Az elmúlt 25 évben az építőipar hatalmas kihívásokkal nézett szembe, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Újház mégis növekedni tudott és az ország piacvezető építőanyag-kereskedelmi hálózata lett. Azt vallják, hogy egy megújult otthon egyben egy új élet kezdetét is jelenti a benne lakók számára, erre építették az „új otthon, új élet” filozófiát. Az innovációt folyamatosan […]
Az elmúlt 25 évben az építőipar hatalmas kihívásokkal nézett szembe, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Újház mégis növekedni tudott és az ország piacvezető építőanyag-kereskedelmi hálózata lett. Azt vallják, hogy egy megújult otthon egyben egy új élet kezdetét is jelenti a benne lakók számára, erre építették az „új otthon, új élet” filozófiát.
Az innovációt folyamatosan kereső vállalat messze túllépte kezdeti ambícióit. Egykor öt győri építőanyagkereskedő beszerzési társulásaként indult, ma pedig az ország közel 80 pontján van jelen. Hamar népszerűvé vált az Újház a szakemberek körében, szinte nincs olyan közülük, aki nem ismeri, vagy nem járt volna valamely kereskedésükben. Már az a cél, hogy a profik által kedvelt minőséget és választékot még több magánvásárló is megismerje.
„Bár nagyvállalat vagyunk, családias hangulatban dolgozunk együtt” – mondja Szórády Csilla, aki 2010 óta az Újház vezérigazgatója. „2005-ben kerültem gazdasági igazgatóként a céghez, amit aztán részvénytársasággá alakítottunk. Ekkor tettük le a tudatos, előremutató, hosszú távú növekedési stratégiánk alapjait.”
A hónap üzlete és még több sztori
a Forbes.hu-ról.
Elkelt a magyar digitális piac és e-kereskedelem kulcsfigurája. Egy hatfős piackutató és tanácsadó cégről beszélünk, én is alig tudok úgy beszámolni a magyar e-kereskedelem mozgásairól, vagy akár a Temu hódításairól, hogy ne az ő részletes, hiteles méréseikre támaszkodjak.
„A háromlábú szék tipikus esete. Egy lábat kirúgsz, a szék felborul” – mondják magukról.
„A háromlábú szék tipikus esete. Egy lábat kirúgsz, a szék felborul” – mondják magukról.
A GKID-re alig haraphatott volna rá nagyobb hal, mint a magyar PwC, a Big Four tanácsadó cégek egyike. Egy évig tartó folyamat után zárult a tranzakció, korábban kétszer pattant le a PwC a csapatról. A harmadik próbaharapásra mondott csak igent a GKID, és kezdtek el tárgyalni a részletekről.
A felvásárlás talán legérdekesebb aspektusa, hogy a három tulajdonos, pontosabban ez a három digitális koponya az, akire igazán le akartak csapni, és nem feltétlenül a márkanévre. A GKID azt a tudást, reputációt és kapcsolati hálót fémjelzi, amit a hármas sok év munkájával szerzett a digitális piacon. Azon az e-kereskedelmi piacon, amivel együtt fejlődtek, együtt nőttek fel. Cserjés-Kopándi Ildikó, Madar Norbert és Timár Szabolcs papíron új üzleti egységet kaptak a PwC-ben (digitális kereskedelem és piackutatás). Magas szinten, szenior menedzserekként léptek be, felülről – a partner és az igazgató alatt – a harmadik legmagasabb pozíció, amit kaphattak. „A PwC nem gyártósort vett – foglalja össze frappánsan Norbi. – Hanem unikális ismeretet. Csapatot. Nálunk van minden forrás, személyes kapcsolat, ami összegezve ki tudja adni a piacképet.”
A tranzakció értékét egyik fél sem kívánta közölni. A GKID oldaláról annyit azért elárulnak: nyilván a világ egyik nagy könyvvizsgáló cégéről beszélünk, a vevő a lehető legtudományosabban lemodellezte, mennyit fizetne. „Mondtuk nekik, hogy jó, értjük, csak mi meg eredetileg nem is akartuk eladni a céget, szóval megmondtuk, mennyit kérünk. Amikor az összegünkre indoklást kértek, csak annyit mondtunk: mert a mienk – mondja Ildikó. – Végül meg is kaptuk, amit kértünk.”
