Ránky Katalin a 90-es években az egyik első felsővezető nő volt Magyarországon, és bár a cégirányítást csak menet közben tanulta meg, ösztönösen tudta, hogy úgy ér el leginkább sikereket, ha törődik az alkalmazottak jóllétével. Húsz évig vezette a L’Oréal magyarországi leányát, és nagy művésze volt a nemet mondásnak is. Hetekig titokban, reggel hétre jártak be a L’Oréal óbudai központjába a munkatársak, […]
Ránky Katalin a 90-es években az egyik első felsővezető nő volt Magyarországon, és bár a cégirányítást csak menet közben tanulta meg, ösztönösen tudta, hogy úgy ér el leginkább sikereket, ha törődik az alkalmazottak jóllétével. Húsz évig vezette a L’Oréal magyarországi leányát, és nagy művésze volt a nemet mondásnak is.
Hetekig titokban, reggel hétre jártak be a L’Oréal óbudai központjába a munkatársak, nehogy a nagyfőnök megszimatolja, miben sántikálnak. Még csak nem is a főbejáratot használták, mert ha Ránky Katalin véletlenül előbb bejön, megláthatta volna őket. Egy előzetes brainstormingon mindenféle korábbi sztorit összeszedtek, onnantól, hogy egyszer, amikor december 24-én későig dolgoztak, Katalin mindenkinek hozatott bejglit, hogy vigyenek belőle haza, ha már nem maradt a munka miatt idejük sütni vagy venni, odáig, hogy mik voltak a kedvenc mondásai.
Egy profi zenész aztán rapbetétes búcsúdalt írt a sztorikból a húsz év cégvezetés után nyugdíjba vonuló magyar L’Oréal-nagyasszonynak. Katalin persze könnyekig meghatódott, amikor a búcsúztatóján a színpadon meglátta az előadást, amiben az IT-sektől a luxusdivízió marketingvezetőjéig jó pár kollégája szerepelt. Sőt még a két nagyobb unokáját is beszervezték, hogy velük rappeljék a refrént. Utólag többen azt mondták: nincs a földön még egy ember, akiért annyira kilépnének a komfortzónájukból, hogy színpadon énekelnek és táncolnak.
Pörög, kreatív, nagyra nőtt, és még magyar is. Amelyik márka kimarad, lemarad: követhető példák az itthoni TikTokról. Balazs Kicks868 ezer követő16 millió lájk„A népszerűséghez inkább a TikTok tett hozzá” – ezt a kiskörúti cipőkirály,Pachert Balázs mondta még 2023-ban a Forbes Flow-n. Másfél milliárd forintos, sok százezer követős sneakerbirodalmának mérete magáért beszél. Instagramját 2019 nyarán indította el, és mint […]
Pörög, kreatív, nagyra nőtt, és még magyar is. Amelyik márka kimarad, lemarad: követhető példák az itthoni TikTokról.
Balazs Kicks 868 ezer követő 16 millió lájk „A népszerűséghez inkább a TikTok tett hozzá” – ezt a kiskörúti cipőkirály, Pachert Balázs mondta még 2023-ban a Forbes Flow-n. Másfél milliárd forintos, sok százezer követős sneakerbirodalmának mérete magáért beszél. Instagramját 2019 nyarán indította el, és mint a legtöbb Z generációs vállalkozónál, ez, de főleg a TikTok lett márkájának legfontosabb felfuttatója. Közben a YouTubeon a magyar celebvilág színe-javát vendégül látja Sneaker Tour-videóiban, de a kritikák sem kerülik el a közösségi médiában. A TikTok-sztárok élete már csak ilyen.
Budapest Park 214 ezer követő 9,2 millió lájk Már csak jellegükből fakadóan is a nyári színpadok közkedvelt és új generációs sztárjai bukkannak fel náluk. Emellett a szabadtéri bulihelyszínen vérprofi stáb kamerázik, a legyártott minőség elsőrangú. Visszatérő formátumuk az első befutók, avagy a kapunyitás utáni legelszántabb rajongók rohanása a színpad előtti első sorba. Will Smithnek jó érzéke van a közösségi médiához, augusztusban pedig a Parkban koncertezik, szóval kíváncsian várjuk, milyen kontent pottyan ki ebből.
Reflexshop 204 ezer követő, 2,4 millió lájk Magyar viszonylatban jó ütemérzékkel, tudatos stratégiával költöztek a platformra, jó példa minden e-kereskedőnek, hogyan lehet enyhíteni a forgalom Facebook- vagy Google-kitettségét. (Ezt a Rejoy.hu is nagyon jól példázza, bár ők a romániai Emag csoport alá tartoznak, így őket most nem vettük figyelembe.) A játékbolt széles társasjáték- és aktív szabadidős kínálatának rendkívül jól áll, hogy rövid, pörgős TikTok-videókkal dobják a csalit a követők elé, minden kreatív és vicces társast, kártya- vagy partijátékot kipróbálnak bennük.
Reményfarm 527 ezer követő 7,3 millió lájk Nem klasszikus fogyasztói márka, pedig sokan leshetnének tőlük. Juhász Anna és Goldmann Dávid nagyvárosban nőttek fel, és először csak önellátásban gondolkodtak, amikor tanyára költöztek. Aztán beleszerettek a regeneratív mezőgazdaság ötletébe, és azóta nemcsak azt nézik, hogyan tudnak minél kisebb károkat okozni a természetben, hanem azt is, hogyan indíthatnak el pozitív folyamatokat. Épp a hetekben tértek vissza kisebb szünet után a platformra, visszatérő videójuk már 1,2 milliós nézettséget produkált.
