Magyar óraszíj-forradalom, magyar Lego-dizájner és magyar futármixerek. Mindannyian azt bizonyítják, hogy a siker nem titok, hanem munka. Ajánló a Forbes.hu nyári terméséből. Balog Ákos nemzetközileg ismert márkát épített csúcsminőségű óraszíjakból. A tíz éve elindított Phenome Strapsszel az elsők között szánt energiát egy korábban olcsónak tartott kiegészítő fejlesztésére. A siker másik kulcsa, hogy jókor lépett piacra, a James Bond hájpja elvitte […]
Magyar óraszíj-forradalom, magyar Lego-dizájner és magyar futármixerek. Mindannyian azt bizonyítják, hogy a siker nem titok, hanem munka. Ajánló a Forbes.hu nyári terméséből.
Balog Ákos nemzetközileg ismert márkát épített csúcsminőségű óraszíjakból. A tíz éve elindított Phenome Strapsszel az elsők között szánt energiát egy korábban olcsónak tartott kiegészítő fejlesztésére. A siker másik kulcsa, hogy jókor lépett piacra, a James Bond hájpja elvitte a terméket a hátán. A 2015-ös Spectre-ben mutatkozott be az Omega NATO szíja: ezt a korábban pár ezer forintos szíjtípust elsőként készítették el olyan minőségben, hogy egy többmilliós órán se legyen disszonáns.
Ákos javában kutatta, hol szerezhetne hasonló minőségű szövetet. Célzottan kereste az európai és kínai gyártókat, végül eljutott oda, hogy pár centis csíkokra vágta a kétszáz eurós Omega szíját, és annak a darabjait küldte mintának. Az ötlettől a kész termékig körülbelül egy év telt el. Az Ákos kalandjait online fórumon követő pár száz érdeklődőből kerültek ki az első vevők.
A Mercedes-Benz vevőszolgálati igazgatója számára a vezetés a szabadságot és a felelősséget jelenti. Fülöp Mónikával a fenntartható, mégis kompromisszummentes városi és hosszútávú utazásról és a plug-in hibrid modellek prémium életérzéséről beszélgettünk. Milyen út vezette el a Mercedes-Benz vevőszolgálati igazgató pozíciójáig? Mindig is szerettem emberekkel dolgozni, és hamar kiderült, hogy jól tudok hidat építeni az ügyfelek […]
A Mercedes-Benz vevőszolgálati igazgatója számára a vezetés a szabadságot és a felelősséget jelenti. Fülöp Mónikával a fenntartható, mégis kompromisszummentes városi és hosszútávú utazásról és a plug-in hibrid modellek prémium életérzéséről beszélgettünk.
Milyen út vezette el a Mercedes-Benz vevőszolgálati igazgató pozíciójáig?
Mindig is szerettem emberekkel dolgozni, és hamar kiderült, hogy jól tudok hidat építeni az ügyfelek igényei és a belső folyamatok között. Több különböző pozícióban gyűjtöttem tapasztalatot, így fokozatosan lett egy átfogó képem arról, hogyan lehet az after sales folyamatokat valóban ügyfélközpontúvá és hatékonnyá tenni. Ez az út vezetett odáig, hogy ma ezt a csapatot vezethetem.
Mit ad Önnek a vezetés élménye – a kormány mögött és az igazgatói pozícióban?
A vezetés nekem mindkét értelemben szabadságot és felelősséget jelent. Autót vezetni feltölt — szeretem, ahogy egy-egy út során lecsendesednek a gondolataim, ugyanakkor mindig ébernek kell maradnom. Igazgatóként is hasonló: irányt mutatok, de közben figyelnem kell a csapatom minden mozdulatára, igényére. Talán ez az állandó egyensúlykeresés az, ami mindkettőben inspirál.
Mennyi időt tölt autóban egy nap? Hogyan teszi rugalmasabbá, egyszerűbbé a rohanós hétköznapokat, a városi közlekedést a plug-in hibrid?
Átlagosan 1-2 órát vezetek naponta, persze ez mindig attól függ, merre visz a napom. A plug-in hibrid hatalmas könnyebbség a városi közlekedésben: tisztán elektromosan is tudok menni, így halkabb, nyugodtabb az utazás, és közben ott a belső égésű motor rugalmassága a hosszabb utakra.
