Januárban a vezetői növekedés közössége, a Forbes Business Club első gálájával indítottuk az eseményszezont. Exkluzív vacsora és díjátadó keretében ünnepeltünk a Magyar Zene Házában, hogy együtt inspiráljuk és formáljuk a magyar üzleti életet.
Hosszú Távú Siker díj: Höflinger Norbert (HWD Recycling Kft.). A kategória azoknak szól, akik hosszú távon mutatnak példát az iparágnak. Norbert a tévében látta, hogy elektronikaihulladék-bontó üzem nyílik Debrecenben. Nincs is ilyen a környékünkön, csináljunk egyet! – gondolta. Évente ezer tonna hűtőgép fordul meg náluk, Seregélyesen, legnagyobb ügyfelük a Coca-Cola. A díjat átadta: Kapitány István.
Hosszú Távú Siker díj: Höflinger Norbert (HWD Recycling Kft.). A kategória azoknak szól, akik hosszú távon mutatnak példát az iparágnak. Norbert a tévében látta, hogy elektronikaihulladék-bontó üzem nyílik Debrecenben. Nincs is ilyen a környékünkön, csináljunk egyet! – gondolta. Évente ezer tonna hűtőgép fordul meg náluk, Seregélyesen, legnagyobb ügyfelük a Coca-Cola. A díjat átadta: Kapitány István.
A Legjobb Történet díj: Bedő Emese (Mission Transport and Logistics Kft.). A díj az emberi történetek erejére helyezi a hangsúlyt. Emese 21 éve vezeti – kétmilliárdos forgalmú – szállítmányozó cégét egy hagyományosan férfias szakmában. A díjat átadta: Galambos Márton.
A Legjobb Történet díj: Bedő Emese (Mission Transport and Logistics Kft.). A díj az emberi történetek erejére helyezi a hangsúlyt. Emese 21 éve vezeti – kétmilliárdos forgalmú – szállítmányozó cégét egy hagyományosan férfias szakmában. A díjat átadta: Galambos Márton.
Operatív Kiválóság díj: Szűcs Pál (Silveria Kft.). Azt díjaztuk, aki kivételes működési hatékonyságot és eredményességet ért el. Pál cége kis, bérelt helyiségből indult 22 éve egyetlen alkalmazottal. Csak úgy adtak kölcsönt a bankok gépsor vásárlásához, hogy a teljes családi vagyonnal vállalt rá fedezetet. Megérte, tavaly több mint négymilliárd forint volt az árbevételük.
A díjat átadta: Varga Eszter.
Operatív Kiválóság díj: Szűcs Pál (Silveria Kft.). Azt díjaztuk, aki kivételes működési hatékonyságot és eredményességet ért el. Pál cége kis, bérelt helyiségből indult 22 éve egyetlen alkalmazottal. Csak úgy adtak kölcsönt a bankok gépsor vásárlásához, hogy a teljes családi vagyonnal vállalt rá fedezetet. Megérte, tavaly több mint négymilliárd forint volt az árbevételük.
A díjat átadta: Varga Eszter.
Az Év Legnépszerűbb Története díj: Hovány Márton (Hovány csoport). Nagy örömünkre több ezer online szavazat érkezett a jelöltekre, ezért a zsűri mellett külön a közönség is díjazta a neki legkedvesebb történetet. Hovány Márton az ország első Nissan-márkakereskedője lett a 90-es években, két év alatt pedig a legnagyobb is. Covid ide, háború vagy recesszió oda, stabil fejlődés útján ma már százmilliárdos a forgalmuk. A díjat átadta: Hegman Zsuzsanna, a Forbes Business Club üzletágvezetője.
Az Év Legnépszerűbb Története díj: Hovány Márton (Hovány csoport). Nagy örömünkre több ezer online szavazat érkezett a jelöltekre, ezért a zsűri mellett külön a közönség is díjazta a neki legkedvesebb történetet. Hovány Márton az ország első Nissan-márkakereskedője lett a 90-es években, két év alatt pedig a legnagyobb is. Covid ide, háború vagy recesszió oda, stabil fejlődés útján ma már százmilliárdos a forgalmuk. A díjat átadta: Hegman Zsuzsanna, a Forbes Business Club üzletágvezetője.
A zsűri tagjai: Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója, Kapitány István, a Shell volt alelnöke, Varga Eszter befektető-üzletember és Galambos Márton, a Forbes vezérigazgatója.
A Forbes Business Club egy különleges üzleti közösség. Tagjaink rendszeres fejlesztési programokon és más csoportos találkozókon vesznek részt. Olyan első számú vezetők, akik a közös tanulás és tapasztalatmegosztás révén személyesen és vezetőként is fejlődni szeretnének. További információ és jelentkezés: fbusinessclub.hu
Mindig úgy gondoltam, hogy a fantázia nagyon fontos része az újságírásnak. Amikor az alanyaimmal beszéltem, elképzeltem, amit meséltek, belezoomoltam, és néha olyan részletekre akadtam, amik jó kérdésekhez, de még jobb sztorikhoz vezettek el. A Forbesnál az indulás óta fontos szempont, hogy átélhetően mondjunk el sztorikat. Ha a mi fantáziánk nem mozdul meg, a tiétek sem fog. Ami nekem munkaeszköz, […]
Mindig úgy gondoltam, hogy a fantázia nagyon fontos része az újságírásnak. Amikor az alanyaimmal beszéltem, elképzeltem, amit meséltek, belezoomoltam, és néha olyan részletekre akadtam, amik jó kérdésekhez, de még jobb sztorikhoz vezettek el. A Forbesnál az indulás óta fontos szempont, hogy átélhetően mondjunk el sztorikat. Ha a mi fantáziánk nem mozdul meg, a tiétek sem fog.
