Attól még, hogy valakinek sok befektetni való pénze van, nem biztos, hogy szeretne vagy tud állandóan befektetési döntéseket hozni. Az Equilor Wealth Office esetében erre nincs is szükség, mégis pontosan teljesülhetnek céljai. Magyarországon is egyre népszerűbbek a privátbanki szolgáltatások, azonban a 2022 szeptemberében útnak indított Equilor Wealth Office így is egyedülállónak számít a piacon. „Bátran […]
Attól még, hogy valakinek sok befektetni való pénze van, nem biztos, hogy szeretne vagy tud állandóan befektetési döntéseket hozni. Az Equilor Wealth Office esetében erre nincs is szükség, mégis pontosan teljesülhetnek céljai.
Magyarországon is egyre népszerűbbek a privátbanki szolgáltatások, azonban a 2022 szeptemberében útnak indított Equilor Wealth Office így is egyedülállónak számít a piacon. „Bátran mondhatom, hogy egy nagyon dinamikus fejlődésen vagyunk túl. Megalkottunk egy olyan új termékstruktúrát, kiszolgálási modellt, amelyre nem igazán létezett minta Magyarországon. Mára bebizonyosodott, hogy az első hazai Wealth Office hiánypótló vagyonkezelési alternatívát nyújt a hagyományos private banking kiszolgálási modellek helyett, ahol nem csak a befektetési döntések súlyát vesszük le partnereink válláról, ezzel időt és energiát nyerve, hanem az eredményorientált megközelítéssel a befektető és a szolgáltató érdekei itt állnak a legközelebb” – fogalmaz Dobó István, az Equilor Wealth Office igazgatója.
Diszkrecionális portfóliómenedzsment
Miben különbözik a Wealth Office kínálta szolgáltatás más, hazánkban elérhető hasonló szolgáltatásoktól? Az egyik fontos szempont a kényelem. „A legtöbbször befektetési tanácsadási ágról dolgoznak a privátbanki szektorban, és ez azt jelenti, hogy a befektetőnek különböző termékeket kínálnak, odaraknak elé brosúrákat: itt van ilyen kötvény, olyan alap, amolyan ETF, válasszon” – fejti ki Dobó István. Csakhogy a legtöbb befektető nem rendelkezik ehhez elegendő szaktudással, vagy ha mégis, akkor sem biztos, hogy szeretne időt szánni arra, hogy meghozza ezeket a döntéseket.
A folytonosságban, a hagyományok őrzésében és a világ változásaihoz való éber igazodásban hisz Parragh László. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke a helyi vállalkozókkal való közvetlen kapcsolattartásban, a vállalkozásfejlesztés „házhoz vitelében” látja a kis- és középvállalkozások erősítésének, versenyképességük növelésének zálogát. Az elnök a területi kamarák, a helyi közösségek aktivitását mint értéket a jövőben még […]
A folytonosságban, a hagyományok őrzésében és a világ változásaihoz való éber igazodásban hisz Parragh László. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke a helyi vállalkozókkal való közvetlen kapcsolattartásban, a vállalkozásfejlesztés „házhoz vitelében” látja a kis- és középvállalkozások erősítésének, versenyképességük növelésének zálogát. Az elnök a területi kamarák, a helyi közösségek aktivitását mint értéket a jövőben még kiemeltebben kezeli.
A kamara vállalkozásfejlesztési tevékenysége idén kiemelt támogatást kapott kormányzati szinten. Ennek alappillére a Vállalkozásfejlesztési Program, amely a területi kamarákon keresztül segíti a helyi vállalkozókat, amit élénk helyi érdeklődés övezi.
Milyen újdonságokkal találkozhat a vállalkozó a Vállalkozásfejlesztési Program keretében?
A projektnek hála egyre több kkv-val kerülünk közvetlen kapcsolatba. Közel 100-ra bővítettük az ügyfélszolgálatok számát, így a területi kamarák már nem csak a vármegyeszékhelyeken érhetőek el, és ha egy vállalkozó segítségre szorul, székhelyétől 10–15 percen belül talál kamarai irodát. Díjmentes képzéseket, motivációs előadásokat, workshopokat indítottunk többek között a digitalizáció, a mesterséges intelligencia, ESG területén, szektorspecifikusan több megközelítésben. Szakmai tanácsadók állnak rendelkezésre többek között pénzügyi, pályázati, marketing, humán menedzsment, munkáltatói kérdésekben. Segítjük a vállalkozókat a külpiacra jutásban. Fontos kiemelni, hogy a területi kamaráknál elérhető Széchenyi Kártya Program kínálja ma hazánkban a lekedvezőbb kamatozású és feltételrendszerű, minden igénytípusra megfelelő vállalkozói hiteltermékeket. Összességében, azt tűztük ki célul, hogy Magyarország legnagyobb üzleti közösségét építjük fel, melynek keretében interaktív és közvetlen párbeszédben állunk a hazai kis- és középvállalkozókkal.
