Ne csak nagy és nyereséges céget építs, hanem hosszú távon fenntarthatót, társadalmilag is hasznosat, értékalapon működőt. Ezt vallják a Bridge Budapest közösség tagjai, akik már negyedik éve ajánlanak egymásnak (is) könyveket. Az idei Üzleti Booklistről válogattunk.
Steven Bartlett: Egy CEO naplója – A munka és a magánélet 33 meghatározó törvénye (HVG Könyvek kiadó, 2024) Amikor először megláttam egy reptéri boltban, csak a szokásos „hogyan segíts magadon” könyvnek gondoltam. Mégis beleolvastam, és gyorsan magával ragadott. Egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége: fontos gondolatokat vet fel, amik ha közhelyesen is hangzanak, igazak. Például: „Ha valamit meg akarsz tanulni, olvass róla; ha meg is akarod érteni, írj róla; ha pedig igazán tudni akarod, tanítsd.” (Szauer Tamás vezérigazgató, HVG Kiadó Zrt.)
Robert B. Cialdini: Hatás – A befolyásolás pszichológiája (HVG Könyvek kiadó, 2024) A meggyőzéstechnika alapjait lehet megtanulni a könyvből, enélkül milliókat hagysz az asztalon. Amikor elkezdtük használni ezt a technikát az értékesítésünkben, az első évben megnégyszereztük az eredményeket. Revelatív élmény, amikor rájössz, mi van a zsigeri szinten használt technikák mögött, és hova juthatsz el, ha tudatosan és jól használod őket. (Egerszegi Krisztián tulajdonos, MiniCRM; alapító, Cégépítők)
Malissa Clark: Never Not Working – Why the Always-On Culture Is Bad for Business – and How to Fix It (Harvard Business Review Press, 2024) A munkafüggőség az egyetlen társadalmilag elfogadott, sőt elismert klinikai állapot. A könyv egyszerű, gyakorlatias önismereti kérdésekkel is segít felismerni, hogy érint minket is személyesen vagy vezetőként, és utat mutat a változás felé. (Pataki Márta leadership catalyst, MP Coaching & Development, Legacy Mentor)
Egyszerre épít a már közismert megbízhatóságára és a forradalmian új tervezési eljárásokra és technológiai megoldásokra a Kia, hogy az autózás fenntartható, de egyben kényelmes jövőjét építse. A márka hamarosan egy új szegmensben is megmutatja, hogyan lehet kihasználni a fejlődés kínálta lehetőségeket. Másfél évtized nem túl hosszú idő egy autógyártó életében, de a Kia mind globálisan, […]
Egyszerre épít a már közismert megbízhatóságára és a forradalmian új tervezési eljárásokra és technológiai megoldásokra a Kia, hogy az autózás fenntartható, de egyben kényelmes jövőjét építse. A márka hamarosan egy új szegmensben is megmutatja, hogyan lehet kihasználni a fejlődés kínálta lehetőségeket.
Másfél évtized nem túl hosszú idő egy autógyártó életében, de a Kia mind globálisan, mind Magyarországon elképesztő utat járt be ennyi idő alatt. „Az elmúlt 15 évben Magyarországon is bebizonyítottuk azt, hogy nagyon megbízható és biztonságos autókat gyártunk. Ezt azzal a hétéves garanciával társítottuk, amely szinte egybeforrt a márkával, és kifejezi, hogy mi is rejlik a Kia márkanév mögött” – tekint vissza Nagy Norbert, a Kia Hungary ügyvezető elnöke. Állítását a piac is visszaigazolta, hiszen a Kia az első öt legnépszerűbb márka között szerepel a hazai személyautó piacon, sőt a magánvásárlók körében egyenesen a harmadik helyen áll, a kompakt középkategóriában (C1 szegmens) pedig a Ceed modell piacvezető.
Időközben azonban a Kia rég túlnőtt azon, hogy egyszerűen csak megbízható és biztonságos autókat gyártson, a mai Kia modellek fejlesztése során nagy hangsúlyt kap a design és a csúcstechnológia. „Talán a Kia az egyetlen autómárka a világon, amelynek minden modellje nyert valamilyen dizájndíjat az elmúlt években valamelyik kontinensen, és talán mindezek közül kiemelkedik, hogy az EV6-ot választották 2022-ben Európában az Év autójának” – mondja el Nagy Norbert.