Mobilfox 1,1 millió követő, 17,4 millió lájk Diller Kevin mobiltokmárkája tavaly hatmilliárd forint feletti forgalmat produkált. Sokatmondó, hogy az adatról nem az éves pénzügyi beszámolóban, hanem a huszonéves tulajdonos TikTok-videójából értesülhettünk. A Mobilfoxot a TikTok emelte fel, és most pont ott némult el, Kevin állítása szerint azért, mert akkorát robbantak a rendeléseik, hogy állandó csúszásba kerültek minden országban, ahol aktívak. Most azért spórolnak, hogy még többet fordítsanak a gyártásra, és leküzdjék az akadozó kiszállítást. (Címlapsztori: Forbes 2023/5)
Superz 374 ezer követő, 3,4 millió lájk A magyar parfümgyártó év elején Budapestre hívta a világ legnépszerűbb parfüminfluenszerét, Jeremy Fragrance-t, tizenévesek garmadáját sikerült odavonzani a márka Kossuth téri üzletébe. A cég társtulajdonosa, Szerencsés Szabolcs egyszerre vallja magát jobboldali magyarnak és muszlimnak. A márka másik arca Khamzat Chimaev közeli barátságot ápol Csecsenföld vezetőjével, Ramzan Kadirovval. A cég tavaly a Fradi mezszponzora lett három évre. A kontextus ellenére is jelenség lettek, a márka fő profiljához újonnan Mucsi Zoltánnal is forgattak videót.
Green of Daisy 370 ezer követő 20,9 millió lájk Magyar fejlesztésű, itthon gyártott, vegán, állatkísérlet-mentes natúrkozmetikumok és teák. Bukovicsné Békefi Daisy kertészmérnök, édesanya a termékek előállítása (szakembercsapatra bízta), és a webshop működtetése mellett a család kiskunsági birtokáról ad kertészkedési tippeket, recepteket a szabadban megtalálható gyógynövényekből, és olyan házi praktikákat, mint például hogyan készíts palántázót vécépapír-gurigából.
Vágyaim.hu (és Padlizsán.hu) 152 ezer (és 161 ezer) követő 1,8 millió (és 2,5 millió) lájk Önképzés, önismeret, önkritika. Mind kellett, hogy Pörzse Norbert felépítse az ország legnagyobb online szexáruházát, a Vágyaim.hu-t, a szex önmagában vajmi kevés lett volna ehhez. Kreatívan kezelik könyökbökdösős poénjaikkal a TikTokot, és okítják is vele a közönséget. Az üzemeltető céghez több domén tartozik, különböző célcsoportokra lőnek velük. A Padlizsán.hu abszolút a húszas fiatalokra és a gólyatáborokra lő, szemben a Vágyaim.hu 35–40-es, párkapcsolatban élő korosztályával.
És még sok másik jó példa: Arcanum, Bamba Marha, Gym Suleiman, Meglepkék, OTP Junior, Pick, Shop Builder, Street Kitchen, Wigo, Zing.
Különösen nehéz volt betörnie a tradicionális japán késkovácsok világába, több helyről is elutasították azzal, hogy ez férfiaknak való szakma. Michiko Kubota először csak irodai munkát kapott, mellette két éven át titokban gyakorolta a művészi gravírozást. Hat évvel később már világhírűvé vált munkáival. Ahhoz, hogy megértsük, miért nagy szó, és miért ír a Forbes arról, hogy egy japán nő […]
Nem is kérhettünk volna izgalmasabb időpontban bebocsátást a holdosok legendás heti titkos gyűlésére, mint amit az élet – és Donald Trump – elénk sodort. Mit csinál egy alapkezelő csapata, amikor éppen összeomlanak a világ tőzsdéi? Hogy néz ki ez az évtizedek óta gyakorolt intellektuális szeánsz, amit úgy hívnak: agyvihar? túléltük, majd elmélyültünk az általuk kezelt alapok grafikonjaiban, […]
A magyar gazdaság megszokott útvonalán haladt az első negyedévben: újra elnapolták a repülőrajtot, romlottak a kilátások. Donald Trump bónusznak elhozta az őrületet, a soha nem látott bizonytalanságot. A Forbes negyedéves makrogazdasági összefoglalója. Az év eleje még feszült várakozással telt, senki sem tudhatta, hogy a visszatérő amerikai elnök mit gondol komolyan abból, amit kampányában beígért. Amint beiktatták, már látszott, hogy sok mindent, […]
Bilibók Botond nem szeret magáról beszélni, pedig vannak sztorijai.Például keleti szőnyegekről és Erdélyről. Nem szabad alábecsülni a szerencsét, és nem szabad önhittnek lenni.” Sokórás – vele és róla folytatott – beszélgetések után talán ez a mondata adja vissza legjobban Bilibók Botond karakterét. Erdélyi, nemesi származással, marosvásárhelyi gyerekkorral, mérnöki diplomával úgy került a Concorde-hoz, hogy jól tudott angolul, és […]