A kamara – mint kétirányú információs csatorna a kormány és a vállalkozók között – valóban sokat tehet, hogy a helyi vállalkozók ne éljenek meg versenyhátrányt. Ők mit tehetnek saját magukért?
Tematikus klubokba szerveződésre bátorítjuk helyi szinten a vállalkozókat, ahol az érdeklődési körüknek megfelelően, esettanulmányok elemzésével, saját sikertörténetek megosztásával egymástól is tanulhatnak. A klubok megszervezéséhez pedig díjmentesen szervezési és helyszíni infrastruktúrát biztosítunk számukra. Mi az előremutató megoldásokat tudjuk felkínálni, amire szerencsére a cégek jelentős része nyitott. A legjobb, amit tehetnek, hogy nem csak versenytársat, hanem együttműködő partnert is látnak egymásban. A mi feladatunk, hogy a sikereikhez szükséges információkat azonnal és folyamatosan biztosítsuk számukra. És természetesen nem csak a meglévő szolgáltatásokban lehet gondolkodni. Bátorítom őket arra, hogy kezdeményezzék új szolgáltatások létesítését, mert a Vállalkozásfejlesztési Program egyik fő célja, hogy ha egy vállalkozóban bármilyen kérdés felmerül, mi legyünk az elsődleges forrás, akihez segítségért fordul. Arra vállalkoztunk, hogy ne legyen olyan kérdés, amire a kereskedelmi és iparkamaránál nem tudjuk a választ, vagy nem tudjuk megmondani, hogy hol találja azt a vállalkozó. Idén nagyot léptünk abba az irányba, hogy közvetlen kapcsolat alakuljon ki köztünk és a vállalkozások között, amiről a Velünk a vállalkozásodért közösségi oldalakon és weboldalon bővebben is lehet tájékozódni. A sikerélményeink arra ösztönöznek bennünket, hogy ebbe az irányba folytassuk a munkánkat.
A kamarában tisztújítás lesz idén. Ön milyen tervekkel vág neki a következő időszaknak?
Divat változtatni, amivel annyiban egyet is értek, hogy a világ változik, és ehhez igazodni kell. Az én alapvetésem viszont az, hogy erősen tartani kell a meglévő, működő tradíciót is, aminek fő ereje a tapasztalati tudás. Azt megértettük, hogy a gazdasági és társadalmi változások a vállalkozói elvárások terén is változásokat hoztak. Ezeknek a megváltozott vállalkozói elvárásoknak való megfelelés az egyik jövőbeni fő motivációnk, a tradíciónkból fakadó stabil tapasztalatokra támaszkodva.
Európa egyik legjobban besétálható városa és egy különleges vidék, a hegyek és az óceán találkozása, híres konyhával és hűvös eleganciával. Bilbaóban és Baszkföldön kalandoztunk – az Audi új elektromos autójával.
A hormonális betegségek világszerte népbetegséggé váltak. Mit tehetünk, ha a hormonrendszerünk működését felborító anyagok a méhlepénytől az elviteles műanyag dobozokon át a csapból kiengedett ivóvízben, de még a levegőben is ott vannak? Márkus Zsolttal és Tűű Lászlóval, az Endocare Kft. társtulajdonosaival beszélgettünk az endokrin környezetszennyezésről és a meddő párok esélyeiről.
Reggelente a munkahelyemre érve, a recepciónál szép, színes fal fogadott. Rajta nyolc gondosan megfogalmazott érték mondta el, miért lesz itt jó nekem. Nem mondom, hogy mindegyiknél megdobbant a szívem, de volt köztük egy kedvencem. Itt a harmadik Forgó-csapat! Szeptembertől új négyfős véleménycsapat váltja egymást hónapról hónapra a pódiumon egy éven át. Nem azért, mert jó voltam benne, sokkal inkább, mert […]
A szklerózis multiplexről először a betegség legsúlyosabb tüneteivel élők jutnak eszünkbe. Pedig sokkal többen vannak, akik a diagnózissal együtt is teljes életet élnek, kezelik a tüneteiket. Ahogy Horváth-Tanka Enikő is teszi tíz éve, és az általa létrehozott autoimmun-jógával másokat is ebben segít.