Ludwig Klára, a Jókenyér pékség alapítója úgy szereti a szakmáját, mint kevesen. Már huszonhárom évesen küldetésének érezte, hogy Magyarországra, a fehér kenyér világába behozza a nyugaton teljesen megszokott rozskenyeret. Ma is adalékmentesen, a kellő időt megadva készítik kenyereiket, ezzel úttörők voltak az országban. Klára gyerekkora óta nem akart mást csinálni, csak jó kenyeret. Solymáron, egy sváb parasztházban nőtt fel, és […]
Ludwig Klára, a Jókenyér pékség alapítója úgy szereti a szakmáját, mint kevesen. Már huszonhárom évesen küldetésének érezte, hogy Magyarországra, a fehér kenyér világába behozza a nyugaton teljesen megszokott rozskenyeret. Ma is adalékmentesen, a kellő időt megadva készítik kenyereiket, ezzel úttörők voltak az országban.
Klára gyerekkora óta nem akart mást csinálni, csak jó kenyeret. Solymáron, egy sváb parasztházban nőtt fel, és a kenyér szeretete innen, illetve a velük élő nagymamától ered. A nagymama csipetnyit sem tért el a jól bevált recepttől: csütörtök este megfőzte a krumplit, átpréselte, hajnali négykor felébresztette unokáját, meggyúrták, fateknőben kelesztették a tésztát. Iskola után jött a sütés, estére az egész házat betöltötte a ropogós héjú, friss kenyér illata. Hiába, egy sváb családban sem viccelnek, ha kenyérről van szó.
„Amikor hazaértem az iskolából, megsütöttük együtt, és az a csoda most is itt van. Amikor kinyitom a kemencét, és kiárad a kenyér illata, hát, abban érzem a gyerekkoromat, ahogy odaraktuk az asztalra a kenyeret, és nagymamám mindig azt mondta, hogy ezt a Klárival sütöttük. Lapos volt, de annyira finom, és amikor megvágták, három keresztet rajzoltak a talpára. Ez sváb szokás, de ezek a rituálék beleégnek az ember emlékezetébe.”
Praktikum, forma, hatótáv; és egy mosoly, ami minden induláskor ott van.Az új, teljesen elektromos Ford Puma Gen-E nemcsak a márka egyik legfontosabb európai szereplője lett, de egyértelmű üzenetet is közvetít: az elektromobilitás manapság már nem kompromisszum, hanem életstílus. A Ford jelenleg legkelendőbb európai modellje most végre elektromos hajtással is elérhető, mi pedig kipróbáltuk, milyen a […]
Praktikum, forma, hatótáv; és egy mosoly, ami minden induláskor ott van. Az új, teljesen elektromos Ford Puma Gen-E nemcsak a márka egyik legfontosabb európai szereplője lett, de egyértelmű üzenetet is közvetít: az elektromobilitás manapság már nem kompromisszum, hanem életstílus. A Ford jelenleg legkelendőbb európai modellje most végre elektromos hajtással is elérhető, mi pedig kipróbáltuk, milyen a mindennapi élet ezzel a friss, városi crossoverrel.
Kérdés: a legpraktikusabb elektromos autó, vagy a legkedvezőbb árú? Talán mindkettő.
Ha valaki pár évvel ezelőtt azt mondja nekem, hogy egy elektromos autóval fogok furikázni a városban, mosolyogva cipelem benne a heti bevásárlást, közben a gyerek békésen szunyókál a hátsó ülésen, miközben én épp a Bang & Olufsen hangszórón keresztül hallgatom a kedvenc Spotify lejátszási listámat – nos, biztos csak legyintek. Aztán megérkezett a Ford Puma Gen-E 2025-ben, és hirtelen minden, amit az elektromos autózásról gondoltam, megváltozott.
Első pillantásra érezhető, hogy a Gen-E dizájnja már nem csupán trendkövető, hanem irányt mutat. A benzines változattól eltérően itt nincs hűtőrács – hiszen nincs is rá szükség –, a letisztult frontrész így még inkább emlékeztet a nagytesó, a Mustang Mach-E karakteres vonalaira. Az egyik, ha nem a legnagyobb meglepetés azonban a csomagtér.
A Ford Puma Gen-E 566 literes rakteret kínál, amelyet nem véletlenül nevez a gyártó „Giga Box”-nak. Ez a méret nemcsak meghaladja a kategóriatársakat, hanem a nagyobb SUV-okéval vetekszik. Praktikusan: négy kézipoggyász, egy utazóbőrönd, egy hűtőtáska, plusz a csapat minden neszesszere és uzsonnás doboza kényelmesen elfér. A töltőkábelek sem vesznek el a térből: azoknak külön, elöl a motorháztető alatt kialakított tároló (frunk) jár.
