Egy svájci óriás állt mögéjük

Fürge tech cégként törtek be a biztosítói piacra, egy év alatt hétszázalékos piaci részesedést szereztek a kgfb-szerződéseknél. A neheze még hátravan, de a teljesítményt már egy külföldi nagyágyú is elismerte. Tízmillió dollárral vághatnak neki az európai terjeszkedésnek.

Az Ominimo előtt éveken át elemezték a piacot az alapítók, a McKinsey tanácsadói lévén tucatnyi biztosítóval dolgoztak Európa-szerte. A tapasztalatuk ugyanaz volt a horvát, a belga vagy a cseh piacon: a biztosítók korszerűtlen rendszerekkel dolgoznak,és lassan reagálnak a változásokra. Így jött az ötlet, az elején még csak Dusan Komarnak, Dennis Weinbendernek és Laslo Horvathnak, lehetne ezt jobban csinálni. Zsarnóczi Gábor, a magyarországi ügyvezető és a holding növekedési vezetője, valamint Luka Bucan kicsivel később csatlakoztak, most ők öten vezetik a céget, négyük a McKinsey-nél dolgozott előtte.
Erős váltás volt, tanácsadóként ők voltak a Góliátok a mindenki által ismert menő cégben. Itt hirtelen Dávidok lettek, és mindennap meg kell dolgozniuk érte, hogy komolyan vegyék őket. Mint tanácsadók nem kellett implementálniuk az ötleteiket, a cégükben viszont naponta hoznak a következő öt évet meghatározó döntéseket. „Meg kellett tanulnunk félmegoldásokkal élni – mondja Zsarnóczi Gábor. – Naponta tizenhat döntést kell meghozni, és nincs kapacitásunk mindent tökéletesen csinálni.”

A szemlélet a legnagyobb érték
Legutóbbi fintech listánk készítésekor (Forbes, 2025/4) arra jutottunk, hogy a biztosítás világába új játékosoknak szinte lehetetlen betörniük, az eddigi insurtech ötletek mind elbuktak. Sőt egy kezemen meg tudom számolni, hányan indultak újító technológiai ötlettel a piacon, és őket sem lehet klasszikus insurtechnek értelmezni, végképp nem lehet összehasonlítani őket vagy a bukásuk okát.