A hónap üzlete és még több sztori
a Forbes.hu-ról.
Elkelt a magyar digitális piac és e-kereskedelem kulcsfigurája. Egy hatfős piackutató és tanácsadó cégről beszélünk, én is alig tudok úgy beszámolni a magyar e-kereskedelem mozgásairól, vagy akár a Temu hódításairól, hogy ne az ő részletes, hiteles méréseikre támaszkodjak.
A GKID-re alig haraphatott volna rá nagyobb hal, mint a magyar PwC, a Big Four tanácsadó cégek egyike. Egy évig tartó folyamat után zárult a tranzakció, korábban kétszer pattant le a PwC a csapatról. A harmadik próbaharapásra mondott csak igent a GKID, és kezdtek el tárgyalni a részletekről.
A felvásárlás talán legérdekesebb aspektusa, hogy a három tulajdonos, pontosabban ez a három digitális koponya az, akire igazán le akartak csapni, és nem feltétlenül a márkanévre. A GKID azt a tudást, reputációt és kapcsolati hálót fémjelzi, amit a hármas sok év munkájával szerzett a digitális piacon. Azon az e-kereskedelmi piacon, amivel együtt fejlődtek, együtt nőttek fel. Cserjés-Kopándi Ildikó, Madar Norbert és Timár Szabolcs papíron új üzleti egységet kaptak a PwC-ben (digitális kereskedelem és piackutatás). Magas szinten, szenior menedzserekként léptek be, felülről – a partner és az igazgató alatt – a harmadik legmagasabb pozíció, amit kaphattak. „A PwC nem gyártósort vett – foglalja össze frappánsan Norbi. – Hanem unikális ismeretet. Csapatot. Nálunk van minden forrás, személyes kapcsolat, ami összegezve ki tudja adni a piacképet.”
Egyszerre épít a már közismert megbízhatóságára és a forradalmian új tervezési eljárásokra és technológiai megoldásokra a Kia, hogy az autózás fenntartható, de egyben kényelmes jövőjét építse. A márka hamarosan egy új szegmensben is megmutatja, hogyan lehet kihasználni a fejlődés kínálta lehetőségeket. Másfél évtized nem túl hosszú idő egy autógyártó életében, de a Kia mind globálisan, […]
Egyszerre épít a már közismert megbízhatóságára és a forradalmian új tervezési eljárásokra és technológiai megoldásokra a Kia, hogy az autózás fenntartható, de egyben kényelmes jövőjét építse. A márka hamarosan egy új szegmensben is megmutatja, hogyan lehet kihasználni a fejlődés kínálta lehetőségeket.
Másfél évtized nem túl hosszú idő egy autógyártó életében, de a Kia mind globálisan, mind Magyarországon elképesztő utat járt be ennyi idő alatt. „Az elmúlt 15 évben Magyarországon is bebizonyítottuk azt, hogy nagyon megbízható és biztonságos autókat gyártunk. Ezt azzal a hétéves garanciával társítottuk, amely szinte egybeforrt a márkával, és kifejezi, hogy mi is rejlik a Kia márkanév mögött” – tekint vissza Nagy Norbert, a Kia Hungary ügyvezető elnöke. Állítását a piac is visszaigazolta, hiszen a Kia az első öt legnépszerűbb márka között szerepel a hazai személyautó piacon, sőt a magánvásárlók körében egyenesen a harmadik helyen áll, a kompakt középkategóriában (C1 szegmens) pedig a Ceed modell piacvezető.
Időközben azonban a Kia rég túlnőtt azon, hogy egyszerűen csak megbízható és biztonságos autókat gyártson, a mai Kia modellek fejlesztése során nagy hangsúlyt kap a design és a csúcstechnológia. „Talán a Kia az egyetlen autómárka a világon, amelynek minden modellje nyert valamilyen dizájndíjat az elmúlt években valamelyik kontinensen, és talán mindezek közül kiemelkedik, hogy az EV6-ot választották 2022-ben Európában az Év autójának” – mondja el Nagy Norbert.
