Ennyi lóerőből három erős autó is kijönne

A BMW M5 negyven éve a luxusba csomagolt, vérpezsdítő sportszedánt jelenti, az aktuális, hetedik generációval viszont első ránézésre is alaposan megváltozott valami.

Mivel a súlyos autórajongók sem szeretnek gyári kódnevekben beszélni, a BMW M5 mindegyik generációja kapott egy beszédes nevet. A harmadik generációra, az E39-re a V8-asként hivatkoznak, utána jött az E60-as, amit csak kevesen hívnak E60-nak, hiszen a köznyelv V10-esként emlegeti a tízhengeres motorja miatt. Majd jött az F10, ami turbósként került a köznyelvbe, és az utódját sem nevezi senki F90-nek, hanem az lett az összkerekes.

info Rézmányi Balázs
A széles sárvédőívek és a nagy légbeömlők távolról jelzik, hogy nem mezei ötös BMW-vel van dolgunk.

Az M5-öt tehát hiába tartják az autózás állócsillagának, valójában folyton változott, egyre erősebb lett, és ez újabb és újabb megoldásokat kívánt. Így értünk el a friss változathoz, ami a G90-es gyári kódnévre hallgat, de ennek is már megvan a népneve: ez a hibrid jelzővel vonul be az autózás történelemkönyvébe.