Mi a közös a vicces animációkat készítő youtuberben, a legmenőbb londoni stúdió hangmérnökében, az agykutatóban, a Barcelona utánpótláscsapatának kapusában és a mesterséges intelligenciára építő vállalkozóban? Mind olyan legfeljebb harmincéves magyarok, akik már most nagyot alkottak a maguk területén. A Forbes idei 30/30-as listáján bemutatott arcokra is érdemes lesz odafigyelni.
Szerkesztette: Lits Benedek, Zomborácz Iván Írta: Bagi László, Fekete Emese, Gólya Ági, Kacskovics Nándor János, Kis Judit, Lits Benedek, Somogyi Szonja, Tóth-Biró Marianna, Vaszkó Iván, Zomborácz Iván Fotók: Ránki Dániel
Osbáth Márk (29)(üzlet) youtuber Márk és testvére, Norbi indították el a Pamkutya nevű Youtube-csatornát hangalámondásos kutyás videókkal és vicces paródiákkal. Hamar maguk mögött hagyták a gimis videószakkör-hangulatot, és a Pamkutya mára csaknem másfél millió feliratkozóval szórakoztató ismeretterjesztő csatornává nőtt. Profi médiabrand lett, és rendszerint a Forbes influenszerlistájának az élén végez.
A JTI Hungary 17 éve meghatározó szereplője a hazai dohánypiacnak, ahol hagyományos dohánytermékeket és potenciálisan csökkentett kockázatú alternatívákat kínál, miközben komoly adóbevételt generál, jelentős mértékben hozzájárulva a nemzetgazdasághoz. A fogyasztói szokások folyamatosan változnak, így nagyobb teret adunk a hevített dohánytermékeknek, miközben egyre hangsúlyosabb a társadalmi felelősségvállalásunk – emelte ki a japán gyökerekkel rendelkező nemzetközi vállalat, […]
A JTI Hungary 17 éve meghatározó szereplője a hazai dohánypiacnak, ahol hagyományos dohánytermékeket és potenciálisan csökkentett kockázatú alternatívákat kínál, miközben komoly adóbevételt generál, jelentős mértékben hozzájárulva a nemzetgazdasághoz.
A fogyasztói szokások folyamatosan változnak, így nagyobb teret adunk a hevített dohánytermékeknek, miközben egyre hangsúlyosabb a társadalmi felelősségvállalásunk – emelte ki a japán gyökerekkel rendelkező nemzetközi vállalat, a JTI magyarországi Country Managere.
Olexander Farkosh elmondása szerint a vállalat innovatív megoldásokkal alkalmazkodik a változó fogyasztói igényekhez. Az elmúlt években kiemelten fókuszáltak a hevítéses alternatívák fejlesztésére Magyarországon. Ennek részeként a vállalat folyamatosan bővíti hevített dohánytermék-portfólióját. A kiskereskedők edukációjára szintén nagy hangsúlyt helyeznek, hogy megkönnyítsék a potenciálisan csökkentett kockázatú termékek bevezetését. Ennek egyik példája a „hevített etikett” társadalmi célú kampányuk, amely a dohányzók, az e-cigarettát használók és a nem dohányzók közötti kölcsönös tiszteletet és az együttélést hivatott erősíteni.
Komolyan veszik a társadalmi felelősségvállalást
A JTI Közösségi Befektetési Stratégiájának kulcseleme a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése, a vállalat jelenleg főként a lakhatásbiztonsághoz kapcsolódó projekteket, valamint egyszülős családok mentális egészségvédelmére irányuló képzéseket támogat – hangsúlyozta a Country Manager. „A vállalat hosszútávú partnerségeket ápol olyan szervezetekkel, mint a válsághelyzetben lévő családokat pénzügyi támogatással és alapvető eszközökkel ellátó Ökumenikus Segélyszervezet vagy a Habitat for Humanity Magyarország, amellyel rászoruló családokat segítünk hozzá megfizethető otthonokhoz.”