Teljes paletta
Az EV6 a bemutatásakor a jövőt képviselte, de a Kia nem egy-egy modellel, hanem tudatosan felépített stratégiával és modellpalettával igyekszik az átalakuló piacon továbbmenni a megkezdett úton. Ennek jegyében az eddigi elektromos hajtással kapható modellek, a Niro EV, az EV6 és az EV9 mellé már idén év végén érkezik az EV3, majd jövőre az EV4, illetve az EV5 is, közben pedig az EV6-ból egy modellfrissítés is befut majd.
Ezzel az alsó középkategóriától egészen a prémium SUV szegmensig már eleve elektromos autóként tervezett modelleket választhatnak a vásárlók, ennek minden előnyével. „A Kia nagyon korán felismerte, hogy nem az a jó út, hogy az elektromos hajtást beleerőlteti a hagyományos autókba, hanem létrehozta az E-GMP platformot, és már az EV6-ot is erre a moduláris platformra építette” – magyarázza Nagy Norbert.
Ugyanennek a stratégiának a jegyében jövőre egy teljesen új szegmensbe is tisztán elektromos modellel lép be a Kia: érkezik ugyanis a PBV, azaz a Platform Beyond Vehicle, egy elektromos haszongépjármű is. A PBV többfajta verzióban és többfajta kialakítással, átalakítási lehetőségekkel lesz kapható, továbbgondolva azt, miben is lehet más, jobb egy elektromos haszongépjármű a hagyományosnál.
A kulcsszó a fenntarthatóság, de Nagy Norbert szerint nem lesz egyszerű és zökkenőmentes az elektromos átállás.
„Nem igaz, hogy 2035-re minden autó elektromos lesz. Az biztos, hogy a jövő autóinak nagy része elektromos lesz, de helyet kapnak majd más hajtásláncok is, például a hibrid, plug-in hibrid, vagy a hidrogénnel hajtott modellek.”
Szintén jó példa a fenntarthatóságra, hogy a Kia az elektromos modellek esetében is vállalja a hétéves garanciát, amely az akkumulátorok esetében is garantálja, hogy ezek hét év múlva is legalább 80 százalékos állapotban lesznek. Időközben folyamatosan bővül a már 32 ponton elérhető magyarországi szervizhálózat, az új, elektromos modellekkel kapcsolatos ügyekben pedig egy külön, központi háttércsapat segíti a márkaszervizek dolgát. Az ilyen lépések, és a jól átgondolt modellpaletta is segíthet abban, hogy az autózás egy fenntarthatóbb útra kerüljön. (x)
Virtuális irodák, felhők, közösségi terek ide vagy oda, az íróasztal még mindig stabil pont, még azoknak is, akik fejlett technológiai megoldásokra (is) támaszkodva alkotnak, dolgoznak, építik karrierjüket. Dizájnert, befektetőt és startuppert kérdeztünk az asztalánál – az asztaláról.
Az agrárszektor teljesítményének visszaesésére és az ágazatban lezajló változásokra reagál innovatív, digitális megoldásokkal a Kramp, így biztosítva a mezőgazdaságban és az építőiparban dolgozó ügyfelei növekedését, amihez nem csak nemzetközi alkatrész nagykereskedőként, hanem szakmai partnerként is hozzájárul. Bedekovits Csaba, a Kramp Hungary kereskedelmi igazgatója az agrárszektor jelenlegi kihívásairól és az azokra adott válaszlépésekről is beszélt. Szót […]
Legyen szó bármilyen befektetési célról, a HOLD online vagyonkezelését választók biztosak lehetnek benne, hogy pénzüket egy profi csapat döntései alapján, késlekedés nélkül kezelik. És ehhez az ügyfélnek még a telefonját sem kell felemelnie. Minden, megtakarításokkal rendelkező embernek, családnak folyamatos kihívást jelent a kérdés, hogy pontosan hogyan, mibe és mikor fektessék be pénzüket – különösen a […]