Kicsit kifőzdés hangulatban, hullámzó kiszolgálás mellett egyáltalán nem kifőzdés ételek érkeznek Huszár Krisztián és társainak szerdánkénti globalista örömkonyhájáról. – A baszk habzóborból kérnék egy pohárral.– Az sajnos elfogyott.– Kár, érdekesen hangzott, de akkor a magyarból.– Abból most csak üveggel tudok hozni.– Akkor egy sima spanyol fehérbort – ezen a ponton már totózok a nem túl hosszú borlapon.– Az a másik, ami kifogyott. […]
Kicsit kifőzdés hangulatban, hullámzó kiszolgálás mellett egyáltalán nem kifőzdés ételek érkeznek Huszár Krisztián és társainak szerdánkénti globalista örömkonyhájáról.
– A baszk habzóborból kérnék egy pohárral. – Az sajnos elfogyott. – Kár, érdekesen hangzott, de akkor a magyarból. – Abból most csak üveggel tudok hozni. – Akkor egy sima spanyol fehérbort – ezen a ponton már totózok a nem túl hosszú borlapon. – Az a másik, ami kifogyott. Ebből van – mutat a pincér arra a sorra, ahol Szentesi József pázmándi–budafoki ritkafajta-mágus Zengő Öcsije olvasható. – Az milyen? – kutatok az emlékeimben. A zengő újabb, szórványosan fellelhető fajta, írtunk róla és Szentesiről is, de a konkrét darab nem hagyott bennem elég mély nyomot tíz évvel ezelőtt, jól jönne az emlékeztető. – Sajnos nem ismerem, a fajtáját sem tudom – hangzik a túlontúl is őszinte válasz.
Kérek egy szódát, és az ételekbe bele sem bonyolódva inkább azokból is rendelek, de közben elgondolkodom, mi értelme van így a táblára csíptethető, sima A/4-es borlapnak, amit újranyomtatni is könnyű, meg azt is lehetne írni helyette az előző oldalra, a kombuchák meg a csapolt sör alá, hogy aktuális borainkról érdeklődjön. Ahogy szerintem azt is valid vállalni, hogy vesződjön más a sok hülye borral, ez egy sörös hely – mindnek több értelme lenne.
Pörög, kreatív, nagyra nőtt, és még magyar is. Amelyik márka kimarad, lemarad: követhető példák az itthoni TikTokról. Balazs Kicks868 ezer követő16 millió lájk„A népszerűséghez inkább a TikTok tett hozzá” – ezt a kiskörúti cipőkirály,Pachert Balázs mondta még 2023-ban a Forbes Flow-n. Másfél milliárd forintos, sok százezer követős sneakerbirodalmának mérete magáért beszél. Instagramját 2019 nyarán indította el, és mint […]
Pörög, kreatív, nagyra nőtt, és még magyar is. Amelyik márka kimarad, lemarad: követhető példák az itthoni TikTokról.
Balazs Kicks 868 ezer követő 16 millió lájk „A népszerűséghez inkább a TikTok tett hozzá” – ezt a kiskörúti cipőkirály, Pachert Balázs mondta még 2023-ban a Forbes Flow-n. Másfél milliárd forintos, sok százezer követős sneakerbirodalmának mérete magáért beszél. Instagramját 2019 nyarán indította el, és mint a legtöbb Z generációs vállalkozónál, ez, de főleg a TikTok lett márkájának legfontosabb felfuttatója. Közben a YouTubeon a magyar celebvilág színe-javát vendégül látja Sneaker Tour-videóiban, de a kritikák sem kerülik el a közösségi médiában. A TikTok-sztárok élete már csak ilyen.
Budapest Park 214 ezer követő 9,2 millió lájk Már csak jellegükből fakadóan is a nyári színpadok közkedvelt és új generációs sztárjai bukkannak fel náluk. Emellett a szabadtéri bulihelyszínen vérprofi stáb kamerázik, a legyártott minőség elsőrangú. Visszatérő formátumuk az első befutók, avagy a kapunyitás utáni legelszántabb rajongók rohanása a színpad előtti első sorba. Will Smithnek jó érzéke van a közösségi médiához, augusztusban pedig a Parkban koncertezik, szóval kíváncsian várjuk, milyen kontent pottyan ki ebből.
Reflexshop 204 ezer követő, 2,4 millió lájk Magyar viszonylatban jó ütemérzékkel, tudatos stratégiával költöztek a platformra, jó példa minden e-kereskedőnek, hogyan lehet enyhíteni a forgalom Facebook- vagy Google-kitettségét. (Ezt a Rejoy.hu is nagyon jól példázza, bár ők a romániai Emag csoport alá tartoznak, így őket most nem vettük figyelembe.) A játékbolt széles társasjáték- és aktív szabadidős kínálatának rendkívül jól áll, hogy rövid, pörgős TikTok-videókkal dobják a csalit a követők elé, minden kreatív és vicces társast, kártya- vagy partijátékot kipróbálnak bennük.
Reményfarm 527 ezer követő 7,3 millió lájk Nem klasszikus fogyasztói márka, pedig sokan leshetnének tőlük. Juhász Anna és Goldmann Dávid nagyvárosban nőttek fel, és először csak önellátásban gondolkodtak, amikor tanyára költöztek. Aztán beleszerettek a regeneratív mezőgazdaság ötletébe, és azóta nemcsak azt nézik, hogyan tudnak minél kisebb károkat okozni a természetben, hanem azt is, hogyan indíthatnak el pozitív folyamatokat. Épp a hetekben tértek vissza kisebb szünet után a platformra, visszatérő videójuk már 1,2 milliós nézettséget produkált.
