A péntek, ami évről évre egyre hosszabb és egyre feketébb. Mit tett az infláció a vásárlás ünnepével, egyáltalán van-e mit ünnepelni rajta 2024-ben, az internetes csalók korában?
1. Honnan ered? 1869: Fekete pénteknek hívják az 1873-as gazdasági válságot előrejelző, szeptember 24-i tőzsdei pánik napját az Egyesült Államokban. 1961: A hálaadás hagyományosan a negyedik novemberi csütörtökre esik Amerikában, a rá következő pénteket bolondították meg a vásárlóhordák és a forgalmi káosz. A philadelphiai rendőrök elkezdték fekete pénteknek hívni. 1966: A helyi önkormányzat a kereskedőkkel PR-akcióba fogott, a sajtóban sikerrel vették át a fekete péntek szimbólumát, és fordították át a negatív jelentést, összekötötték a karácsonyi bevásárlás kezdetével. 1975: Philadelphián túl is elkezdett terjedni a jelenség, és már ekkor extrém tüneteket produkált: 24 órán át nyitva tartó boltokat és elviselhetetlen sorokat. 2005: Bejön a cyber monday is a képbe, a Shop.org sajtóközleménye hívta így először a black friday utáni hétfő online akcióit.
2. Melyik napra esik? Hagyományosan a hálaadás utáni első péntekre. Idén: november 29. A valóságban már rég nem egyetlen napra, van, aki egész novemberben így hívja az akcióit.
Az elmúlt 25 évben az építőipar hatalmas kihívásokkal nézett szembe, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Újház mégis növekedni tudott és az ország piacvezető építőanyag-kereskedelmi hálózata lett. Azt vallják, hogy egy megújult otthon egyben egy új élet kezdetét is jelenti a benne lakók számára, erre építették az „új otthon, új élet” filozófiát. Az innovációt folyamatosan […]
Az elmúlt 25 évben az építőipar hatalmas kihívásokkal nézett szembe, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Újház mégis növekedni tudott és az ország piacvezető építőanyag-kereskedelmi hálózata lett. Azt vallják, hogy egy megújult otthon egyben egy új élet kezdetét is jelenti a benne lakók számára, erre építették az „új otthon, új élet” filozófiát.
Az innovációt folyamatosan kereső vállalat messze túllépte kezdeti ambícióit. Egykor öt győri építőanyagkereskedő beszerzési társulásaként indult, ma pedig az ország közel 80 pontján van jelen. Hamar népszerűvé vált az Újház a szakemberek körében, szinte nincs olyan közülük, aki nem ismeri, vagy nem járt volna valamely kereskedésükben. Már az a cél, hogy a profik által kedvelt minőséget és választékot még több magánvásárló is megismerje.
„Bár nagyvállalat vagyunk, családias hangulatban dolgozunk együtt” – mondja Szórády Csilla, aki 2010 óta az Újház vezérigazgatója. „2005-ben kerültem gazdasági igazgatóként a céghez, amit aztán részvénytársasággá alakítottunk. Ekkor tettük le a tudatos, előremutató, hosszú távú növekedési stratégiánk alapjait.”
INNOVÁCIÓ ÉS FOLYAMATOS FEJLŐDÉS
„Világos vízióm volt arról, hogy hova akarom eljuttatni az Újházat. Kereskedéseink ma már sokkal többet nyújtanak, mint pusztán építőanyagokat” – meséli az Újház növekedésének és stratégiájának irányát Szórády Csilla. „Nagy hangsúlyt fektetünk az aktuális trendek követésére, termékkínálatunk bővítésére és az ügyfélélmény fokozására. Kiemelkedően széles termékválasztékunk segítségével az építkezés minden fázisához tudunk megoldást nyújtani, de ennél többet is, hiszen szakértői tanácsokkal segítünk, hogy tényleg a legjobb döntéseket tudják meghozni a vásárlóink. Amikor téglát vagy szigetelőanyagokat ajánlunk, figyelembe vesszük a ház fekvését, tájolását és más egyéni igényeket is; egy gyönyörű fürdőszoba berendezéséhez pedig 3D-s látványterveket készítünk, ami segít pontosan elképzelni a végeredményt.”
MI AZ ÚJHÁZ TITKA?
„Kutatásunk alapján elsöprő arányban, 90 százalékban értenek egyet a magyarok azzal a gondolattal, amelyet mi az »új otthon, új élet« filozófiaként fogalmaztunk meg, hiszen egy új vagy megújított élettérben kicsit mi magunk is újjászületünk. Ez nem meglepő, ugyanis az, hogy hol indul a napunk, hova térünk haza, a családi eseményeket hol éljük meg, nagyban befolyásolja az életminőségünket.”
MILYEN OTTHONRA VÁGYNAK AZ EMBEREK?
„A magyarok 94 százaléka elégedetlen a lakása jelenlegi állapotával, de ahhoz, hogy belevágjon egy építkezésbe vagy felújításba, elengedhetetlen egy olyan szakértő partner, akihez bizalommal fordulhatnak. Egyaránt fontosak számukra az esztétikai és a műszaki szempontok. Azt várják el, hogy a magasabb komfort mellett az új otthon legyen energiatakarékos, amelyet olcsó fenntartani, és egyben környezettudatos is. Lényeges még, hogy a felújítás eredményeképpen növekedjen az ingatlan értéke, ezekhez pedig minőségi építőanyagokra van szükség.” (x)
Sok gazdag ember szórja el a vagyonát a politikai karrierjére. De egyetlen amerikai sem csinált annyi magánvagyont a politikából, mint Donald J. Trump. Mivel már tömegek hajlandók megvenni tőle bármit, részvényt is, kerül, amibe kerül, politikai híre-neve milliárdokká változott.
Egyetlen ügyféllel indult el a rendszerváltás után, ma negyedmillió embert etet, és a régió legnagyobb szereplője a közétkeztetésben a Delirest. Két éve a magyar ügyvezető és a pénzügyi igazgató kivásárolta az angolokat, és az új tulajdonosok most azon is dolgoznak, hogy rávezessék a fogyasztóikat az egészséges életmódra.
Megszállottan követem az amerikai elnökválasztást, leginkább a New York Times online kiadásán és a podcastjain, kiegyensúlyozva némi Fox News-zal. Nem tudom levenni a szemem a telefonomról, ahogy a gigantikus választási gépezetek minden negyedik évben rekordokat döntő összegekből dübörögnek, hogy a végén pár emberi gesztus vagy botlás, egy-két mondat elbillentse jobbra vagy balra a választást. A tétet és izgalmakat fokozza, ha egy választás […]
Rábai József vadászat közben halgazdaságra akadt. Mondhatni, impulzusvásárlás volt, a hely hangulata és szépsége vonzotta be. Ma Kisbajcsról származik az egyetlen magyar kaviár, és a Bajcshal Kft. adta a 2016-os Bocuse d’Or-döntő kecsegéit is. És akkor még ott vannak a sügérek, a csuka, a harcsa, no, meg a pisztráng.