„Ebből nem lesz biznisz!” – hangzott el a máig sokat idézett mondat Forrai Krisztától, amikor a Balaton-felvidéket járva Miklóssal megtalálták azt a helyet, ahol el tudták képzelni álmaik nyaralóját. Nem sok időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy ő is belássa: ebből márpedig biznisz lesz, nem is akármilyen. A Casa Christa története elválaszthatatlan Kriszta és Miki történetétől. […]
„Ebből nem lesz biznisz!” – hangzott el a máig sokat idézett mondat Forrai Krisztától, amikor a Balaton-felvidéket járva Miklóssal megtalálták azt a helyet, ahol el tudták képzelni álmaik nyaralóját. Nem sok időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy ő is belássa: ebből márpedig biznisz lesz, nem is akármilyen.
A Casa Christa története elválaszthatatlan Kriszta és Miki történetétől. Ők ketten bő két évtizede ismerik egymást, de nyolc éve alkotnak egy párt. Mindketten világlátott, szenvedélyes emberek, akik néhány évvel ezelőtt találtak rá a Balatonszőlős feletti, remek adottságú 7000 négyzetméteres eladó telekre. „Már a telek megvásárlása izgalmas kaland volt, hiszen a jelenlegi 55 ezer négyzetméteres területet összesen 15 tulajdonostól kellett megvásárolnunk” – meséli Forrai Miklós.
A Casa Christa három házzal, a covidjárvány közepén nyitott meg, az étterem pedig két teljes éve működik. „Mivel itt minden vendégnek elszeparált háza van saját wellnessrésszel, ezért ez egy abszolút járványbiztos koncepció volt” – világít rá Kriszta az Olaszországban régóta jól működő agriturismo koncepciójának váratlan előnyére.
A száz év elteltével is családi tulajdonban lévő Lyreco nem csak az irodaellátási termékek beszerzési és ellátási láncának szakértője – mára piacformáló szereplővé vált fenntarthatósági kezdeményezéseivel és ügyfélközpontú szolgáltatásaival. Mikulas Herskovic, közép-európai vezérigazgató a Forbesnak elárulta: jelenlegi legfontosabb törekvéseik közé tartozik az, hogy minél fenntarthatóbb irodai megoldásokhoz juttassák a vásárlóikat, vagyis 2026-ra a teljes forgalom 90 […]
A száz év elteltével is családi tulajdonban lévő Lyreco nem csak az irodaellátási termékek beszerzési és ellátási láncának szakértője – mára piacformáló szereplővé vált fenntarthatósági kezdeményezéseivel és ügyfélközpontú szolgáltatásaival. Mikulas Herskovic, közép-európai vezérigazgató a Forbesnak elárulta: jelenlegi legfontosabb törekvéseik közé tartozik az, hogy minél fenntarthatóbb irodai megoldásokhoz juttassák a vásárlóikat, vagyis 2026-ra a teljes forgalom 90 százalékát a Sustainable Selection termékei tegyék ki.
Az alapoktól a gondoskodó sokrétű ügyfélmegoldásokig
„A Lyreco küldetése, hogy átfogó termékkínálatával, egy napos házhoz szállítással, és az ügyfelek iparágához és méretéhez igazított megoldásaival minden munkahelyi szükségletet kielégítsen, így a dolgozók arra koncentrálhassanak, ami igazán fontos” – mutatott rá a cégvezető. A Lyreconál eredetileg olyan irodaszerekkel foglalkoztak, mint nyomtatók, tollak, papírok vagy jegyzetfüzetek, de a kínálat azóta több, mint 12.000 termékre bővült és kialakult egy úgynevezett „one-stop shop” üzleti modell, amely által csökkenthetőek az ügyfelek költségei, redukálható a szénlábnyom, valamint növelhető a hatékonyság és leegyszerűsíthető a költségek ellenőrzése.
Az általános irodai termékek, számítástechnikai eszközök, bútorok, vendéglátóipari és higiéniai megoldások mellett Magyarországon a Nespresso Professional kizárólagos disztribútoraként biztosítjuk ügyfeleinknek a munkahelyi minőségi kávéélményt.”
Az Európa élvonalába tartozó, de ma már 40 piacon és négy kontinensen jelenlévő Lyreco különlegessége, hogy az 1920-as években történt alapítás óta családi tulajdonban van. Ez a gazdag történelem a mindennapi döntésekben is visszaköszön. „Egy családi vállalkozásnál több a türelem és a szenvedély. Érződik a család jelenléte, ami tükröződik a gondoskodó vállalati kultúrában” – magyarázta a vezérigazgató. Ez a hozzáállás a döntéshozatalban is megnyilvánul: kevesebb az elhamarkodott döntés, több a következetesség és fontosabb az emberi tényező. A gondoskodó szemléletmód pozitívan hat a munkavállalókra és az ügyfelekre egyaránt.
Az emberi tényező ereje az ügyfélkapcsolatokban
„A digitális korban, amikor minden egy kattintásra van, mi fenntartjuk az értékesítő csapatot, mert ők nem csupán termékeket adnak el, hanem az ügyfelek igényeit megértve nyújtanak megoldásokat” – méltatta a vezérigazgató a személyre szabott megoldásokat kínáló dedikált tanácsadó kollégákat. A személyes kapcsolat megkülönbözteti a céget az online piacterektől: ügyfélszolgálatunk és értékesítő csapatunk „a Lyreco arca és szíve” – fogalmazott Mikulas Herskovic.
Fókuszban a társadalmi felelősségvállalás
„A tulajdonos célja, hogy amikor eljön az idő, lányainak egy fenntartható vállalatot adjon át, biztosítva ezzel, hogy öröklségük már egy környezettudatos és felelősen működő cég legyen. Kiemelten fontos tehát a fenntartható termékek kínálata és a fenntartható üzleti gyakorlat. Célunk, hogy felállítsuk a körforgásos gazdaság mércéjét a munkahely ellátásban.” – magyarázta Mikulas Herskovic. A programjaik egyszerre célozzák meg az ökolábnyom csökkentését, a munkavállalók jólétét és a beszállítói lánc optimalizálását.
Büszkék vagyunk arra, hogy fenntartható munkahelyi eszközöket kínálunk, lehetővé téve ügyfeleink számára, hogy környezettudatos döntéseket hozzanak.”
Új tervek és célkitűzések
A Lyreco hosszú távú tervei között szerepel a személyi védőfelszerelések piacán való terjeszkedés, de közben bővítik a sajátmárkás termékek kínálatát egyaránt. A Lyreco története és jövőképe azt mutatja, hogy nem csupán alkalmazkodnak a változó piaci igényekhez, hanem aktívan alakítják azokat. A családi értékek, a fenntarthatóság és a személyes kapcsolatok iránti elkötelezettség olyan alapelvek, amelyek biztosítják, hogy a Lyreco meghatározó szereplő maradjon az iparágban.
Béres Csepp és gumivitamin, lócitrom és családi alkotmány, veszteségek és napelem-beruházás. Interjú apával és fiával egy magyar családi cég
második generációváltásáról.
Európa egyik legjobban besétálható városa és egy különleges vidék, a hegyek és az óceán találkozása, híres konyhával és hűvös eleganciával. Bilbaóban és Baszkföldön kalandoztunk – az Audi új elektromos autójával.