Mobilfox 1,1 millió követő, 17,4 millió lájk Diller Kevin mobiltokmárkája tavaly hatmilliárd forint feletti forgalmat produkált. Sokatmondó, hogy az adatról nem az éves pénzügyi beszámolóban, hanem a huszonéves tulajdonos TikTok-videójából értesülhettünk. A Mobilfoxot a TikTok emelte fel, és most pont ott némult el, Kevin állítása szerint azért, mert akkorát robbantak a rendeléseik, hogy állandó csúszásba kerültek minden országban, ahol aktívak. Most azért spórolnak, hogy még többet fordítsanak a gyártásra, és leküzdjék az akadozó kiszállítást. (Címlapsztori: Forbes 2023/5)
Superz 374 ezer követő, 3,4 millió lájk A magyar parfümgyártó év elején Budapestre hívta a világ legnépszerűbb parfüminfluenszerét, Jeremy Fragrance-t, tizenévesek garmadáját sikerült odavonzani a márka Kossuth téri üzletébe. A cég társtulajdonosa, Szerencsés Szabolcs egyszerre vallja magát jobboldali magyarnak és muszlimnak. A márka másik arca Khamzat Chimaev közeli barátságot ápol Csecsenföld vezetőjével, Ramzan Kadirovval. A cég tavaly a Fradi mezszponzora lett három évre. A kontextus ellenére is jelenség lettek, a márka fő profiljához újonnan Mucsi Zoltánnal is forgattak videót.
Green of Daisy 370 ezer követő 20,9 millió lájk Magyar fejlesztésű, itthon gyártott, vegán, állatkísérlet-mentes natúrkozmetikumok és teák. Bukovicsné Békefi Daisy kertészmérnök, édesanya a termékek előállítása (szakembercsapatra bízta), és a webshop működtetése mellett a család kiskunsági birtokáról ad kertészkedési tippeket, recepteket a szabadban megtalálható gyógynövényekből, és olyan házi praktikákat, mint például hogyan készíts palántázót vécépapír-gurigából.
Vágyaim.hu (és Padlizsán.hu) 152 ezer (és 161 ezer) követő 1,8 millió (és 2,5 millió) lájk Önképzés, önismeret, önkritika. Mind kellett, hogy Pörzse Norbert felépítse az ország legnagyobb online szexáruházát, a Vágyaim.hu-t, a szex önmagában vajmi kevés lett volna ehhez. Kreatívan kezelik könyökbökdösős poénjaikkal a TikTokot, és okítják is vele a közönséget. Az üzemeltető céghez több domén tartozik, különböző célcsoportokra lőnek velük. A Padlizsán.hu abszolút a húszas fiatalokra és a gólyatáborokra lő, szemben a Vágyaim.hu 35–40-es, párkapcsolatban élő korosztályával.
És még sok másik jó példa: Arcanum, Bamba Marha, Gym Suleiman, Meglepkék, OTP Junior, Pick, Shop Builder, Street Kitchen, Wigo, Zing.
Dhillon Ranjeet Singh nagyobb céget akart építeni, mint India hatodik legnagyobb szállítmányozási vállalatát vezető édesapja. Nagyobb nem lett, ő mégis boldog – Budapesten. Új étteremlánca,az Indigo Express a gyorséttermi kiszolgálást és árakat ötvözi az indiai konyha receptjeivel. 1990 szeptemberében egy tizenkilencéves indiai fiatalember vékony pólóban és másfél ezer dollárral a zsebében fontos felismerésre jutott a hideg és szeles […]
Írta: Árvai Eszter Tavaly háromszor akartam felmondani” – mondta egy felsővezető ügyfelem. Nem panaszkodott. Csak kimondta. „A gyerekem már nem is kérdezi, mikor érek haza” – mondta egy másik. „Járok terápiára, de a kollégáim előtt úgy kell tennem, mintha minden rendben lenne” – vallotta be a harmadik. Négyfős véleménycsapat váltja egymást hónapról hónapra a pódiumon. Júniusban Nagy Szabolcs tér […]
A magyar, aki a Porschéról csinált bravúros reklámot – stáb, kamerák és színészek nélkül. Ajánló a Forbes.hu-ról. Már este háromnegyed kilenc van Vietnámban, amikor felhívom Gaál Lászlót. Homályosított háttér előtt ül szobájában, több mint 8500 kilométerre Budapesttől, Đà Nẵngban. „Húsz percre innen olyan tengerpartok vannak, ahol tényleg nincs senki. A kedvenc helyem egy buddhista kolostor egy szigeten, ahova hétköznap […]
Szabadon élek. Ki mered már mondani? Mi egy egész napot szenteltünk erre Közép-Európa legnagyobb női üzleti fesztiválján, az április eleji Forbes Power Women’s Summiton. Két nagyszínpad nyolcvannégy előadóval – ebből öt nemzetközi –, workshopok, foodtruckok, kiállítók és a szabadság mindent átható ereje.
Nem is kérhettünk volna izgalmasabb időpontban bebocsátást a holdosok legendás heti titkos gyűlésére, mint amit az élet – és Donald Trump – elénk sodort. Mit csinál egy alapkezelő csapata, amikor éppen összeomlanak a világ tőzsdéi? Hogy néz ki ez az évtizedek óta gyakorolt intellektuális szeánsz, amit úgy hívnak: agyvihar? túléltük, majd elmélyültünk az általuk kezelt alapok grafikonjaiban, […]