Híres filmes családba született, és bár szülei megpróbálták lebeszélni a szakmáról, Jancsó Dávid mára világhírnevet szerzett vágó. Mundruczó Kornél rendező fedezte fel a főiskolán, azóta több százmilliós utómunkás cége lett, most pedig A brutalista vágásáért Oscar-díjra jelölték.
(A díjkiosztót lapzártánk után tartják.)
„Igaz, hogy a nominálásnál is több láda pezsgőt veszítettem fogadásokon. De ez most más, tényleg nem fogok nyerni” – szabadkozik Jancsó Dávid, amikor az Oscar-esélyéről kérdezem. Bár végig harsányan nevetgél a beszélgetés alatt, őszinteséget érzek a hangjában, amikor azt mondja, jobban szeretne a nézőtéren örülni kollégái és A brutalista sikerének, meg annak, hogy részt vett a film elkészítésében, mint hogy felolvassák a nevét, és ki kelljen állnia egy köszönőbeszéddel.
Sellő Hajnal SZFE-s osztályvezetőjük mondta annak idején, hogy a vágó helye a második sor első székén van, nulla rivaldafényben. És amúgy is ritkán nyer olyan vágó, akit nem jelöltek korábban se a Brit Film- és Televíziós Művészeti Akadémia (BAFTA), se a vágószervezet díjára – szól a szerény magyarázat.
Ami az Oscar-díjkiosztót megelőzi, az leginkább egy vérmes politikai kampányra hasonlít, a kispadról nézve is elrettentő az a mennyiségű publicitás, amit a jelöltek nyomnak. De hát annyi film készül a világban, muszáj reklámozni, mondja Dávid. Az úgynevezett below the line – például a vágó, a hangmérnök vagy a sminkes – szakmák jelöltjeit promotálni amúgy sem volt energiájuk és pénzük a filmstúdióknak.
A JTI Hungary 17 éve meghatározó szereplője a hazai dohánypiacnak, ahol hagyományos dohánytermékeket és potenciálisan csökkentett kockázatú alternatívákat kínál, miközben komoly adóbevételt generál, jelentős mértékben hozzájárulva a nemzetgazdasághoz. A fogyasztói szokások folyamatosan változnak, így nagyobb teret adunk a hevített dohánytermékeknek, miközben egyre hangsúlyosabb a társadalmi felelősségvállalásunk – emelte ki a japán gyökerekkel rendelkező nemzetközi vállalat, […]
A JTI Hungary 17 éve meghatározó szereplője a hazai dohánypiacnak, ahol hagyományos dohánytermékeket és potenciálisan csökkentett kockázatú alternatívákat kínál, miközben komoly adóbevételt generál, jelentős mértékben hozzájárulva a nemzetgazdasághoz.
A fogyasztói szokások folyamatosan változnak, így nagyobb teret adunk a hevített dohánytermékeknek, miközben egyre hangsúlyosabb a társadalmi felelősségvállalásunk – emelte ki a japán gyökerekkel rendelkező nemzetközi vállalat, a JTI magyarországi Country Managere.
Olexander Farkosh elmondása szerint a vállalat innovatív megoldásokkal alkalmazkodik a változó fogyasztói igényekhez. Az elmúlt években kiemelten fókuszáltak a hevítéses alternatívák fejlesztésére Magyarországon. Ennek részeként a vállalat folyamatosan bővíti hevített dohánytermék-portfólióját. A kiskereskedők edukációjára szintén nagy hangsúlyt helyeznek, hogy megkönnyítsék a potenciálisan csökkentett kockázatú termékek bevezetését. Ennek egyik példája a „hevített etikett” társadalmi célú kampányuk, amely a dohányzók, az e-cigarettát használók és a nem dohányzók közötti kölcsönös tiszteletet és az együttélést hivatott erősíteni.
