Pénz, technológia, énidő. Három fontos téma, és még sok másik is őszi eseményeinken. Így fest nálunk az év vége, friss infókért, jegyekért irány a Forbes.hu!
Forbes Makers Day Ki vagy mi határozza meg a napodat, hetedet, életedet? Hogyan halld meg a hangodat, találj egyensúlyt, és válaszd önmagad a zajos mindennapokban? Tabukat döntünk és bátorságot adunk idén a női egészség témájában is. Megmutatjuk, hogyan éld tudatosan az életedet. Idén először esti beszélgetéssel a nulladik napon, jön Sebestyén Balázs és Buda László. Szeptember 5-6. MOMkult (Budapest, Csörsz u. 18.)
Forbes Afterwork A jó történetek összekötnek, nem csak papíron. A személyes találkozásoknak erejük van, inspirálnak, felemelnek és formálnak. Találkozzunk a Forbes Afterworkön! Az izgalmas színpadi beszélgetéseken túl lehetőséged nyílik kapcsolódni egy pohár bor és finom falatkák mellett. Szeptember 27. DNB Budapest – Marriott Hotel (Budapest, Duna korzó 1.)
Forbes Money Summit Hová tedd a pénzed 2024 végén? Privátbankárok, befektetők és portfóliómenedzserek jönnek el, hogy az állampapírtól a befektetési alapokon, a részvényeken és az ingatlanokon át az egzotikus befektetésekig és a kriptopiacig elemezzék a lehetőségeket. Ott lesz Gauder Milán, Jaksity György, Varga Zoltán, Zsiday Viktor és a világ leggazdagabb magyarja, Péterffy Tamás. Október 15. Corinthia Hotel (Budapest, Erzsébet krt. 43-49.)
Számos tényező gátolja, hogy magyar cégek az igazán nagy nyugati játékosokkal egy asztalhoz kerülhessenek. Ebben segíthet a hagyományos értékeket egy multi erőforrásaival vegyítő BH Group frissen megalapított magyar leánycége, amely bevett nyugati partnereinek keres Magyarországon új lehetőségeket. Több mint három évtized telt el a rendszerváltás óta, Magyarország és a magyar cégek pedig az uniós csatlakozással […]
Számos tényező gátolja, hogy magyar cégek az igazán nagy nyugati játékosokkal egy asztalhoz kerülhessenek. Ebben segíthet a hagyományos értékeket egy multi erőforrásaival vegyítő BH Group frissen megalapított magyar leánycége, amely bevett nyugati partnereinek keres Magyarországon új lehetőségeket.
Több mint három évtized telt el a rendszerváltás óta, Magyarország és a magyar cégek pedig az uniós csatlakozással is esélyt kaptak, hogy a nyugat-európai piacokon is jelen legyenek. Azonban közös piac ide, egységes jogi környezet oda, valójában nem egyszerű feladat bekerülni az igazán nagy cégek közé, mondjuk egy kiskereskedelmi multi beszállítóinak körébe. Ebben számos tényező szerepet játszik, de a legfontosabbak talán a megfelelő kapcsolatok kiépítésének a nehézségei.
Itt jön a képbe a BH Group Europe, illetve a csoport idén alapított magyar tagja, a BH Group Zrt. A BHG elsősorban keletről nyugati irányba történő kereskedéssel foglalkozik, és egyfajta hídként kapcsolja össze a keleti termelőket, nagykereskedőket a nyugati vevőkkel. A fő profilt az élelmiszeripar, illetve az egyszer használatos termékek, például a tisztítószerek vagy az olyan termékek, mint a szemeteszsák vagy papírtörlők jelentik.
A BHG Europe célja az volt, hogy megerősítsük a kelet-európai beszerzési oldalunkat, és ezért hoztuk létre a BHG Zrt.-t is. Ahelyett, hogy nyugati cégek vásárolnának keletről, ily módon egy helyi cég közbeiktatásával vagyunk képesek intézni a beszerzéseket.”
Charles Michael Bracegirdle, a BHG vezérigazgató-tulajdonosa
Biztonság – mindkét irányba
Ennek a megoldásnak számos előnye van. A nagy nyugati vállalatok számára ugyanis az ár csak az egyik tényező a beszerzések során, de legalább ugyanennyire fontos a biztonság is. „Ma már nem az a nehézség, mint pár évtizede, hogy miként jutunk információhoz, hiszen ott van az okostelefon a zsebünkben, hanem az információ szűrése – fogalmaz Némethy Marc, a BHG Zrt. vezérigazgatója. – Hogyan szűröm ki, hogy ki a jó beszállító, ki a jó ügyfél. Ehhez személyes kapcsolatok kellenek, de mindenkinek 24 órából áll a napja, és az a kérdés, hogy ezt az időt miként tudja a leghatékonyabban eredményekre átfordítani.”
