Mi volt a célotok, és mik a fő eredményeitek, a Lightyearrel a magyar piacon?
A célunk minden országban ugyanaz, demokratizálni a befektetési szolgáltatásokat, jobb felhasználói élményt nyújtani egy jobb platformmal és jobb árképzéssel. Magyarország az egyik fő piacunk. Meglepetés volt, elsőre mi sem gondoltuk, hogy így alakulnak majd a dolgok. Ott van Spanyolország, Hollandia, Belgium és az Egyesült Királyság mellett a legfontosabb piacok között, ahol aktív üzleti tevékenységet folytatunk.
Ki áll a Lightyear mögött?
2020 októberében alapította Martin Sokk és Mihkel Aamer, mindketten a Wise (korábbi nevén TransferWise) korai alkalmazottai voltak. A Lightyear Europe AS engedélyező és szabályozó hatósága az Észt Pénzügyi Felügyeleti Hatóság, a társaságnak valamennyi EU-s és EGT-s országban van tevékenységi engedélye. Eddig 35 millió dollárnyi befektetést kaptak, többek között a Lightspeed Venture Partnerstől, a Mosaic Venturestől, a Metaplanettől és a Taavet+Stentől. További befektetőjük Sir Richard Branson, valamint Eileen Burbidge, a Monzo korai támogatója és az Egyesült Királyság pénzügyminisztériumának fintech felelőse is.
Miért alakult így?
Csak miután beléptünk Magyarországra, akkor vettük észre, mennyire összhangban van a termékünk a magyar piaccal, a felhasználói elvárásokkal. Ezt látva, még többet invesztáltunk a projektbe, és elindítottuk a tartós befektetési számla (tbsz) szolgáltatásunkat. Nagyon fontos mérföldkő volt, és egyben a növekedésünk legnagyobb hajtóerejévé vált.
Emellett azon dolgoztunk, hogy a lehető legszélesebb portfólió legyen elérhető az országban. Nagyjából négyezer eszköznél járunk, magyarul és magyar ügyfélszolgálattal működünk. Legutóbbi kampányunkban Balogh Péterrel (befektetői körökben Balogh Petyával, a STRT Holding alapító-vezérigazgatójával – a szerk.) dolgoztunk, itt már a helyi arcok, a helyi közösség megszólítása volt a cél, és hogy integráns szereplői legyünk a magyar piacnak.