Mivel évente új autót vezethetek, nagyon sokféle modellt kipróbáltam már valós napi használatban — így pontosan látom, mennyire jó kompromisszum lehet egy plug-in hibrid azoknak, akik még kicsit ódzkodnak a teljesen elektromos autózástól, de már szeretnék kipróbálni, vagy épp nincs még megfelelő töltési lehetőség az otthonuk közelében.
A hangtalan autó akár egy mozgó és elegáns irodaként is funkcionálhat?
Igen, szerintem egy plug-in hibrid valóban tud mozgó irodaként is működni. Egy ilyen autóban menet közben is nyugodt, koncentrált környezetben tudok telefonálni vagy átgondolni dolgokat. Persze a biztonság az első: ha egy-egy megbeszélés tényleg teljes figyelmet igényel, akkor inkább félreállok, és csak utána folytatom az utat. Számomra nagy előny, hogy egy ilyen kényelmes és jól felszerelt autóban tulajdonképpen bárhol létre tudok hozni egy olyan teret, ami a munkához és a nyugodt egyeztetésekhez is ideális.
Milyen gyakran kell tölteni az autót, és hogyan használja ki ezt az időt?
A plug-in hibrid modellek esetében nincs szükség állandó töltésre, ez ad egy nagyfokú rugalmasságot. Leggyakrabban az irodában töltöm fel — gyorsan és hatékonyan, így nem kell külön időt szánnom rá. Ugyanígy bevásárlás közben egy nyilvános töltőre is rá lehet csatlakozni, vagy természetesen otthon is tölthető.
Én is azt tapasztalom, hogy a töltés teljesen beleilleszthető a hétköznapi rutinba, nem kell miatta plusz programot szervezni — pont ez adja a plug-in hibrid valódi kényelmét. Azt szoktam mondani, hogy ez egy remek előszoba az elektromos autókhoz. Sokszor éles a váltás a belsőégésű motorról az elektromosra, de ezzel apránként észre vehetjük és beiktathatjuk az életünkbe azokat a pontokat, ahol külön kitérők nélkül tudunk tölteni. Mert valójában erről szól ez, hogy erre is van lehetőség.
A hosszabb utakon fontos, hogy az utazás, a vezetés élmény is legyen. Az Ön számára milyen praktikus és fenntartható, kompromisszummentes igényeket elégít ki az autó egy hosszú utazás során?
Nagyon sok időt töltünk autóban, ezért számomra fontos, hogy ezt az időt jól ki tudjam használni. Ha lazítani szeretnék, a masszázsülés vagy az Energizing Comfort program segít feltöltődni vagy éppen kikapcsolódni. Gyakran hallgatok podcasteket is — legyen szó a saját érdeklődési területeimről vagy éppen szakmai fejlesztőanyagokról, így még az utazás ideje is tud tanulási idő lenni, de néha egyszerűen csak jó elmerülni a gondolataimban a kedvenc zenéim mellett, amit a Burmester hangrendszer csodás hangzása tesz igazán különlegessé. Így egy hosszabb út nem elvesztegetett idő, hanem valódi élmény és énidő is egyben.
A fenntarthatóság és a környezettudatosság mára az életünk fontos része. A plug-in hibrid a tudatosságot és a prémium életstílust egyszerre testesíti meg. Miben rejlik a jövő mobilitása?
A fenntarthatóság és a környezettudatosság ma már mindannyiunk felelőssége — és szerencsére egyre többen keresik azt is, hogyan lehet ezt a mindennapokba beépíteni anélkül, hogy lemondanának a kényelemről vagy a prémium életstílusról. Én is hiszem, hogy az elektromos autózás a jövő, és a plug-in hibrid modellek ehhez remek belépőt jelentenek. Több modellünk is van, ami akár 100 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos hajtással — ez a legtöbb napi, városi vagy elővárosi közlekedésre bőven elég. A nagy váltás sosem egyszerű, ezért is lehet érdemes először egy ilyen meghajtást választani: így mindenki fokozatosan tapasztalhatja meg az elektromos közlekedés előnyeit, miközben megmarad a szabadság hosszabb utaknál is. Így a tudatosság és a prémium életstílus tényleg kéz a kézben járhat.