Éppen ezért a nyugati cégek gyakran a magasabb ár ellenére is kitartanak a bevált partner mellett, hiszen egy gyártósor nem állhat le, az áru nem tűnhet el a polcról, mert az sokkal nagyobb veszteség, mint kifizetni a valamivel magasabb árat. „Én úgy látom, hogy ma már a minőséggel nincs igazán probléma Magyarországon, a legyártott termékek minősége gyakran jobb is, mint Nyugat-Európában. Csakhogy bejönnek a logisztikai kérdések, a szállítmányozás, a raktározás – és mi van, ha valamilyen előre nem látott helyzet áll elő?” – mondja Némethy Marc. És a nagy nyugati cégek még mindig látnak egyfajta kockázatot Kelet-Európában, és azon belül Magyarországon, akár csak a szomszédban zajló háború miatt is.
De a biztonság a másik irányba is fontos tényező. „Egy gyártónak az az egyik legfontosabb, hogy olyan partnerekkel tudjon együtt dolgozni, akik esetében nem kell attól félnie, holnap is lesz-e munkája. És ez a vezetőségtől egészen azokig a munkatársakig, akik mondjuk a gyártósoron állnak, így van. Ma nagy a bizonytalanság mindenhol: meddig lesz megrendelés, meddig lesz munka? Mi egy hatalmas, több mint egy évtizedes munkával felépített nyugati portfólióval dolgozunk, és ezzel olyan, korrekt elszámolásra épülő biztonságot tudunk kínálni, amelyet magyar partnerek nagyon ritkán” – mutat rá Némethy Marc, aki azt is hozzáteszi, hogy ráadásul ők egyaránt tudnak euróban és forintban is fizetni, így az árfolyamkockázat jelentette, Magyarországon fontos tényezőt is ki tudják küszöbölni.
Némethy Marc, a BHG Zrt. vezérigazgatója
Helyi tudás, nemzetközi lehetőségek
A BHG-nél Charles Michael Bracegirdle által kialakított modellben a vállalatok olyan munkatársakkal dolgoznak, akik ismerik a helyi nyelvet, gazdasági, kulturális és politikai viszonyokat, miközben egy jól működő, határokat és különbségeket áthidaló hálózatot építenek ki, amely hatékonyan képes összekötni a különböző szereplőket.
Németországban születtem, így tökéletesen beszélek magyarul és németül is. Azt látom, hogy sokszor – hiába van akár egy profi tolmács – nem értik meg egymást a német és a magyar szereplők. Mindenki a maga problémáival van elfoglalva, a saját körülményei látja. Nincs kapcsolódási pont, hiába ismerik is egymást akár a cégek. Ezért kellünk mi a rendszerbe, mert mindkét fél nézőpontját figyelembe véve képviseljük őket.”
Némethy Marc személye garancia a sikeres kommunikációhoz
A BHG más szempontból is különleges cégként működik. „Családias légkörben, tulajdonképpen családi cégként működünk, országonként kisebb, de nagyon elhivatott csapatokkal. Én magam is nagyon tisztelem a hagyományokat, az üzlet intézésének régi módját, ahol a személyes kapcsolatok számítottak, az adott szó pedig szent volt, és ha bármelyik félnél problémák léptek fel, akkor nem azon gondolkoztak, hogy lecseréljék egymást, hanem hogy segítsenek egymásnak, közösen megoldják a problémákat. De azt is látom, hogy mit csináltak rosszul régen, ezért mi használjuk a legmodernebb technológiákat, módszereket is. Mindkét világból a legjobbat hozzuk” – mondja Charles Michael Bracegirdle.
Ez abban is megnyilvánul, hogy a tulajdonos, illetve a külföldi felsővezetők személyesen vesznek részt a helyi csapatok felépítésében, sőt akár személyesen látogatnak el a helyi partnerekhez is, hogy saját szemükkel lássák, hogyan mennek a dolgok, kiépítsék a mindennél fontosabb kölcsönös bizalmat. A másik oldalon viszont a BHG rendelkezik egy multicég erőforrásaival, lehetőségeivel is. „Azért nem sok olyan kisebb, de tőkeerős vállalkozás van, ahol, ha kell, pillanatok alatt aktivizálni tudnak nagyobb összegeket” – emeli ki Charles Michael Bracegirdle.
