A Temu-aktákkal már fél éve térképezem fel a magyar e-kereskedelmet, a kínai online piactér utáni romokat. Próbálom megismerni a Temu erősségeit, az ellene bevethető védekezési stratégiákat, első kézből, szakértőktől, vállalkozóktól. A magyar kkv-k összetartanak, látni több inspiráló szakmai közeget is, ahol mindennap áramlik a tudás, a tapasztalat, amivel akár versenyképesnek, profitábilisnek lehet maradni a Temu és a többi globális kereskedőóriás árnyékában. Mutatok néhány időtálló cikket a rovatból, szerintem bármikor érdemes őket felcsapni ihletért, megoldásért.

Sehogy
Ezt írta nekem interjúnk előtt Forray Niki. Lufis, partikellékes nagykereskedésével, a Balloon Worlddel így fogja felvenni a versenyt Kína műanyag lufijai ellen. Nyilván, hiszen ha valaki, akkor ő fog elvérezni, nem a Temu. Azt vallja, más vizekre kell evezni. Önref­lexió, tanulságos gondolatok a Temu-hatás egyik vesztesétől.

Az adat, amire vártunk
130 milliárd forint – ekkora lesz a Temu 2024-es forgalma a magyar piacon. Helyezzük kontextusba: 2023-ban a tizenhárom legnagyobb, száz százalékban magyar e-kereskedő összforgalma alig több 156 milliárdnál! Rémisztő, nem? Pedig itthon most minden ötödik online rendelés külföldről jön.