Ami nekem munkaeszköz, sok vállalkozónak az első lépés. Elképzelik, hogy. Sőt, ez a nulladik lépés. Bele sem gondolunk, de ahhoz, hogy valaki a semmiből valamit létrehozzon, bizony komoly képzelőerő kell. Herendi Gábor édesapjának rendelőjében sok ilyen ember megfordult, nem csoda, hogy a későbbi sikerfilmest elragadta a mozi világa. A képzelőerő fontos, de előbb-utóbb a valósággal is számolni kell.
A Vertigo Média alapítói is elképzeltek egy történetet maguknak, de amikor a valóság közbeszólt, volt bátorságuk – és intelligenciájuk – változtatni. (Ha valamit, hát ezt nagyon élvezem a munkánkban: hányszor, de hányszor láttam a Vertigo logóját a mozikban, most végre mögé nézünk, és micsoda sztorit találunk ott!) Jancsó Dávid is számot vet a valósággal, nem látja magát Oscar-díjasként. A brutalista vágója is sokat hozott otthonról, de G. Tóth Ilda portréjából kiderül, mi Jancsó és Jancsó között a különbség.
A lapzártában Vaszkó Iván is azt meséli, beszélgetésük közben maga elé képzelte Herendi gyerekkorát. Portréinterjújából és a Vertigo sztorijából kirajzolódik előttünk a mai magyar filmes piac – és annak valósága is: hogy a Futni mentem rekordja nem feltétlen garancia a további sikerekre, még kevésbé arra, hogy piaci alapon folytatása szülessen.
A Simon’s Burger alapítói is elképzelték, hogy lesz majd egyszer egy burgerezőjük Amerikában. Most leültek Kis Judittal, és itt is a Forbes-cikk: Manhattanben lesz hamburgerezőnk! Egyszerűen imádom. Nemcsak Amerika miatt igazi Forbes-sztori, hanem az íve és a valóban őrültségnek hangzó álom miatt is. Olyan üzlet ez, ami ha hosszabb távon esetleg mégsem jönne össze, már akkor is megérte. Az életünkre nem számolunk EBITDA-t.
A politikusok képzelőerejéről van bőven tapasztalatunk. Javier Milei elképzelt egy Argentínát, ami végre kilép egy száz éve lefele tartó spirálból. Interjújában sok a tanulságos mondat, még ha stílusa faragatlan is.
Fantázia nélkül sok alapfogalmunk nem létezne. Például olyan, politikailag erősen terhelt fogalmaink sem, mint a nemzet. A nemzet egy elképzelt közösség. Rajtunk áll, hogy mit látunk bele, elhisszük-e, hogy minden második tagja a vesztünkre tör. Áruló lenne a postás, a nővér vagy a szomszéd? Ők is ennek a közösségnek a részei – a fantáziának előbb-utóbb találkoznia kell a valósággal. Túl sokat foglalkozunk a másikkal, kezdjünk el foglalkozni egymással! Például úgy, hogy belenézünk, hogyan lesznek az elképzelt képekből valódi teljesítmények.
A JTI Hungary 17 éve meghatározó szereplője a hazai dohánypiacnak, ahol hagyományos dohánytermékeket és potenciálisan csökkentett kockázatú alternatívákat kínál, miközben komoly adóbevételt generál, jelentős mértékben hozzájárulva a nemzetgazdasághoz. A fogyasztói szokások folyamatosan változnak, így nagyobb teret adunk a hevített dohánytermékeknek, miközben egyre hangsúlyosabb a társadalmi felelősségvállalásunk – emelte ki a japán gyökerekkel rendelkező nemzetközi vállalat, […]
Lassan egymilliárd forint forgalmú céggé nő a Futni mentem mögött álló Vertigo Média. A producerek kétszázmilliós hitellel vágtak bele a filmbe, és most Porsche helyett inkább újabb körre indulnak az üzleti modellel: függetlenül, valódi igényt követve, Herendi rendezésében csinálnak csajos vígjátékot. Megvan a siker receptje?
„Ennyi pénzből akár nyolc-tíz párizsi vagy bécsi éttermet nyithattunk volna” – mondják a magyar Simon’s Burger tulajdonosai, Tóth Máté és öccse, Simon. A fiúk gyerekkori álma minden Excel-táblát felülírt, és márciusban New York közepén nyitnak hamburgerezőt. Saját forrásból, befektető nélkül. Egyelőre egyik almárkájukat, a Smashyt viszik ki az Egyesült Államokba, és ha bejön, megalapozhatja a fő márka, a Simon’s Burger külföldi terjeszkedését.