Az utastér első ránézésre letisztult és meglepően tágas. A vezetői pozíció kényelmes, a kormány nagy, mégis jól kézre áll. A középkonzolon található kijelző könnyen kezelhető. A szürke műbőr betét az ajtókárpiton dizájnos részlet (és személyes kedvenc), és a Bang & Olufsen hangrendszer (opcionális extra, de muszáj!) olyan szépen szól, hogy néha még indulás előtt is bekapcsoltam, csak úgy.
A Ford Puma Gen-E egyértelműen városi, mindennapi használatra lett optimalizálva. A 43 kWh-s akkumulátorral a WLTP szerint 376 km a kombinált hatótáv, kategóriájában vezető, 13,1 kWh/100km átlagfogyasztással. Autópályán reálisan inkább 200 km feletti – itt a fogyasztás 18–20 kWh/100 km. Mondjuk, ha leugrotok a Balatonra, akkor is csak visszaindulás előtt kell egy gyors töltés – mindeközben lehet strandolni vagy fagyizni. Városban viszont 9–11 kWh körül mozog, ami egyedülállóan hatékony érték, és városban akár még 500 km-nyi hatótáv is kiügyeskedhető belőle. Ez egy egyértelmű „WOW” faktor!
A gyorstöltés pedig lenyűgözően gyors: 100 kW-os gyorstöltővel 10%-ról 80%-ra mindössze 23 perc alatt tölthető fel az akkumulátor. Városi életmód mellett ez azt jelenti, hogy akár egy reggeli kávé és egy croissant elfogyasztása mellett is elegendő energiát nyerhetsz egy napra.
Plusz segítség, hogy az infotainment rendszer átláthatóan mutatja a fogyasztási adatokat – külön látható, mennyit használ a klíma vagy az egyéb rendszerek –, a hét napjaira külön-külön időzíthető fűtés vagy hűtés.
A Ford kampánya keretében most akár 11.980.000 Ft-tól elérhető a vadonatúj Gen-E – és ez már egy teljes értékű villany- autó, nem „városi kiegészítő”. Ezzel az árral simán versenyez a kategória többi elektromos szereplőjével, miközben praktikum terén jócskán felettük áll.
Ha összegezni szeretném nőként az élményt, akkor a vadonatúj Ford Puma Gen-E valahol a funkcionalitás, a stílus és a fenntarthatóság metszéspontján áll. Könnyed, mégis elegáns választás azoknak, akik városi mobilitást keresnek kompromisszumok nélkül – egy csipet játékossággal, és rengeteg praktikummal. (X)
Itt a Forbes Life nyári a, a címlapon Lovas Rozi felszabadító történetével, belül pedig új gasztrokalauzunkkal, a Vibe Guide Budapesttel. Szerkesztette: Fekete Emese és G. Tóth IldaFotók: Mohai Balázs és Krasznai Zoltán Beleállok!Tabutémákat feszegető előadásokban játszik, rendszerkritikus videókban szerepel, a filmvásznon pedig kitartóan fut. Lovas Rozi mára az egyik legfoglalkoztatottabb színész lett, és az ország egy része már rég […]
Ha az első határidő-módosítás nehezen ment, a második mélyebb nyomot hagyott bennem, a harmadik pedig… De kezdem az elején.A Dreher-szimfónia címen megjelent családregényem számomra váratlan sikere után belevágtam egy könyvsorozatba, de a Késmárki Bertalan kalandjainak második részére tett vállalásomat eddig nem tudtam tartani. Valamikor tavaly nyáron elúsztam, és csaknem egy évbe telt, mire utolértem magam. Kifogásom persze volt […]
Lánczi András vágyott egy függőágyra, úgyhogy rendelt száztízet. Így indult a Függőágy.hu abban az időben, amikor még alig páran láttak fantáziát az online kereskedelemben. András üzlete ma olyan, mint egy függőágyban eltöltött délután: stresszmentes. Lánczi András barátnője 2000 körül Mexikóból két függőággyal tért haza. „Se híre, se hamva nem volt itt abban az időben ilyesminek, sőt […]
A Visa regionális ügyvezető igazgatója szerint Magyarország a digitális fizetések szempontjából kulcspiac, ezért stratégiai együttműködésekkel és szervezeti bővüléssel erősítették meg a jelenlétüket. Két hazai bank kizárólagos Visa-partnersége és az infrastrukturális beruházások azt jelzik, hogy a Visa ökoszisztéma-építőként is aktív hazánkban. A régiós vezető hangsúlyozta: büszkén álltak oda a Bank Power Ranking lista mellé, hogy elismerjék […]