel kapcsolatos ügyekben pedig egy külön, központi háttércsapat segíti a márkaszervizek dolgát. Az ilyen lépések, és a jól átgondolt modellpaletta is segíthet abban, hogy az autózás egy fenntarthatóbb útra kerüljön. (x)
Hermán Benedek megbukott anatómiából. Természetesen appot fejlesztett rá: mesterséges intelligencia, tanulókártyák, felugró értesítések – és voilà, máris évfolyamelső lett! Tizenötezren használják a Voovo nevű tanulóalkalmazást, de még csak a négyes-ötös tanulók, a csapat most demokratizálni akarja a módszert. Friss befektetéssel a zsebükben több egyetemet is megcéloznak világszerte.
A Fekete pont című film megrázóan mutatja be a magyar iskolák sok generációnak ismerősen nyomasztó hangulatát. Egy jelenet különösen megmaradt bennem. Juci néni, a lelkes és kreatív fiatal tanár modern módszerekkel próbálja megszerettetni a gyerekekkel az irodalmat. Aztán jön az agresszív apa, aki a semmiből, fogadóóra előtt tör be az osztályterembe, és követeli, hogy Juci néni csak a kötelező verseket, […]
Az agrárszektor teljesítményének visszaesésére és az ágazatban lezajló változásokra reagál innovatív, digitális megoldásokkal a Kramp, így biztosítva a mezőgazdaságban és az építőiparban dolgozó ügyfelei növekedését, amihez nem csak nemzetközi alkatrész nagykereskedőként, hanem szakmai partnerként is hozzájárul. Bedekovits Csaba, a Kramp Hungary kereskedelmi igazgatója az agrárszektor jelenlegi kihívásairól és az azokra adott válaszlépésekről is beszélt. Szót […]