Önnek mit jelent a Mercedes-Benz mint életstílus? Mi az a plusz, mi az a mindennapi prémium, amit más modelltől nem kapna meg?
Számomra a Mercedes-Benz mint életstílus leginkább a folyamatos fejlődést jelenti. Inspirál, ahogyan a múlt ikonikus, prémium autóira építve jöttek létre a mai modellek — mindig megőrizve azt a minőséget és megbízhatóságot, amit a márka neve jelent. Hiszem, hogy ez az, ami miatt minden korosztályban és élethelyzetben meg lehet találni a megfelelő modellt: a fiatalosabb, új elektromos CLA megszólítja a következő generációt a legújabb fejlesztésekkel és újdonságokkal, avagy az ikonikus E-osztály — ami számomra is az egyik legkedvesebb példa arra, hogyan lehet egy autó egyszerre klasszikus, mégis mindig megújuló, családi autó és mobil iroda is egyben. Persze ott vannak a sportos AMG, vagy a Mercedes-Maybach modellek, amelyek a luxus és az elegancia igazi megtestesítői. Minden modell mögött ott van az a mérnöki tudás, ami biztosítja, hogy a modern kor igényeit a megszokott és vágyott biztonsággal és bizalommal tudjuk megélni — ez az a mindennapi prémium, amit máshol nem kapnék meg.
Egy nő számára az autója a mindennapi élet szerves része. Mit ad ez a modell a modern városi nőnek?
Egy plug-in hibrid ebből a szempontból nagyon praktikus: az elektromos meghajtás segít abban, hogy az autó késlekedés nélkül reagáljon, így városi forgalomban, sávváltásnál könnyebb magabiztosan közlekedni. Az előklimatizálás szintén hatalmas előny — főleg, ha valaki utcán parkol, hiszen nincs annál jobb, mint kellemes hőmérsékletű autóba beülni.
A biztonság természetesen mindig az első, de érdemes kiemelni azokat a vezetéstámogató rendszereket is, amik a hétköznapokat még kényelmesebbé teszik: ilyen például a parkolóasszisztens, ami beparkol helyettünk, vagy a 360 fokos kamerarendszer, ami nagy segítség szűk helyeken történő manőverezéskor. Sokszor apróságnak tűnik, de különösen hasznos lehet, ha például rossz látási viszonyok mellett a sávtartó segít sávban tartani az autót. Ez az a praktikus biztonság és kényelem, ami igazán sokat számít a rohanós hétköznapokban. (X)
A BMW M5 negyven éve a luxusba csomagolt, vérpezsdítő sportszedánt jelenti, az aktuális, hetedik generációval viszont első ránézésre is alaposan megváltozott valami. Mivel a súlyos autórajongók sem szeretnek gyári kódnevekben beszélni, a BMW M5 mindegyik generációja kapott egy beszédes nevet. A harmadik generációra, az E39-re a V8-asként hivatkoznak, utána jött az E60-as, amit csak kevesen hívnak E60-nak, hiszen a köznyelv V10-esként emlegeti […]
Ha valaki jobbat ígérne a bel-budapesti konfekció rámeneknél, azért önmagában felkerekednénk. Ha mellé vagány tapaszokat is, azokért pláne. És hogy erről a szokatlan pakkról még azt is le lehessen írni 2025-ben, hogy határozottan megéri? Idén részemről kurtára sikerült a nyaralás nyárra eső része, de nem irigykedem azokra, akik álló nyáron át a magyar tavaknál kergetik az őshonos (irónia!) nápolyi […]
Mindenről, ami üzlet – az EBITDA-tól az önismeretig. Elindult a Forbes Deal podcast, a mikrofonnál Zsiborás Gergő. Első adásainkból szemezünk. „Az nincs, hogy ülsz a Deák téren, és egyszer csak ott terem melletted egy bőrönd egy jó üzleti tervvel, kész cash flow-val, kidolgozott tematikával, és mellé ott van egy tíz–tizenötmilliós tőke. Ez a szerencse. Az, amikor napi tizenkét–tizenhat órát […]