Mindeközben a hazánkban komoly problémát jelentő illegális dohánykereskedelemmel szemben is aktívan fellépnek. A JTI Hungary a NAV-val együttműködve vesz részt az Illegális Dohány Elleni Munkacsoportban. Céljuk a legális piac védelme, az adóbevételek fenntartása és a fogyasztók tájékoztatása az illegális termékek veszélyeiről. Ennek érdekében más dohányipari vállalatokkal közösen rendszeresen elvégzik az üres cigarettásdoboz kutatást, hogy segítsenek feltárni az illegális dohánytermékek hazai terjedését, ezáltal segítsék a pontosabb hatósági intézkedéseket.
A szabályozási környezet folyamatosan változik, amire a JTI nyílt párbeszéddel és proaktív hozzáállással reagál. Mindent megteszünk a kiegyensúlyozott szabályozás támogatásáért, hogy a fogyasztói igények és a piaci sajátosságok figyelembevételével segítsék elkerülni az illegális piac bővüléséhez vezető intézkedéseket.”
Olexander Farkosh
A K+F fókuszában a termékbiztonság
A JTI innovációs stratégiájában központi szerepet kap a kutatás-fejlesztés, különösen a potenciálisan csökkentett kockázatú termékek fejlesztése. A vállalat szakemberei jelentős erőforrásokat fordítanak tudományos tevékenységekre, amelyek célja a termékminőség javítása és a dohányzás kockázatainak mérséklése. Ennek érdekében toxikológiai vizsgálatokat, aeroszol-elemzéseket és termékbiztonsági fejlesztéseket végeznek. Magyarországon a JTI folyamatosan dolgozik hagyományos és hevített dohánytermékeinek és egyéb alternatíváinak bővítésén is, hogy a legkorszerűbb lehetőségeket biztosítsa a felnőtt fogyasztóknak a dohányzási tapasztalatok javítására és a kockázatok mérséklésére.
A rendszerváltás utáni tíz legnézettebb magyar mozifilmből négynek is Herendi Gábor a rendezője. Az elmúlt években elfogyott körülötte a levegő, mint sokan, ő is ellehetetlenült az állami filmtámogatási programban, majdnem visszament fogorvosnak. Hezitált, de elvállalta a Futni mentemet, nézőrekordot döntöttek, és most, hogy lekerült a válláról a nyomás, a Valami Amerika és a Kincsem után újabb diadalmenetbe vág. Hatvannégy évesen.
Írta: Halácsy Péter Somlai-Fischer Ádám, a Prezi társalapítója a cég lisszaboni találkozóján rövid, de nagyon inspiráló előadást tartott a munkatársaknak arról, hogyan formálhatja át a mesterséges intelligencia a következő harminc évünket. A Preziben szeretjük a metaforákat, mégis meglepő volt, amikor József Attila Anyám című versét vetette össze a ma divatos erőnléti edzésekkel. Ezzel érzékeltette, hogyan alakulhat át világunk, és miért válhat az öröm […]
Januárban a vezetői növekedés közössége, a Forbes Business Club első gálájával indítottuk az eseményszezont. Exkluzív vacsora és díjátadó keretében ünnepeltünk a Magyar Zene Házában, hogy együtt inspiráljuk és formáljuk a magyar üzleti életet.
Mennyi esély van rá, hogy valaki hetvenhat évvel a pályaválasztása után is ugyanazzal foglalkozzon, és szinte azzal lendülettel tegye, mint tizennyolc évesen? Manapság szinte semmi, de a kilencvennégy éves Sajdik Ferenc ma is így alkot. A grafikus-karikaturista rajzasztalán született meg például Pom Pom, Gombóc Artúr és A nagy ho-ho-ho horgász figurája, sőt a tévétorna főcíme is.
Az asztala ma is tele van pasztellkrétával.