Ismerősen csenghet a GKID, nem véletlenül lett az a tanácsadó és kutatócég neve, ami. „A pénteki utolsó aláírással döbbentem rá: huszonhárom évet töltöttem GKI kezdetű cégekben” – Szabolcs a hármasból a legkimértebb, leghalkabb figura, klasszikus számember. Itt együtt nevet fel a többiekkel. Hívták már őket mindenhogyan a huszonhárom év alatt, mígnem 2021-re teljesen kivásárolták a maguk divízióját a GKI-ból. A teljes sztorit keresd a Forbes.hu-n! Írta: Vaszkó Iván
A Repont nyertese
Új lakó költözött a sarokba, a visszaváltható palackokkal teli IKEA-s szatyor. Az állapot a legtöbb háztartásban válságos, jó hír viszont, hogy van megoldás: egy régi sztori új köntösben, versenyképes áron. Robbanás előtt az önkormányzati tulajdonú Fény utcai piac új vállalkozása, a Budaszóda. Az ötlet Pozsonyból jött, meséli Mihalik Zoltán, a piac igazgatója. Kérdezett: Lits Benedek
Kutya idők járnak
Sebő Gyula, a kutyahámokról ismert Julius-K9 alapítója öt éve volt címlaposunk. Azóta jött a covid, kitört a háború, na és megjelent a Temu, a három együtt fenekestül forgatta fel az egész online kereskedelmet. Visszavonulás helyett inkább új fronton veszik fel a harcot, már most úgy viselkednek, mint amivé holnap szeretnének válni. Kérdezett: Zomborácz Iván
Londonban nem lehet lébecolni
Feloszlott az együttesük, miután megszűnt a taotámogatás, de a magyar házaspár, Gyulai Júlia és Potornai Norbert nemrég a világ legnagyobb kulturális fesztiválján, az edinburgh-i Fringe-en rukkoltak elő zenés produkciójukkal. A Savoy! – Everybody’s Doing It operettslágerekkel dobja fel a párkapcsolati problémákról szóló mai történetet, a fesztiválsiker után Londonban is bemutatnák. Írta: G. Tóth Ilda
A digitális technológia világában ritkák az igazán korszakalkotó innovációk. Katarína Dörnerová, a SWEET.TV igazgatója megosztotta meglátásait a harmadik évezred hirdetési technológiáiról, a Smart TV képernyőkön megjelenő vásárlásra alkalmas (shoppable) hirdetésekről és a streaming felület franchise-ról. A SWEET.TV Group az elmúlt néhány évben gyors ütemű növekedésen és terjeszkedésen ment keresztül. Hogy sikerült ezt elérni? Cégünk sikeresen […]
A Forbes.hu rovata, nem csak e-kereskedőknek. Hírek, iparági pletykák, mérések, elemzések, túlélési stratégiák Vaszkó Ivánnal, a Forbes főmunkatársával.
Gazsi Zoltán szenvedélyes közösség- és hálózatépítő, abban hisz, hogy ha jó emberekkel veszed körül magad, vagy összekötöd őket, abból csupa jó dolog fog születni. Óriási gyermeki kíváncsisággal, végtelen spontaneitással mindenütt kapcsolódásokat keres, és tornádó üzemmódban mutatja, mennyivel jobb lenne a világ, ha a cégvezetők mind úgy gondolkodnának, mint ő – vagyis nem kizárólag a profitszerzésen járna az agyuk. Alapítványokat támogat, motivációs beszédeket tart, jó ügyekről és együttműködésekről posztol, időnként szinte zavarba ejtőn személyesen.
Bár főállásban tizenhét éve vezeti az eisberg salátaüzemet, ma már szinte többen ismerik mint afféle Linkedin-evangelistát. Amióta pedig rákbeteg lett, azt hirdeti: élj úgy, hogy ne kelljen drasztikus arculcsapás ahhoz,
hogy felnyíljon a szemed, és életmódot válts.
Egyszerre épít a már közismert megbízhatóságára és a forradalmian új tervezési eljárásokra és technológiai megoldásokra a Kia, hogy az autózás fenntartható, de egyben kényelmes jövőjét építse. A márka hamarosan egy új szegmensben is megmutatja, hogyan lehet kihasználni a fejlődés kínálta lehetőségeket. Másfél évtized nem túl hosszú idő egy autógyártó életében, de a Kia mind globálisan, […]