Partnereket keresnek, nem csak termékeket
A magyarországi vezérigazgató is arról beszél, hogy a BHG olyan ajtókat nyithat meg magyar cégek előtt, amelyek másként valószínűleg zárva maradnának. „Egész más mondjuk a Bayer Leverkusen szponzoraként tárgyalni egy német nagyvállalattal, és úgy, hogy már meglévő, baráti kapcsolatokra építhetünk a hatalmas nyugati piacokon Nagy-Britanniától Németországig.”
Magyarországon jelenleg még az építkezés fázisában van a BHG, mind a saját csapat, mind a lehetséges partnerek tekintetében. „Szeretnénk hatékonyan haladni, de nem szeretnénk kapkodni, mert hosszú távra tervezünk. Az a célunk, hogy a munkatársaink összecsiszolódjanak, és megkeressük a meglévő nyugati partnereink számára azokat a gyártókat, nagykereskedelmi cégeket, logisztikai partnereket, raktározási lehetőségeket, amelyekkel eredményesen együtt tudnak dolgozni. Senki sem tudja, hogy a mostani gazdasági helyzet az egy válság, esetleg egy válság kezdete, de azt látjuk, hogy a nyugati cégek is árérzékenyebbek lettek, és jobban hajlandók kilépni a megszokott keretek közül. Ez pedig óriási lehetőség a magyar cégek számára is” – hívja fel a figyelmet Némethy Marc.
És ezt a lehetőséget a BHG nem csupán közvetítőként segíthet kihasználni. „Ha találunk egy megfelelő partnert, akkor tapasztalataink, szakértőink révén segítünk optimalizálni a folyamatokat, kiiktatni a felesleges köröket, magasabb szintre emelni a termelést. Mi nem csak termékeket, hanem partnereket keresünk, és nem fogunk váltani, ha valamit 30 centtel olcsóbban tudunk megvenni – ígéri Charles Michael Bracegirdle.
Keressük azokat a magyar beszállítókat, cégeket, amelyek nyitottak a változásra, nyitottak a beszélgetésre, és készek vagyunk arra, hogy azt a biztonságot kínáljuk számukra, amelyet a nyugati piacokon való jelenlét jelent. A következő egy-két évben biztosan lesz hatásunk nem csak magyar cégekre, de talán az egész magyar gazdaságra is.”
Doktorits László a semmiből, szemtelenül fiatalon építette fel az ország egyik vezető távfelügyeletes cégét. És itt nem tervez megállni, sem szakmai fejlődés, sem cégépítés szempontjából. Az már önmagában szép teljesítmény, ha egy, a semmiből létrehozott magyar cég 11 év alatt itthon bizonyos tekintetben piacvezető közeli helyzetbe kerül, a régióban is szép pozíciókat ér el, megveti […]
Egy jaguárdémon civileket formál át a bosszú angyalává – erről szól Fliegauf Bence filmje, amit a napokban forgattatok. Mit keres ebben egy pszichiáter?Ez nem a pszichiáterség miatt van. Sándor Palika rendező hívott egyszer egy párbajozó kis szerepre a Vándorszínészekben, azt mondta, azért, mert annyira őrült a fejem. A mostani filmben valóban egy pszichiáter-szakértőt kell eljátszanom, és az egyik jelenetben összekapok a riporterrel, […]
Tomáš Čupr szerint életének fő műve a Rohlik. Nem is jár már boltba – jó, néha, ha Spanyolországból dolgozik. Tíz év alatt építette fel ötországos internetes bevásárlóbirodalmát tizenhétezer termékkel, és valami olyasmit is árul, amit a hagyományos üzletek nem igazán tudnak: időt.
Magyar webshopjuk, a Kifli.hu pár év alatt lett a legforgalmasabb online szupermarket Magyarországon, love brand lett a kiflis furgonokból és papírszatyrokból. A piacon bőven van tér a fejlődésre, cserébe komoly emberi áldozatokat követel a brutális terep.
A Rohlik kőkemény munkahely, a rendkívüli eredményekhez gigászi elvárások társulnak. Az alapító-ügyvezető szerint ha a cégnek annyi, mindenki szomorú marad a végén, ő pedig háborúsból békeidős főnökké szeretne válni. Az e-kereskedelem régiós fellegváráig, Prágáig mentem, hogy a bázisukon tegyem fel a harmincharmadik leggazdagabb cseh milliárdosnak a kemény kérdéseket is, legyen szó alkoholizmusról vagy toxikus munkakörnyezetről.