Teljes paletta
Az EV6 a bemutatásakor a jövőt képviselte, de a Kia nem egy-egy modellel, hanem tudatosan felépített stratégiával és modellpalettával igyekszik az átalakuló piacon továbbmenni a megkezdett úton. Ennek jegyében az eddigi elektromos hajtással kapható modellek, a Niro EV, az EV6 és az EV9 mellé már idén év végén érkezik az EV3, majd jövőre az EV4, illetve az EV5 is, közben pedig az EV6-ból egy modellfrissítés is befut majd.
Ezzel az alsó középkategóriától egészen a prémium SUV szegmensig már eleve elektromos autóként tervezett modelleket választhatnak a vásárlók, ennek minden előnyével. „A Kia nagyon korán felismerte, hogy nem az a jó út, hogy az elektromos hajtást beleerőlteti a hagyományos autókba, hanem létrehozta az E-GMP platformot, és már az EV6-ot is erre a moduláris platformra építette” – magyarázza Nagy Norbert.
Ugyanennek a stratégiának a jegyében jövőre egy teljesen új szegmensbe is tisztán elektromos modellel lép be a Kia: érkezik ugyanis a PBV, azaz a Platform Beyond Vehicle, egy elektromos haszongépjármű is. A PBV többfajta verzióban és többfajta kialakítással, átalakítási lehetőségekkel lesz kapható, továbbgondolva azt, miben is lehet más, jobb egy elektromos haszongépjármű a hagyományosnál.
A kulcsszó a fenntarthatóság, de Nagy Norbert szerint nem lesz egyszerű és zökkenőmentes az elektromos átállás.
„Nem igaz, hogy 2035-re minden autó elektromos lesz. Az biztos, hogy a jövő autóinak nagy része elektromos lesz, de helyet kapnak majd más hajtásláncok is, például a hibrid, plug-in hibrid, vagy a hidrogénnel hajtott modellek.”
Szintén jó példa a fenntarthatóságra, hogy a Kia az elektromos modellek esetében is vállalja a hétéves garanciát, amely az akkumulátorok esetében is garantálja, hogy ezek hét év múlva is legalább 80 százalékos állapotban lesznek. Időközben folyamatosan bővül a már 32 ponton elérhető magyarországi szervizhálózat, az új, elektromos modellekkel kapcsolatos ügyekben pedig egy külön, központi háttércsapat segíti a márkaszervizek dolgát. Az ilyen lépések, és a jól átgondolt modellpaletta is segíthet abban, hogy az autózás egy fenntarthatóbb útra kerüljön. (x)
A Fekete pont című film megrázóan mutatja be a magyar iskolák sok generációnak ismerősen nyomasztó hangulatát. Egy jelenet különösen megmaradt bennem. Juci néni, a lelkes és kreatív fiatal tanár modern módszerekkel próbálja megszerettetni a gyerekekkel az irodalmat. Aztán jön az agresszív apa, aki a semmiből, fogadóóra előtt tör be az osztályterembe, és követeli, hogy Juci néni csak a kötelező verseket, […]
1994. december 3-án a világ örökre megváltozott, de akkor még nem tudta senki. A Sony ezen a napon dobta piacra az első Playstation játékkonzolt, ami aztán harminc év alatt szép lassan maga alá gyűrte az egész iparágat. Harminc pontban meséljük el a konzolcsalád legendáját.
Hermán Benedek megbukott anatómiából. Természetesen appot fejlesztett rá: mesterséges intelligencia, tanulókártyák, felugró értesítések – és voilà, máris évfolyamelső lett! Tizenötezren használják a Voovo nevű tanulóalkalmazást, de még csak a négyes-ötös tanulók, a csapat most demokratizálni akarja a módszert. Friss befektetéssel a zsebükben több egyetemet is megcéloznak világszerte.