Mennyi pénz van a magyar zenei streamingpiacban? Megelőzte-e már a vinil a CD-t? Kinek a slágere pörgött a legtöbbször? És meg lehet-e élni pusztán dalszerzésből? Az Artisjus és a Mahasz 2024-es statisztikái. 1. Mekkora?12,2 milliárd forintos biznisz lett a hazai hangfelvételipar. 2024-ben 35 százalék felettnőtt a digitális piac (streaming és letöltés) forgalma. 2. Spotify- vagy Youtube-diszkó? 3. Magyar vagy külföldi?A hazai zenei alkotások bevételei […]
Mennyi pénz van a magyar zenei streamingpiacban? Megelőzte-e már a vinil a CD-t? Kinek a slágere pörgött a legtöbbször? És meg lehet-e élni pusztán dalszerzésből? Az Artisjus és a Mahasz 2024-es statisztikái.
1. Mekkora? 12,2 milliárd forintos biznisz lett a hazai hangfelvételipar. 2024-ben 35 százalék felett nőtt a digitális piac (streaming és letöltés) forgalma.
Kilenc éve kevesen hittek abban, hogy egy prémium autómárkának lehet jövője Miskolcon. Először Balogh József is visszautasította, hogy vezessen itt egy újonnan induló Mercedes-szalont, aztán befektetők segítségével megpályázta, elindította, majd az egyik legsikeresebb vidéki márkakereskedéssé tette. Ennek leglátványosabb bizonyítéka az utcakép: korábban alig lehetett Mercedest látni a városban, de a márka mostanra meghatározó jelenléttel bír […]
Kilenc éve kevesen hittek abban, hogy egy prémium autómárkának lehet jövője Miskolcon. Először Balogh József is visszautasította, hogy vezessen itt egy újonnan induló Mercedes-szalont, aztán befektetők segítségével megpályázta, elindította, majd az egyik legsikeresebb vidéki márkakereskedéssé tette. Ennek leglátványosabb bizonyítéka az utcakép: korábban alig lehetett Mercedest látni a városban, de a márka mostanra meghatározó jelenléttel bír Miskolcon. Nem véletlen, hogy 2017-ben elnyertek egy fontos ügyfélelégedettségi díjat, majd 2021-ben és 2023-ban az Év Márkakereskedése elismerést is.
Fókuszban a dolgozók
Balogh József ügyvezető kérdésünkre bevallotta: egy miskolci Mercedes-Benz-szalonban anno „senki sem látott megtérülést”, ő mégis belevágott és az elmúlt kilenc évben folyamatos növekedést sikerült elérnie. Az induláskor tízfős csapattal dolgozott, mára viszont közel száz munkatársa van. Filozófiája szerint a dolgozók komfortérzete közvetlen hatással van az ügyfelek kiszolgálására, ezért nagy figyelmet fordít a versenyképes bérezésre, a kellemes munkahelyi atmoszférára és az extra juttatásokra. Rendszeresen biztosít bónuszt és egészségügyi szűrést, illetve havi egyszer profi coach segíti a stábot. Egyedi kezdeményezésként bevezette továbbá, hogy a dolgozók minden második péntek délután hazamehetnek, így az eredeti munkaóráik csökkentése nélkül hosszabbíthatják meg a hétvégéjüket.
A miskolci Mercedes a kezdetek óta aktívan támogatja a helyi közösséget. Először anyagi forrásokkal, járművekkel vagy kommunikációval segítették a Máltai Szeretetszolgálat, illetve több állatvédő és nonprofit szervezet akcióit. Mindeközben a kulturális és sportéletben is részt vesznek: szponzorként jelentek meg a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál vagy a DVTK Multisportklub mellett.
A legmodernebb vidéki Mercedes-szalon
A tavaly nyitott kereskedés az egyetlen vidéki Mercedes-telephely az országban, amelyet nem meglévő ingatlanból alakítottak ki, hanem kifejezetten erre a célra terveztek és építettek. Ennek meg is lett az eredménye: az ügyfelek a korábbiakhoz képest fele annyi idő alatt vehetik igénybe a szervizszolgáltatásokat, miközben exkluzív vendéglátótérben várakoznak, ahol a munkafelvevő kolléga megy oda hozzájuk, és nem fordítva. A szalon a jövő mobilitási trendjeiben is élen akar járni. Ennek szellemében az elektromos és plug-in hibrid autók egyre nagyobb teret kapnak a kínálatban.
„A teljes autópiacot tekintve, tehát nemcsak a prémium kategóriát, a Mercedesnek van a legszélesebb hibrid és plug-in hibrid portfóliója. Ennek azért örülünk, mert félig már elektromosak, mégsem kell miattuk kompromisszumokat kötni” – mondta Balogh József, megjegyezve, hogy a miskolci szalonban egy 200 kilowattos villámtöltőt is telepítettek, amely nemcsak Mercedes-tulajdonosok, hanem az összes márka számára elérhető. Nem mellesleg előző telephelyük sem marad kihasználatlanul, hiszen az év elejétől prémium használtautó-szalonként funkcionál, valamint tervezik egy teherautókat kiszolgáló kamionszerviz létrehozását is. Balogh József és csapata bebizonyította, hogy elhivatottsággal, kitartással és megfelelő stratégiával egy vidéki városban is nagyon sikeressé lehet tenni egy prémium autókereskedést. A miskolci Mercedes-Benz ma már az ország egyik legjobban teljesítő szalonja, egyben példaértékű vállalkozás a magyar autópiacon.
Wyze.me + Aggreg8.io + FintechBlocks = FintechX. Mudri György és Gémes Tamás több ötletből, több projektből tisztította le és gyúrta össze jelenlegi vállalkozásuk profilját. Szegedről építkeznek. Az egész onnan indult, hogy az egyik alapító (Mudri György) 2003 óta vezette óriási Excel-tábláját a napi költéseiről a kakaós csigától a cégépítéssel járó kiadásokig, közben a másik alapító (Gémes Tamás) – amerikai […]
Fehér Tamás minden túlzás nélkül fogalom az órarajongók között, művei milliárdosok nappaliját vagy dolgozószobáját díszítik. Van olyan rajza, aminek eredeti példányáért 16 ezer svájci frankot fizettek egy árverésen, egy másikat a Schumacher család őriz. Leülünk a nappaliban az asztalhoz, és hirtelen úgy érzem magam, mintha egy sokat látott sorozat díszletei közé kerültem volna. Nem véletlenül ismerős a hely, […]
Balla Ákos húsz évig építette használtlakás-közvetítő hálózatát, majd úgy érezte, hogy az újlakás-szegmens sokkal izgalmasabb. Elment értékesítési vezetőnek az egyik fejlesztőcéghez, ahol a cél már a piacvezető szerep elérése, de közben fél szemmel a Balla Ingatlannal is készül az ugrásra. Alig múlt húszéves, amikor 2000-ben megvette élete első mobilját, egy összehajtható Motorolát, kétszázezer forintért. Igazi luxuscikk volt, akkoriban […]