Öt éve még azzal küzdött, hogy megszűnhet az alapja, harmincegy évesen rábízták a százfős Hold vezetését egybillió forinttal. Szabó Balázsról elsőre nem tudod eldönteni, hogy nagyképű vagy magabiztos, de pozíciók helyett mindig a tudás érdekelte. Nem tudok mást mondani, nekem tényleg a gazdaság és a politika a hobbim!” Már egy ideje hangosan gondolkodik, hogy mit csinál, amikor épp nem vezérigazgató, […]
Öt éve még azzal küzdött, hogy megszűnhet az alapja, harmincegy évesen rábízták a százfős Hold vezetését egybillió forinttal. Szabó Balázsról elsőre nem tudod eldönteni, hogy nagyképű vagy magabiztos, de pozíciók helyett mindig a tudás érdekelte.
Nem tudok mást mondani, nekem tényleg a gazdaság és a politika a hobbim!” Már egy ideje hangosan gondolkodik, hogy mit csinál, amikor épp nem vezérigazgató, de azt, hogy időnként fut, úszik és néha még a Netflix elé is leül, nem tekinti a személyisége igazán említésre méltó részének. Olvas, gondolkodik, beszélget, a Holdon belül és azon kívül is.
Balázs karaktere sokaknak ismerős lehet az életből. Ő volt az a srác az egyetemen, aki akkor van elemében, amikor vitázik – néha túlságosan is. Aki minden közösségben aktív, és mindig a világ dolgain töri a fejét. Akiről nem lehet azonnal eldönteni, hogy nagyképű vagy magabiztos, de az intelligenciája három mondat után nyilvánvaló.
A Hold Alapkezelő tele van izgalmas karakterekkel és sztorikkal, nem kérdés, jó (és egyre jobb) üzlet, iszonyatos mennyiségű pénzt kezelnek, ami címlapon is jól mutat, a vezérigazgató pedig egykor a Forbes 30 sikeres 30 alatti fiatalt bemutató összeállításában is szerepelt. Mégsem ezért gondoltuk, hogy címlapon a helyük. Sokkal inkább azért, mert a Hold által kezelt 1200 milliárd annak is a sikermutatója, […]
A Hold Alapkezelő tele van izgalmas karakterekkel és sztorikkal, nem kérdés, jó (és egyre jobb) üzlet, iszonyatos mennyiségű pénzt kezelnek, ami címlapon is jól mutat, a vezérigazgató pedig egykor a Forbes 30 sikeres 30 alatti fiatalt bemutató összeállításában is szerepelt. Mégsem ezért gondoltuk, hogy címlapon a helyük. Sokkal inkább azért, mert a Hold által kezelt 1200 milliárd annak is a sikermutatója, hogy a belső céges kultúra milyen komoly erőforrás lehet. Ezért Fekete Emese és Gólya Ági úgy mutatja be a Holdot, ahogy eddig nem sokan ismerhették: belülről. Nem is választhattunk volna jobb időpontot ehhez: a cég legendás belső szeánszára, az agyviharra épp akkor ültek be, amikor a tőzsdék összeroppantak Trump hirtelen kitalált vámjai alatt.
A lapzártában egy középiskolás csoport is eljött hozzánk „gyárlátogatásra” – reményt adó volt hallgatnom sok okos kérdésüket. Velük beszélgetve fogalmaztam meg, hogy a vállalkozói történetek miért fontosak mindenkinek. A Forbes nem csupán sikeres, hanem leginkább magabíró emberekről akar történeteket mondani. (A magabíró emberekben a legjobban azt szeretem, hogy kifogyhatatlan mennyiségű fura és szórakoztató dolguk, ügyük, hobbijuk van, amit halálosan komolyan vesznek, erre bizony akad ebben a magazinban is jó pár példa.)
Magabíró. Szeretem ezt a kissé avítt szót, nagyon kifejező. A Hold vezéreit a szabadságvágy hajtotta az útjukra, és éppen a sajátos világ- és emberlátásuk alapozta meg, hogy a befektetői szakmában egyáltalán nem szokványos módon érjenek a csúcsra. Sok felismerés kellett, hogy ma a cégkultúra olyan legyen, amilyen, de a felismerésnél is többre tartom azt a bátorságot, amivel a gondolkozásból kieső és kétségtelenül jól hangzó mondatokat valaki képes valósággá alakítani.
G. Tóth Ilda elsőként írta meg Ránky Katalin portréját, a L’Oréal magyar nagyasszonya a vállalkozói létből lett egy multi vezetője. Magára tudta szabni a magyar leánycéget, mert meghúzta a maga határait, amiken belül – mindenki legnagyobb megelégedésére – kiteljesedhetett. Jó példa arra is, hogy a vállalkozói szemlélet nem csak tulajdonosként vihet sikerre valakit.
A Social mellékletben közöljük az idei influenszerlistát is, a szerkesztő, Vaszkó Iván Forgács Mariann-nal készült interjújából szép kontextus is került az idei rangsor mellé. Bármit is gondoljunk az influenszerekről, ez ma már egy több mint nyolcmilliárdos (!) piac itthon. A legizgalmasabb abba belelátni, ahogyan ez a piac – és vele a normák, hogy mást ne mondjak, az üzleti kultúra is – épül. Aki a felszínen akar maradni és tovább akar növekedni, annak bizony felelős tartalomgyártóként és cégként kell gondolkodnia a jövőről.
Péterfy Gergely és Péterfy-Novák Éva Magyarországon elsősorban írók voltak, amikor fojtogatónak érezték a légkört, akkor pedig kialakították azt a teret, amiben szabadon csinálhatják azt, amit a legjobban szeretnek. Az Umbriai Magyar Köztársaság sztorija két magabíró ember története. Ők politikai-művészeti projektnek mondják, de egyben olyan üzlet is, ami levegőt ad, és már nemcsak nekik, hanem egy egész közösségnek. A kultúra közös erőforrásunk, létéhez nem szükséges a harc.
Péterfy Gergely és Péterfy-Novák Éva íróházaspár az utóbbi években szerteágazó független kulturális üzleti vállalkozást és egyre növekvő közösséget épített fel. A magyar kultúráért, de függetlenedve Magyarországtól – Olaszországból. Évuka, hogy is kezdődött ez az egész?” – kérdezi Péterfy Gergely kávéját kortyolgatva egy római kávéház napsütötte teraszáról, ahonnan online csatlakozik a beszélgetéshez. „Gondoltam, hogy nekem kell beszélni” – válaszol […]
Kicsit kifőzdés hangulatban, hullámzó kiszolgálás mellett egyáltalán nem kifőzdés ételek érkeznek Huszár Krisztián és társainak szerdánkénti globalista örömkonyhájáról. – A baszk habzóborból kérnék egy pohárral.– Az sajnos elfogyott.– Kár, érdekesen hangzott, de akkor a magyarból.– Abból most csak üveggel tudok hozni.– Akkor egy sima spanyol fehérbort – ezen a ponton már totózok a nem túl hosszú borlapon.– Az a másik, ami kifogyott. […]
Forgács Mariann a BeSocial digitális ügynökség társalapítója és ügyvezetője, február óta az IAB Hungary szakmai szervezet influenszercsoportjának vezetője, egyben az influenszerlista zsűrijének oszlopos tagja. Szakmai interjúnkban kiveséztük vele a piac méretét, a hatósági vizsgálatok valós hatásait, hogy mi hajtotta fel a tartalomgyártók gázsiját, és még a Nissan nőgyalázó reklámkampányára is kitértünk. Idén is megjegyezted, hogy sajnálod, de a mi listánkra is […]