Komolyan veszik a társadalmi felelősségvállalást
A JTI Közösségi Befektetési Stratégiájának kulcseleme a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése, a vállalat jelenleg főként a lakhatásbiztonsághoz kapcsolódó projekteket, valamint egyszülős családok mentális egészségvédelmére irányuló képzéseket támogat – hangsúlyozta a Country Manager. „A vállalat hosszútávú partnerségeket ápol olyan szervezetekkel, mint a válsághelyzetben lévő családokat pénzügyi támogatással és alapvető eszközökkel ellátó Ökumenikus Segélyszervezet vagy a Habitat for Humanity Magyarország, amellyel rászoruló családokat segítünk hozzá megfizethető otthonokhoz.”
Mindeközben a hazánkban komoly problémát jelentő illegális dohánykereskedelemmel szemben is aktívan fellépnek. A JTI Hungary a NAV-val együttműködve vesz részt az Illegális Dohány Elleni Munkacsoportban. Céljuk a legális piac védelme, az adóbevételek fenntartása és a fogyasztók tájékoztatása az illegális termékek veszélyeiről. Ennek érdekében más dohányipari vállalatokkal közösen rendszeresen elvégzik az üres cigarettásdoboz kutatást, hogy segítsenek feltárni az illegális dohánytermékek hazai terjedését, ezáltal segítsék a pontosabb hatósági intézkedéseket.
A szabályozási környezet folyamatosan változik, amire a JTI nyílt párbeszéddel és proaktív hozzáállással reagál. Mindent megteszünk a kiegyensúlyozott szabályozás támogatásáért, hogy a fogyasztói igények és a piaci sajátosságok figyelembevételével segítsék elkerülni az illegális piac bővüléséhez vezető intézkedéseket.”
Olexander Farkosh
A K+F fókuszában a termékbiztonság
A JTI innovációs stratégiájában központi szerepet kap a kutatás-fejlesztés, különösen a potenciálisan csökkentett kockázatú termékek fejlesztése. A vállalat szakemberei jelentős erőforrásokat fordítanak tudományos tevékenységekre, amelyek célja a termékminőség javítása és a dohányzás kockázatainak mérséklése. Ennek érdekében toxikológiai vizsgálatokat, aeroszol-elemzéseket és termékbiztonsági fejlesztéseket végeznek. Magyarországon a JTI folyamatosan dolgozik hagyományos és hevített dohánytermékeinek és egyéb alternatíváinak bővítésén is, hogy a legkorszerűbb lehetőségeket biztosítsa a felnőtt fogyasztóknak a dohányzási tapasztalatok javítására és a kockázatok mérséklésére.
Valószínűleg ez van a legtávolabb a néhai csehszlovákiai sízés élményétől. Tülekedésben (annak hiányában), luxusfokozatban, árazásban és eleganciában. St. Moritz százhatvan éves történelme és 2025-ös valósága.
Mindig úgy gondoltam, hogy a fantázia nagyon fontos része az újságírásnak. Amikor az alanyaimmal beszéltem, elképzeltem, amit meséltek, belezoomoltam, és néha olyan részletekre akadtam, amik jó kérdésekhez, de még jobb sztorikhoz vezettek el. A Forbesnál az indulás óta fontos szempont, hogy átélhetően mondjunk el sztorikat. Ha a mi fantáziánk nem mozdul meg, a tiétek sem fog. Ami nekem munkaeszköz, […]
Meg akar egyezni Donald Trumppal, nem érdekli, mit gondolnak a stílusáról, és – szó szerint – láncfűrésszel esett neki a gazdaságnak. A populista-libertárius Javier Milei hisz a kis államban és a szabadpiacban. Több évtizednyi tüneti kezelés után rendbe tenné Argentínát – egyszer és mindenkorra. Az argentin Forbes interjúja az argentin elnökkel.
A rendszerváltás utáni tíz legnézettebb magyar mozifilmből négynek is Herendi Gábor a rendezője. Az elmúlt években elfogyott körülötte a levegő, mint sokan, ő is ellehetetlenült az állami filmtámogatási programban, majdnem visszament fogorvosnak. Hezitált, de elvállalta a Futni mentemet, nézőrekordot döntöttek, és most, hogy lekerült a válláról a nyomás, a Valami Amerika és a Kincsem után újabb diadalmenetbe vág. Hatvannégy évesen.